HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 20 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1031

Aihe: Garmin Connect

Mitä alempana sykealueet, sitä heikompi kunto ja sitä alhaisempi syke on liikuntaa tai liikunnaksi luokiteltavaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Tässä halvassa Forerunnerissa pitää käsin asetella ne sykerajat. Osaako joku viisaampi mittari ne itse asetella kohadalleen?

Nyt ainakin tuo aktiivisuus seuranta meni ihan poskelleen. Aktiivisia minuutteja tulee satoja ihan itsestään. Mutta nyt se Zone 1 on suositusten mukainen 50-60% maksimista.

Onko neuvoja kuinka nuo viisi Zone aluetta olisi järkevä määritellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko neuvoja kuinka nuo viisi Zone aluetta olisi järkevä määritellä?
    1. Laskee sykerajat suosituksen mukaisesti suhteessa testattuun maksimisykkeeseen
    2. Käy suorassa hapenottokyky- ja laktaattitestissä jonka tuloksena saa omat, sen päivän ja testitilanteen mukaiset sykerajat energia-aineenvaihdunnan toimintaan perustuen.

Vaihtoehto 1 on vähän halvempi, nopeampi ja epätarkempi kuin vaihtoehto 2.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

On tämä outoa. Olen nostanut Connectin asetuksissa aktiivisuuden 9 tasolle, niin nyt 4000 laiskaa askelta antoi yli 600 aktiivisuus kaloria.

Jos tuohon kalorimittaukseen ei saa mitään järkeä, niin se on ihan turha. Ainakin laihduttajalle, sellaiselle se on todella petollinen.

Laihduttajalle paras on mittanauha, vaaka ja peili

Tilanne senkuin pahenee.
    Nyt 2900 askelta näyttää 734 aktiivisuuskaloria ja 237 aktiivisuusminuuttia.

Tämähän on ihan sekaisin koko laite.

Onko muilla ollu ongelmia harjotusten siirtymisessä Connectiin?

Mä en seuraa lenkkien siirtymistä kovinkaan aktiivisesti, vaan kattelen niitä joskus perästäpäin. Nyt huomasin, et alkuvuonna tuntuu hukkuneen lenkkejä aikalailla. Esim. helmikuussa Vivoactive on näköjään saanu viimisen lenkin Connectiin 9.2. vaikka sillä on kyllä loggailtu työmatka joka arkipäivä. Sen vertaa oon kattonu joka kerta, että lopetan tallennuksen perillä ja katon pikasesti sykealueet. Kello on kuitenkin kädessä "aina", samoin puhelin vieressä ja on ne lenkit aiemmin siirtyny ongelmitta. Tai jos joku yksittäinen puuttuukin, ni ei ainakaan niin isoja siivuja, että noita kuukausitolppia kattoessa huomaa selviä eroja.

21.2. taas on siirtyny Edgestä viiminen lenkki, vaikka silläkin niitä on tullut joka arkipäivä (loggaan töihinpäin Edgellä, kun haluan seurata numeroita ja kotiinpäin kellolla, kun ajelen omassa rauhassa). Samoin noikin on aina stopattu lenkin jälkeen ja katottu pikasesti yhteenveto.

Maaliskuun puolelta puuttuu samalla lailla pitkä pätkä alkupuolelta. Muualla ei tosiaan oo ainakaan tollasia isoja aukkoja. Ja kummassakaan laitteessa ei oo enää tallessa noita puuttuvia lenkkejä, että taisivat hävitä lopullisesti.

Pitääkö näitten siirtymistä kytätä joka kerta, vai mitä noitten kanssa pitäis tehdä?

Mä oon kyttäilly joka kerta. Välillä menee ihmeen kauan ennen kuin siirtyy, mutta on kuitenkin lopulta kaikki siirtynyt. Autosynkkaus Stravaan taas joskus ei toimi ollenkaan vaan pitää manuaalisesti ladata.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Siirryin Polarista Garminiin. Onko mahdollista polarflow palvelusta saada garmin connectiin suoritettuja treenejä? Muistan jotenkin hämärästi että olisin tämmöisestä joskus lukenut jossain, en vaan nopealla googlauksella löytänyt sitä.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Siirryin Polarista Garminiin. Onko mahdollista polarflow palvelusta saada garmin connectiin suoritettuja treenejä? Muistan jotenkin hämärästi että olisin tämmöisestä joskus lukenut jossain, en vaan nopealla googlauksella löytänyt sitä.
    Androidin SyncMyTracks siirtää monien palveluiden välillä dataa.
    Ainakin Garmin - Polar Flow siirto toimi ilman ongelmia.
    Maksaa muutaman euron.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Saako tuolta Connectista jotenkin päivitettyä tota OpenStreetMappia? Joku vanha missä ei näy paikalliset polut joita on tullut lisäiltyä.

Connect tuntee pyöräilyn alalajit, mutta kuinka niitä käytetään raporteissa hyödyksi?

Minä en löydä kuin kosteen kaikista pyöräilyistä...

Suorituksia tutkiessa Connect osaa lajitella pyöräilyn alalajit. Mutta osaako kukaan vääntään niistä mitään vuosi-koostetta?

Ps. Androidille löytyi sovellus nimeltä Diary for Garmin. Maksoi kokonaista 2.99 euroa ja hienosti näyttää lajikohtaiset raportit. Eli oikein hyvä ostos.
    Ohiampuja muokkasi tätä : 19.09.2018 at 10.11

Löytyykö tietoa, pystyykö Connectissa yhdistämään kahta treeniä? En ainakaan äkkiseltään löytänyt moista toimintoa.

Täältä voisi löytyä apu: https://www.fitfiletools.com/

Polarin V800 vaihtui ranteessa Fenix 5x malliin ja nyt on vielä mietinnässä V650:n korvaava Edge malli. Reilun viikon on ollut testissä Edge 820 ja itseäni hämmentää tämä Garminin ”ekosysteemi”.

Onko niin, että 820:lla tallennetut pyörälenkit eivät näy Connectin ja Fenix 5x:n ”Harjoittelun tila” kohdassa?

Jotenkin tuntuu, että osa tiedoista siirtyy, mutta osa jää matkan varrelle. Polariin verrattuna kokonaiskuormituksen seuranta jää näin ainakin itselläni aika epäselväksi.

Onko kokeneemmilla garministeilla vinkkejä jakoon? Toimisiko Edge 1030 jotenkin fiksummin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iPhone7 ja ios 11.4.1. Onko muilla ollu havaittavissa sellaista, että Garmin Connectin appi ei pysy ruudulla, vaan sammuu aina hetkisen kuluttua siten niin nopeasti, ettei siitä ehdi tsekata mitään. Uudelleen esiin otettaessa palaa aina etusivulle. Ja sitten taas heittää itsensä pois päältä. Ärsyttävää.

Täysin sama ongelma täällä. Alkoi viime yönä itsekseen. Mulla Iphone SE ja IOS 12.0.1

Kokeilin kaiken. Asensin sovelluksen uudestaan, sammutin puhelimen, resetoin puhelimen ja vielä resetoin edge 520 ja forerunner 735xt:kin. Ei mitään vaikutusta, eli ei kannata kokeilla. 😁

Tietokoneversio toimii normaalisti.

Garmin Connect

Sama ongelma täällä. Viime yön jälkeen alkoi. Minulla iphone 8 ja vielä asentamatta iOS 12.0.1. Todella ärsyttävä.

On teillä alkanut connect appi toimimaan?

Garminin forumilta löytyi seurava vinkki iOS-käyttäjille: poista käytöstä kaikki Connectin yhteydet Applen Terveys-appiin. Itselläni oli täppä kohdassa Syke, otin pois, Connect alkoi saman tien pysyä pystyssä.

Löytyi luurin asetuksista kohdasta Tietosuoja -> Terveys -> Connect.

Kiitos! Mulla oli kaikki täpät valittuna. Poistin kaikki ja nyt toimii normaalisti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hämeenhitain Katso viesti
    Garminin forumilta löytyi seurava vinkki iOS-käyttäjille: poista käytöstä kaikki Connectin yhteydet Applen Terveys-appiin. Itselläni oli täppä kohdassa Syke, otin pois, Connect alkoi saman tien pysyä pystyssä.

Löytyi luurin asetuksista kohdasta Tietosuoja -> Terveys -> Connect.
    Kiitos! Nyt toimii.

Kiitos jeesistä!

Onko muut Connectin käyttäjät huomanneet että jossain kohtaa viime vuonna hävisi sivustolta Raporttien yhteenvedosta mahdollisuus katsoa kaikkia eri toimintotyyppien osalta raportteja. Nyt siellä on vain ns. pääryhmät valittavana. Itse käytän paljonkin Muu osiossa olevia toimintotyyppejä enkä nyt siis pysty enää katsomaan niiden erittelyjä vaan kaikki näkyy samassa "köntässä" Saan toki haluamani muualta sivustoilta mihin Connect on synkattu mutta aika puutteelliseksi mennyt toiminnot tuon osalta. Aiemmin tämä siis oli mahdollista ja eniten tässä närästää että en voi katsella aiempia vuosia enää eri toimintojen osalta, vaan tavallaan ne raportit on nyt menetetty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Onko muut Connectin käyttäjät huomanneet että jossain kohtaa viime vuonna hävisi sivustolta Raporttien yhteenvedosta mahdollisuus katsoa kaikkia eri toimintotyyppien osalta raportteja. Nyt siellä on vain ns. pääryhmät valittavana.
    Vanhana Polar käyttäjänä tämä sama närästää minua. Kaipaisin helppoa tapaa esim. tarkastaa eri pyöräilytyyppien ja hiihtolajien kestot ja matkat tietyltä jaksolta. Erittäin hankalaa on myös verrata edelliseen vuoteen. Näissä ominaisuuksissa Flow vie 100-0.

Onko tosiaan niin, että kun Garmin Connectilla tekee reitin, niin
    a) virtual partneria ei saa pois käytöstä
    b) virtual partnerin nopeusasetusta ei voi määrittää, vaan esim. maastopyöräily träckissä se on aina 20km/h?

Laitteena Garmin Edge 1030

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Aiemmin tämä siis oli mahdollista ja eniten tässä närästää että en voi katsella aiempia vuosia enää eri toimintojen osalta, vaan tavallaan ne raportit on nyt menetetty.
    Minua kanssa harmitti tämä, soittelin tuonne Garminin tukeen. He tiesivät asian mutta eivät voi tehdä asialle mitään.
    Minä ratkaisin ongelman tuolla Diary for garmin appsilla. Se toimii oikein hyvin ja tunnistaa kaikki treenien alalajit.

Ps. Jotenkin hauska tuo Connectin lajitarjooma. Kauko-ohjattava lennokki ja liitopukulento löytyy, mutta ei yhtään joukkuelajia. Koripallo, jalkapallo, jääkiekko yms kaikki puuttuu...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mth Katso viesti
    Onko tosiaan niin, että kun Garmin Connectilla tekee reitin, niin
    a) virtual partneria ei saa pois käytöstä
    b) virtual partnerin nopeusasetusta ei voi määrittää, vaan esim. maastopyöräily träckissä se on aina 20km/h?

Laitteena Garmin Edge 1030
    Ohiampujan soiton rohkaisemana minäkin soitin Garminille ja minua sivistettiin seuraavasti
    a) ei ole mahdollista saada kokonaan pois päältä
    b) keskinopeus on mahdollista asettaa seuraavan valinnan takaa

Enpäs ollut tuota huomannut eli user error

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minua kanssa harmitti tämä, soittelin tuonne Garminin tukeen. He tiesivät asian mutta eivät voi tehdä asialle mitään.
    Minä ratkaisin ongelman tuolla Diary for garmin appsilla. Se toimii oikein hyvin ja tunnistaa kaikki treenien alalajit.

Ps. Jotenkin hauska tuo Connectin lajitarjooma. Kauko-ohjattava lennokki ja liitopukulento löytyy, mutta ei yhtään joukkuelajia. Koripallo, jalkapallo, jääkiekko yms kaikki puuttuu...
    Tämä juuri kuvastaa sitä mistä lähtökohdista näitä tuotteita on lähdetty alunperin tekemään. Polar on ollut aina sykemittaus edellä kehittämässä kokonaisuutta toisin kuin Garmin jolle GPS mittaus on ollut se keihäänkärki, Taitaa olla Gamirnille niin pieni markkina tuollainen palvelun kehittäminen ettei siihen jakseta panostaa. Kilpailevia sivustoja/ohjelmistoja mihin suora tiedonsiirto on mahdollista ovat varmasti osaltaan vieneet halun kehittää palvelua monipuoliseksi. Noh itse käytän nykyisin TrainingPeaksia joka sentään ymmärtää nämä perinteiset lajit joita itse harrastan, En edes muistanut mutta olin sinne näköjään synkannut aikanaan koko Garminin historian joten sieltäpä ne löytyy tarkasteltavaksi tarkemmin. TrainingPeaksin hyvyys tulee siinä että voit muokata sen juuri sellaiseksi kun haluat ja nähdä kootusti kaikki itselle olennaiset tiedot.

Jo pitkään Garminia käyttäneenä en jaksaisi merkkiä alkaa vaihtamaan kun mittarit muuten pelittäneet kohtuudella. Aina on toki närästänyt se että kellossa itsessään ei voi valita jo valmiiksi oikeaa toimitotyyppiä, tämä on minusta typerää, toki en tiedä onko se mahdollista muillakaan merkeillä. Jonkin verran tulee aina näplinkiä kun ensin muutat Garminiin tiedot, sitten TrainingPeaksiin ja jossain tilanteissa vielä Stravaan. Ei tunnu kovin näppärälle näin 2019 jolloin jo luulisi että tämmöiset toiminnot olisivat itsestään selvyyksiä, nyt olisi sama ottaa käyttöön Excel taulukko jota käytin pitkään aikaa ennen nettipalveluita, se oli nopea ja tiedot aina oikein ja kootusti kuten halusi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •