ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 77 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #2281
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    12s ketju on kapeampi kuin 11s (5.25 mm vs. 5.6mm) joten tuskin toimii ainakaan kovin hyvin
    http://enduro-mtb.com/en/should-i-up...-need-to-know/
    näinhän tuo on , mutta toisaalla forumeissa joku käytti ongelmitta .. Itse taidan välttää ongelmia enkä ala testaamaan kympin/parin takia ..
    -- not fast but furious --

  2. #2282
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Olosuhteiden pakosta tuli joskus liitettyä 12spd ketju 10spd liitospalalla. Tuo kymppilukko ei aiheuttanut mitää ongelmia vaihtamiseen tai äänisaastetta ketjusta. Tällä kokeilulla 11 ketju voisi toimiakin 12 systeemissä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #2283
    Tähän eagle-keskusteluun viitaten: itellä riitti kun vaihtoi 26T ovaalin eteen. Saa hyödynnettyä pakkaa paljon paremmin vaikka vieläkin jää raskain vaihde pelkästään alamäkisiirtymiin.

  4. #2284
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Tähän eagle-keskusteluun viitaten: itellä riitti kun vaihtoi 26T ovaalin eteen. Saa hyödynnettyä pakkaa paljon paremmin vaikka vieläkin jää raskain vaihde pelkästään alamäkisiirtymiin.
    Itsellä nyt menossa farley 9.6.een alkuperäisen 28T tilalle joko 30T tai 30T ovaali ... Seudun tasasilla jäänyt tuo tiuhempi pää kokonaan käyttämättä .. 30T riittää pohjosempaankin ja ovaalina menis ehkä 32T kun takana on 11 spd ja tiuhin 42

    Fuel ex8 täysjoustossa on eaglen 12 spd 11-50 .. olihan silllä kiva kiipeillä pohjosen keskuksien polkuja penkistä istuen
    -- not fast but furious --

  5. #2285
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    En tiedä onko kuitusessa paremmin tilaa rattaalle vs. alufarley mutta itsellä jäi F7:n toi 30 T ovaali laittamatta kun hipoi melkein chainstayhin kiinni. Oon tosin vaihtanut kammet RF Nexteihin 170 mm akselilla eli ratas on vähän sisempänä kuin alkuperäinen. Mutta melkein uskaltaisin väittää että 32 ovaali ei mahdu, se vastaa kuitenkin suurimmillaan halkaisijaltaan 34 T normiratasta.
    NoordMan muokkasi tätä : 21.11.2017 at 00.26

  6. #2286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Itsellä nyt menossa farley 9.6.een alkuperäisen 28T tilalle joko 30T tai 30T ovaali ... Seudun tasasilla jäänyt tuo tiuhempi pää kokonaan käyttämättä .. 30T riittää pohjosempaankin ja ovaalina menis ehkä 32T kun takana on 11 spd ja tiuhin 42

    Fuel ex8 täysjoustossa on eaglen 12 spd 11-50 .. olihan silllä kiva kiipeillä pohjosen keskuksien polkuja penkistä istuen
    Noh, makuja on monia. Niin myös maastoja. Ja reisiä 😊

  7. #2287
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    ... Ehkä se on tää tasanen maasto enempiki mikä vetää isompaan eturieskaan .. No kohta tuo selviää jos illalla pääsee jo ruuvaamaan ja testaamaan.. (Tai sitten tänään vielä tunkataan vanhalla ja säädetään myöhemmin. miten posti kulkee)
    -- not fast but furious --

  8. #2288
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Loppu jarrujen ulina ku hioin kitkapinnat ja pesin levyt kliinerillä

  9. #2289
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    Loppu jarrujen ulina ku hioin kitkapinnat ja pesin levyt kliinerillä
    Eipä se jarrujen ulina loppunut kun vasta vaihtamalla sramin jarrut shimanoon

  10. #2290

    AB ovaali 26T

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    No huhhuh, nyt on noordmanilla kevyttä. Ihmettelen vaan miten oma F9.6 painaa 12kg seuraavilla muutoksilla

    - 65mm mcarbon kiekot
    - race face next tolppa
    - nukeproof cf-tanko (780mm!)
    - 60mm bontragerin alu-stemmi
    - AB ovaali 26T
    - 4,5" barbet

    Navoiksi siirsin jackalopet, kun kuitenkin toimivat (virhe?), 2x pulloteline ja vanhaa sisurua ketjusuojana. Kammet tietty voisi vielä vaihtaa kevennysmielessä.
    Miten on 26 ovaali toiminut, saman meinasin tilata.
    mallksi kai tämä
    https://absoluteblack.cc/raceface-ov...inch-chainring , siinä 3mm offset vai pitääkö olla se toinen malli jossa 6mm offset
    ja mitä " On Fat Bikes using 26 or 28T chainrings, it is necessary to reverse the chainring dish. "
    tarkoittaa?

  11. #2291
    Hyvin on toiminut! Ei ainakaan omassa ajossa yhtää liian pieni: edelleen isoin vaihde on pelkästään alamäkeen. Aika paljon pystyy paremmin käyttää pakan keskiosaa, eli ketjulinjakin kaiketi suoremmassa, jos sillä erityistä merkitystä on.

    Ja tietty lisää möyrintä välitystä sai, mitä halusinkin

    Nyt en muista tarkkaa mallia, mikä noista oli. Iteki silloin pähkäilin. Pitääpä tarkistaa paketti, josko siinä lukee. Vastailen sitten ellei joku viisaampi tiedä suorilta käsin.

  12. #2292
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Omista jaloista loppui voima möyriessä tuolla 26 piikkisellä ovaalillakin niin vaihdoin 1x12 jotta sai hieman vielä lyhyempää väliä , tosin maastokin on aika mäkistä ja haastavaa. Toiset vanteet kun löytäisi jostain vielä että saisi nastoille omat vanteet, jos jollain lojuu nurkissa niin voin lunastaa ne pois

  13. #2293
    ^ei varmasti hullumpi ratkaisu tuokaan

    Laitoin yv:tä vanteista.

  14. #2294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Miten on 26 ovaali toiminut, saman meinasin tilata.
    mallksi kai tämä
    https://absoluteblack.cc/raceface-ov...inch-chainring , siinä 3mm offset vai pitääkö olla se toinen malli jossa 6mm offset
    ja mitä " On Fat Bikes using 26 or 28T chainrings, it is necessary to reverse the chainring dish. "
    tarkoittaa?
    Sori myöhäisestä vastauksesta, mutta joo, tuo se just oli. Paketissa lukee:

    "Oval raceface cinch boost n/w dm chainring"

    Tuohon "reverse the chainring dish" en osaa vastata. Tietäiskö viisaammat?

  15. #2295



    No niin nyt on absolut green 26t kohta kiinni. Mutta mitä pitäisi laakereitten kanssa tehdä ku kerran on näytillä
    1) ei mitään ( eivät oireille)
    2) avata suojakansi ja laittaa vähän bearing juicea
    3) ottaa kokonaan irti ja tehdä täyshuolto ( ei ole työkaluja )


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #2296
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Jos se toimii, älä korjaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  17. #2297
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    ^^ tais mennä omasta 9.6 farleystä keskiölaakeri vaihtoon ... +-0 keleillä alkanut pitää hitonmoista rutinaa. Pitänee viedä huoltoon ihmeteltäväks, kun lupasivat että tilulilua löytyy ja aikaakin ehjätä huomisen ajoihin ..
    -- not fast but furious --

  18. #2298
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    5
    Farley 9.6, hajosi vapaarattaasta kynsi �� Onko se tosiaan niin, että pitää vaihtaa koko vapari (about 120€), kun ei kuulemma pelkkiä kynsiä kyseiseen saa erikseen mistään? Ei kuulemma kuulu kynnet Trekin varaosavalikoimaan ��

  19. #2299
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    273
    Kaverin Farley 9:ään löytyi omasta varastosta kynnet ja siinä muistaakseni jackalope kiekot. ”Kynsiparissa” toinen leveämpi ja toinen kapeampi, kolmilla kynsillä.
    Ja nuo oli jostain roval/spessu navasta jääny varalle. Pitäs kyllä löytyä kun osaisi etsiä mutta en osaa neuvoa muuta kuin pyöräkorjaamot ja kynsi mukaan malliksi.

  20. #2300
    Oliko joku laittanut Farley 5 anglesettiä? Tässähän on tuo 1 1/8 ylä- ja 1,5" alakoolit. Mikä olisi hyvä, kun haussa n. 1,5 asteen loivennus?

  21. #2301
    Liittynyt
    09/2004
    Viestit
    1.293
    Farley 9.6:n vapaaratas on aivan paska. Kaverilla hajosi kaksi vaparia juurikin niin, että kynnet palasina.
    Molemmat vaparit takuuseen ja lopulta Trekin piikkiin täysin uusi takanapa töineen.

    Vaihdatin oston yhteydessä omaan Farleyyn palikat AVID+SRAM->Shimano XT, ml vapaaratas, eikä mulla oo ollu ongelmaa.
    Toki, oman Farleyni keskiölaakeri hajosi myös samalla tavalla, alle vuoden ajettuna...

  22. #2302
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Oliko joku laittanut Farley 5 anglesettiä? Tässähän on tuo 1 1/8 ylä- ja 1,5" alakoolit. Mikä olisi hyvä, kun haussa n. 1,5 asteen loivennus?
    Taitaa olla laakerit suoraan runkoon tehdyissä pesissä. Tietääkseni näihin ei ole anglesettejä mahdollista laittaa. Toivottavasti olen väärässä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #2303
    Blackborow Guest
    Ei onnistu angle setti integroidulla laakerilla, kuten Farleyssa.

  24. #2304
    God dammit, no ei auta. Jos sitä sitten kesäksi hommaa tuon Mastodonin keulille, niin kai sillä saa venytettyä kulmaa...eikös tuohon väliin saa kuitenkin tarvittaessa jonkin paksumman palan vai onko Masto järkevän sagin kanssa hieman pidempi?

  25. #2305
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Hmm miksi vielä loivempaa keulaa?

  26. #2306
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^^Ohjauskulman loiventaminen pidemmällä keulalla tuo ei-toivottuja(?) lisäominaisuuksia, kuten ajoasennon kääntyminen pystympään ja painojakauman siirtymisen enemmän hanurille, pyörän kiipeämiskyky kärsii eikä ajo-ominaisuudet muutenkaan välttämättä muutu kaikiltaosin positiiviseen suuntaan. Kannattaa pitää ainakin huoli, että keulan pituuden voi muuttaa vastaamaan alkuperäistä ACT-mittaa, muutos alkuperäiseen on vain jousto.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #2307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    God dammit, no ei auta. Jos sitä sitten kesäksi hommaa tuon Mastodonin keulille, niin kai sillä saa venytettyä kulmaa...eikös tuohon väliin saa kuitenkin tarvittaessa jonkin paksumman palan vai onko Masto järkevän sagin kanssa hieman pidempi?
    100mm bluto ei muuttanut tietääkseni keulakulmaa. Nyt kesällä oli 120mm ja vähän loiveni pelkästään positiivisesti. Kovin suuri ero ei kylläkään taida olla (jäi mittaamatta).

  28. #2308
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Höpö höpö sa mä. Dudea ajoin kesällä 120mm Pikellä ja sen ominaisuudet parani mielestäni selkeästi, kun keula loiveni, no en ajakkaan muutenkaan pää edellä xc asennossa. Stacheen odottaa 140mm ilmaruoto jahka muut rojektit saa alta. Niin kauan, kun on stemmiä/ohjaamoa vara laskea pidemmän keulan kompensaatioon, niin ei kiipeämis kykykään juuri kärsi tai minä en ainakaan huomaa. Pidempi keula painuu muutenkin enemmän kasaan eteen nojattaessa samalla sägi%. No tietysti en kaipaa varjopuolena tulevaa loivempaa satulakulmaa, kun muutenkin penkit on suorallakin tolpalla liki etu-asennoissa koipen mittasuhteista johtuen. Tämä ei käytännössa Duden tapauksessa aiheuttanu muita toimen piteitä, kuin satulan nokan laskua.

    20mm keulassa muuttaa kulmia noin 1 asteen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #2309
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    20mm keulassa muuttaa kulmia noin 1 asteen.
    Toisaalta akselivälikin pitenee ja reachi lyhenee. Jo pitempi akseliväli voi tuntua herkkäaistisella kuskilla ajossa. Tuossa on hyvä simppeli laskuri millä noita voi veivata https://bikegeo.muha.cc

  30. #2310
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Toisaalta akselivälikin pitenee ja reachi lyhenee. Tuossa on hyvä simppeli laskuri millä noita voi veivata https://bikegeo.muha.cc
    Just näin. Reac:in lyhentyminen kompensoiutuu myös, kun ottaa spacereita stemmin alta pois, jos on vaan mitä ottaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •