Bike-discountissa ilmeisesti kiirusta, reklamaatioviestiin vastaaminen kesti lähemmäs neljä viikkoa.
Bike-discountissa ilmeisesti kiirusta, reklamaatioviestiin vastaaminen kesti lähemmäs neljä viikkoa.
Hiukan tökkii, kun maksettu paketti on kateissa.
"Please note, all emails are processed by the date received, this can take about 48 hours.
Depending on the subject some answers may take longer.
We thank you for your understanding."
Itselle kesti pari kuukautta, kun vastasivat reklamaatio viestiin lampusta. Samoja toimittatomia Radon lamppuja ilmeisesti ollut muillakin.
Ei voi suositella kauppaa.
Sain vastauksen (ei varsinainen reklamaatio, vaan kysely kateissa olevasta lähetyksestä) viikossa ja olihan siitä apua, kun sain Postin seurantakoodin. Silti edelleen homma tökkii. Tavarat kerättiin 21.11.17, paketti lähti Saksasta 22.11.17 ja luovutettiin Postille 23.11.17. Perillä se ei edelleenkään ole, mutta asiakaspalveluun soiton ja seurantakoodin avulla selvisi, että 4.12.17 Postin mukaan lähetyksen tiedoissa on havaittu epäselvyyttä ja asiaa aletaan selvittää ehkä tänään (seurantatiedon mukaan 4.12.17 selvitetään eli siinä viestissä ainakin 3 pv otettiin etunojaa). Soitto ei kuitenkaan saanut aikaan sitä, että kun sisältö ja vastaanottaja on selvillä, pakettia voisi edes noutaa lajittelukeskuksesta saati laittaa jakeluun. Ennuste jakelusta on, jos kaikki menee hyvin, 11.12.17. Vielä en tuohon usko.
Tällä hetkellä ainoa kiinnostava asia on se, onko moka Bike-Discountin, Saksan DHL:n vai Postin syytä. BD:n sähköposteissa osoitetiedot on oikein. Asiakkaan näkökulmasta katsottuna ketju ei kuitenkaan toimi, oli syy kenen tahansa. Samaan aikaan tilattu lähetys Bike24:sta tuli perille reilussa viikossa (kuljetusfirmana DPD Suomessa ja Saksassa) ja Duracelldirectistä tilattu akku vajaassa viikossa (DHL Englanti + Suomi). Bike-Discountin tilauksesta on nyt siis aikaa vajaat 3 viikkoa.
Kuulemma lähettäjä eli BD ei ole laittanut pakettiin tulliselvitystä ja sitä Posti nyt odottelee. Se ei kelpaa, että lähetän Postille tilauksen, josta ilmenee paketin sisältö eli että ei sisällä mitään tullia kiinnostavaa. Varmaan ainakin viikko siis menee, että tuollainen paperi BD:stä saadaan päätellen kaupan nopeudesta vastata sähköposteihin. Ei hyvä.
Häh? Eihän EU:n sisällä mitään tulliselvityksiä tehdä.
En tiedä, mistä oikeasti on kyse, kun en viinejä BD:stä tilannut. Noin postista minulle kuitenkin kerrottiin, eikä posti voi tietää, onko paketissa Deoren vaihtaja vai viinipullo. Ehkä jossain paperissa pitää olla rasti ruudussa, ettei ole tullattavaa.
Ai niin, pitäisi lähetyksessä olla myös yksi Camelbakin pullo. Ehkä siihen joku innokas tarttui ymmärtämättä, että pullon ainakin pitäisi olla tyhjä. Voihan jollekin olla täysin mahdoton ajatus, että joku suomalainen muka tilaa tyhjän pullon ulkomailta. Toisaalta tilattujen tavaroiden n. 3 kilon yhteispaino ei kovin suuren viinalastin salakuljetusta tullin ohi mahdollista.
Monta epäselvää asiaa tähän liittyy. En tunne menettelyjä, mutta erikoiselta tuntuu myös se, että paketti odottaa Postin lajittelukeskuksessa, ei tullissa, jos tulliselvityksen kanssa on ongelmaa. Luulisi talousvaikeuksien kanssa painivalla firmalla olevan tuottavampaakin tekemistä kuin selvittää tällaista asiaa. Ainoa selkeä asia on, että eu:n hyvät perustavoitteet osataan terrorisoida byrokratialla.
Posti perseilee omiaan tai B-D on epähuomiossa ilmoittanut sisällön tullattavaksi. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Holokki auki ku H. Moilane.
Samaa epäilen minäkin, koska kolme kertaa olen Postin asiakaspalveluun soittanut ja kysynyt paketin tilannetta ja kolme kertaa saanut erilaisen vastauksen. Ainoa yhteinen nimittäjä on ollut se, että ns. asiakaspalvelija ei ole voinut asialle mitään tehdä.
13.12.17 posti toi paketin, syy viiveeseen jää hämäräksi. 3,5 vk tilauksesta toimitukseen. Toivottavasti oli harvinainen poikkeus tuon liikkeen toimituksissa.
Juomapullo voisi hyvinkin selittää viivettä. Samasta kaupasta tilasin tavaraa ja tulin laittaneeksi TT paikkarasian pakettiin, jossa liimatuubi, viivettä tuli siihenkin, tais olla tupla normiin viikkoon. Kerran tuli briteistä paketti kolmessa viikossa, siihen en keksinyt muuta syytä kuin brittien pitkät teetauot, koska se viipyi RMn osuudessa.😁
Varsin päihdyttävää sisältöä lähetyksessä tyhjästä pullosta huolimatta oli, kun lähetysluettelossa lukee mm. Dt Swiss, Deore Xt jne... Luultavasti joku elämäänsä turhautunut tullivirkailija tulkitsi lakia hiukan väärin.
Camel viittaa tupakkiin ja pullo alkomahooliin, kun kone miettii sisältöä, voipihan tullihenkilökin päätyä noihin, kun pyöräala ei kiinnostuksen ylimmällä asteella.😁
Vasta tuli kaverille paketti, jossa oli nesteitä varmaan 6 litran edestä. Pari litkupönikkää ja Muc-offia iso pönttö. Eipä nuo siihen puuttuneet.
Torstaina iltapäivästä tilaus sisään. DHL/Postilla tänään Ti jaettiin jo kotiin. Uudet enkat tuolta. Itellakin kerkes jo päivän hautoa tuohon, kun Sunnuntai iltapäivällä oli jo lajiteltu.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Oletteko huomanneet tällaista ilmoitusta joissain tuotteissa: "Due to legal restrictions this product can't be send to your chosen delivery country"
Ainakin joissain Schwalben renkaissa on tuo. Hassua, kun bike-components:sta saman renkaan tilaus onnistuu.
Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,1 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)
^Heitäs linkkiä. Nopealla selaamisella en Schwalben renkaista tuollaista rajoitetta löytänyt.
Holokki auki ku H. Moilane.
^en minäkään, millä valitulla toimituskohdemaalla tuo ilmoitus tulee?
Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,1 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)
^tosiaan, no jopas on. Nopeesti kelailtuna vaikuttaisi siltä, että tuo rajoitus koskee Schwalben nastarenkaita.
Olisko Schwalben maahantuoja harmistunut kun tuotteita ostetaan halvemmalla muualta kuin jälleenmyyjiltä?
Ensin ajattelin että olisit epähuomiossa valinnut toimitusmaaksi Saudi-Arabian tms. eikä sinne voisi toimittaa renkaita, joiden mallinimi on uskonnon vuoksi jotenkin törkeä tmv.
Yhteinen nimittäjä taisi löytyä. Taittuvia renkaita saa Suomeen, vaijeriversioita ei. Lainsäädännön tai sopimusteknisten asioisen sijaan kyseessä taitaa olla rahtihinnoittelu. Vaijerikylkinen rengas on pääasiassa halpa tuote ja oletettavan pienellä katteella myytävä. Taittumaton rengas vaatii ison pakkauksen ja rahdinkuljettaja saattaa rokottaa sellaisesta lisäpalvelusta isolla hansikkaalla. Asiakkaalta perittävä rahtikulu 9,90 eur ei taida kirjekuorta suuremmassa pakkauksessa milloinkaan kattaa todellista rahtikulua.
L: Ei koske ainostaa Schwalbea. Samaa herjaa antaa Continentalista, Michelinistä...
Holokki auki ku H. Moilane.
^joo. Miksiköhän ne mussuttaa legal restrictions -mussutusta eikä kerro niinkuin asiat ovat? Syy tavallaan vieritetään kohdemaan lainsäädännölle.
EDIT: kokeilin muutamia maita, Ruotsiin(!), Albaniaan, Barbadokselle, Brasiliaan, Norjaan(!), Samoalle, Viroon(!) onnistuu ja vaikka mihin muuallekin... ainoat löytämäni, joihin ei pysty lähettämään ovat Suomi ja Venäjä![]()
Helpoin selitys...
Holokki auki ku H. Moilane.
Sinänsä joo harhaanjohtavaa mut kyl mää vallan ostan taittuvakylkisiä....
Sent from my iPad using Tapatalk
Ride and Smile!
Jos tuolta tilaa pyörän niin tuleeko se kotiovelle?
Kotiovelle ovat tulleet pienemmätkin, kun käyttää DPL toimitusta. Vastaanottaja täytyy olla paikalla. Takuuta asialle en anna.
Vai missä järjestyksessä noi kirjasimet olikaan?
Eiku DPD piti olla puukstaavit, jos vaikka kysyjä ymmärsi kaikesta sekoilusta huolimatta...
TERU muokkasi tätä : 30.01.2018 at 18.06
Ompahan takuuvaihtokin tähän firmaan kokeiltu ja meni kyllä kivuttomasti. Pakettikortin (palautukseen) tulostin tilaushistoriasta ja laitoin jarrukahvan heille.
BD:stä ostamastani pyörästä oli jostain kumman syystä öljysäiliön muovisaranat murtuneet Maguran jarrusta. Ei tietoa miksi eikä kahvassa näkynyt mitään iskujälkiä tms. Ajattelin ettei menisi takuuseen, mutta pyysivät lähettämään jarrun tarkastukseen ja nyt tuli ilmoitus, että laittavat uuden tuotteen takuuvaihtona.
Kiva.
The only right bike is that one you don't own
Toissa viikonloppuna tilattu pyörä ja kilkkeet tuli hyvin pakattuna ja ehjänä perille yhdessä viikossa ja kahdessa päivässä. Toimitusvaihtoehtona oli pelkästään DHL ja Suomen päässä toimituksen hoiti Posti kotiovelle asti.
Bike-components.de toimitti samalla normaalilla 9,9 euron postikululla vaijerirenkaitakin. Tilasin muutaman sellaisen nimittäin rouvan ja kaverin rouvan kauppapyöriin. Sillein keskeltä teipillä lyttyynhän ne ne pakkaa, jotta paketin muoto ei ole niin leveä (kuutio), vaan enemmän sellainen pitkulainen. Melko iso ja painava paketti sieltä kyllä tuli, kun mukana 4 taittumattoman lisäksi oli taittuvakylkistä maastorengasta, litra litkua, geelejä, yms yht. 270 eurolla.
Siitä onkin aikaa, kun olen Bike-discountista tilannut. Aikanaan se oli mun suosikkipaikka. Postikulut olivat pienemmät (5,90 muistaakseni), hinnat yleensä halvimmat ja valikoima paras. Ja alvi 19 %. Sitten he uusivat sen tilausjärjestelmänsä (sotki aluksi kaiken), nostivat hintoja ja huononsivat valikoimaansa. Saksan ykköseksi onkin noussut Bike-components ja muut useimmin käyttämäni ulkomaan kaupat ovat wiggle ja niin ikään todella pitkään palvellut crc. Crc oli välillä jotenkin alamaissa ja kallis mutta ovat mielestäni jälleen viime vuosina olleet kilpailukykyisiä joissain tuotteissa. Suojat ja kypäräthän ovat poikkeuksetta halpoja saarivaltioissa, kun niiden alvi on siellä nolla.
Mutta aina montaa kauppaa sitä käyttää kaiken kaikkiaan. Mainittujen lisäksi ainakin Rosea, Bike24:ää, Superstaria, Canyonia, kotimaasta erityisesti yläfemmaa, aikanaan myös evanssia, merliniä, jotain ruotsalaista jne
Kirjanmerkit