ElectrobikeEfatGarminGiant
Sivu 70 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

^&^^ Normaali-ihmisen ja avannepotilaan blaa blaat ovat eri ravintoarvoisia.
    Avannepotilasta muuan vuoden saattohoitaneena. Elämänlaadun kohentaminen
    mieltymyksien mukaan ei ole mistään muualta pois; Äitivainaa arvosti pieniäkin
    seikkoja terveysappeiden mausteina; välillä sai lipsua. Kuikottaminen ei ole
    painonhallintaa, vaan masokismia; sama pätee näihin 1-tyypin teineihin.
    Syö, mitä haluat, mutta hoida seuraukset. Kieltolaki ei ole ratkaisu, vaan ongelma.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Itsekkin ikuinen laihduttaja. Joskus onnistuin vuoden aikana laihduttamaan sen 20kg, mutta se on vain nykyään muisto vain. Oon käynyt ravintoterapeutilla sun muilla. Viimeksi lääkärin kanssa asiasta juttelin niin hän oli oikein otettu tästä mun pyöräilyharrastuksestani; sanoi että liikkuminen on tärkeää; on kuulemma parempi olla lihava ja liikkua kuin laiha ja sohvaperuna. Kyllä hän siinä samalla avasi miksi laihtumista ei tapahdu jne.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    No joo kaiken tämän tiedon kanssa niin toivottavasti kukaan ei nykyaikana kuvittele laihduttavansa liikunnalla. Ihminen on niin tehokas kone, että paljon helpompaa rajoittaa sisään menevää energiaa kuin lisätä ulos lähtevää.
    No kun minulla on näistä ....no, kokemusta ja aika ikävää sellaista. Sanoisin kyllä että "aika hyvin" tiedän miten laihtuu, liikunnan avulla ja varsinkin ilman...mutta en todellakaan suosittele näitä mun menetelmiä kenellekään. Ei kannattaisi vinoilla, kun siinä oli jo hengenlähtö erittäin lähellä.

No niin no mutta keskimäärin... Mistä teistä ihmisistä tietää mikä erikoistilanne päällä. YLEENSÄ kuitenki rajoittamalla syömistä laihtuu. Ei lisäämällä reeniä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

No joo kaiken tämän tiedon kanssa niin toivottavasti kukaan ei nykyaikana kuvittele laihduttavansa liikunnalla. Ihminen on niin tehokas kone, että
    paljon helpompaa rajoittaa sisään menevää energiaa kuin lisätä ulos lähtevää.
    Näin olen myös asian ymmärtänyt, ei helppoa ole, mies on kunnossa kun uni ja ruoka maistuu - oli erään edesmenneen tuttavani huumoria, eräs toinen pulleahko ja kevennystä hakeva yritti liikunnalla, mutta sanoi ruuan maistuvan entistäkin paremmalta.
    Kaikki kevyttuotteet hämäämästä pois ja yrittää määrän pitää kulutuksen alapuolella, noin periaatteessa, toisinajattelija Antti Heikkilä antaa myös pontta ravintoasioihin omalla karhealla tavallaan. Minulla ei paino-ongelmia muita riittävästi, joten paljon kelannut alaa.

"painonhallinta", kysymyksessä kuitenkin rasvanhallinta=syödyn ja juodun energian rajottaminen tai säätely.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Onneksi on uusi vuosi ihan kulman takana, saa taas laittaa tavoitteita myös painonhallinnan suhteen...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

No joo kaiken tämän tiedon kanssa niin toivottavasti kukaan ei nykyaikana kuvittele laihduttavansa liikunnalla. Ihminen on niin tehokas kone, että paljon helpompaa rajoittaa sisään menevää energiaa kuin lisätä ulos lähtevää.
    Vuosikymmenten aikana hankituilla tiedoilla, kokemuksilla ja luuloilla, elän siinä uskossa, että:
    - jotta läskit alkaisivat palaa on kroppa on totutettava rasva-aineenvaihduntaan
    - rasvojen käyttö energian lähteenä käynnistyy tunnin hikiliikunnan jälkeen. Vasta tunnin jälkeiset rasitukset laihduttavat.
    - iän myötä kropasta tulee energiapihi. Paljon vähemmällä syömisellä (kuin nuorempana) elää - ja varsinkin lihoo.
    - vanhemmiten rasvaa kertyy myös lihasten sisään, eikä vain suolien ympärille ja nahan alle.
    - vanhalla läskit ovat "fossiloituneet" niin hyvin, että niitä ei noin vain poisteta.
    - laihtunut olotila täytyy pystyä säilyttämään vähintään puoli vuotta, muutoin kilot palaavat "ihan itsestään".

tempokisu Guest
    No, mä olen ollut tämänkokoinen 49-53kg vuodesta 1996 ( kun masuleikkauksen jälkeen toivuin ja toi suolisto alkoi toimimaan) lähtien. No, 2009 kun ajelin "hieman enemmän" niin laihduin 49kiloiseksi, mutta tänä vuonna - kiitos sairasteluitten ja kaatumisten- se paino lähti laskuun kuin itsestään.
    Allekirjoitan tuosta edellisestä kohdan kolme; iän myötä pärjää paljon vähemmällä syömisellä. Muut kohdat ei ole tuttuja. Nämä(kin) lienee pers-kohtaisia asioita.

Aika helposti tuli vuoden sisään +8kg ylipainoa, voi olla hankalampi ja etenkin tylsempi laihduttaa pois.
    Mä luulen että annoskoko ja napostelu nousee avaintekijäksi, tää on karannut käsistä. Vanhemmiten kaikki ylimääräinen näkyy vyötäröllä. Pääasiahan että tuon tiedostaa niin hissunkissun kohti kevyempää oloa.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Mites meni joulut? Täällä kokonaisvaikutus + 2 kg.

Syynä ruokien annoskoko ja suklaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko_T Katso viesti
    Vuosikymmenten aikana hankituilla tiedoilla, kokemuksilla ja luuloilla, elän siinä uskossa, että:
    - jotta läskit alkaisivat palaa on kroppa on totutettava rasva-aineenvaihduntaan
    - rasvojen käyttö energian lähteenä käynnistyy tunnin hikiliikunnan jälkeen. Vasta tunnin jälkeiset rasitukset laihduttavat.
    - iän myötä kropasta tulee energiapihi. Paljon vähemmällä syömisellä (kuin nuorempana) elää - ja varsinkin lihoo.
    - vanhemmiten rasvaa kertyy myös lihasten sisään, eikä vain suolien ympärille ja nahan alle.
    - vanhalla läskit ovat "fossiloituneet" niin hyvin, että niitä ei noin vain poisteta.
    - laihtunut olotila täytyy pystyä säilyttämään vähintään puoli vuotta, muutoin kilot palaavat "ihan itsestään".
    Lihavuusklinikalla ovat sitä mieltä, että "laihtunut olotila" pitää säilyttää n. 2 vuotta ennenkuin elimistö lopettaa yrityksen "korjata alipaino". Mutta allekirjoitan kaikki huomiosi. Itse kun harrastan päivittäin noin tunnin "hikiliikuntaa" en pysty kommentoimaan tuota rasvanpolttoa. Itseltä sitä on palanut nykymenolla +50kg. Kuinka paljon tuosta on liikunnan, kuinka paljon muuttuneiden ruokatottumusten ansiota - en osaa sanoa. Varmaan tiety suurin osa ruokailun ansiota, mutta kyllä tuolla liikunnallakin on iso osansa asiaan.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mun enkat on 9kg kahdessa viikossa

jaa joulu? tähän yhdisty Kanaria + sinne jumiin jäänti, joten meni vähän huonommin kun toivoin eli +2kg täälläkin. silti painoin puoli kiloa vähemmän kun viime joulun jälkeen, mitä pidän oikeana suuntana.
    Nää "Joulut" menee tilastolliseen varianssiin. Pari kiloa tulee ja menee. Omalla kohdalla tärkeintä on jatkuvasti (=päivittäin) seurata tilannetta ja tarvittaessa säätää omaa syömistä ja treenaamista. Ainakin minä olen oppinut olemaan itselleni armollinen. Sallin itselleni juhlapäivien mässytyksen ja tiedän tuon (tilapäisen) vaikutuksen.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Nää "Joulut" menee tilastolliseen varianssiin. Pari kiloa tulee ja menee. Omalla kohdalla tärkeintä on jatkuvasti (=päivittäin) seurata tilannetta ja tarvittaessa säätää omaa syömistä ja treenaamista. Ainakin minä olen oppinut olemaan itselleni armollinen. Sallin itselleni juhlapäivien mässytyksen ja tiedän tuon (tilapäisen) vaikutuksen.
    Tuohon minäkin tahtoisin päästä, nyt tuntuu ylivoimaiselta. Kengännauhoja solmiessa pelko että räjähtää.
    Tänä jouluna en syönyt itseäni ähkyyn, nää kilot tullu jo aiemmin. Täytyy totutellä tyytymään vähempään niin uskon että muutosta tapahtuu.
    Edit. Paikallisessa k-kaupassa oli munkkikahvit eurolla, joooo-o otin ja söin
    -Usot sie jot myö uitiin?

päivitän painon näin muutaman vuoden jälkeen..63-65kg yhä, joskus kuittaan aterian tunapurkilla ja illalla jotain leipää. Jos ei tee juuri mitään, niin ei tarvi syödä juuri mitään.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Sanotaan että rasva palaa tasaisesti. Kuitenkin näkyy vanhempia pyöräilijöitä joilla on mahaa, mutta jaloissa vähän rasvaa.. Itselläkin jaloissa selkeästi vähemmän rasvaa kuin muualla, vyötäröltä sitä pitäisi saada pois paljon..

Ajattelin nyt siis koittaa aloittaa pari kertaa viikossa treenaamaan soutulaitteella, onko jollain kokemusta auttaako "koko kehon" aktivoiminen asiaa?

Lähetetty minun Lenovo TB2-X30F laitteesta Tapatalkilla

tempokisu Guest
    Ikävä kyllä, meidän vanhempien kohtalona on se että rasva kertyy masun tienoille. Hormonitoiminta ja sen muutokset sen saa ikaan.
    Jos haluisi olla masutiukassa kunnossa...se kyllä onnistuu mutta vaatii niin paljo hommaa ja fanaattisuutta sekä harjoittelun että ruokailun suhteen.... että ei ainakaan minulla riitä inspiraatio siihen. Nuorempana riitti vähän aikaa, mutta ei kertakaikkiaan enää. On tärkeämpiäkin asioita.

Tuossa hyvä kooste siitä, miksi reenaamalla on hankala pudottaa painoa.

https://www.vox.com/2016/4/28/115188...-burn-calories

Mutta tässäkin ketjussa on nyt mainittu muutamaan kertaan rasva-aineenvaihdunta. Voi olla, että jatkuvasti syömällä tuo ei lähde kunnolla käyntiin. Siks jotku saa hyviä tuloksia pätkäpaastolla ja treenaamalla matalalla intensiteetillä paaston päälle (n. 10h paaston jälkeen).

Ei varmaan toimi kaikilla. Etenkään naisilla.
    Turha kai mitään omakohtaisia kokemuksia on laittaa kun ei tutkimuksia ole nyt linkata tueksi. Mutta sen olen huomannut, ettei pitkällä pk-lenkillä juurikaan tarvi evästä ja että lenkin jälkeen tuleva nälkä on enemmänkin toteamus kun aiemmin se oli sellainen äkkiäruokaamullehetinyt! -tyyppinen olotila

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Lihavuusklinikalla ovat sitä mieltä, että "laihtunut olotila" pitää säilyttää n. 2 vuotta ennenkuin elimistö lopettaa yrityksen "korjata alipaino".
    Luulen samaa. Omakohtaista kokemusta (vielä!!) ei ole, mutta yritystä kylläkin.
    Puoli vuotta keskitysleirikuuria oli kaverini tieto. Käytin sitä, etteivät nyssöt heti lannistuisi ja masentuisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Ikävä kyllä, meidän vanhempien kohtalona on se että rasva kertyy masun tienoille. Hormonitoiminta ja sen muutokset sen saa ikaan.
    Jos haluisi olla masutiukassa kunnossa...se kyllä onnistuu mutta vaatii niin paljo hommaa ja fanaattisuutta sekä harjoittelun että ruokailun suhteen.... että ei ainakaan minulla riitä inspiraatio siihen. Nuorempana riitti vähän aikaa, mutta ei kertakaikkiaan enää. On tärkeämpiäkin asioita.
    Oliskos niin, että syntymälahjana saamme tietyn määrän tahdonvoimaa.
    Nuorempana tulee käytettyä tuosta paketista suurin osa, ja vanhempana alkaa sääliä - itseään!

tempokisu Guest
    Oliskos niin, että syntymälahjana saamme tietyn määrän tahdonvoimaa.
    Nuorempana tulee käytettyä tuosta paketista suurin osa, ja vanhempana alkaa sääliä - itseään!
    No melkein just, mutta ei se sääliä ole vaan armoa. Ei jaksa enää kärsiä vapaaehtoisesti, kun sitä kärsimystä tulee elämässä muutenkin ( poislaskettuna Juha Mieto joka vanhemmiten oikein kehuskelee mässäilyllään, yök)...kaikenlaisia vaivoja yms. tulee helpommin kuin nuorena, palautuminen on myös hitaampaa. Ja se lenkkivauhti.
    Nuorena..no nuorempamana, sitä katsoi ulos millainen keli että mitä laittaa ylleen lenkille - ja vanhempana sitä katsoo ulos että lähteekö lenkille olleenkaan. Kisa-aikoina se oli vähän niinkin että jos meinasi kesällä pärjätä kisoissa niin talvella oli sinun kärsimän - tosin 15 vuotta sitten talvet oli talvempia, talviajo oli jopa ihan mukavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Nuorena..no nuorempamana, sitä katsoi ulos millainen keli että mitä laittaa ylleen lenkille - ja vanhempana sitä katsoo ulos että lähteekö lenkille olleenkaan.
    Perhana!
    Osui ja upposi!

Yksi kilo rasvaa vastaa noin 7 700 kcal.
    Tarvitaan pyöräilyä 10 - 25 tuntia, jotta kilo läskiä kuluisi.

http://www.tritolonen.fi/artikkelit/...us-liikunnassa
    https://www.laihdutus.info/painonpudotuslaskuri/

... vaan kun ... Parin tunnin lupsakan pyöräilyn jälkeen tuppaa syömään kuluttamansa 500 - 600 kcal kerralla takaisin.
    Kova rypistys veisi nälän useaksi tunniksi. Aineenvaihdunta "säikähtää", ja kroppa arvelee laihdutuksen nyt olevan paras vaihtoehto.

Vaan kun vanhalle tuo kova rypistys tietää päivän, parin toipumista. Palautuminen kestää. Ja sen parin päivän aikana saavutetut asemat menetetään.
    Varsinkin jos säälii itseään.

Minähän olen itse ajanut vain muutaman vuoden pyörällä ja olen jo aika vanhakin. Se mikä on hienoa, niin kunnon parantuessa palautuminen nopeutuu älyttömän paljon. Nyt tuollaisesta 1500-2000kcal lenkistä palautuu seuraavaksi päiväksi ja oikeasti pitkästä ja kovastakin lenkistä muutamassa päivässä. Eli minusta se aja enemmän ja kovempaa vaan toimii. Itselläni paino laski noin 8kg nopeaan tahtiin, enkä todellakaan ole vähentänyt syömistä.

Sen päivän, parin toipumisen voi vallan hyvin käyttää niihin lupsakoiden lenkkien tekemiseen. Pyöräily on siitä kiitollinen laji.

Tosin painonhallinnan ja yleisen kuntopohjan tai aerobisen kunnon (mistä usein on kyse silloin kun on kyse henkilöstä jonka toinen tai jopa päätavoite on painonpudotus) ollessa yhteistavoitteena optimaalinen ratkaisu voisi olla se edistyneempien ja kilpailu- tai tulostavoitteellisten harjoittelijoiden kavahtama mellanmjölk. Eli mahdollisimman paljon käytettävissä olevan ajan puitteissa 2-4 tunnin rauhallista reippaampia lenkkejä. Kernaasti tasaisella tai vain lievästi nousevalla sykkeellä (eli vauhdin tai tehon pitäminen tasaisena on tässä vaiheessa toisarvoista)

Lenkit tietenkin ilman energitäydennystä tai lenkin jälkeistä palautusateriaa (lukuunottamatta pienehköä määrää proteiinia). Jos tällaisiin lenkkeihin pystyy yhdistämään 15-16 tunnin pätkäpaaston 4-5 päivänä viikossa, on melko varmasti peruuttamattomasti oikealla tiellä (eikä itsensä sääliminen 1-2 päivänä viikossa kaada kok projektia).

Kovilla rypistyksillä ja painoharjoittelulla on oma arvonsa, mutta niille löytyy oma sija paremmin sen jälkeen kun em. menetelmällä on saavutettu menestystä, t.s. paino on pudonnut, pitkät kestävyysharjoitukset löytäneet paikkansa sekä kalenterissa että sydämessä ja se mitä aivot ja kroppa tuntuvat haluavan on mahdollisesti muuttunut.

-> lue linkki

-> rasvaa palaa aina, suhde vaihtelee hiilarien kanssa, lue linkki

- > lepoineenvaihdunta hidastuu, kulutat siis levossa vähemmän. Jos antaa lihasmassan vähentyä (laihduttamisen sivutuote, jos ei vastusharjoittele/riittävä proteiininsaanti) aiheuttaa se kanssa lepoaineenvaihdunnan laskua. -> energiansaantia pitää lisää rajoittaa
    Linkki: https://www.trainer4you.fi/blogi/tot...toliikunnasta/

Entäs kun näin fillarilfoorumilla ollaan, niin pyöräilisit enemmän ja jättäisit raudan pumppaillun välillä vähemmälle?

En esimerkiksi vieläkään ymmärrä päätöstäsi olla pyöräilemättä kanarian lomalla, niinkuin aiemmin kerroit.

Niinkuin kuovipolku kirjoitti, niin sen pyöräilynkin pitää tuntua välillä pahalta, jos on tarkoitus nostaa kuntoa tai laihduttaa. Ei se pelkkä ajaminen auta, varsinkin jos se yksittäinen lenkki on lyhyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...Jos jouluherkuttelun jälkeen aloittaisi.
    No niin, nyt tuohon asiaan kiinni.

Aamukahvilla vedin tosin epähuomiossa pullan, mutta menköön se "back to work" -masiksen piikkiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    kyllä kyllä. mulle ei vaan nyt pyöräily maistu niin hyvin kun muut lajit. sen mitä olen "pitkän urani aikana" oppinut on, että väkisin väkertäminen ei ole pitkäkestoinen tie, ainakaan meikäläisellä. kiitos vinkeistä kuitenkin, mä kaikki vinkit mietin ja koostan niistä omaa ohjelmaa.
    Pakko vielä yrittää, pyöräily nyt vaan on loistava laihdutus ja liikuntamuoto, vaikka ikää ja ylipainoakin olisi.

Lopeta vaikka se turha kalustosta tinkiminen ja kokeile muita pyöräilylajeja, jotta motivaatio löytyy. Oletko esimerkiksi kokeillut hyvää maantiepyörää? Traineria ja Zwiftiä sisällä? Ihan mitä vaan, jotta ajaminen alkaa maistumaan ja tunteja tulee.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •