GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 29 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #841
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jep. Noin minäkin olen sen käsittänyt RR-puolelta, että pyörä kääntyy painopisteen mukaan, eli kun roikutaan sisäkaarteessa, niin pyörä saa olla pystymmässä. Tuo OEM:n kommentti painosta eturenkaalle pitää muuten takuulla paikkaansa. Ulkojalalla on helppo pitää painoa, mutta sisäjalan puoleista poljinta ei kyllä kovin mielellään mutkassa alas laske. Tuossa videossakin polkimet ovat sisäkaarteen puolella roikkuessa aika tasalla, eli painopiste on varmastikkin korkeammalla ja taempana. Myöskin pyörän nopea hallinta on varmasti helpompaa väärällä puolella roikkuessa. Tilaakin vaaditaan vähemmän. Ihan heti ei tulisi mieleen roikkua pyörän sivulla puiden vilistessä vierellä. Eli uskon kyllä täysin painopisteen ulkopuolelle viemiseen. Se vaan sotii kaikkea prätkäpuolelta opittua vastaan.

  2. #842
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Noin minäkin olen sen käsittänyt RR-puolelta, että pyörä kääntyy painopisteen mukaan, eli kun roikutaan sisäkaarteessa, niin pyörä saa olla pystymmässä. Tuo OEM:n kommentti painosta eturenkaalle pitää muuten takuulla paikkaansa. Ulkojalalla on helppo pitää painoa, mutta sisäjalan puoleista poljinta ei kyllä kovin mielellään mutkassa alas laske. Tuossa videossakin polkimet ovat sisäkaarteen puolella roikkuessa aika tasalla, eli painopiste on varmastikkin korkeammalla ja taempana. Myöskin pyörän nopea hallinta on varmasti helpompaa väärällä puolella roikkuessa. Tilaakin vaaditaan vähemmän. Ihan heti ei tulisi mieleen roikkua pyörän sivulla puiden vilistessä vierellä. Eli uskon kyllä täysin painopisteen ulkopuolelle viemiseen. Se vaan sotii kaikkea prätkäpuolelta opittua vastaan.
    Prätkäpuolellain menee ajotekniikka toisin, kun mennään crossipuolelle. RR hommissa alustassa on kitkaa asfaltin kanssa. MX puolella alustassa on heikko kitka ja siellä ajetaan eri tekniikalla. Alla video, missä näytetään oikeaoppinen tapa, miten mx ajetaan mutkat tasaisella, crossia kallistetaan, kuski pystymmässä.

    https://youtu.be/kwS6_f03R2Q
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  3. #843
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Prätkäpuolellain menee ajotekniikka toisin, kun mennään crossipuolelle. RR hommissa alustassa on kitkaa asfaltin kanssa. MX puolella alustassa on heikko kitka ja siellä ajetaan eri tekniikalla. Alla video, missä näytetään oikeaoppinen tapa, miten mx ajetaan mutkat tasaisella, crossia kallistetaan, kuski pystymmässä.

    https://youtu.be/kwS6_f03R2Q
    On kyllä hämärää touhua. Suurin osa näyttää ajavan supermotoakin noin.

    http://www.motorcycledaily.com/wp-co...1315top-i2.jpg

  4. #844
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Tän ei pitäs olla uusi juttu fillaroinnissa eteenkään maastopuolella.
    Ei varmaan olekaan. Voin vaan vannoa, että itse liikutan ihan vaistomaisesti sen painon sinne sisäkaarteen puolelle.

    S-moto näyttää muuten olevan välimallin laji ja tuota ajetaan molemmilla tekniikoilla. Siinähän nakellaan myöskin pyörää sladiin ja tehdään muutenkin kaikkea hämärää, eli ilmeisesti käsittely on helpompaa, kun pidetään paino väärällä puolella.


  5. #845
    Onko tuon gravdalin leveys todellisuudessa 38mm vai jotain muuta? Pyöräni takahaarukassa tilaa 44mm, kiekkoina fulcrum racing 5 db.
    Onko hintansan arvoista panostaa gravdaliin vai riittääkö esim maraton winter? Ajoni pääasiassa satunnaista lenkkiajoa kestopäällyste tiellä Asun hieman sivummalla, joten teiden hoito ei pakosti ole ihan viimeisen päälle

  6. #846
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    38-millinen Gravdal on 38 milliä leveä vanteella. Se on huomattavasti korkeampi kuin 35-millinen Marathon Winter.

  7. #847
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Eikä voi muutenkaan verrata maratoniin. Kapeassa haarukassa gravdaaleista kannattaa poistaa hipsut, omasta pyörästä lähti maalit haarukasta kun hipsuihin jäätyi jääpallot useamman kerran. Sopiva keli ja aina jäätyi semmoiset nuppineulan pään kokoiset pallukat niihin.

  8. #848
    Kiitos tuosta korkeus infosta. Tarkotus pitää lokasuojia tuossa fillarissa ja ne menee jo nyt aika lähellä rengasta joten taitaa valinta kallistua winteriin.

  9. #849
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Ajoin viime talven endurance-maantiepyörällä 35-millisillä Marathon Wintereillä ja ne mahtuvat hyvin eteen ja taakse. Edessä on myös korkeussuunnassa hyvin tilaa. Laitoin samalle etuvanteelle kokeeksi 38-millisen Gravdalin ja kiekko ei edes mahtunut niin syvälle, että olisi saanut läpiakselin paikalleen, koska rengas ottaa haarukkaan ylhäältä.

    Onneksi saksin Gravdaleista ne valujämät pois. Ajattelinkin, että ne voivat tehdä hallaa rungolle. Tuon hintaisissa renkaissa voisi jo odottaa, että valmistaja hoitaisi tuollaisen yksityskohdan kuntoon.

  10. #850
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei varmaan olekaan. Voin vaan vannoa, että itse liikutan ihan vaistomaisesti sen painon sinne sisäkaarteen puolelle.

    S-moto näyttää muuten olevan välimallin laji ja tuota ajetaan molemmilla tekniikoilla. Siinähän nakellaan myöskin pyörää sladiin ja tehdään muutenkin kaikkea hämärää, eli ilmeisesti käsittely on helpompaa, kun pidetään paino väärällä puolella.

    Tein tommosen lyhyen presentaation. Renkaina mitkäs muutkaan, kuin 120TPI Gravdalit parin barin paineilla. Kurvissa liikutan itseni vaakaputken päälle tarjoten eturenkaalle lisää painoa. Lujempaakin ois varmasti päässyt, nyt toipilaslenkillä en aatellut huhkia edes kuvatessa.

    Rohkeesti vaan reenaamaan kaikki



    https://youtu.be/ACrtFpjnufA


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    EsaJ muokkasi tätä : 31.12.2017 at 16.51
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  11. #851
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Tein tommosen lyhyen presentaation. Renkaina mitkäs muutkaan, kuin 120TPI Gravdalit parin barin paineilla. Kurvissa liikutan itseni vaakaputken päälle tarjoten eturenkaalle lisää painoa. Lujempaakin ois varmasti päässyt, nyt toipilaslenkillä en aatellut huhkia edes kuvatessa.

    Rohkeesti vaan reenaamaan kaikki



    https://youtu.be/ACrtFpjnufA


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hyvä demonstraatio. Esa J antoi hyvää mallia siitä miten vuonna 2018 saadaan hienosta foorumista vielä enemmän irti! Lisäpisteet komeasta hiilari-Inflitestä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #852
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    MaraWintterit on itse asiassa melko siedettävät kumit kunhan on edes vähän jotain talvista moskaa alustana. Eikä mielellään liikaa tietenkään. Eikä jäätä, koska eivät pidä.

    Sitten paljaalla assulla alkaa vituttaa. Mutta siihen auttaa kun aikaa kuluu ja kilsoja kertyy eikä enää muista millaista oli ajella rullaavilla renkailla.


  13. #853
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Itse en ole koskaan kokenut MW:tä hyväksi paitsi jäällä mut kukin taplaa jne.

  14. #854
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Tasaisesta jäästä puhuttaneen? Polanteilla ja muhkuraisella peilijäällä suorastaan vaaralliset, tuli todettua Vantaan pelloilla ja poluilla lauantaina. Olispa ollut ISP-fillari alla, ISPeillä menee minkälaista jäätikköä vaan

    Niin tarkennettakoon vielä, että enhän sanonut noita hyväksi millään tavalla, ainoastaan siedettäväksi. Jolla taas perustelen itselleni, etten tarvitse Gravdaleja tänä(kään) talvena.

    Paras olosuhde noilla on sellainen 2-4mm tasainen aurattu kerros puolikovaa sohjoa, sellaista oli Kehäkolmosen varrella tarjolla kilometritolkulla eilen illalla.


  15. #855
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    ISP:t vaan menee harvempaan krossariin.

    Jokohan notkeimmat valmistajat saa ensi talveksi markkinoille 650b-nastarenkaat? Tuskin on epärealistinen veikkaus, että tuollaiset renkaat tullaan suunnittelemaan nykyisiä Suomi Tyresin ja Marawintterin nastoja enemmän ajettavuuden ehdoilla.

  16. #856
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Tuli myös hankittua 45nrth:n renkaat. Gravdal eteen ja xerxes taakse, 120tpi versioina. Nuo ja lateksisisurit. Aijai, ensituntuma oli erittäin positiivinen rullaavuuden suhteen. Jäätä ei täällä etelässä nyt pahemmin ole joten sitä puolta ei vielä voi arvoida, mutta aika varmaa on että pito on parempi kuin vanhalla nokian w106 renkaalla jossa nastat oli jo pahasti pyöristyneet

  17. #857
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    354
    Mikä on paras tapa talven liukkailla ajaa maantien sileällä pinnalla silloin, kun se on voimakkaasti kalteva? Esimerkiksi jotkut jyrkät mutkat on sisäkaarteen puolella varsin kallellaan. Onko fiksumpaa pitää fillari pystyssä kuten kesällä vai kallistaa sisäkaarteen suuntaan siirtämällä omaa painopistettä ulkokaarteen puolelle sillä ajatuksella, että rengas olisi mahdollisimman kohtisuorassa tienpintaan nähden? Nastarenkaat siis kyseessä (Marawinter tai SuomiTyres240). Muuttuuko tilanne kesäkumeilla syksyn/kevään yllätysliukkailla?
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

  18. #858
    noniinno Guest
    Pari kysymystä: 1. Mitä käytännön eroa Gravdalin 120 ja 33 tpi renkaalla? Onko hintaero jotenkin (järjellä) perusteltavissa? 2. Onko em. renkaat tubelessoitavissa? 3. Mistä noita saisi halvimmalla, kuitenkin jotenkin järkevällä toimitusajalla? Marawintteriä joskus kokeillut ja oli turhan saippuainen rengas makuuni joten vaihtoehdot on joko pysyä soffalla tai ostaa gravdalit.

  19. #859
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Pari kysymystä: 1. Mitä käytännön eroa Gravdalin 120 ja 33 tpi renkaalla? Onko hintaero jotenkin (järjellä) perusteltavissa? 2. Onko em. renkaat tubelessoitavissa? 3. Mistä noita saisi halvimmalla, kuitenkin jotenkin järkevällä toimitusajalla? Marawintteriä joskus kokeillut ja oli turhan saippuainen rengas makuuni joten vaihtoehdot on joko pysyä soffalla tai ostaa gravdalit.
    120 on folding ja 33tpi on wired.
    Tubeless yhteensopivia nuo ei virallisesti ole mutta on niitä jotkut onnistunu käyttään siten. 120tpi versio maksaa 100-125e riippuen löytyykö tarjous vai normihinnalla. Voi olla saatavuus halvalla heikkoa tässä kohtaa talvea.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  20. #860
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Mulla on tubelesina 120 tpi gravdaalit. Alkuun vuotivat vanteen välistä pahasti, nyt ei ollenkaan. 120 tpi kumeissa paremmat nastat ja notkeammat kyljet.

  21. #861
    noniinno Guest
    Mutta huomaako ajossa eroa tuohon halvempaan..? Kai tuo on pakkohankinta kun ei parempaakaan ole. Entäpä Spessun nastat https://www.bike24.com/p298847.html

  22. #862
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Mahtaako noi Spessut Marawintteriä kummemmat olla? Helkutin painavat ja jäykät.

    Mulla mielessä kummittelee edelleen 120TPI Gravdalit ja yllättävän monessa kotimaan kaupassakin vaikuttais saldoa riittäneen vielä jokunen hetki sitten.


  23. #863
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse olen ajanut vain 120tpi versiolla ja nämä ovat ainakin todella notkea ja joustavat, eli juuri sellaiset kun kapean talvirenkaan kuuluukin olla. Kolmatta talvea menee nyt tällä setillä, joten ihan hintansa arvoiset ovat olleet - ostin nämä itse tosin nastattomia ja nastoitin ISP:n nastolla jolloin säästin huommattavasti. Seuraavat talvirenkaat tulevat varmasti olemaan samanlaiset, jollain tässä välissä tule muita mielenkiintoisia julkaisuja.

    Melko löysähän tuo Gravdal on vanteella, mutta pienen kikkailun jälkeen tubelessitus onnistui kyllä hyvin eikä tuo ole vuotanut yhtään enää kahteen vuoteen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  24. #864
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Nastarenkaiden kustannus jyvittyy useammalle vuodelle, kertakustannus hirvittää, mutta ajamisen nautinnosta ei tarvii tinkiä. Musta oli kyllä hintansa värtti 120TPI Gravdalit. Itse en halua huonontaa hyvää pyörää huonoilla renkailla (painavat, jäykät, huonosti rullaavat). Itellä 3v vanhat Gravdalit alla, kilsoista ei tietoa.

  25. #865
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Kolmatta talvea menee nyt tällä setillä, joten ihan hintansa arvoiset ovat olleet - ostin nämä itse tosin nastattomia ja nastoitin ISP:n nastolla jolloin säästin huommattavasti.
    Koitin näitä nastattomia jossain välissä kytätä mutta ei osunut järkevänhintaisia silmiin missään ja varmaan olin joulukuun alussa jo myöhässä.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  26. #866
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mahtaako noi Spessut Marawintteriä kummemmat olla? Helkutin painavat ja jäykät.

    Mulla mielessä kummittelee edelleen 120TPI Gravdalit ja yllättävän monessa kotimaan kaupassakin vaikuttais saldoa riittäneen vielä jokunen hetki sitten.
    En kyllä usko, että noilla kilon painavilla jäykkä kylkisillä koppuroilla on hirveästi keskenään eroa. MW, nuo Spessut, Suomi Tyres jne. Samanlaisia kovia koppuroita. Kuvio tekee pienen eron lumessa käyttäytymiseen jne.

    Olin jo ostamassa noita Gravdaleja, mutta paikallinen oli ehtinyt myydä ne loppuun. En ole vielä jaksanut sitten tilata. Jos tuo tämä talvi menisi ilmankin.

  27. #867
    noniinno Guest
    Täytynee laittaa Gravdalit tilaukseen. Talviajo on riittävän haasteellista muutenkin, että viitsisin itseäni huonolla renkaalla kiusata.

  28. #868
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Täytynee laittaa Gravdalit tilaukseen. Talviajo on riittävän haasteellista muutenkin, että viitsisin itseäni huonolla renkaalla kiusata.
    Ajoin renkailla yhden pidemmän lenkin haastavissa olosuhteissa (talvipäivänseisausajo yht. 250km) ja koin syvällisellä tavalla että renkaat oli jo tuon reissun jälkeen takaisin maksettu Suosittelen lämpimästi. Ja tubelessinä toimivat Stanin Race -litkuilla aivan järkyttävän hyvin, helpommat kuin monet kesäkumit.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #869
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tasaisesta jäästä puhuttaneen? Polanteilla ja muhkuraisella peilijäällä suorastaan vaaralliset, tuli todettua Vantaan pelloilla ja poluilla lauantaina. Olispa ollut ISP-fillari alla, ISPeillä menee minkälaista jäätikköä vaan

    Niin tarkennettakoon vielä, että enhän sanonut noita hyväksi millään tavalla, ainoastaan siedettäväksi. Jolla taas perustelen itselleni, etten tarvitse Gravdaleja tänä(kään) talvena.

    Paras olosuhde noilla on sellainen 2-4mm tasainen aurattu kerros puolikovaa sohjoa, sellaista oli Kehäkolmosen varrella tarjolla kilometritolkulla eilen illalla.
    Toi on just kuin mun suusta, paitsi että pellon vaihdan vantaalaiseen metsään, jossa onnistuin kaatumaan komeasti Marathoneilla sunnuntaina. Ei siihen tarvita kuin pieni jäätynyt polanne ja niin sitä mentiin todistajien läsnäollessa. Kun on tottunut ISPeihin ja Dillinger 5iin, niin en sitten muistanut että raja tulee vastaan äkkiä. Tasaisella ja vähäjäisellä kevlillä puolustavat nämä Marat paikkaansa. Että töihin ja takaisin.

  30. #870
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Kun tänä vuonna oli kasassa kaksi lenkkiä pk-seudun ulkoiluteillä ja kaksi mojovaa lippaa ja tämän seurauksena krossarista tuli trendikäs 1*11 malli ja kipeä ranne ja takamus. Tuo sai aikaan sen, että laitoin taas alle parjatut Nice Trac 200 37 mm leveät nastakumit.
    Edesssä pumpun mittarin mukaan rapiat 2 bar ja takana nippa nappa alle 3 bar. Eilen lenkillä pääosin paljaalla asfaltilla ei tunne kuitenkaan ollut kuin tervassa olisi polkenut. Kävin ajamassa myös pätkän ulkoilutien jäällä jossa viimeksi kaaduin ja kyllä noissa joku luotto syntyi pystyssä pysymiseen jäällä, vaikka kaatumisen pelko oli niskassa. Näillä mennään kesää kohti kolmatta talvea.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •