Lontoon maalikaarisprintissä on alamäki jolloin just 100% "reality" antaa vähemmän vastusta. Siinä tosiaan traineri vähän niinkun kerkee rullaan alta pois 50T rattaalla etenkin jos koittaa hyvää aikaa eli tulee sprintin lähtöviivalle kovalla vauhdilla.
Semmoseen yhtäkkiseen ylämäkeen kuten lontoon raput olis paljon kivempi ajaa ulkopyörällä kun sisäpyörällä. Siis että sais alaottelta repiä kunnolla pyörää poikittain. Mun trainereilla ei onnistu. Ehkä jollain onnistuu.
Kickrissä voi jättää sivujalat maasta irti joilloin pyörän saa kyllä heilumaan mutta samalla se alkaa pomppimaan eteenpäin rajussa vedossa.
Semmosen huomasin että kun kickr on yhdistettynä BT kautta niin rappujen vastus tulee jalkoihin tasan kun eturengas osuu mäen alkuun. ANT+ yhteydellä on selvä viive. Joskun pidempi joskus lyhempi. Tarvii vielä testailla lisää.
Myös zwift on jossain sanonut että BT:lla latenssi on pienempi.

Itselle realismi ei ole kovin tärkeä mutta immersio on.
Eli en ikinä ole sisäpyöräillessä tuntenut ajavani ulkopyörällä mutta aika helposti etenkin zwiftillä hommaan uppoutuu "tosissaan". Ajaa siis zwiftillä ajamisen vuoksi.
Koitin bigringillä myös kerran alp huezin ylös. Oli mukava kokemus nähdä oikeita maisemia legendaarisesta noususta ja saada käsitystä millanen homma se vois olla ajaa ylös.
Immersiopuoli jäi kuitenkin aika vähälle. Videolla ihan selvästi ajetaan autolla eikä pyörällä ja mutkissa kamera osoittaa häritsevästi väärään suuntaan. Jostain syystä zwifitssä ei tule tuota tunnelmaa vaikka käytän sitä kamerakulmaa jossa itse näyn ruudussa. Ehkä siihen on vaan tottunut tai sivuilla ei ole mitään näkemisen arvoista.
Eli siis itselle bigring on hyvä ja zwift parempi. Toivottavasti tulee vielä parempia.