Siinä rengastilassa ja runkomateriaalissa. Nuo osasarjat ovat yleensä yhtä tyhjän kanssa tällaisissa pyörissä, joten ei niitä kannata tuijotella, vaan pyörän varsinaisia selkeitä ominaisuuksia, kuten rengastila. Marinissa ei tule mukana isoja renkaita, mutta siihen mahtuu esim. 2,1" Big Apple, joka on erinomainen valinta liukkaan ulkopuoliselle kelille tarjoten "huippujousituksen" ja rullaavuuden alhaisempiin paineisiin nähden. Tällaiset erot oikeasti tuntee. Joku tällä foorumilla joskus laittoi Muirwoodsiin muistaakseni jopa 2,35":n Big Onet, mutta se oli jo ilman lokareita. Etenkin talvella sitä leveää rengasta osaa arvostaa. Ei noissa muuten ole ihmeemmin eroja. Acera, Alivio, XT, kaikki vaihtavat ihan hyvin. Pienet painoerot eivät myöskään tunnu missään. Toki ajoasennon on syytä miellyttää itseä, mutta sitäkin voi säätää hyvin paljon (tanko ja stemmi), kunhan itse pyörän tyyppi ja runkokoko ovat oikeat.
Minä suosittelen vahvasti, että kyselet täältä, että onko sitä vaikka nähtäväksi asti:
http://velosport.fi/yhteystiedot/
Jos tuntuu vahvasti, että et usko ajatuksiani asiassa, niin siinä tapauksessa käy XXL:stä jokin 500 euron hybridi. Sieltähän saa parisen huoltoakin kaupan päälle. Ei noissa sillä tavoin ole eroja, jos perushybridin ostaa. Silloin ei mielestäni hyödytä maksaa ylimääräistä. Tunturista sen verran, että sillä ei ole hyvä hintalaatusuhde, joten sinuna unohtaisin koko merkin. Jos ostetaan tuollaista peruspyörää, niin sitten ostetaan se halvalla, koska se on ihan sama pyörä, mutta halvemmalla.
Kirjanmerkit