Uusi rasti löytyy kanssa KehäII:n kupeesta
![]()
Uusi rasti löytyy kanssa KehäII:n kupeesta
![]()
Seuraava rasti. En tiedä onko haastetta vai ei - ei ehkä espoolaiselle maastopyöräilijälle
Sent from my iPhone using Tapatalk
He, heh, no tuosta sanallisesta vinkistä ja sun toisesta päivittämästä viestistä päättelen tunnistavani polun ja siellähän minäkin olin eilen kääntymässä mutta aiemmin päivällä. Saattaa minunkin jäljet olla siis kuvassa. Pariin muuhunkin kuskiin törmäsin tuolla ja ajettiin muutama sata metriä samaa matkaa. No ihan tarkkaa paikkaa on vaikea vielä hahmottaa mutta katsotaan jos ehtisi käydä etsimässä.
Vedin kyllä lipat siellä lähistöllä olevan pikkulammen rannalla, kun kohtuullisessa vauhdissa kääntäessäni lumen alla olikin jäätynyt iso vesilammikko ja isp:n pito ei riittänyt peilijäämutkassa. En tiedä kestääkö tuo osuman vastaanottanut kyynärpää ajoa.
Edellinen rasti oli kalliopolku keskellä keskuspuistoa?:
Jos oli niin seuraava on tämä merinäköala. Etäisyys mereen 3 kilometriä ja korkeutta 5 metriä enemmän, kuin edellisellä rastilla:
![]()
Oli kalliopolku keskellä Olari MTB reittiä. Koitin katsoa missä kartalla kotimatkalla olisi isoimpia merkeistä tyhjiä aukkoja. Suoraan sanoen en osaa sanoa kuvasta onko sama paikka, mutta oma kuva oli sen verran vaikea tunnistaa että hyväksyttäneen![]()
Seuraava kuva onkin haastava hakea pimeällä
Sent from my iPhone using Tapatalk
Paikalta näkee kaikki rannikon kohteet Johanneksen kirkosta Bauhaussiin. Rastin vieressä on lintujen ruokintapaikka.
![]()
Olin tunnistanut talon oikein. Tämä on kotikulmilla mutta kotona on vieraita koko päivä. Nyt on hetki iskeä, skit![]()
Tää toinen vihje on hyvä. Ei pidä tuijottaa vain kuvaa. Löysin monta uutta polkua alueelta vaikka rasti jäi löytymättä (jätin vieraan=anopin) yksin kotiin kun rasti poltteli![]()
Nyt tuli Eestinkallio tutuksi.
Seuraava rasti olisi tällainen. Annetaan puujalkamaiseksi vinkiksi ”Luulisi nunnien lähellä lomailevan”.
Kuva alkuviikolta.
![]()
Mikä toi Pylöriksen rastissa näkyvä rakennus on?
Kivenlahden Meritorni tai Niittykummun Niitynhuippu? (Veikkaisin ensinmainittua.)
PS Team East heittää pyyhkeen kehään tämän uudenkin rastin kanssa![]()
^Sammalvuoren vesitorniksi arvelin.
Love the Ride!
Mä veikkasin kans Espoonlahden (Sammalvuoren) vesitornia, kun huomasin rastin siirtyneen ottaessani kuvaa vanhasta
Etäisyys mereen ja kuvassa näkyvästä tornista tuli mieleen Eestinkallio ja kävinkin ajamassa sen läpi etsimässä läskipyörän jälkiä, niitä kumminkaan löytämättä. Rasti olikin viereisellä Viittakalliolla.
![]()
No nyt kun kerroitte, niin niin se näkyy olevankin se Nöykkiön ja Espoonlahden välinen vesitornihässäkkä kuvassa. Ilman apua sen sitä ymmärtänyt, vaan luulin kyseessä olevan jonkun tornitalon jota en vain tunnista.
Uuden luulen nähneeni hiljattain mutta en nyt pysty keksimään yhtään missä.
Mutta sanallinen vinkki oli luultavasti mun järkeen just sopiva ja epäilen tietäväni nyt alueen, jolta lähteä hakemaan tuota.
Joskus muinoin siitä vesitornin portilta rastin hainkin. Keskuspuiston kalliskkopolkukin oli juuri ja juuri tunnistettavissa mutta ihan toisten polkujen äärellä itse
Vesitornilta se mustakin näyttää mutten saa millään siihen noin merellistä taustaa ja piippua viereen.
Laitapuolen kulkijoiden asumuksia ja lasten leikkejä? Hanikka?
Nää kuvat oli tosiaan Hanikan kuntoradan keskellä olevilta kallioilta. Eilen kävin hämärässä tien toisella puolella Soukankallioilla, mutta olis tarvinnut enemmän valovoimaa.
Vinkki ja eilinen "polttaa, polttaa" kommentti hphuhtinlta viittaisi Munkkirantaan, joka on lähistölläKolmatta kertaa en enää jaksa lähteä tutkimaan, kun siirtymää on 15km per suunta.
Tuo saattaa olla jonkun tapa hidastaa hiilen kiertokulkua. Minimaalinen teko, mutta näkyy laskennallisessa hiilijalanjäljessä niillä jotka kilpailee sen pienuudesta ihan ääripäässä.
Itsekin nähnyt noita, mutta en muista sijainteja tarkemmin.
Pitänee käydä katsomassa että löydän sen vielä itse. Mitä jos joku on kerännyt sen pois polttopuiksi![]()
Oli se siellä vielä. Rannan munkit tanssi piirissä ympärillä. Käy ny vielä kerran skithund
![]()
Edellisen intiaanimajan löysin seuraamalla jälkiä:
Uusi:
![]()
Kirjanmerkit