ElectrobikeMPMessutGiantGarmin
Sivu 14 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2919

Aihe: Zwift.com

Oma pain pain cave. Kellari optimaali 15 astetta ja kakkosnäytössä parhaillaan Eput elokuva. Pian pihasaunaan ja päälle ykköskaljaa ja sisäpaistia. Oikein mukava loppiainen...

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Miten te pysytte katsomaan elokuvia samalla. Jotain kevyttä pk lenkkiä veivaten? Oman kokemuksen mukaan joko treeni tai sitten elokuvakokemus menee pilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Miten te pysytte katsomaan elokuvia samalla. Jotain kevyttä pk lenkkiä veivaten? Oman kokemuksen mukaan joko treeni tai sitten elokuvakokemus menee pilalle.
    Peekoota peekoota

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Mun kokemus on myös että molemmat menee pilalle mutta nykyään tulee aika usein katottua leffaa tai futista että pysyy tehot tarpeeksi alhaalla.
    Mukavemmin tuo menee kuitenkin zwiftin kanssa kun tasavastuksella.

Zwift.com

Kokeilin tänään AppleTV sovellusta ja kyllähän toi on jo vähä ku ajais töllöön sisään. Jäi pois iPad streemauksen sururaidat sivuista. Näytössä oli myös jonkin hiukan enemmän lisäinfoa. Ainut huono puoli oli hiukan ylisuureksi skaalattu ruutu ja tietyissä käyttötilanteissa kömpelö hallinta AppleTV:n kaukosäätimellä. Ehkä olis ollu parempi opetella käyttämään jonkin muun treenin aikana kuin SST Longin.

Tilana siis autotalli, +14C, tuuletin ja ovi raollaan. Lämmin tulee -hiki virtaa, mutta ei kuitenkaan mitään tulvaa lattialle.

Sent from my iPad using Tapatalk
    MakeK muokkasi tätä : 07.01.2018 at 10.50
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Zwiftiin saa alle 13v lapselle ilmasen sivuaccountin vuodeksi kerrallaan ilman lisämaksua.
    Ensin olin aika skeptinen että viittikö junnu tollasta ollenkaan mutta kun kelit nyt on ollu mitä on niin se on reilu kuukauden aikana ajanut zwiftillä yli 200 zwiftkilometriä.
    Aika innoissaan vetää välillä sprinttejä ja tulivuorilenkkiä mutta suurimmaks osaks se on sellasta lämpimikseen pyörittelyä futista kattellessa.
    Voihan sitä tietty polkea ja kattoa telkkaa ilmankin zwiftiä mutta kyllä toi tunne että virtuaalisesti liikkuu johonkin ja mäkiä tulee antaa selvää lisämielenkiintoa.
    Toinen kiva homma on että voi polkea yhdessä eri tehoilla. Siis on koko ajan jutteluetäisyydellä vaikka virtuaalimaailmassa huitelee ihan eri paikassa.
    Sitäkin on koitettu että minä vedän pojalle peesiä, mutta se ei onnistu ollenkaan niin helposti kun pihalla.

No nyt tuli "kerrankin" hyodyllistä tietoa villarivoorumilta. Kiitos Huoleton.

Mutta mutta. Noi kaikki Zwift kisat ja yhteislenkit. Onko olemassa mitään muuta kalenteria noiden selaamiseen kuin Zwiftin appin tai nettisivujen kautta? Mieluiten sellainen selausmahdollisuus mistä näkisi matkan ja profiilin. Mieluisien kisojen ja yhteislenkkien hakeminen on "vähän" haastavaa näin Zwift-aloittelijalle.
    6.7 WTF/kg

Tällaisen ratkaisun haluaisin tuulettimeen. Parametriksi ehkä pikemminkin syke.
    10k-kerhon jäsen

Pari kysymystä Zwiftistä. Mitenkäs tuon Zwiftin asetuksissa oleva reality liukusäädin pitäisi vaikuttaa ajoon. Minulla on se ollut siinä keskikohdalla aina ja eilen laitoin sen 100 prosentille, mutta en huomannut mitään eroa ajossa.

Toinen kysymys koskee trainerin ja Zwiftin jyrkkyyksien synkkaamista keskenään. Tuo minun Tacx muistaakseni tekee max. kuuden prosentin jyrkkyyksiä. Miten Zwift hoitelee sen asian, jos on esim. 10% jyrkkyys. Ajattaako se sitä mäkeä pidempään sillä 6% jyrkkyydellä vai mitä tapahtuu. Eli, jos käyttäisin tismalleen saman wattimäärän kuin sellainen kaveri, jonka traineri tekee tuon 10% jyrkkyyden, niin olisimmeko yhtä aikaa mäen päällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Pari kysymystä Zwiftistä. Mitenkäs tuon Zwiftin asetuksissa oleva reality liukusäädin pitäisi vaikuttaa ajoon. Minulla on se ollut siinä keskikohdalla aina ja eilen laitoin sen 100 prosentille, mutta en huomannut mitään eroa ajossa.

Toinen kysymys koskee trainerin ja Zwiftin jyrkkyyksien synkkaamista keskenään. Tuo minun Tacx muistaakseni tekee max. kuuden prosentin jyrkkyyksiä. Miten Zwift hoitelee sen asian, jos on esim. 10% jyrkkyys. Ajattaako se sitä mäkeä pidempään sillä 6% jyrkkyydellä vai mitä tapahtuu. Eli, jos käyttäisin tismalleen saman wattimäärän kuin sellainen kaveri, jonka traineri tekee tuon 10% jyrkkyyden, niin olisimmeko yhtä aikaa mäen päällä?
    Käyttöohjetta lukematta sanoisin "realistisuuden lisäämisen" lisäävän vastuksen ERG-tilan ääripäiden etäisyyttä joko lineaarisesti tai progressiivisesti. Eli lisäämällä realismia vastus kasvaa enemmän jyrkempään ylämäkeen ja vähenee enemmän jyrkempään alamäkeen. "Realismin lisääminen" ei suoranaisesti tarkoita, että simulaatiosta tulisi aukottomasti realistisempaa ajajan suorituskyvystä ja käytetyistä laitteista riippumatta.

Zwiftissä liikenopeuteen vaikuttaa pääasiassa tehon, painon ja nousukulman suhde. Ohessa tietysti peesauksella ja niillä hetkellisillä nousu/ilmanvastus/peesaushyödyillä on myös merkitystä.

Jos vastus kykenee simuloimaan jyrkkyyttä vain 6% asti ja simuloitu mäki on jyrkempi kuin 6%, se tarkoittaa että tehon ja painon suhteen pysyessä samana liikenopeus hidastuu. Jos lisätään tehoa vaihtamalla pyörän välitystä, teho kasvaa suhteessa painoon ja nopeus kasvaa.

Jos vieressä polkee toinen ajaja jonka kykenee vaikka 10% jyrkkyyden simulointiin, hänen ei tarvitse tehdä sitä välityksen muutosta mäen jyrkkyyden muuttuessa. Jos hän haluaa pitää liikenopeuden samana, pitää vaan laittaa lisää tehoa polkimelle jotta tehon suhde painoon kasvaa ja se kompensoi kasvavan nousukulman.

Jos vieressä on vielä kolmas ajaja jonka vastus ei simuloi yhtään mitään, hän pidentää välitystä kasvattaakseen tehon suhdetta painoon mäen jyrkkyyden kasvaessa, jos on tarkoitus pitää liikenopeus samana.

Pyörän välityksinä tarkastelevana esimerkkinä: ajaja jonka vastuksen simulaatio "riittää" kuvaamaan mäen jyrkkyyttä, sinnittelee 8% mäkeä 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 39-26. Ajaja jonka vastus simuloi mäen jyrkkyyttä mutta ei aivan kykene tuohon 8%:n simulointiin, ajaa 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 39-23. Ja kolmas ajaja jonka vastus ei simuloi mitään, ajaa samaa mäkeä 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 53-14.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tosiaan jos välitykset eivät riitä jyrkkiin mäkiin, rengas luistaa tai traineri antautuu, niin silloin slideri kannattaa kääntää matalammalle. Mihinkään vauhteihin se ei siis vaikuta. Minulla oli viime talvena muistaakseni 25 takapakka, jolloin pidin säädintä matalammalla. Ajaminenkin on helpompaa, kun ei tartte ruksutella eturattaan kanssa.

Tänään korkkasin Zwiftin ja ajelin tunnin Watopiassa. Vaihteet toimi mulla tosi takkuisesti, mikä ei tehny lenkkiä ollenkaan sulavaksi eikä ainakaan hiljaiseksi. 3 vuoteen en oo niitä traineripyörässä säätäny, koska niiden toimivuus on ollu riittävä Trainerroadissa. Siinä ajelen yleensä Erg-modessa ja freeridea sitten Standart-modessa. Nyt täytyy säätää, mikäli aikoo tuolla tavoin Zwiftiä vielä veivata. Alla on vanhempi versio Wahoo Kickristä.

Ihan hyvä tuntuma noissa Watopian mäissä kyllä oli (ja olis ollu varmaan parempikin, mikäli vaihteet olis toiminu) joten testataan nyt vielä tää ilmaisjakso loppuun. Vaihtelunahan se olis kiva ja vois vaikka koittaa joskus kisatakin. Vähemmän ajo oli myös paikkoja puuduttavaa kuin TR:ssä. Olo oli enemmän vapaa. Mutta nykyään tuntuu tulevan näita kuukausimaksullisia systeemeitä niin paljon, että niistä kyllä kertyy kuukaudessa jo ihan kelpo summa maksettavaa, jos ei yhtään mieti, mitä niistä oikeesti tarvii.

Joten oiskohan tää zwift mulle kuitenkin vähän liian hifi? Liikaa informaatiota ruudulla? TRssä tulee ainakin keskityttyä olennaiseen, kun painaa menemään palkkeja tuijotellen. Pannaas nyt vielä miettien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Joten oiskohan tää zwift mulle kuitenkin vähän liian hifi? Liikaa informaatiota ruudulla? TRssä tulee ainakin keskityttyä olennaiseen, kun painaa menemään palkkeja tuijotellen. Pannaas nyt vielä miettien.
    Ei se liian hifi ole. Minä kyllä tykkäsin, tosin tykkään aivottomista palkeista ja kärsimyksestä vielä enemmän, joten vaihdoin trainerroadiin ja sen monipuolisempiin ohjelmiin.

Zwift on kyllä viihdyttävä mutta itse olen alkanut tykästymään myös BigRingVR:ään. BRVR:ää käyttäessä jaloissa tuntuu että vastustuntuma on realistisempi eli käytännössä tuntuu Zwiftiin verrattuna että BRVR:ssä saa hieman enemmän tehdä työtä. Jotenkin tuntuu että Zwiftissä pääsee helpommin korkeampiin nopeuksiin, liekö kiinni harjoitusvastuksesta vai mistä. Joka tapauksessa eri ohjelmissa on aina joitain eroavaisuuksia kutan esim. inertia toimii eritavalla eri softassa.

Kertokaapa viksummat. Miten on mahdollista, että kahdella kuskilla tulee 8 min eroa Lontoon pitkällä kierroksella vaikka nopeamman teho on 2,6 w/kg ja hitaamman 3,7 w/kg. Tämä eilisessä ajossa missä ei ollut kenelläkään ison porukan peesietua.
    6.7 WTF/kg

^No, yksinkertaisesti siitä, että toinen on pontsikkapoika ja toinen on höyhenen kevyt.

Eli tasaisella ja alamäessä ratkaisee watit ja vain ylämäessä W/kg.

Sent from my iPad using Tapatalk

Jos tuo 3.7 w/kg kaveri on 50 kiloinen kirppu ja siten tuottaa 185 wattia ja tuo 2.6 w/kg on 100 kiloinen joka tuottaa 260 wattia, niin kyllä tasaisella tuo kirppu joutuu katselemaan loittonevia takavaloja, kunnes ne katoavat horisonttiin. Mäessä tietysti toisin päin.

Tsekkasin uusiksi. ”Kisan” ”nopein” oli itse asiassa vain 2,1 w/kg, eli tolla ei saa säädyllisiä tehoja ellei paina pitkälle yli 100 kiloa, mutta siinä vaiheessa luulisi vähän hapottavan Box Hillin ajaminen. Tai ei ainakaan pitäisi olla 8 minuuttia nopeampi. Joku tossa mun silmään mättää.

Ja toi 3,7 on allekirjoittanut tankki.
    6.7 WTF/kg

^Voisiko olla virhe kyseessä? Olin jostain lukevinani, että epäjohdonmukaiset tulokset hylätään, ainakin jos niitä on enemmän. Oliko tuon kaverin syke tiedot näkyvissä. Olen itse muutamassa kisassa ajellut ja olen havainnut samanlaisia epäjohdonmukaisuuksia, koska jotkin ajajat käyttävät paino "dopingia", mutta heidän alhaiset sykkeet kertovat, että filungilla mennään.

Tuskinpa tuossa kuitenkaan on kyse paino dopingista. Voihan se olla 150 kiloinen kaveri, joka vetää 315 wateilla, tai sitten ei? Jos kaveri on kuitenkin laittanut painokseen tuon 150 kiloa ja tuottaa kisassa keskimääräisesti tuon 315 wattia, niin sen hän on tuottanut, olkoonkin paino mitä tahansa. Haluaa ehkä kiusoitella?

https://www.zwiftpower.com/events.php Tuolta ehkä selviää mitä on tapahtunut. Mikä kisa se oli?

Pari tuntia sitten Zwift heitti kaikki pihalle eli kaatui totaalisesti. Harmi, että FIT-tiedostokin vioittui eikä pysty katselemaan mitä oikeastaan tuli tehtyä vetopätkillä.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    https://www.zwiftpower.com/events.php Tuolta ehkä selviää mitä on tapahtunut. Mikä kisa se oli?
    Kyseessä tämä kisa https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=37262 ja B-matka. Tai ei toi kaiketi mikään kisa ole, mutta ainakin minä ajoin ton vähän kuin kynnystreeninä.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Pari tuntia sitten Zwift heitti kaikki pihalle eli kaatui totaalisesti. Harmi, että FIT-tiedostokin vioittui eikä pysty katselemaan mitä oikeastaan tuli tehtyä vetopätkillä.
    Mulla vioittui kanssa kerran, tosin tallentaessa. Silloin auttoi kun pyöräytti tiedoston tuon "Fit File Tools"in läpi.

https://support.zwift.com/hc/en-us/a...tion=201540443

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    Mulla vioittui kanssa kerran, tosin tallentaessa. Silloin auttoi kun pyöräytti tiedoston tuon "Fit File Tools"in läpi.

https://support.zwift.com/hc/en-us/a...tion=201540443
    Kiitos, tuota settiä en ollut huomannutkaan. Ei kylläkään onnistunut lataamaan Stravaan.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kyseessä tämä kisa https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=37262 ja B-matka. Tai ei toi kaiketi mikään kisa ole, mutta ainakin minä ajoin ton vähän kuin kynnystreeninä.
    Joku tilastointivirhe näyttää olevan kun kolmen ensimmäisen tehot on selvästi sua pienemmät.
    Toisaalta sijalta 13 lähtien löytyy taas paljon kovempia tehoja ja ajat on 7 minuuttia hitaampia.
    Olen ennenkin huomannut että tuo automaattinen ajanotto ei ole ollenkaan luotettava. Tuloksia korjaillaan kisoissa jälkeenpäin ilmeisesti käsin, ehkä stravan perusteella.
    Tässä kun sanotaan "not a race" niin ei varmaan ole intoa korjailla eikä stravajälkeäkään ole vaadittu.
    Greatest london loopin KOM stravassa on 34:25 eli todeenäköisesti kaikki ajat sen alle on jotain virheitä.

Yks ”snadi” virhe on se, että matka ei ollut 21km yhden kierroksen kisassa.

mielenkiintoinen juttu on myös se, että kaksi arki-illan canada cuppia tuli ajettua 4 kuskin porukassa b-matkalla. Tänään ajoin a-matkan ja siinä oli viivalla koko 400 kuskin porukka. Missasin tosin startin...noissa pitää olla 700 wattia taulussa 5 sekuntia ennen starttia, muuten jää auttamatta kärkiporukasta. Joku 500 metrin master startti voisi olla kiva.
    6.7 WTF/kg

Ajoin ensimmäisen Zwift-eventtini eilen. Rata oli flätti, peesiä tasaisesti, vauhti tasaista. Tuloksissa kiinnittää huomion, että isommat keskiwatit eivät automaattisesti vieneet tuloslistassa kärkeen. Edellä saattoi olla pienemmillä wateilla polkijaa, ja takana isommilla wateilla. Toki yleislinja oli oikein eli isommat watit, nopeampi aika.

Ensin ajattelin, että smart trainerit vain arpovat hiukan erilaisia watteja, ja joillakin isommat lukemat ovat trainerin epätarkkuutta. Tuo lukema on kuitenkin ymmärtääkseni se data, mihin Zwift perustaa osallistujien etenemisen radalla. Silloin tilanteen pitäisi olla niin, että jos yhden traineri on nuuka ja toisen traineri avokätinen, ensimmäinen näyttää etenevän virtuaalimaailmassa hitaammin ja toinen nopeammin.

Koska rata on tasainen, ei painon pitäisi juurikaan vaikuttaa. Peesiä ei aina ollut, joten olisiko ajajan pituudella jonkin verran merkitystä. Ehkä hiukan myös fillarilla. En kuitenkaan usko, että noista kertyisi kymmentä wattia enempää. Muita ajatuksia?
    10k-kerhon jäsen

Tuolta löytyy kaikenlaista hyödyllistä koskien zwiftiä.
    https://zwiftinsider.com/tests/

Mutta lyhyesti niin ajajan pituus vaikuttaa eli pidemmällä on enemmän tuulenvastusta zwiftissäkin. Pyörä/kiekot vaikuttaa aika paljon nopeuteen ja varsinkin tasaisella kannattaa käyttää zipp808 ja valita sellainen pyörä minkä aero-tähdet on neljä. Jos ns.tron pyörä on käytössä niin se on tällä hetkellä nopein pyörä.

Järkevällä kisaamisella voi säästää paljon watteja kun peesaa paljon ja iskee viimeisellä kilometrillä. Peesauksen apu on karkeasti 0.3-0.5w/kg riippuen kuskin koosta. Tasasella w/kg lukemalla ei ole niin paljon väliä vaan watit on tärkeämmät eli painavemmat kuskit pärjää paremmin kun oletettavasti heillä on voimaa enemmän.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •