Noin onkin "maantie" puolella, 9 ja kymppi on samalla vetosuhteella ja toimii ristiin, etuvaihtaja määrittää liikkeen
Maastopuolella asia on eri: tuolla Shimano lähti peesaamaan 10v kohdalla Sramin 1:1 vetosuhdetta ja kaikki meni sekaisin ainakin noissa yhteensopivuuksissa
Ajatus tuossa pienemmässä suhteessa lienee suurempi vaijerin liike ja tätä kautta pienempi häiriöalttius lialle yms
Eli nivelien paikat suhteessa toisiinsa muuttui tuossa maasto-ysistä kymppiin mentäessä ja suuremmalla vaijerin vedolla saatiin aikaan pienempi liike
Edit: tuota porattua vaihtajaa tuijottamalla ymmärrät varmaan mistä on kyse
Tuossa muutosta nivelissä kompensoidaan muuttamalla vetovarren mittaa lyhyemmäksi tuomalla vaijeri lähemmäs nivelkohtaa









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit