En tiedä, voi olla. Ainakaan tuo nahkainen ei ole alkuperäinen.
Minulla ei ole mitään hajua tuon kellon iästä, voi hyvinkin olla sen 30 v.
Voisin luopua tuosta korvausta vastaan, kelloja alkaa olla jo vähän liikaa..
En tiedä, voi olla. Ainakaan tuo nahkainen ei ole alkuperäinen.
Minulla ei ole mitään hajua tuon kellon iästä, voi hyvinkin olla sen 30 v.
Voisin luopua tuosta korvausta vastaan, kelloja alkaa olla jo vähän liikaa..
sähkö pyörä läski kuski
Hupsista saatana, kun tässä mun (itsehankitussa) joululahjassa on mahtavan musta urushilakattu taulu. Tsekatkaas vaikka videota aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=9o1arR0kzYE&t=87s
![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
^ Nuo itämaiden lakkatyöt ovat kyllä hienoja, eivät anna anteeksi yhtään
pohjatöidenkään puolesta. Mukavaa, kun itsehankittukin lahja pääsee
aiheuttamaan positiivisia ylläreitäKaunis laite on kieltämättä.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
^^ hieno Seiko! Näyttää isolta - hämääkö kuva? paljonko on halkaisija? ..jaa tuolahan se luki juutubin infossa, 42mm. Seikolla on kyllä todella laaja repertuaari malleja, suurinta osaa ei taideta tuoda edes eurooppaan.
sähkö pyörä läski kuski
Halkaisijaltaan tosiaan42mm eli kookkaaseen ranteeseen jopa maltillinen. Tuo kellon korkeus sen sijaan on melkoinen eli siinä suhteessa on aika kookas.
Artesaanimielessä tuo on mielestäni Seikon kovin kello Presage linjastolta. GS osastolla toki tehdään vielä tiukempaa viimeistelyä, mutta ko kellon urushilakkauskäsityö ja casen viimeistely vetelee kevyesti vertoja sveitsiläisille 2-3 kalliimmille verrokkeille. Seikon mukaan tuon dialin valmistus käsin kestää 3 viikkoa 9000 vuotta vanhalla urushi-lakkausmenetelmällä. Tuloksena jännä elävä pinta, joka on täydellisin musta, jonka voi saavuttaa luonnonmenetelmillä. Suunniteltu paranemaan vanhetessaan eli mustenee ja kovenee entisestään. Ja koneistopuolella tuossa on 8R48 tolpparelli-krono-inhouse. Verrokkina esim- Omegan Speedmastereista ymmärtääkseni vain kovasarja cal 321 premoon oli laitettu mukaan tolpparelliä ja nykyinen cal 861 taas ei sitä enää omaa, koska valmistukustannukset..![]()
On kyllä hieno koru Mikan Seiko!
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Melkosen huikee Seiko!
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Veikkaan kolmen tonnin pintaan.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Siellä kolmen tonnin pinnassa se ovh on juu. Itsellä meni tuohon toinen kello vaihdossa eli rahallinen panostus ei onneksi ollut tuota luokkaa.
hieno kelo ja ladulta parempi kuin jotkut mainstream 3-4x hintaiset sveitsiläiset.
https://www.keskisenkello.fi/tuotteet/seiko-presage-srq021j1-automatic-60th-anniversary-edition
Täällä kun on ollut vähempi vaimojen/naisten kelloja, niin laitetaan yks tuore hankinta:
https://photos.app.goo.gl/tCFqYKlH0qoWk1pv2
https://photos.app.goo.gl/25IcMdFYUh1IDmxF3
![]()
Vähäsen halvempaa, https://www.amazon.de/dp/B076HS9MS2/...740101_TE_item Jotain ihan aikuisten oikeesti työkalua tuolta halvalla hoksin niin lisukseena.
I väntan på ännu dåligare tidet
Pulsar tekee ihan nättejä kelloja edulliseen hintaluokkaan...tämä malli alle satasen.
![]()
SKX:ää rupesin ottamaan ranteeseen - ja aikaan säätämään. Nuppi on käsittämättömän jäykkä? Täaidän käydä näyttämässä kellosepälle.
sähkö pyörä läski kuski
Sama vika oli omassani. Sitte auto ajo päälle ja kello ei kulkenut enää sen jälkeen. Törttöilijän vakuutusyhtiön piikkiin kello sitte huollettiin. Kyllä se nuppi edelleen aika jäykkä on avata ja sulkea. Ei ehkä ihan niin jäykkä kuin ennen.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Itselläni on tällainen Tissot ja Seiko.
![]()
![]()
Minun silmään Juhan Tissot on oikein soma. 70luvun alussa ostin Tissotin kuitukoppasen kunnei hirveitä maksanut ja ihan ok olemuseltaan. Sille kävi huonosti, istuin tuossa ulkohuussissa ja ähräsin ja niinhän siinä Tissotin koppa hajosi. Joensuun kelloseppä takuuseen jotain muuta mulle antoi.
Amazon.de viesti että työkaluni ynnä kello on matkalla. Esikoinen jotain rutisi niin lupasin perinnöksi kellon ynnä muut kalut. Tyytyi siihen.
Oulusta ostettu Seiko mittaa edelleen tarkasti aikaa eikä ole koskaan puhdistettu, mistäpä tuonne roskaa olis menny siistiltä omistajalta, oliskohan 30+ v. aikana kymmenen vuoden välein varovaisesti suhautettu koneeseen öljyä patterin vaihdon yhteydessä. Patteri pelaa aina noin kolme vuotta ja enimmäkseen itse vaihdettu, mutta on kello väliin seisonut laatikossakin vuosia, kun tuli kännykello muotiin.![]()
Ei kannata mennä tekemään vertailuja pyöränosien ja kellojen välillä. Käsittäkseni nimittäin maailmassa ei ole saatavilla hienoja käsityönä tehtyjä ja viimeisteltyjä 200000€ takavaihtajia, jotka eivät vaihda sen paremmin (tai luultavasti huonommin) kuin vaikkapa Deore ja myös kestää maastossa huonommin. Kellomaailmassa niitä riittää satamäärin. Kellon hyvyyttä voi arvostella monella tavalla, jollain kriteerillä joku 50€ kvartsikello hakkaa kaikki mekaaniset (tarkkuus), kun taas muutaman tuhannen sukelluskello hakkaa kaikki paineenkestossa. Tarkkuus, erikoisuus, harvinaisuus, käsityön määrä ja laatu, ulkonäkö, materiaalit, perinne, merkki, mielikuvat, elvistely. Niistä tulee sellainen soppa josta jokainen saa kukkaronsa asettamissa rajoissa noukkia mieleisensä sattuman. Jos nyt ylimalkaan koko asia kiinnostaa pätkääkään. Hyvin harvoja kiinnostaa.
Se nyt oli kuvaannollinen vertaus. Joskus oli niitä ketjuja, missä uhottiin että kaikki alle XTR on pelkää kuraa eikä niillä tee mitään. Onneksi ne tarinat ovat vähentyneet ja porukka on tajunnut että jokainen harrastaa sillä omalla tasollaan minkä parhaaksi kokee.
Ja se on sama kaikissa välineharrastuksìssa.
skeptinen realisti
Samooja se kun piruuttaan äreenä! Kovasti ootan tuota halpistason kelloa vaan ei vielä tullut. Ehken perjantaina viimeistään. Kevään mittaan Citizenin Eco-Drive sukeltajakellona mutta siihen loppunee mun kellokeräily. Tai ainakin toivon.
Edit. Tuo Valmetin seinäkello vuodelta 1975 käyvä napsuttaa mun WD40 suihkuttelun jälkeen ihan mallikkaasti.
Esikoiseni toki kertoi jotta tää rannekello on koru, https://www.taigakoru.fi/product/307...-valot-ranneke . Tommosen yhdelle hellulleni jotain -90 alussa ostin.
Loppukuun rahanmenoa kun katon niin luulen tilaavani. Hopeessa ei raha mene hukkaan, ja toki rannerenkaan suunnittelija ja luulen myös että tekijä kirjoittaa joskus myös tännekin.
Kirjanmerkit