HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 225 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 125 175 215 223 224 225 226 227 235 275 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.721 - 6.750 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

MacKontella asiallisen näköistä asennusta.

Termospullojen paremmuutta ei mielestäni ratkaise se, mikä pitää pitää lämmöt parhaiten sisällä. Eristävyyden täytyy olla riittävä siihen käyttöön, missä pulloa käytetään. Esim. pyörälenkeillä muutaman tunnin riittävän lämpimänä säilyvä juoma = riittävä eristävyys, eikä paremmasta saa tällöin mitään lisäarvoa. Tällöin erot syntyy korkin toimivuudesta yms. asioista. Minulla huonoin pullo on Retki 0,3 l, jonka korkki alkoi vuotaa muutaman vuoden satunnaisen käytön jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    ^Huonot on renkaat Izmolle sattunut tai Nääsville suunnalla on kitkaista jäätä tai pieniä mäkiä

Kyllä tuo vanha Tunturi Scambo ja 26" ISP:t 1.5bar paineilla meni tänä aamunakin Päijät-Hämehen jäisissä alamäissä 35km/h ihan rullaamalla. Ettei vaan olisi miehessä ja pyörässä laakerit kuivina tai jarrut tiukalla
    Valben ISP on kokoo 27 ja eräs pyöränkorjaaja sano että 27 kumi ei rullaa ollenkaan vaan täytyy olla 29 kumi

Kiekot on tarkistettu Iglumiehen toimesta ja pitäis olla hyvät laakerit mutta oisko kesä seisotus tehnyt hallaa laakerille

Itte tykkää ajaa talvella kevyillä kesäkumeilla kun ei oo jaloissa oikein paljoo voimaa

Mulla ei ole 27" ISP:stä kokemusta, mutta perstuntumalla 26" ISP Evo rullaa huomattavasti paremmin kuin 29" ISP Pro. Mieluummin itsekin polkisin maasturilla kesäkumeilla (RacingRalph tai TableTop) myös talvet, mutta nämä vaihtelevat jääkelit ei houkuta liukastelemaan.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Vähän oli kyllä semmonen sää Birkalassa että käännöksissä sivuluisussa mentiin maasturillakin
    Samat sanat. En ole vielä cycloon nastoja vaihtanut, kun tuntuu että maasturillakin on välillä tekemistä. Että siis pysyy edes pystyssä...

Noista lokari virityksistä sen verran, että omassa cyclossani olen jatkanut etulokaria molemmista päistä. Alhaalta se kaartuu eturenkaan taakse siten, että on n. 5 cm maasta ja sieltä valuva vesi blokkaa ainakin osan renkaan heittämästä vedestä, jonka 5 sentin maavara mahdollistaisi muuten., joten eturengas ei käytännössä suihkuta ollenkaan kenkiin tai keskiöön. Etulokaria olen jatkanut noin parikymmentä senttiä eteenpäin, siten että se alkaa kaartumaan alaspäin. Näin ei kovavauhtisimmissa alamäissäkään roiski sitä heittovettä naamalle. Eihän tuolla muualla ajella kuin teillä, tuon pienen maavaran johdosta, mutta siellä pelaa kyllä mainiosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Noista lokari virityksistä sen verran, että omassa cyclossani olen jatkanut etulokaria molemmista päistä. Alhaalta se kaartuu eturenkaan taakse siten, että on n. 5 cm maasta ja sieltä valuva vesi blokkaa ainakin osan renkaan heittämästä vedestä, jonka 5 sentin maavara mahdollistaisi muuten., joten eturengas ei käytännössä suihkuta ollenkaan kenkiin tai keskiöön. Etulokaria olen jatkanut noin parikymmentä senttiä eteenpäin, siten että se alkaa kaartumaan alaspäin. Näin ei kovavauhtisimmissa alamäissäkään roiski sitä heittovettä naamalle. Eihän tuolla muualla ajella kuin teillä, tuon pienen maavaran johdosta, mutta siellä pelaa kyllä mainiosti.
    Itse asiassa juuri saman tein omassa 29" talvipyörässä / "pikairrotettaviin" lokareihin. Kaunishan tuo ei ole, mutta käytännöllinen...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Samat sanat. En ole vielä cycloon nastoja vaihtanut, kun tuntuu että maasturillakin on välillä tekemistä. Että siis pysyy edes pystyssä...
    nyt on taas kesäkeli ja pikkupyörä cubeen jätin eteen nastan mutta sen ärsyttävän Noppunikin revin irti ja Rokketronin kesäkumi taakse... kyllä nyt rullaa ja kiihtyy kuin sähköpyörä

(kuka ostaa 8 eurolla muutama sata kilometriä ajetun Noppu Nikki 27 * 2.35 )

Loppiaisen säätiedotus täällä etelärannikolla näyttää "mielenkiintoiselta", ensin räntää lähellä nollaa, illalla jo pakkasta. Tänä talvena on ollut poikkeuksellisen paljon ohutta peilijäätä. Ja niin, että koskaan ei ole tiennyt, mitä seuraavan mutkan takana on.

Olihan aamulla "talvikeli". Maassa oli lunta, vettä ja räntää, taivaalta tuli samaa tavaraa lisää ja lämpötila nollassa. Ensimmäisen kerran fillari alkoi lyödä jäähän ja ketjut hyppiä rattailla. Loppumatkasta toimi suurin eturatas ja kaksi suurinta takaa. Perille päästiin ja fillari sisälle sulamaan.

Olihan aamulla "talvikeli". Maassa oli lunta, vettä ja räntää, taivaalta tuli samaa tavaraa lisää ja lämpötila nollassa. Ensimmäisen kerran fillari alkoi lyödä jäähän ja ketjut hyppiä rattailla. Loppumatkasta toimi suurin eturatas ja kaksi suurinta takaa. Perille päästiin ja fillari sisälle sulamaan.

Ittellä on vaan pikkuratas käytössä talvella maastureissa vaikka kumin vaihdon jälkeen 40 piikkinen eturatas alkoi tuntuu pieneltä sohjossa.... oli oikein mukava tulla tänä aamuna duuniin kun kukaan ei päässyt enään ohi

^ja pääkaupunkiseudulla täysin loskattomat, jäättömät, lumettomat tiet. 3,3C lämmintä... Ehken jo viikonloppuna sitten kylmempää ja jotain vettä kummempaa. Jos ei olisi niin paljon suolaa kylvetty teille, olisin jo ottanut kesäfillarin alle.

^Kotimatkalla lämpimässä kuivunut fillari toimi moitteetta. Aamulla (ja edelleenkin) mietin kyllä vakavasti pyörän muuttamista maastosinkulaksi. Cyclo- ja maantiesinkula kun jo löytyy talllista...

Napavaihteet tuntuu pelaavan noissa keleissä ihan hyvin. Kovemmilla pakkasilla tuntuu kyllä meno hyytyvän hieman normaalia enemmän, ja kesällä erityisesti havaitsee pientä lisäkitkaa, joka siis tuntuu lähinnä 30km/h+ nopeuksissa.

Ihmettelin duunista tullessa miksi ihminen on niin tyhmä ettei varustaudu talveen... talvella täytyy olla talvikenkät ja nastat pyörässä jos ei osaa kävellä tai ajaa pyörää

Täytyy sanoa sanoa että olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen Dillinger-renkaisiin. Maksoivat hunajaa, mutta ovat osoittautuneet uskomattoman luotettaviksi peilijäällä. Nyt on ollut väylät todella liukkaat ja huomaan mielummin meneväni pyöräilemään kuin kävelemään (nastalenkkareilla). Nuo eivät lipsu juuri missään (no joo, jyrkät jääputoukset on vähän hankalia mulle maastossa, mutta noin muuten). En olisi ennen uskonut, että pyöräily jäällä voi toimia näin mukavasti.

Täällä päin on taas kesäkumi keli mutta voi jossain päin Tamperetta olla ehkä joku pieni jää..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Täytyy sanoa sanoa että olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen Dillinger-renkaisiin.
    Mulla ei ole vertailukohtaa muista nastarenkaista, mutta alkusyksyn ajoin vain D5 edessä ja kaaduin kerran komeasti kun takapää lähti alta. Nyt on takana lisäksi D4 (KTM on vähän ahdas takaa) ja ihan sama kokemus, jäällä voi ajaa huoletta. Metsässäkin kulkee mukavasti. Renkaat asennettu kuten 45NRTH neuvoo http://45nrth.com/blog/post/pro-tip-...tire-direction.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Täällä päin on taas kesäkumi keli mutta voi jossain päin Tamperetta olla ehkä joku pieni jää..
    Kyllä eilen Pirkkalasta jäätäkin löytyi vaikkakin lumisade oli kivasti tahmentanut pintaa monessa paikkaa. Saattoipa nopeutta rauhassa siis nostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mulla ei ole vertailukohtaa muista nastarenkaista, mutta alkusyksyn ajoin vain D5 edessä ja kaaduin kerran komeasti kun takapää lähti alta. Nyt on takana lisäksi D4 (KTM on vähän ahdas takaa) ja ihan sama kokemus, jäällä voi ajaa huoletta. Metsässäkin kulkee mukavasti. Renkaat asennettu kuten 45NRTH neuvoo http://45nrth.com/blog/post/pro-tip-...tire-direction.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eihän nuo sileällä jäällä pääse pidossa lähellekään kapeampirenkaisen parasta kärkeä (ISP, Nokian), mutta varsinkin matalammilla paineilla leveä rengas antaa paljon anteeksi. Kyllä noilla mainiosti pärjää, kun tietää rajat. Jos alusta menee kovin uraiseksi ja muhkuraiseksi, niin sitten kapempirenkainen jää auttamatta kakkoseksi, pehmeästä puhumattakaan. Mulla siis Dillinger 5 renkaat molemmissa päissä. 29" maasturissa on pistosuojatut smart samit ilman nastoja ja niillä pärjäilee vähemmän liukkailla keleillä hyvin.

Blackborow Guest
    Olipa aamulla harvinaista herkkua tarjolla. Käytännössä tuuleton keli eikä paukkupakkanen. Oli oikein miellyttävää polkea töihin kun alla oli vielä Ardentit ja kelvit lumipinnalla. Ei taas ollut nastarenkailla jyräämistä ikävä.

Tänään ja eilen on ollut kyllä aivan upeat kelit polkea - ja samaa herkkua jatkuu nyt vissiin parikin viikkoa. Pari astetta pakkasta, kelvin mukavan tamppautuneet lumiset ja cyclolla Gravdalit alle (risteykset on edeleen jäässä monessa kohtaa) - fillarihan kulkee kuin kesäkelillä. Ainoa mikä tuolla Pirkkalasa ajaessa pelottaa on se, että izmo tulee joku päivä ohi - mulla kun on vaan 38 piikkiä etulimpussa eikä jaloissakaan ole juuri potkua.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Toissapäivänä ytimeen myötätuuleen auringonpaisteessa, melkoista herkkua. Siellä sit kippuraa pikkurillillä ohjastaessa lähti takarengas yllättäen alta, kapea kovapaineinen Tour Contact luisui jäälätäköstä ja siinä painoa siirtämällä ja nopeesti tankoon tarttumalla tuli luisto hanskaan eturenkaan 35mm Marathon winter pidolla. Pois tullessa oli sit vuosisadan vastatuuli jossain silloilla ja lievää lumipyryä.

Eilen sit reteesti liikenteeseen niin hidastuvuutta ei ollutkaan kun takajarrun mekanismi oli jäässä ja olisko edestä sit ollu vanteessa tai paloissa jäätä, sen verran takajarru toimi että kiilasi palat vanteeseen muttei saanut repimällä irti ja kun piti ehtiä lähipostiin ennen klo 17 meinas tulla hiki. Sit Prisman sisäparkkiin sulattelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tänään ja eilen on ollut kyllä aivan upeat kelit polkea - ja samaa herkkua jatkuu nyt vissiin parikin viikkoa. Pari astetta pakkasta, kelvin mukavan tamppautuneet lumiset ja cyclolla Gravdalit alle (risteykset on edeleen jäässä monessa kohtaa) - fillarihan kulkee kuin kesäkelillä. Ainoa mikä tuolla Pirkkalasa ajaessa pelottaa on se, että izmo tulee joku päivä ohi - mulla kun on vaan 38 piikkiä etulimpussa eikä jaloissakaan ole juuri potkua.
    Eilen illalla ajoin Killon isomäellä metsässä ympyrää ja välillä poikkesin kelvillä kattoon jos sais kilvanajon aikaan.. mutta oli Skotin 29" joustopyörä vaan 34 eturattaalla

Eilen lähdin hakeen kuvarastia, mutta iPuhelimen akku hyytyi parin kilsan jälkeen ja sillä piti ottaa kuva joten rasti jäi.
    Nokialla Harjuniityssä sotkin hybridillä uuden laajennuksen alueella ja siitä entisille metsäautotielle jossa nyt melkein oikee tie. Kauheeta vauhtia menin kun oli koko tie omassa käytössä, ei muuta liikennettä. Sitten mutkassa lumen alla 10cm syvä ura ja tasainen lumi päällä. Turvalleen menin siinä ja palasin nolona takainispäin.
    Sähkölinjan alla oli läskin jäljet (kuski tuli varmaan hetkeä aiemmin vastaan kun olin koiraa ulkoiluttamassa). Päätin seurata läskin jälkiä. Jotkut tarvii sellaisen läskin heti kun on vähän lunta, ite vedän ihan proona hybridillä samaan paikkaan. Oli siinä vieressä tosin kaksi kapeampaakin jälkeä.
    Mutta kylläpäs se kieputtaa eikä meinaa mennä yhtä suoraan kuin läski. Aprikoin pitäiskö irrottaa jalat lukkopolkimista. Kalliilla rahalla kun on jotkut crankbrotherssit hommattu niin kyllä ne jalat lukoissa pysyy, kovat jätkät tekee niin. Se tuntumakin on parempi sillain jne. Jalat lukoissa ja kadenssi korkeella niin näytetään läskikuskeille mallia!
    Mutta edelleen kieputtaa ja AI SAAMARI! En kaatunut mutta munat osu tankoon, aih. Joku läskikuski tarkotuksella tehnyt jäljet sinne ja houkutteli mut ansaan, muniin sattuu!
    Ja ne kapeammat jäljet siinä vieressä, sukset saatana. Luulin pyörän jäljiks pimeessä ja vauhdissa mutta siinä munia pidellessä tunnistin sitten suksen jäljiks.

Siirryin Iso-tappurille menevälle tielle. Gravdalit 700*38 piti hyvin. Ennen oli Suomi Tyresit mutta Gravdal rullaa loistavasti ja on ne vaan pitävät renkaat, taas mennään kuin pro eikä varmana pysyis mikään semmoinen läski perässä. Sitten huomaan pelolla kolme kirkasta valoa, läskipyörät vaania mua saamari! Sekunniks vilkaisen pelolle laskiessani mäkee alas ja heti kieputtaa ja hybridi kiemurtelee urassa. En kaadu mutta sellaista mutkaa tulee että silmiklasikyy ei pysty samaan.
    Valot oli varmaan polkujuoksijoita suunnistuslampun kanssa koska valot pomppii. Ne valot pomppii sen takia että niissä kiinni oleva ihminen juoksee, ei sen takia että ne hytkyis nauraessaan mulla koska en kaatunut!
    Siirryn kaupunkin kelveille ja siellä meno on jo vakaampaa.
    1h40min ajoin ja kaaduin kolmeen kertaan. Mitään ei hajonnut, edes housut ei revennyt. Pyöräkään ei ole tullut likaiseks, lumet pois ja takas varastoon odottaan seuraavaa lenkkiä. On siinä talvipyöräilyssä puolensa. Vaatetta tarvii olla mutta kun on puhdasta lunta niin fillaria ei tarvi pestä eikä kaatumiset satu. Salaa katoin kotona olisko Suomen urheilupyörässä sellaista läskipyörää huojennuksessa tai jotai..

Ei se läskipyöräläisellä ole helppoa kun taidot on mitä on. Jonkun plussakuskin jälkien perässä Linnakallion kivikkoon. Joo ei, ei oo tarpeeksi lunta että mun taidoille. Punaisessa kivikossa mennään kuin 2vee potkupyörällä satula laskettuna alas ja koska olen muija tuloksena on vain reisissä komeita mustelmia äkkijarrutuksista. Munat toki jäi murskaamatta. Joku trial-kuski siellä oli takuulla mennyt ennen minua... seuraavaksi etsimään joku nössöille sopiva polku killon ja toivion välistä. Tuonne ei tulla toiste.

Olen tehnyt 2 km radan Killon mäelle ja siinä on nousua kivikon kiertoo ja pellon laitaa... aika helppo kumminkin

Olen tehnyt 2 km radan Killon mäelle ja siinä on nousua kivikon kiertoo ja pellon laitaa... aika helppo kumminkin
    Missä on Killon mäki?

Talvi talvelta varusteet kehittyy. Tänään Postinordi toi Ekoin lämmitettävät hanskat. Jalkoja ei ole viime talven jälkeen palellut, mutta sormia on ollut vaikeampi saada pysymään tunnokkaina pakkasen kiristyessä -20°C ja kylmemmälle. Katsotaan, miten Heat Concept vastaa lupauksiin.

Samassa paketissa tuli Ekoi Exceliin kovamuovinen suojakuori. Ei sada lumet balaklavalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Motonetin pilkkirukkaset. ei ole palellut sormet. toki, vähän kömpelöt ajaa, mutta sinkulalla ei tarvi vaihtaa
    Emmä tiiä. Ite ajan perinteiset tumput handussa, lammas-nahka-rukkasten sisällä. Pikkasen on vaihteiden käsittely kömpelöä, mutta ei ole ongelmia sormien jäätymisen kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •