Ite tykkään ritcheyn vaahtomuovigripeistä. EIvät kylmety talvella ja kesällä ei hikoa jos ajelee ilmanhanskoja. Ja kait nuo vähän vaimentaakin. Ainoa että haahtomuovi ei ole liimattu kiinni. Mutta ei se pyörähdä jos puristaa.
Ite tykkään ritcheyn vaahtomuovigripeistä. EIvät kylmety talvella ja kesällä ei hikoa jos ajelee ilmanhanskoja. Ja kait nuo vähän vaimentaakin. Ainoa että haahtomuovi ei ole liimattu kiinni. Mutta ei se pyörähdä jos puristaa.
Kirjaillaan nyt näitä fiiliksiä. Single tuli ennen joulua ja kovapohjaisilla siirtymillä kuin myös duunimatkoilla se on kyllä harmittavan hidas....ainakin minun reisillä. Vaihdoin Jumbo Jimin 4.0" renkaat litkutettuna alle ja ainakin omaan pyrstötuntumaan nuo ovat älyttömän paljon paremmin pyörivät renkaat. Tiedä sitten mikä osuus on renkaan vaihdolla ja mikä litkutuksella. Kuitenkin suosittelen rohkeasti tuota litkuttelua muillekin aloittelijoille. Eihän tuota ole tiellä ajoa varten tehty, mutta omassa yleiskäytössä nykyinen setti on elinehto läskin säilymiselle perheessä :-)
Tämä. Väittäisin, että 50% tulee ainakin litkutuksesta. Monesti ne alkuperäiset renkaat vaihdetaan ja samalla litkutetaan, niin kyllähän se tuntuu paremmalta. Suurin tekijä kuitenkin on käytetyt rengaspaineet, tälle ne Jumbot on huomattavasti suosiollisemmat, niissä se ei ole niin tarkkaa kuin monissa kumeissa, täydellinen hyytyminen vaatii jo tosi matalat paineet.
Itse välttelen asfalttia, niin ei ole väliä onko se rengas huippurullaava siellä...mielummin vähän enemmän pitoa.
Fattyssa näyttää olevan Shimano XT Shadow Tech Plus RD-M786, Long Cage takana vaihtajana...,10pakka 11-36..Edessä 36/22
Jos mielii muuttaa välityksiä taakse 11-42 eteen 30 tai 32 meneekö takavaihtaja vaihtoon vai pelaako vanhalla vaihtajalla?
Eiköhän se mene heittämällä. Mutta jos jostain syystä ei mene niin goatlink pelastaa.
Itekki pitäny vaihtaa jo tovi mut ei oo saanu aikaseksi
On tossa etuvaihtajassa oma hyötynsäkin. Saa nopeasti tiputettua pienelle
No rullaahan se. Ja halpakin on. Ja kevyt. Tästä on keskusteltu jo varmaan ihan tarpeeksi eri ketjuissa... Tarkoitan vaan, että tubeless tekee yllättävän paljon ja että muitakin renkaita on olemassa...harvempi noita esimerkiksi talvikäytössä ylistää. Yleensä se kommentti on että niillä pärjää ihan ok.
Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow Tech Plus, 11-gear, Long Cage
Kyse siis tästä pyörästä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...olin-sininen-M
RD-M7000 ja RD-M8000 ovat 11-vaihteisille tarkoitettuja takavaihtajia ja siten vähän eri asia. Niissä riittää kyllä toiminta ainakin tuohon 46-hampaiseen. Pitäisi kyllä toimia myös 10-vaihteisen triggerin parina. Shimanon kymppivaihteiset takavaihtajat toimivat hyvin vain 40 -hampaisen takapakan kanssa. 42-hampaisen kanssa ei välttämättä enää niin hyvin. Tästäkin on vaihtelevia kokemuksia, mutta en varauksetta 11-40 isompaa pakkaa uskaltaisi suositella. Huom, uusin 10-vaihteinen RD-M6000 takavaihtaja on eri juttu kun on tarkoitettu shimanon 11-42 10-pakan kaveriksi.
Pikkusen pitempää b-tension ruuvia saattaa tarvita mitä täs netistä kattelin vastaavan vaihtajan kans 11-42. Jos ei goatlinkkiä halua käyttää
Kuski pyörän tekee... Hyvin ajettu siis.
Single M ja L kokoa taas verkkokaupalla saatavilla.
Niin näkyy olevan. Onko tuo Single 350€:n lisäpanostuksen väärtti, vai tyydynkö Deluxeen:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...amban-vihrea-L
Entäs koko, M vai L ? Olen 178cm lyhyt, joten molemmat kävisi.
Sama pituus, mallina 2017 Delight ja M koko osui kuin nyrkki silmään. Yleensä uuden pyörän oston jälkeen alkaa tolppa/stemmi ralli, tuohon ei tarvinnut vaihtaa mitään. Tälle vuodelle pisin viikko reilu kymmenen tuntia kelkkareiteillä seikkailua, eli ihan tyytyväinen olen ostokseeni.
Totta joka sana!
No niin siinä vain kävi, että Single piti tilata. Kovasti vaikutti viikonlopun kelit, aurinkoa ja sopiaa pakkasta la ja su. Kuume vain kasvoi liian kovaksi ja nyt kävi näin. Toivottavasti ei tarvii katua, sillä melkoisen kova investointi minulle tämä... Tuunata tuota toki pitää ja ensimmäisenä sisäkumit pois... vaan onkos tuossa Singlessä vielä jotain muuta mihin pitäisi heti alkuun panostaa?
Nimim. Innolla odotan ensimmäistä fättiä
edit. polkimethan tuosta puuttuupi kokonaan. Lainaan alkuun 29er:sta, vaan mitkäs ne ois hinta-laatusuhteeltaan parhaat flättipolkimet nykyaikana?
Näitä ainakin voin suositella, ja niin varmasti moni muukin:
https://www.superstarcomponents.com/...que-pedals.htm
Sanoisin että hyvä valinta. Itsellä ollut Scoop Single käytössä nyt 1,5kk ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä siihen polkimet tulee mukana, sellaiset metalliset mustat joissa keltaiset heijastimet sivuilla. Omaan käyttöön ovat olleet ihan riittävät näin nöösille. Jos tulee ehdotuksia uusista polkimista niin minäkin otan ne vastaan mielelläni.
Alkuperäsillä renkailla ei taida kukaan ajaa. Mutta eipä nuilla kiire. Hyvähän se on kokeilla mikä niissä on vikana![]()
Verkkokauppa.com:ssa on muutama koko deluxea 649€
Pari tonnia rullattu Bulldozereilla. En ole vielä vikoja löytänyt 👌
Kirjanmerkit