ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 30 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 2209

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Oulusta ostettu Seiko mittaa edelleen tarkasti aikaa eikä ole koskaan puhdistettu, mistäpä tuonne roskaa olis menny siistiltä omistajalta, oliskohan 30+ v. aikana kymmenen vuoden välein varovaisesti suhautettu koneeseen öljyä patterin vaihdon yhteydessä. Patteri pelaa aina noin kolme vuotta ja enimmäkseen itse vaihdettu, mutta on kello väliin seisonut laatikossakin vuosia, kun tuli kännykello muotiin.
    Omassa Seikossani itse koneisto toimii toki hyvin mutta pyöritettävä ulkokehä tahtoo jäykistymään joten hyvä saada sekin välillä tiptop kuntoon.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Omassa Seikossani itse koneisto toimii toki hyvin mutta pyöritettävä ulkokehä tahtoo jäykistymään joten hyvä saada sekin välillä tiptop kuntoon.
    Kääntökehän voi longottaa pois paikoiltaan käyttämällä pienehköä littanaa ruuvimeisseliä. Vastaavasti sen saa takaisin painamalla sen tukevalla otteella paikalleen. Ei tarvitse mennä kellosepälle sen takia. Yhdestä vanhasta sukellus-Seikosta, päällepäin siististä, otin kehän irti ja olihan siella aika lailla moskaa välissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Seikon omistama ja halvemman pään Seikon koneistoilla... paha heittää fillarivertausta mitä tasoa, riippuu mihin laittaa sen "kalliin", viiteen tonniin vai satoihin tonneihin... kyl mä ite funtsin että jos on henkilö itse ostanut Pulsarin, niin tietää jo jotain kelloista luultavasti.

Mitä tarkoittaa "halvemman pään Seikon koneistolla"?
    Paska? Riittävän hyvä? Hyvä?
    Miten koneisto eroaa kalliimista (= laatu?) koneistoista?
    Ei aika kulu; me kulumme.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Mitä tarkoittaa "halvemman pään Seikon koneistolla"?
    Paska? Riittävän hyvä? Hyvä?
    Miten koneisto eroaa kalliimista (= laatu?) koneistoista?
    Kalliimmat koneistot ovat keskimäärin tarkempia ja käyntivaihtelu on pienempää, myös eri asennoissa. Kun mennään hinnassa ylöspäin alkaa koneiston ulkonäöllinen viimeistely saada enemmän huomiota, mikä on sinänsä hassua kun koneisto ei tavallisesti edes näy ulospäin.

jotenkin tähäntapaan tyypillisesti:

200€ +-30 sek/vrk
    600€ +-15 sek/vrk
    2000€ +-6 sek/vrk (kronometritasoa)
    > 6000€ +-2 sek/vrk (ei tietenkään kaikissa, usein muut seikat nostavat hintaa kuin koneiston tarkkuus)

Seikolta löytyy kaikkea tuota ja vielä parempaa. Ilmeisesti ei ole yleisessä tiedossa, että Seiko valmistaa myös arvokelloja, joitten hinnat kipuavat jopa pariin miljoonaan euroon, useita 200000-500000€ malleja. Tuotemerkit Seiko, Grand Seiko (3000-15000€), Credor (vielä enemmän).

Grand Seikon Spring Drive -koneisto on tarkin jousikäyttöinen koneisto maailmassa, luvattu tarkkuus parhaalle versiolle on +-10 sek/kk, käytännössä kellot nakuttavat, eikun pikemminkin hyrräävät, +0,2 sek/vrk tarkkuutta kaikissa asennoissa.

oma spring drive Tuna hyrrä +0,1 sek/kk kahden viimeisen kuukauden. aikana.

ainoa ”–” se on 5R65 koneiston koko, muuten loistava kelo.
    Halvemmilla sprig driven saa haltuun land/sea master tai tunan muodossa. sama koneisto kuin grand seikon keloissa, erona on viimeistely taso ja hinta lappu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PinionVonEsbo Katso viesti
    Ihan itse keksin tuosta lonkalta. Eikös ollutkin osuva analyyssi? Mitä kiukuttelua?
    Oletteko Te aivan varma että haluatte kuulla minun näkemyksen?

Koska tiedostan oman pienuuteni ja tiedän että olen toisinaan hiukan karkea ja loukkaan ihmisiä sanomalla kuulema liian suoraan miltä asiat näyttävät. Niin katson että huumorinne oli varsin taitavaa, saitte minut kuvittelemaan että olette täällä herjaamassa henkilöitä joille se satasen Citizen voi olla tosi kova juttu.

Tässä vaiheessa vuotta kun ei jaksa keskittyä lienee paikallaan sanoa, mukavaa kevään odotusta ja tarkkoja tikityksiä kaikille.
    skeptinen realisti

Panin yhteen vanhempaan kellooni uuden pariston ja vaihdoin sen (kellon) kahteen pariin villasukkia!

Tuttavalleni tulee pukin tuomana siskon kutomat sukat suunnilleen vuosittain, hän tarjosi yhtä paria minulle, mutta en raatsinut ottaa, vaan ehdotin vaihtokauppaa. Sain kellolla kaksi paria.

Näin tekee osuuskauppaväki vaalien alla.
    TERU muokkasi tätä : 11.01.2018 at 05.16

jarit Guest
    Patterikello on tarkin ja luotettavin vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PinionVonEsbo Katso viesti
    Grand Seikon Spring Drive -koneisto on tarkin jousikäyttöinen koneisto maailmassa, luvattu tarkkuus parhaalle versiolle on +-10 sek/kk, käytännössä kellot nakuttavat, eikun pikemminkin hyrräävät, +0,2 sek/vrk tarkkuutta kaikissa asennoissa.
    Olin Baselin kellomessuilla 2005, jolloin Seiko lanseerasi Spring Driven. Kova hype, jättimäinen osasto ja paljon kiinnostuneita kuulemassa esittelyjä ja luentoja. Taisi tulla monelle alan miehelle ns. puun takaa.

Suosittelen ko. messuja, jos on vähääkään kiinnostunut kelloista. Minua ne eivät niinkään kiinnosta, mutta messujen esillepano ja osallistujien habitus tekivät silti vaikutuksen. Jälkikäteen ihmettelimme työporukassa, että miten rannekelloista voi saada aikaan noinkin mielenkiintoiset kekkerit.
    Munamankeli muokkasi tätä : 11.01.2018 at 06.09

Ingersoll valmistaa hienon näköisiä kelloja...

Taskukello "uusintapainos" 1800-luvn lopulta

Jos löytäisit Graalin maljan, kaataisitko siihen keskikaljan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sähköläski Katso viesti
    SKX:ää rupesin ottamaan ranteeseen - ja aikaan säätämään. Nuppi on käsittämättömän jäykkä? Täaidän käydä näyttämässä kellosepälle.
    Maahantuojalle meni korjaukseen, nupista olen näköjään kiertänyt kierteet pilalle..
    sähkö pyörä läski kuski

Tuossa satasen Citizenissä osuu Samooja minusta aivan oikeaan, kuulun porukkaan... Ny tää aiemmin linkkaamani halpis Civo tuli, ainakin nahkaranneke on hyvän ja laadukkaakin oloinen, kinttaalla jotta liika lyhyt mutta riittää. Itte kello, tärkeintä tuossa on hyvä Look, asiaa tuntemattomien silmiin näyttää ihan arvokkaalta!

Ja sitäpaitti satasen Citizen ääneen sanottuna on aivan kivan kuuloinen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Bulova Oceanographer Devil, valmistetaan luonnollisesti 666 kpl ja vesitiiviys 666 feettiä...

Jos löytäisit Graalin maljan, kaataisitko siihen keskikaljan?

Yle Aamu TV, huomenna 13.1.2018
    9.27 Rannekellot vievät mukanaan

^ Kiitos vinkistä.
    Se kuparisomistettu Ingersoll...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Saksalainen Focus-lehti järjestää parhaillaan lukijoille äänestystä eri hintakategorian kelloista ja osallistumalla (ja suostumalla newsletterin tilaajaksi) voit osallistua arvontaan, jossa voi voittaa 30 000 euroa. No en niin tarkkaan lukenut / yrittänyt lukea itse arvonnan ehtoja mutta kun katselin noita eri hintakategorioiden äänestysvaihtoehtoja totesin, että Nomos Glashütten Tangomat olisi oma valinta paitsi kelloissa 2500 euroon asti niin myös kelloista 5000 euroon asti.
    Äänestys: https://www.focus.de/finanzen/uhren/...tter_Uhrenwahl

Alle kymmenentuhannen kategoriassakin tuo Nomos menisi minulla suurimman osan edelle. Tällainen grand Seiko ehkä veisi voiton.

Yli 25 000 kategoriassa on yksi jopa yli 400 000 euron kello ja suurin osa siinä 50 000 tienoilla. Eivät kyllä saa minua innostumaan. Moni n. 10 000 euron kello äänestyksen ulkopuolelta veisi voiton. Toki hinnan tietäen ottaisin sen 400 000 euron kellon jos ilmaiseksi saisi ja onhan siinä katseltavia yksityiskohtia paljon.
    Alle 25 000 euron kategoriasta valitsisin ehkä tämän "vain" 13 000 euron Chronon Glashütte Originalin

Isoisäni veli Topias syntyi 1907 alueella, joka kuuluisi meille, mutta Neuvostoliitto sen rosvosi. Neuvostoliittolaiset murhasivat hänet -naimisissa olleen maanviljelijän, kolmen lapsen isän- Viipurin mlk:n Säiniössä 27.2.1940. Kello ei ollut mukana rintamalla koska "ruumis on jäänyt maastoon tai tuhoutunut."

Hänen kellonsa päätyi isoisälleni ja sittemmin edelleen isälleni. Nyt se siirtyi sitten minulle

Käy hyvin ajassa, ilmeisesti joskus siis huollettukin. Tunnearvoa ja historiaa riittävästi.

JackOja muokkasi tätä : 17.01.2018 at 11.00

Omegan uusi malli tulevien talviolympialaisten kunniaksi...

jarit Guest
    ^jotenkin ei sytytä tuo Seamasteri, vaikka olen sinisiin Omegoihin pahasti kallellaan (niitä on jo 3 hyllyssä).
    Tuossa ei ole oikein mitään mikä jää mieleen, kun kellon näkee ensimmäistä kertaa??

Erittäin hieno Omega.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti

Alle kymmenentuhannen kategoriassakin tuo Nomos menisi minulla suurimman osan edelle. Tällainen grand Seiko ehkä veisi voiton.

Olen tuollaista rannettanut ja kello on luonnossa erittäin kaunis. Keväällä Kellomessuilla vastaava kävi vaimon ranteessa, sopi hienosti hänellekin. Kyseisen kappale oli vain tehty platinasta (jep-jep) ja hinta oli sen mukainen....

Viimeistely noissa GS:ssä on erinomaisella tasolla. Itselleni en ole löytänyt ”sopivaa mallia”. Vielä ;-)

Moblile mail, tyops apoliged.

Varmaan joku murhaa mut tästä kommentista, kun totuus sattuu

Viime kellomiitissä verrattiin mun vanhan sarjan GS:ää (7k€) kaverin Rolexin DJ2:een (12k€). Rannekkeen mekaanisessa laadussa ja claspissa Rolex voittaa, mutta sitten kun aletaan tutkimaan viimeistelyn tasoa loopilla esim. rungon hionnat/kulmat, taulu, viisarti ja indeksit jne. niin eroa alkaa syntyä toiseen suuntaan. GS oli näissä ns virheetön, kun taas Rolexissa näkyi esim. useita viisarien työstöjälkiä ja taulun tekstit ei olleet ihan tiptop jne.

Tuo GS:n zaratsu-hionta ja kiillotus erinomaisen laaduntarkkailun kanssa on kyllä sellainen asia, mikä laittaa kampoihin useita hintaluokkia kalliimpien kellojen kanssa. Toki safiirilasin alla näkyvä GS:n koneisto on viimeistelty vastaavalla pieteetillä, mitä ei voi sanoa läheskään kaikista valmistajista.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    (...)Hänen kellonsa päätyi isoisälleni ja sittemmin edelleen isälleni. Nyt se siirtyi sitten minulle
    Käy hyvin ajassa, ilmeisesti joskus siis huollettukin. Tunnearvoa ja historiaa riittävästi.
    Minullakin on tuollainen Zenith perintökellona. Kellotaulu ja viisarit ovat hiukan erinäköisiä, mutta kello voi hyvinkin olla samanlainen eli ei mikään arvokello (vaikka varmasti useimmille käyttäjilleen kallis hankinta) eli juuri sellainen jota sen nykyinen haltija saattaa kuvitella harvinaiseksi ja arvokkaaksi. Vitja on jossain vaiheessa arvatenkin hukkunut. Isälleni se oli parin valokuvan lisäksi ainoa konkreettinen muisto hänen (jo ennen sotia kuolleesta ja hänelle muutenkin vieraaksi jääneestä) isästään. Kelloa säilytettiin kirjoituspöydän lukollisessa laatikossa eikä sitä minulle koskaan erityisesti esitelty enkä edes takakantta muista avatun.

Enempää en siis kellosta tiedä. Minun eläessäni se ei ole koskaan käynyt. Voi olla että syynä on ollut pelkästään käyttämättömyys ja huollon puute, nupin jumiutuminen tai vetojousen kuoleutuminen(?) Olen joskus ajatellut viedä sen kellosepälle, mutta epäröinyt: eihän se varmaan paljonkaan maksaisi, mutta jotenkin on tuntunut etten sittenkään halua ottaa itselleni vastuuta kellon vetämisestä ja ajassapitämisestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Minullakin on tuollainen Zenith perintökellona. Kellotaulu ja viisarit ovat hiukan erinäköisiä, mutta kello voi hyvinkin olla samanlainen eli ei mikään arvokello (vaikka varmasti useimmille käyttäjilleen kallis hankinta) eli juuri sellainen jota sen nykyinen haltija saattaa kuvitella harvinaiseksi ja arvokkaaksi.
    Tuollainen Zenith on ilmeisesti todella yleinen meidänkin maassamme. Design on ilmeisesti alunperin palkittu Pariisin maailmannäyttelyssä 1900, mutta valmistettu pitkään sen jälkeenkin. Paljon pikkuisen erilaisia versioita erilaisin kellotauluin, viisarein ja sisäpuolen kaiverruksin. Kultaisenakin tehty.

Rahallisella arvolla ei itselleni ole väliä koska ei ole myytävänä. Tuotahan voisi joskus käyttääkin juhlissa, liivit pitäis ehkä ostaa

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Varmaan joku murhaa mut tästä kommentista, kun totuus sattuu

Viime kellomiitissä verrattiin mun vanhan sarjan GS:ää (7k€) kaverin Rolexin DJ2:een (12k€). Rannekkeen mekaanisessa laadussa ja claspissa Rolex voittaa, mutta sitten kun aletaan tutkimaan viimeistelyn tasoa loopilla esim. rungon hionnat/kulmat, taulu, viisarti ja indeksit jne. niin eroa alkaa syntyä toiseen suuntaan. GS oli näissä ns virheetön, kun taas Rolexissa näkyi esim. useita viisarien työstöjälkiä ja taulun tekstit ei olleet ihan tiptop jne.
    Tämä on helppo uskoa. Tuohon kun lisää vielä näkemyksen että Rolleista on vaikea löytää myöskää teknisesti edistyksellisiä ratkaisuja ja että Submarinereissa on usein bezel vinossa, niin ollaan peruskysymysten äärellä "miksi kaataisit ämpärillä fyrkkaa tuollaiseen ?" Tätähän selitellään nykyään että "ne vaan käy ja toimii työkalumaisesti" ja "arvo säilyy ja nousee". No joo. Jotenkin vaan miellän kellon hankinnan motiiveiksi halun omistaa ja nauttia siitä ranteessa, ilman että se on kaupanteon välin muutaman kuukauden kuluttua.
    Useampaan kertaan olen yrittänyt vertailla Omega Speedy 57:n työn jälkeä juuri tuolle GS -Rolle -akselille. Se on jossakin siellä välissä ja lähempänä GS:ää. Ranneke on Rollen tason yläpuolella. Koneiston viimeistely on lähellä GSää, mutta taulu ei ole ihan yhtä korkealla. Enkä usko että viisareiden alapuolet on kiillotettu, kuten GSssä kerrotaan olevan. (nettikuva alla)

Tämmöinen tuli hankittua vaikka ei niin välttämättä tarvetta olisikaan. Ainakin Explorer II Polarin ostoa sai lykättyä tuonnemmas...

ETA 2893-2 Elaboré koneisto alle 500€ kellossa! Jopa pykälää halvemmalla perus- 2824-2 koneistolla varustettuja kelloja näkee yli 4000€ hintalapulla varustettuna. Muutenkaan ei viimeistelyssä tunnu olevan moitteen sijaa. Suoraan laatikosta otettuna käy +12 sek/vrk, saas nähdä mihin asettuu kun saa joskus kuukauden parin päästä rukkautettua kohdilleen.

jarit Guest
    ^Tuo on hieno. Desigina se toki muistuttaa Rolex Explorer 2, ref 1655, a.ka Steve McQueen, mutta ei pidä antaa sen häiritä. McQueenejä ei valtakunnassa ole varmaan kovin montaa, eikä sellaisen hankkiminen ei ole useimmille meistä realismia.

Tekninen ihme, käsinvedettävä ja kokonaispaksuus 2mm!

https://youtu.be/_ccGK5jaL5o

Täällä jonkin aikaa 16570 ranteessa.. En enää vaihtaisi takaisin V800:een, paitsi urheillessa.

-L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jambo Katso viesti
    Tekninen ihme, käsinvedettävä ja kokonaispaksuus 2mm!

Erittäin arvostettava laitos.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •