
Alkujaan tämän lähetti
Viuh
Kuin myös bensakoneissa. Ja sähköautoissa on järjettömän hintaiset akut, ja hybrideissä sitten tietysti yhdistelmä kaikista ongelmista.
Vuosien mittaan alla on ollut isoa ja pientä bensakonetta, samoin isoa ja pientä dieseliä. Kaikissa on ollut omat ongelmansa ja kaikki ovat syöneet tolkuttomasti rahaa. Ilmeiseti nykyiseen hybridiin on saatu sen verran sopivasti yhdisteltyä nuo ongelmat, että ne kumoavat toisensa. Pieni kulutus, pienet käyttömaksut, halvat huollot, toimintavarma tekniikka, tilaa saman verran kuin edellisessa citymaasturissa... ja rahaa on jäänyt aiempaa enemmän pyöräilyharrastukseen.
Oman merkin malliston suosittu farkku muuten vie dieselinä 4.2l/100km ja hybridinä 3.9l//100km. Suorituskyky molemmissa likimain sama. Käyttömaksuissa on satasien ero dieselin harmiksi. Onhan hybridi toki 700€ kalliimpi ostohinnaltaan.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Kirjanmerkit