GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 13 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #361
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Eilen avasin talvisisäpyöräilykauden, mutta mitäs ihmettä Zwiftin ERG-moodille on käynyt? Nyt taitaa näyttää oikeat tehot eikä tavoitetta. Alkushokin jälkeen ehkä parempi näin... Toinen, ehdottomasti positiivinen, muutos on se että sai ERGin uudelleen aktivoiduttua hetken polkemattomuuden jälkeen.

  2. #362
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    ^ tänä syksynä Zwiftin käyttäjäksi tulleena ei avautunut tuo ERGin päivittely. Pari päivää tässä olen yrittänyt, muttatuloksetta. auttaisitko pliiis?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  3. #363
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Edellisinä talvina ERG on näyttänyt tehoksi aina sitä mihin arvoon se yrittää vastusta säätää. Eli kunhan on jaksanut kampia pyörittää teho on pysynyt pettävän tasaisena (siis näyttänyt treenipätkän mukaista vakioarvoa). Nyt polkijalle näytetään oikea teho, joka siis heiluu normaalisti kandenssin (ja varmaan vaihteiden mukaisesti, jos niitä jostain ihme syystä haluaa käyttää) mukaisesti ERG-säädön ajaessa sitä hiljalleen oikeaan arvoon lisäten tai vähentäen vastusta. Tavoitetehon saavuttaa kun pystyy polkemaan jonkun aikaa vakiokadenssilla. Kun en vielä ole tottunut vielä ko. tapaan, on hieman vaikeampaa pitää kadenssia korkealla. Se tuntuu helposti hiipuvan alaspäin ja kun tarkoituksella nostaa sitä, tehot pomppaavat ja Zwift neuvoo laskemaan tehoa.

    Toinen havaittu muutos oli että aikaisemmin kun sääti vaikka tuuletinta ja siten lopetti polkemisen hetkeksi ERG kytkeytyi pois päältä ja vasta kun treenissä alkoi uusi jakso, eli tuli uusi tehotavoite, niin se aktivoitui uudelleen. Nyt se ERG napsahtaa takaisin päälle heti kun alkaa kampia pyörittää, myös saman jakson aikana.

    ERG pitää valita päälle treeniä valittaessa. Valintanappulaa ei vaan muistaakseni ole tai sitä ei voi valita, jos on valinnut tehomittaukseksi jonkun muun kuin trainerin oman tehon. Eli vaikka trainerin watit olisivat vähän sinne päin, niin niitä on käytettävä vaikka olisi parempikin vaihtoehto. Toki ne toiset tehot voi tallentaa muuten, mutta itse treenin rasituksen säätöön niitä ei pysty hyödyntämään. Ehkä tämäkin on muuttunut, muistikuva on parin talven takaa.

  4. #364
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.280
    Eli onko erg moodiin vain laitettu oletuksena suurempi, vaikkapa 10s smoothaus tehon näyttämiselle päälle? Tuota asetustahan voi säätä. Jos vaihtelevat numerot häiritsevät, niin laitat vaan suuremman arvon.

  5. #365
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    761

    Zwift.com

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    ...
    ERG pitää valita päälle treeniä valittaessa. Valintanappulaa ei vaan muistaakseni ole tai sitä ei voi valita, jos on valinnut tehomittaukseksi jonkun muun kuin trainerin oman tehon. Eli vaikka trainerin watit olisivat vähän sinne päin, niin niitä on käytettävä vaikka olisi parempikin vaihtoehto. Toki ne toiset tehot voi tallentaa muuten, mutta itse treenin rasituksen säätöön niitä ei pysty hyödyntämään. Ehkä tämäkin on muuttunut, muistikuva on parin talven takaa.
    Muistelen nähneeni ERG on/off painikkeen niissä alareunan komentorivin painikkeissa. Tätä ei ainakaan viime kesänä vielä ollut.
    Muuten en ole vielä tämä talvena testannut erg-tilaa... onko siinä jokin muuttunut oleellisesti. Käytän sitä lähinnä noissa harjoitusohjelmissa, kuten SST-treeneissä.

    Sent from my iPad using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

  6. #366
    Shane Miller kertoo ERG-moodin säädöstä videolla https://www.youtube.com/watch?v=8GxVFcqXa7w

  7. #367
    Ajoin tänään ekan kerran zwiftiä windowsilla. Varmaan käyttäjässä vika mutta olipa turhauttava kokemus. Jossain tunnin kohdalla tehot lakkas näkymästä ja zwift sano että ei signaalia. Koitin suljeskella appseja muuttei auttanut. Sitten tuli zwiftiin ilmotus että garmin käyttää anttia että suljetaanko. No suljettiin ja matka jatku kymmenisen minuuttia ja taas sama homma muttei nyt tullu enää suljetaanko garmin ilmotusta. Tähän ei sitten auttanut mikään. Onneks sain puhelimen BT:n kautta ajettua "kotiin". On se varsinainen simulaattori. Vähän niinku ketjut poikki ja kumi puhki samalla reissulla.
    Mäkillä oon ajellu vuoden ilman ongelmia ja puhelimellakin pari kertaa.
    Tavallaan ymmärrettävää ettei joku garmin ja zwift voi olla päällä yhtäaikaa mutta miten sitä nyt kesken lenkin pitää tulla väliin? Mäkissä garmin ja zwift elelee ihan mukavasti keskenään.

  8. #368
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Mulla on normaalisti Zwiftin Windows-softa ja Garmin käytössä ANTilla yhtä aikaa ilman ongelmia. Jos sulla on trainerissa ANT-dongle koneelle, niin kokeile sijoittaa se eri paikkaan signaalin parantamiseksi.

    Edit: Dongle on tietty koneessa, ei trainerissa, kiinni. Jatkopiuhan kanssa sen sijoitusta voi muuttaa trainerin suhteen.
    MikkoVe muokkasi tätä : 20.12.2017 at 19.21

  9. #369
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itselläni on Zwift ja Bkoolin simulator jotka aiheuttavat myös ristiriitaa keskenään. Zwift omii itsellensä ANT+ laitteet vaikka olisin Bkooliin ne myös parittanut. Bkool antaa yleensä silloin error viestin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #370
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Doh! ERGin tehon vaihtelu johtuikin käyttäjän toimista, eli olin valinnut tehomittaukseksi kampimittarin. Ja samalla tuli siis havaittua, että puhuin muutenkin puppua, kun käytetyn tehon voikin ottaa trainerin ulkopuolelta. Aiemmin en saanut toimimaan. Tämä on pienestä tehon vipatuksesta huolimatta hyvä juttu, sillä nyt voi paremmin verrata talven suorituksia kesällä tien päällä tehtyihin.

  11. #371
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kiitos, tuosta tosiaan saa käsitystä. Ilmeisesti jokin välimuoto, esim. SZR Evening Joyride voisi olla sellainen perinteistä kisaa muistuttava, jossa ei lähdetä ensimmäisiä minuutteja täpoillä. Jos vaikka D-kategoriasta aloittaisi, kun oman trainerin antama FTP on 288W eli alle 3,5 W/kg. Eli tarkoittaako se sitä, että ilmoittaudun tapahtumaan, lisään nimen perään SZR (D) ja ajan sitten niin kovassa porukassa kuin pystyn?
    Jokos fiber kävi testaamassa Joyride tyyppistä harjoitusta, missä viimeinen kierros on kisaa? Itse kävi kokeilemassa 7 kierroksen harjoitusta B-luokassa, vaikka C-luokan mies olenkin. Harjoituksessa oli tavoitteena 2.5 W/kg viimeiseen kierrokseen asti, jonka jälkeen vapaa vauhti.

    Sain siinä mainion harjoituksen itselleni ja ajoin siinä mukana 40 minuuttia. Siinä oli välikirejä, jotka nostivat sykettä kummasti ja tekivät harjoituksesta kovemman, kuin tuo 2.5 W/kg antoi aluksi ymmärtää. Kirien jälkeen porukka haettiin taas kasaan ja sitten lähdettiin taas n. 2,5 W/kg:llä liikkeellä. Ajo oli vauhdikasta ja minulle 40 min. riitti omaan harjoitustavoitteeseen, joten viimeinen kierros meni pyöritellen ilman kisa jutskaa.

    Veikkaisin, että tuo voisi olla loppuun vietynä sinun wateillasi mainio harjoitusmuoto. Siinä saisi varmasti pungertaa viimeisellä kierroksella ihan riittämiin. Itse tykästyin tuohon yhteisharjoitukseen B-luokassa, koska se perusvauhti kireineen oli jo mainion kova harjoitus. Polar Flow ilmoitteli tuon reilun tunnin harjoitukselle palautumista 4 vuorokautta 16 tuntia.

  12. #372
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kyllä tämä on edelleen harkinnan asteella. Lähtökarsinaa seuraava alkuräjähdys, silmät kiinni resiinan ajo porukassa sekä halpalentoyhtiön uskottavat hinnat (W/kg) ovat sen verran ehkäiseviä tekijöitä, että ne tällä hetkellä voittavat houkutuksen eli hullumpien tarjoaman tuen ylivauhtiselle treenille.

    Joyride saattaisi mennäkin, mutta olen nyt ollut Zwift-tauolla muutaman viikon. Tulevaksi viikoksi ajattelin ottaa 7 päivän Sufferfest-kokeilujakson. Ehkä sen jälkeen taas palaan Watopiaan. EDIT: luin vielä uudelleen Larouten tarinaa. Vaikuttaa kyllä kiinnostavalta, juuri sellaiselta joka voisi minullekin sopia. Koita nyt malttaa muutama päivä palautella!
    10k-kerhon jäsen

  13. #373
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^Tuon yhteisharjoituksen hyvä puoli oli se, että aluksi ei lähdetty kuin vinttikoirat häkistä, vaan aluksi 2.3 wateilla/kiloa kohden verrytellen. Ryhmän vetäjä rauhoitteli jatkuvasti menoa. Porukkaa diskataan, jos lähdetään wateilla ennen loppukierrosta.

  14. #374
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Zwiftillä ajanut nyt aika tarkkaan 500km. Ihan mukavaa, kun hiihtään ei ole päässyt. Kaksi näyttöä joista toisesta katson leffaa samalla.

    Ihan mielenkiinnosta kysäisen millaisia watteja olette runtanneet maksimissaan tauluun ala/ylämäissä?
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  15. #375
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^ Hetkellinen maksimi on tuottanut 1221W "badgen", mutta taitaa olla sekunnin maksimi 900W. Vaikea sanoa lähtisikö jaloista enempää, kun tuo on ihan sutimisen rajoilla omalla trainerilla.

    Enimmäkseen zwiftaan freeride-moodissa.
    10k-kerhon jäsen

  16. #376
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Soveltuuko Zwift maastopyöräilijöille? Jotain traineria ja softaa tarttis kehitellä talvikuukauksiksi.

  17. #377
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Mulla maksimi sprintissä 1220W ja sekunnin 1148W. Ylämäkeen en ole vielä maksimia kokeillut ja alamäessä loppuu välitykset.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #378
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Radonx Katso viesti
    Soveltuuko Zwift maastopyöräilijöille? Jotain traineria ja softaa tarttis kehitellä talvikuukauksiksi.
    Miksi epäilet?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  19. #379
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Riippuu siitä mitä Radonx haluaa trainerilta ja softalta. Voisin kuvitella, että maastopyöräilijälle ajotekniikka/pyöränhallinta on tärkeää, joten ehkä tällainen setti: https://www.youtube.com/watch?v=_dYm4X4otoI
    10k-kerhon jäsen

  20. #380
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itselläni maksiwatit on 1014 Lontoon metrotunnelista ylös. Oikealla asenteella, välityksen valinnalla ja sopivan ripeällä alkuvauhdilla saattaisi enemmänkin irrota.

  21. #381
    Mullakin on 1200 badge tullut mutta epäilen mittavirhettä. Kilowatin ylitys vaatii jo kovaa keskittymistä. Kovimmat watit saan jyrkkään alamäkeen kun poljintuntuma on kovimmillaan.
    Siis vaikka lontoon rappuja ylös ei 1000W onnistu mutta fox hilliä alas voi pystyä käymään vaikka kaksikin kertaa yli 1000w
    Varmaan riippuu traineristakin missä tilanteessa saa maksimit irti. Siis muutenkin kun tehonmittauksen puolesta.

  22. #382
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ehdottomasti traineri vaikuttaa. Neon moottorin simuloidessa alamäkeä ei ole niin helppoa vetää siinä maksimia. Alamäessä hyvä perusalkuvauhti ja siitä aika nopeasti täyteen tehoon toimii mulla. En epäile Neon tehneen mittavirhettä, koska samoja lukuja on tullut ulkonakin.

    OT: 10 vuoden wattiseurannassa oikean jalan polviongelmat (joku hermojuttu, joka lähteekin selästä) ja ehkä ikäkin näkyy maksimiwateissa. Ikäväli 44-52 näkyy aika tasaisena hyvin lievänä pudotuksena, mutta nyt viimeisen vuoden aikana oikean jalan ongelma näkyy selvästi (lähes 200W). Fyssarin kanssa just mittailtiin voimatasoja, niin merkittävää laskua on tapahtunut. Kohta siirrytään hoidosta kuntoutukseen.

    Takaisin asiaan: Noin kuntoutuksellisesti traineri - polven osalta - auttaa tiettyyn rajaan saakka. Hyvin pitkälle pystyy pyöräilyllä kuntouttaa itseään jalkavamman jälkeen. Mutta sitten siihen viimeiseen silaukseen se ei riitä voimatasojen palauttamiseksi. Jos haluaa kehittää maksimiwatteja, niin traineri ei siihen riitä - kuin tiettyyn rajaan saakka.

  23. #383
    Ihan vain kuriositeettina: Ruotsissa ajetaan huomenna (eli lauantaina eli 6. pvä tammikuuta) mestaruuskisat. Täysin epäviralliset mutta kuitenkin. Vain Ruotsin kansalaiset saavat "virallisen" tuloksen, mutta muutkin saanevat ajaa sillä kilpailukutsu on julkaistu englanniksi: https://zwift.com/events/view/36158

  24. #384
    Niin en epäile mittavirhettä muuten kun omalta osalta. Joskus harvoin olen saanut 1100W aikaseksi, yleensä jää 1000-1100 väliin parhaat puristukset. Eli sillain ylläri että badge tuli. Stravassakaan tollasta lukemaa ei näy.
    Mulla on sellanen käsitys että aika moni etenkin nuorempi kaveri ylittää 1200W aika helposti. Vanhemmiten sitten just huipputehot laskee nopeiten.

  25. #385
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Pienellä epäilyllä suhtaudun omankin 1000W lukemaan. Toki sisätreenit on sisätreenejä ja ulkotreenit ulkotreenejä. Tulevana kesänä voisi tietenkin kokeilla satunnaisesti millaiset piikit saan aikaan mutta luulenpa että 1000W jää haaveeksi. Bkoolin simulaattorilla en ole 1000W hetkellisiä tehoja saanut aikaan vaikka itselle kovia treenejä silläkin on tullut tehtyä.

  26. #386
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Pienellä epäilyllä suhtaudun omankin 1000W lukemaan. Toki sisätreenit on sisätreenejä ja ulkotreenit ulkotreenejä.
    Sisällä sprinttitreenien ajaminen riippuu mielestäni ratkaisevasti välineistä. Edelliset talvet Kinetic Road Machinella olen ollut sitä mieltä, ettei vastuksella voi tehdä kirivetoja ollenkaan. Hauskuus loppui Road Machinella jonnekin 700-800W haarukkaan, kun rengas lipsui tai alaotteelta ja putkelta runnominen tuntui huteralta vaikka Road Machine on muuten aika tukeva ajaa.

    Tänä talvena olen havainnut Tacx Neon soveltuvan kirivetoihin osin yhtä hyvin kuin ulkoharjoittelu. Vastusta voi piiskata juuri niin kovaa kuin pystyy ja pyörällä on juuri sopiva liikkumavara - ei yhtään huteran tuntuinen, mutta toisaalta ei myöskään niin kuolleen tuntuinen kuin vaikka WattBike. Harmittaa vain se, että tällä hetkellä pyörässä on isompana eturattaana vain 50T. Esimerkiksi Lontoon maalikaarisprintissä loppuu välitykset kesken 20-30s kirivedossa, kun lähestyy loppusuoraa hyvällä alkuvauhdilla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #387
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.280
    Onko CamoN säädetty se reality säädin jo täysille? Oletuksenahan se ei siellä ole.

  28. #388
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko CamoN säädetty se reality säädin jo täysille? Oletuksenahan se ei siellä ole.
    Ollut koko ajan täysillä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #389
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Jos jotain realismia pitäisi sisätreeniin hakea niin Zwift ei ole välttämättä se paras softa. Vielä pitää testailla mutta BigRingVR vaikuttaa ihan lupaavalta.

  30. #390
    Lontoon maalikaarisprintissä on alamäki jolloin just 100% "reality" antaa vähemmän vastusta. Siinä tosiaan traineri vähän niinkun kerkee rullaan alta pois 50T rattaalla etenkin jos koittaa hyvää aikaa eli tulee sprintin lähtöviivalle kovalla vauhdilla.
    Semmoseen yhtäkkiseen ylämäkeen kuten lontoon raput olis paljon kivempi ajaa ulkopyörällä kun sisäpyörällä. Siis että sais alaottelta repiä kunnolla pyörää poikittain. Mun trainereilla ei onnistu. Ehkä jollain onnistuu.
    Kickrissä voi jättää sivujalat maasta irti joilloin pyörän saa kyllä heilumaan mutta samalla se alkaa pomppimaan eteenpäin rajussa vedossa.
    Semmosen huomasin että kun kickr on yhdistettynä BT kautta niin rappujen vastus tulee jalkoihin tasan kun eturengas osuu mäen alkuun. ANT+ yhteydellä on selvä viive. Joskun pidempi joskus lyhempi. Tarvii vielä testailla lisää.
    Myös zwift on jossain sanonut että BT:lla latenssi on pienempi.

    Itselle realismi ei ole kovin tärkeä mutta immersio on.
    Eli en ikinä ole sisäpyöräillessä tuntenut ajavani ulkopyörällä mutta aika helposti etenkin zwiftillä hommaan uppoutuu "tosissaan". Ajaa siis zwiftillä ajamisen vuoksi.
    Koitin bigringillä myös kerran alp huezin ylös. Oli mukava kokemus nähdä oikeita maisemia legendaarisesta noususta ja saada käsitystä millanen homma se vois olla ajaa ylös.
    Immersiopuoli jäi kuitenkin aika vähälle. Videolla ihan selvästi ajetaan autolla eikä pyörällä ja mutkissa kamera osoittaa häritsevästi väärään suuntaan. Jostain syystä zwifitssä ei tule tuota tunnelmaa vaikka käytän sitä kamerakulmaa jossa itse näyn ruudussa. Ehkä siihen on vaan tottunut tai sivuilla ei ole mitään näkemisen arvoista.
    Eli siis itselle bigring on hyvä ja zwift parempi. Toivottavasti tulee vielä parempia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •