HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 24 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #691
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Kaikki ne Sramin hilut näissä 1 x 11s ,jotka on " compatibility 1X11 X-actuation" merkittyjä pitäisi olla yhteen sopivia.
    Näin olen antanut itseni ymmärtää,noita Sramin sivuja selaillessa.

  2. #692
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    88
    En vaan saanut toimimaan raks raks, ja hyppii ihan miten sattuu, no tässä on vielä muitakin muuttujia mitkä voi vaikuta asiaan. Tänään säätö jatkuu.

  3. #693
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    Onko sram GX ja NX ( 1x11) vivuilla sama vetusuhde...eli voiko GX vivuilla käskyttää NX vaihtajaa?
    Itsellä NX-vaihtaja ja GX-liipasin ja pelaa täysin.

  4. #694
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    88
    Mikä takapakka? 11-46 Sunracea en saa millään toimimaan, edes sinnepäin. Kaikki uutta.... Siis kaikki. GX, NX, sram ketju ja toi takapakka...Purettu ja mietitty tutkittu, tarkasteltu, uhrattu tunteja ja tunteja. Ei toimi. Laitoin vanhan 1x10 takaisin, meni tunti. Toimii.

  5. #695
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tuota,varmaan tyhmä kysymys ; onko se GX-vipusi varmasti 11s,sitä kun on myös 7s ja 10s malleina ?
    Sramin sivuilla 11s liipaisimissa on punainen raita siinä vivun rungossa,niissä muissa ei.

  6. #696
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.295
    Ja olihan ketjuliitin oikeinpäin?

  7. #697
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    11 s liipasinta on myös harmaalla raidalla. Ja kuoreen on painettu teksti 11 speed.

  8. #698
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    88
    On harmaa 11 speed.
    -ketjuliitin oikeinpäin? -Kerro lisää

  9. #699
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    On harmaa 11 speed.
    -ketjuliitin oikeinpäin? -Kerro lisää
    Kaverilla ei vaan pysyneet ketjut uuden sram setin kanssa paikallaan kuin muutamilla keskimmäisillä rattailla. Vika oli väärinpäin asennetussa liittimessä. En ollut itsekkään kuullut tuollaisesta ikinä. Taitaa tosin koskea vain uutta eaglea.

    https://www.pushys.com.au/media/cata...2518027003.jpg

  10. #700
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    Mikä takapakka? 11-46 Sunracea en saa millään toimimaan, edes sinnepäin. Kaikki uutta.... Siis kaikki. GX, NX, sram ketju ja toi takapakka...Purettu ja mietitty tutkittu, tarkasteltu, uhrattu tunteja ja tunteja. Ei toimi. Laitoin vanhan 1x10 takaisin, meni tunti. Toimii.
    Grouppi muutoin täydellinen NX mutta liipasin GX. Pakkana PG-1130 11-42t. Ja tosiaan SRAMin ketjujen mukana (ainakin 11s) taitaa yleensä tulla Powerlock-liitin johon on merkattu nuolella pyörimissuunta. Ei kokemusta väärinpäin asennetusta linkistä, millaisia oireita esiintyisi.

    Edit. Sramin 11s on kranttu siitä, että ketju kulkee oikein vaihtajan rissapyörissä. Eli ketju ei istu rissalla täydellisesti jos jako ei osu kohdalleen. Huomasithan tämän? Oireina selvää ketjun hyppimistä vaihtajassa. Onhan rissapyörät oikeinpäin: Ylemmässä U, alemmassa L kirjaimet?

  11. #701
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    88
    Ei hajuakaan mitenpäin ketjuliitin oli...Ja tosiaan huomasin ton ketjun hyppimistä takavaihtajan ylemmässä rissassa. Ihmettelin että miten voi olla mahdollista ( 2 vapaata rissaa) , siinä vois olla suurin syy tähän. Ilmeisesti sillä kolmannella ruuvilla vaihtajan päästä saa rissaa eteen ja taaksepäin. Ei oo ollu muissa vaihtajissa niin väliä missä on. Tässä on kyllä suurimmat rissat mitä on tullu vastaan.
    -Kiitos neuvoista!

  12. #702
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    11-46 Sunracea en saa millään toimimaan, edes sinnepäin.
    Näissä on eräidenkin tarinoiden mukaan sellaisia yksilöitä, jotka eivät toimi kunnolla edes verkonpainona.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    Ei hajuakaan mitenpäin ketjuliitin oli...Ja tosiaan huomasin ton ketjun hyppimistä takavaihtajan ylemmässä rissassa. Ihmettelin että miten voi olla mahdollista ( 2 vapaata rissaa) , siinä vois olla suurin syy tähän. Ilmeisesti sillä kolmannella ruuvilla vaihtajan päästä saa rissaa eteen ja taaksepäin. Ei oo ollu muissa vaihtajissa niin väliä missä on. Tässä on kyllä suurimmat rissat mitä on tullu vastaan.
    -Kiitos neuvoista!
    Se kolmas ruuvi on B-tension. Sramin vaihtajassa siinä on aika laaja säätöalue ja sillä on suurempi vaikutus kun shimanossa.
    Jos se on ihan väärässä päässä niin voi kuulua ruksutusta isoimmilla takarattailla ja voihan siinä samalla myös "hyppiä miten sattuu".
    Toinen mahdollisuus on että vaijeri ei ole pujotettu vaihtajassa oikein. Itsellä mennyt tuo pari kertaa vahingossa väärin kun se pitää pujottaa siitä pylpyrän reiästä joka voi jäädä kiiruussa huomaamatta. Jos näin käy niin todellakin hyppii miten sattuu.

  14. #704
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    88
    Niguel <- Rissapyörissä on ulkopuolella U Ja L ja sisä puolella(Vanteen puolella) päinvastoin L ja U että kummaltapuolelta katsotaan

  15. #705
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Sramin 11s on kranttu siitä, että ketju kulkee oikein vaihtajan rissapyörissä. Eli ketju ei istu rissalla täydellisesti jos jako ei osu kohdalleen. Huomasithan tämän? Oireina selvää ketjun hyppimistä vaihtajassa. Onhan rissapyörät oikeinpäin: Ylemmässä U, alemmassa L kirjaimet?
    Tuoda,niissä rattaissa on sama jako molemmissa ; ei se ketjun lenkin pituus muutu siinä rissapyörien välillä.
    Erilainen hammasluku niissä voi olla,jako pysyy samana.Usein myös ylemmän laakerointi on jämptimpi.
    SSGT-92 muokkasi tätä : 29.12.2017 at 06.53 Syy: -

  16. #706
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuoda,niissä rattaissa on sama jako molemmissa ; ei se ketjun lenkin pituus muutu siinä rissapyörien välillä.
    Erilainen hammasluku niissä voi olla,jako pysyy samana.Usein myös ylemmän laakerointi on jämptimpi.
    Niissä on, ainakin toisessa, NW ratas rissana. Eli ketju voi todella olla pykälän pielessä eikä asetu kunnolla. Kuuleman mukaan pitäisi hypätä itsekseen oikeille piikeille, mutta kannattaa tarkastaa.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  17. #707
    Kaipaisin vaihteistosuositusta rakenteilla olevaan 29er pyörään. Shimanoa on ollut aiemmin (Zee). En pääse testaamaan näitä uusimpia vaihteistoja. Sramin 10x42 pakka houkuttaa sen pienen rattaan takia. Tulee ajeltua paljon työmatkaa tasaisella. Toisaalta shimanon triggerin etusormitoiminta on kiva. Kannattaako lähtä sekoittamaan, sekin ilmeisesti onnistuu. Jos lähdetään sekoittamaan, onko eturattaan merkillä suhteessa ketjuun merkitystä? Budjetti on n. 350€ (kammet, eturatas, ketju, pakka, vaihtaja ja vipu). Mielelläni otan vastaan konkreettiset mallinumerot osakokonaisuuksista ettei mene pieleen.

  18. #708
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    10 piikkinen takaratas pakassa kait edellyttää
    XD™ driver body
    vaparirunkoa,11 - xx pakat menee normi vapariin,otithan tuon budjetissa huomioon ?

  19. #709
    Joo, otin huomioon. Noita xd-kiekkoja näyttää välillä olevan tarjouksessa samoissa hinnoissa kuin peruskiekkoja.

    Tällä hetkellä vahvin ehokas on xt-setti. Pitäisi vaan iskeä siihen 36-eturatas. Tai sitten joku shimano xt/sram gx-sekasikiö.
    ivuorine muokkasi tätä : 30.12.2017 at 12.53

  20. #710
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Vipu ja vaihtaja on oltava samaa merkkiä. Muuten voi vapaasti sotkea rattaiden, ketjujen ja pakkojen merkkejä ja malleja.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #711
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Minulle päätyi erinäisten vaiheiden jälkeen tällainen kampisetti https://www.bike-components.de/en/Sh...ankset-p50270/
    Nyt tässä pohdin mitä tuolle tekisin. Osaisiko joku kertoa onko tuosta saatavissa pienellä muutoksella kammet 1x11 kokoonpanoon. Mietiskelin, että kun tuossa on paikat kahdelle rattaalle, voisiko uloimman rattaan paikalle laittaa lahje-/ketjusuojan ja sisimmäksi rattaaksi joku 32 hampainen ratas. Löytyykö tuollaista 32 hampaista ratasta jossa olisi pulttijako sellainen, että sen saisi kiinni kampien pienemmän rattaan paikalle? Olisin kiitollinen jos joku linkkaisi tällaisen rattaan ja ketjusuojan, jos sellaisia on olemassa.

  22. #712
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Chainset Truvativ GX1000, 32T
    Cassette / Freewheel SRAM XG1150, 10-42T, 11 speed


    Riittääkö Suomen ylämäkiin tuo yhdistelmä? 160 mm maastopyörään tulossa tommoinen 32T - 42T combo.

  23. #713
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Radonx Katso viesti
    Riittääkö Suomen ylämäkiin tuo yhdistelmä? ... tommoinen 32T - 42T combo.
    Melko mahdoton kysymys vastata noilla lähtötiedoilla. Paljonko sulla on jerkkua reisissä asteikolla 0-100? Jos on alle 50 laittaisin 30-piikkisen eteen.

    Voi se silti kesken loppua jossain "Suomen mäessä". Sitten taluttaa.


  24. #714
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Itsellä 29erissä 30 edessä ja 42 takana ja se riittää. Kisahommissa kun lopen väsyneenä tulee siihen viimeiseen hissilinjanousuun niin kevyin on sillä rajalla pyöriikö. Normiajossa ei ongelmia.

    Oletan että toi 160-vekotin olisi 27,5, ja siihen sitten voi laittaa 32 eteen, eikä välitys siitä paljon veny.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  25. #715
    Suunnilleen riittää ja voihan sitten vaihtaa pienemmän rattaan eteen jos ei riitä.
    GX1000 taitaa olla spiderillä joten pienin virallinen ratas on 30T, mutta siihen saa myös 28T joiltain ratasvalmistajilta.

  26. #716
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Melko mahdoton kysymys vastata noilla lähtötiedoilla. Paljonko sulla on jerkkua reisissä asteikolla 0-100? Jos on alle 50 laittaisin 30-piikkisen eteen.

    Voi se silti kesken loppua jossain "Suomen mäessä". Sitten taluttaa.
    27.5" pyörä ja jerkkua on toivottavasti yli 50 reisissä. Mutta objektiivinen mittaus ja asteikko toki puuttuu. Kisatilanteessa meinasin että ei tarttis sitä Tahkon grandea talutella kun sinne asti on päässyt jos reisissä alkaa happo tuntumaan.

    Katselin myös että jos hommaan noi XC kiekot niin samantien siihen pistäisi 11-46T pakan tai jopa 11-50T pakan taakse:

    11-46T pakka näyttäisi menevän ongelmitta, ja uudet kiekot olisivat Shimanon freehubilla niin menisi ongelmitta:

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-11-50-624737

    http://forums.mtbr.com/drivetrain-sh...e-1041601.html

  27. #717
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    32-42 välityksellä nousi El Grande kevyesti 160mm 27,5" enduro-täpärillä yhden kierroksen jälkeen. Tuo alkaa olla jo siinä rajoilla, että olisi nopeampi kävellä, kuin käyttää enää kevyempää välitystä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #718
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    32-42 välityksellä nousi El Grande kevyesti 160mm 27,5" enduro-täpärillä yhden kierroksen jälkeen. Tuo alkaa olla jo siinä rajoilla, että olisi nopeampi kävellä, kuin käyttää enää kevyempää välitystä.
    Jees tälläistä vastausta hain. Pyörä nimittäin tilattu jo ja eräästä nettikaupasta katsoin toisia kiekkoja XC käyttöön tätä pakkaa vielä kokeilematta ja mietin että millaista pakkaa niihin pistäisi.

    Katsoin että 60 kadenssilla vauhtia olisi 5.9km/h pienimmällä vaihteella joten ihan riittävä pitäisi olla. Pitäisi vaan noita reisiä yhä treenata.

  29. #719
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Itselläni on siis tällä hetkellä 3x10 setti fillarissa mikä tekisi mieli päivittää 1x11. Millä tavalla tässä pääsisi halvimmalla? Kammet omassa pyörässä on SLX, voiko näitä käyttää hyödyksi tuossa? Eli saako tuon 3x kampisetin muutettua 1x setiksi? Ilmeisesti myös takavaihtaja pitää vaihtaa pidempään malliin? (tällä hetkellä siis XT vaihtaja takana) Tämän lisäksi tietenkin liipasin ja ketju vaihtoon. Eli lähinnä tossa nyt mietityttää pystynkö noita SLX kampia käyttämään hyödyksi tuossa?

    Vaikka olen tätä ketjua selaillut niin tuntuu että olen silti pihalla kun lumiukko.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  30. #720
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Kammet käy. Laita keskirattaan paikalle sellainen narrow-wide -tyyppinen ratas, jonka BCD on sama kuin kammissa. Tämä saattaa vaatia lyhyemmät rattaanpultit, joita saa pyöräkaupasta. Hyvä vaihtoehto on laittaa ison rattaan paikalle bashring, jolloin entiset pultit käyvät. 32-piikkinen ratas on kätevin.

    Budjettimielessä itse vaihtaisin eturattaan lisäksi vain takapakan. SunRace tekee edullisia, toimivia ja laajoja 10-takapakkoja. 11-42 lienee turvallinen valinta, useimmat vaihtajat syövät sitä kohtuullisesti.

    Ketju kannattaa joka tapauksessa vaihtaa, vaikkei kympistä poistuisikaan, koska uusille rattaille ei kulunut ketju käy.

    Takavaihtajaa ei tarvitse eikä kannata vaihtaa pidempään malliin.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •