Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
Tossa on tosiaan sama idea kuin sinkuloissa ja monissa napavaihdepyörissä. Taka-aselin suoruus ja etäisyys säädetään noilla "set ruuveilla", jonka jälkeen rengas kiristetään paikalleen (mieluiten tukevalla) pikalinkulla tai akselilla. Tavallaan tuollainen säädettävä takahaarukka on kyllä ihan fiksu, mutta tukeva toteutus on pikalinkujen kanssa aina vähän hankala.
Joo, eipä minulla ole ollut kyseisen toteutuksen kanssa mitään ongelmaa Scott Plasmassa. Enkä oikein usko tuohon selitykseen että ne säätöruuvit saisi ajamalla rikki, jos pikalinkku on ollut normaalissa tiukkuudessa ja säätöruuvit on olleet tasapainoisesti säädetty siten, että napa on kosketuksessa kumpaankin.

Jos säätöruuveilla yrittää säätää pelkästään taka-akselin suoruutta tai etäisyyttä, on homma menossa jo lähtökohtaisesti reisille. Jos ymmärtää tehdä suoruuden ja etäisyyden säädön yhtenä toimenpiteenä, menee aika hyvin. Epäilisin että tuossa ruuvien rikkojan tapauksessa säätäminen on tehty jostain syystä toispuoleisesti, tai sitten P2:n takakolmio on niin nuudeli että akseli sorvaa hahlojaan uusiksi kovissa kiihdytyksissä.