HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 138 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4111
    jarit Guest
    Tuossa on oikein asiallinen, kevyt ja edullinen tuubikiekko.
    https://bike-prof.de/VELTEC-Speed-FC...ar-Laufradsatz

    Käy ja toimii. Paino pitää paikkansa. Pisaramainen 45mm profiili ja ulkoleveys 25mm.
    http://www.gigantex.com.tw/uploads/p...2561581238.jpg
    Gigantexin Taiwanilainen kehä, jota ei pidä verrata manner-Kiinan kuraan. Aiveen napa, Sapim CX-rayt.

    Olen ajanut Velteceillä muistaakseni kolme (?) kautta, renkaana on Contin Compe 25mm.
    Kerran täräytin liikenneympyrän keskusta kivetykseen => ei vaurioita kiekoissa. Kerran ajettu routa railoon niin että sormiin ja hampaisiin sattuu => ei vaurioita kiekoissa.
    Pinnoja ei ole kiristelty. Vaparin olen avannut kerran kaudessa ja vaihtanut uudet rasvat sisään.
    Ainoa ongelma on ollut uutena pakan lukkorenkaan jättäminen liian löysälle (40nm) => pakka löysällä 100km kohdalla. 50nm momentti on ollut hyvä. Contin tuubien kanssa on ollut käytössä kuminen o-rengas venttiilin varressa, jotta ei helise. Ensi kesäksi vaihtuu tuubiksi Veloflexin Vlaanderen 27mm.

  2. #4112
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #4113
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Periaatteessa noin, mutta onhan tuolla mavic, enve ja fse yhtä matalilla max lämmöillä ja jos tuo testi tosiaan pitää paikkaansa, niin alto:n kehä johtaa lämmön selkeästi nopeiten pois. Jostain syystä epäilen kyllä testiä.

    Edit: Eikun joo! Tuossahan on aika sekuntteina ensin, eli alto lämpeää vasta 1200s jälkeen samaan lämpötilaan kuin enve?

  4. #4114
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Mutta voiko tuon alton lämmönjohtavuus tosiaan olla niin paljon parempi, että suurin osa lämmöstä pääsee haihtumaan jo kierroksen aikana pois kehästä?

  5. #4115
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta voiko tuon alton lämmönjohtavuus tosiaan olla niin paljon parempi, että suurin osa lämmöstä pääsee haihtumaan jo kierroksen aikana pois kehästä?
    Aika outoa, mitähän ovat seostaneet carbooniinsa?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  6. #4116
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Aika outoa, mitähän ovat seostaneet carbooniinsa?
    Maallikolle tulee mieleen että hartsi sisältänee merkittävän määrän alumiinia, kuparia tai kultaa jotta tuollainen ero voisi olla saavutettavissa. Olisi ollut hauska nähdä testiasetelmassa joku keskihintainen alumiinikehä samalla jarrutusenergialla, jotta tuo ero asettuisi edes johonkin järkevään mittasuhteeseen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #4117
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jep. Ensimmäisenä tulee kieltämättä mieleen testin luotettavuus, koska maksaja/tilaaja sattuu olemaan alto.

  8. #4118
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Huom Altolla myös korkein nopeus. Haiskahtaa, että jarrutusteho ei ole samalla tasolla muiden kanssa.
    Jotenkin outoa, että nyt keksitään joku ihmeaine, kun Zipp, enve ja mavic ovat olleet ihan poropeukaloita resiininsä kanssa...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #4119
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Huom Altolla myös korkein nopeus. Haiskahtaa, että jarrutusteho ei ole samalla tasolla muiden kanssa.
    Jotenkin outoa, että nyt keksitään joku ihmeaine, kun Zipp, enve ja mavic ovat olleet ihan poropeukaloita resiininsä kanssa...
    Näinpä; olisiko ehkä mahdollisesti "Fake Test"
    Mainittiinko muuten jarrutehoa jossakin?
    Köfte muokkasi tätä : 09.12.2017 at 23.10 Syy: brake power?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  10. #4120
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kyllä ne vaan kovasti kommenteissa väittävät, että hartsi on se, mikä johtaa lämpöä noin paljon paremmin.
    2018 malliin olisi tulossa myöskin paremmin pureva jarrupinta.
    Mikäänhän ei ole mahdotonta, vastahan snookerissakin suomalainen keksi liidun, joka poistaa kickit kokonaan.
    Jännä nähdä, ottavatko muut valmistajat mitään kantaa testiin. Tuskinpa.

    Alussahan oli muitakin hyvin kommentteja kuituvanteiden käyttäjille, eli laadukas vannenauha ja mahdollisimman iso sisuri renkaaseen.

  11. #4121
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ja jos vielä laittaisi ilman tilalle vaikka vettä, niin aina pitempään pysyy kylmempänä. 🤣

  12. #4122
    Yhtään simuloimatta vähän mietin testin asettelua. 1.2 kW jarrutusta per pyörä on aika paljon ja epärealistinen kymmeniä sekunteja pitempään.
    Ihmettelen myös miten ne saa heikon kiukaan tehon lämmöt siirrettyä vanteesta.
    Mutta tuo ei ole kritiikkiä vaan spekulointia. Hyvä standardi olisikin oltava ja myös levyjarrut samaan testiin. Toki sen pitäisi olla realistinen.

  13. #4123
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Yhtään simuloimatta vähän mietin testin asettelua. 1.2 kW jarrutusta per pyörä on aika paljon ja epärealistinen kymmeniä sekunteja pitempään.
    Ihmettelen myös miten ne saa heikon kiukaan tehon lämmöt siirrettyä vanteesta.
    Mutta tuo ei ole kritiikkiä vaan spekulointia. Hyvä standardi olisikin oltava ja myös levyjarrut samaan testiin. Toki sen pitäisi olla realistinen.
    Pakko kai ne on epärelistisilla tehoilla testata, jotta erot saadaan selkeäksi. Kyllähän tuollainen räjähtänyt enven vanne saa ainakin foorumihöpinää aikaiseksi. Ei kai nyt tosiaan kukaan usko, että laadukkaat kuitukehät ajossa tuolla tavalla hajoaisivat. Mutta jos testin tulokset, eli jäähtymisaika ja lämmönjohtavuus oikeasti pitäisivätkin paikkaansa, niin erothan olisivat aika isoja.

    Ja kun pidemmälle miettii, niin onko tosiaan mitään merkitystä käytännön kannalta, jos kiekko hajoaa epärealistisilla jarrutustehoilla. No, ehkäpä sen sisurin kestävyyden kannalta. Jos kehä kykenee siirtämään lämpöä paremmin, niin riski sisärenkaan räjähtämiseen on pieni.

  14. #4124
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Ei tuossa testissä ollut kuin pari yllättäjää jos Alton vanteet jätetään omaan arvoonsa pienellä varauksella.

    Zipp, Enve ja Mavic ei kovin yllättänyt ja mielestäni pärjäsivät kaikki ihan hyvin äärimmäisissä olosuhteissa. Eniten ihmetytti näiden isojen valmistajien, Trekin Bontrager ja Spessun Rovalin vanteet. Iso nimi taustalla, premium hinta ja mahdollisella kehitystyöllä olisin odottanut parempaa tulosta. Eritoten Rovalin kirjaimellinen räjähtäminen. Jopa true kiinalainen FSE päihitti nämä. Knight sen verran pieni toimija ja käsittääkseni melko kevyitä kiekkoja niin ei kovin yllättänyt viimeinen sija, tosin noin heikko sijoitus ehkä vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin.

    Sit viellä kun pitää mielessä näiden valmistajien jarrupalasuositukset millä lopputulos olisi voinut olla erilainen. Black Princet on käsittääkseni hieman kovempaa ainesta. Enven harmaat palat ovat pehmeää ainesta ja jopa ehdoissa mainitsevat, että muut jarrupalat ovat peruste takuun raukeamiseen. Mielenkiinnosta nopeasti googletin Bontragerin kiekkojen hintaa niin Bikeradar jopa mainitsee, että Bontrager suosittelee Black Princen paloja. Ei toiminut ainakaan tässä testissä.

  15. #4125
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Zipp, Enve ja Mavic ei kovin yllättänyt ja mielestäni pärjäsivät kaikki ihan hyvin äärimmäisissä olosuhteissa. Eniten ihmetytti näiden isojen valmistajien, Trekin Bontrager ja Spessun Rovalin vanteet. Iso nimi taustalla, premium hinta ja mahdollisella kehitystyöllä olisin odottanut parempaa tulosta. Eritoten Rovalin kirjaimellinen räjähtäminen. Jopa true kiinalainen FSE päihitti nämä. Knight sen verran pieni toimija ja käsittääkseni melko kevyitä kiekkoja niin ei kovin yllättänyt viimeinen sija, tosin noin heikko sijoitus ehkä vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin.
    Jep, siis mun mielestä tossa kokeessa ehkä kiinnostavin osuus oli lämpötilakäyrät, videossa 18 minuutin kohdilla. Esim. Boydin kiekon jarrupinnan lämpötila oli menossa yhä luotisuoraan ylöspäin kun vanne levisi täysin, eli materiaali ei selvästikään johda lämpöä ollenkaan samalla tavalla kuin paremmin pärjänneissä. Jo pelkästään tämän testin perusteella tuon nimenomaisen valmistajan kiekot jäävät kauppaan kun vaihtoehtojakin on.

    Toisaalta Enve ja varsinkin Zipp olivat jo selvästi voiton puolella. Zippin kiekon lämpötila oli jo laskemassa kun jarrupalat olivat lasittuneet ja jarrujen kitka vähän heikentynyt. Noilla uskaltaisin mennä vuorillekin, sillä onhan toi testi paljon rankempi kuin mikään tosielämän tilanne. Hiilikuituisilla avokiekoilla yleisesti en todellakaan menisi, paitsi jos tosiaan on huomattavan raaoista testeistä lujaa näyttöä. Sen verran paljon näitä on hajonnut. Kotimaassa se on toki sitten ihan se ja sama. James Huangin juttu Alton testistä oli hirveän hyvä.

    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  16. #4126
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jeps... Siinä vaiheessa kun se kiinankuidusta tehty kiekko tuntuu alpppilaskussa hieman lötköltä, niin kannattaa himmata vähäsen. Alan myöskin tajuamaan, miksi semiproot näyttivät ajavan vuorilla tuubeilla. Kuituinen clincherin reuna on harvinaisen huono keksintö jarrupinnaksi.

    Enven Twitter tilillä ei muuten ainakaan vielä ollut todistettu testiä väärin tehdyksi.

  17. #4127
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    1,2 kW jarrutustehoa tarvitaan suunnilleen, kun ajetaan 10 % alppilaskussa, kuski+pyörä painavat yhteensä 100 kg, vauhti on reilu 50 km/h ja jarruilla laahaamalla pidetään tuo vauhti. Jos käytetään ainoastaan etujarrua, niin teho käytetään yhden kiekon lämmittämiseen. Serpentiinimutkaan jarruttaessa esim. 60 km/h -> 20 km/h 3 sekunnissa tarvitaan hetkellisesti noin 5 kW jarrutustehoa. Toki vain muutamaksi sekunniksi kerrallaan.

    Kyllä kuski "väärin jarruttamalla" voisi saada kiekot rikottua kunnon laskuissa. Isosyötteen laskussa voisi päästä pelottavan lähelle huonoimpien kiekkojen hajoamista, kunnon alppilaskuissa kiekot saisi helposti räjäytettyä laahaamalla jarruilla.

  18. #4128
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Jep, siis varmasti voi sanoa sen kummemmin kärjistämättä, että modernin avovanteen reuna on suunniteltu valmistettavaksi alumiinista. Materiaalin voi vaihtaa hiilikuiduksi, mutta lopputulos on joissain suhteissa kiistatta kehno. Veikkaan, että hiilikuituinen avovanne vannejarruille jää siirtymäkauden ilmiöksi, ja tulevaisuudessa niiden kanssa käytetään maantielläkin lähes yksinomaan levyjarruja.

    Mutta en mä tosiaan Suomessa kykene näkemään mitään ongelmia. Mielummin hiilikuituinen avovanne kuin hiilikuituinen tuubivanne, mitä käytännöllisyyteen tulee. Mielummin hiilikuituinen avovanne kuin alumiininen avovanne, mitä ulkonäköön ja painoon tulee.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  19. #4129
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Meinasinkin jo levyjarrut mainita. Minä taas nään suomen vesisateessa paljonkin ongelmia kuitukiekojen kanssa.

  20. #4130
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ENVE, Mavic & Boyd respond to Alto Cycling’s carbon rim brake test

    https://www.bikerumor.com/2017/12/14...im-brake-test/

    Pitkä artikkeli, mutta perustelut oli sen verran vakuuttavia ja omaan järkeen käyviä et Alton yksinkertainen testi ei oikeen riittänyt vakuuttamaan lukeman jälkeen. Enve ja Mavic käyttävät vielä huomattavasti monimutkaisempia ja realistisempia mittausmetodeja ja kritisoivat tätä yksinkertaista testiä joka ei vastaa tosimaailmaa. Lisäksi teksturoitu vs sileä jarrupinta ei ole ihan vertailukelpoinen.

    Pitkä artikkeli, mutta tiivistän tärkeimpiin kohtiin vaikka tiivistelmästäkin tulee pitkä... Mahdollisesti tärkeitä asioita saattoi jäädä kopioimatta, kun pari minuuttia tähän jaksoi kuluttaa aikaa.

    Enve:
    Their rim doesn’t have any texture, but from our testing, we’ve established that our textured brake track requires 30% less lever force to develop the same amount of stopping power. So in this Alto test, ENVE’s rim could theoretically have been tested at a minimum 30% more aggressively than any of the others without texture.

    You cannot generalize or underestimate the value of the brake pad. Pad compound is something we’ve spent years and years developing because it absolutely matters for performance and safety.

    There are certainly resin systems that are really great at managing heat, but they often require compromising on durability, weight, longevity, etc…

    Our test is more complex than simply fixing a lever force and running a motor. The braking force is constantly being adjusted to produce a consistent and specific wattage throughout the test. In addition to temperature on the outside, we’re also measuring/monitoring temperature inside the rim, dimensional changes in the wheel and tire pressure.

    The reality for ENVE is that this hasn’t been a conversation for us for some years now. As far as we’re concerned, we’ve solved this problem given we’ve had zero returns for heat damage on our latest rims. If a consumer on older rims has an issue, their rim is replaced with the latest technology.

    Mavic:
    Using a different pad will change the effect on our rim in terms of how it generates heat.

    What we can say is that the Alto rim has very little, if any, texture on the braking surface. So, you can use any pad you like – heck, you could use SOAP – and there will be less heat in those rims. We are 100% sure that if we sent our Cosmic Pro Carbon SL UST rim to them, without the laser treatment we apply to our braking surface, that we would match or surpass their benchmark.

    So, with a wheel that has an aggressive / high performing braking surface – like the Enve, Mavic or Zipp – there should have been a much bigger difference in the speed if the motor was staying consistent at 1200w. Further, even if it WAS staying consistent at 1200w it creates, yet again, an unfair playing field. A rim with a high performing brake track will generate more heat when compared to a rim with a poor (or no) braking surface treatment and will of course reach a failure quicker. The issue is that in the real world that wheel would have adequately braked, or even stopped, well before failure.

    Our carbon clincher wheels are required to reach or pass a temperature of 200° C (392° F), which is well beyond any real-world circumstance.


    So, the test doesn’t take into account braking efficiency. Meaning, if the braking efficiency is very bad, the pad will just slide on the rim without creating as much friction or resistance (as a more efficient braking system would). Hence, there is not as much heat.
    When the braking is more efficient, there is more friction, so more resistance and so of course, more heat.

    Alto:
    After 5 minutes, you’ll notice that the Alto rims speed up. This is because the pads were over 200ºF for so long, they begin to gloss over and lose power. This is a function of the pad and not the rim, and would happen on all of the rims if they were able to get to this point without failing.
    The reality for ENVE is that this hasn’t been a conversation for us for some years now. As far as we’re concerned, we’ve solved this problem given we’ve had zero returns for heat damage on our latest rims. If a consumer on older rims has an issue, their rim is replaced with the latest technology.

  21. #4131
    Breakbeat Guest
    Yleiskäyttöön uusia kiekkoja katsomassa budjettina +- 400 euroa. Mavic ksyrium elite kiekot palvelleet tähän asti hyvin (mutta ikää alkaa olemaan) ja yhtenä vaihtoehtona toki päivittää ksyriumit vaan uudempaan malliin. Porukalla kokemuksia alla listatuista tai muita hyviä ehdotuksia?

    Vaihtoehtoja:
    Ksyrium elitet https://www.sigmasport.co.uk/item/Ma...lset-2017/7XMA
    dt swiss dicut 22 https://www.salden.nl/en/parts/wheel...t-wielset.html
    dt swiss dicut 21 http://www.wiggle.co.uk/dt-swiss-rr-...lset-wide-rim/
    Fulcrum racing 3 http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-raci...cher-wheelset/
    Campan zondat https://www.bike24.com/1.php?content...7649;orderby=2

  22. #4132
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Zonda/Fulcrum 3 tarjonnee parasta hinta/laatusuhdetta.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  23. #4133
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Levyjarru maantiepyörään kiekkopäivitystä aksiumien tilalle, onko kellään kokemuksia primen hiilikuitukiekoista joita CRC myy välillä hyvillä alennuksilla. http://www.chainreactioncycles.com/f...?stop_mobi=yes . Tai voi myös laittaa vinkkiä muista max saman hintaluokan kiekoista.

  24. #4134
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80
    Tai voi myös laittaa vinkkiä muista max saman hintaluokan kiekoista.
    Nykysuuntaus huomioiden Primen kehät on vanhanaikaisen kapeat. Pari hunttia budjettiin lisäämällä saa Huntit, jotka on aika paljon leveämmät mutta silti ainakin valmistajan ilmoituksen perusteella kevyemmät.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #4135
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    On kyllä tosi leveä tuo huntin kehät. 21mm sisäleveys ja 27mm ulkoa. Ovatko noin leveät tosiaan järkevimmät maantiepyörään?
    Tosin levyjarrullisessa tulisi varmastikkin käytettyä välillä esimerkiksi 30mm s-oneja.

  26. #4136
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä tosi leveä tuo huntin kehät. 21mm sisäleveys ja 27mm ulkoa. Ovatko noin leveät tosiaan järkevimmät maantiepyörään?
    Tosin levyjarrullisessa tulisi varmastikkin käytettyä välillä esimerkiksi 30mm s-oneja.
    Eikös tuossa toimisi gp4000 ll 25mm ja 28mm oikein hyvin.

  27. #4137
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Itse olen käyttänyt renkaina gp4000 II 28mm ja pyoränä canyon endurace cf 8.0 elikä leveämpikin rengas toki mahtuisi.Jotenkin huntin vanneleveys tuntui kovin isolta, muuten kiekot houkuttelisivat. Budjetti menisi kyllä pari sataa ylitse, mutta se ehkä olisi viellä säästettävissä kevääseen mennessä. Löytyisikö viellä muita vaihtoehtoja.

  28. #4138
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Itse olen käyttänyt renkaina gp4000 II 28mm ja pyoränä canyon endurace cf 8.0 elikä leveämpikin rengas toki mahtuisi.Jotenkin huntin vanneleveys tuntui kovin isolta, muuten kiekot houkuttelisivat. Budjetti menisi kyllä pari sataa ylitse, mutta se ehkä olisi viellä säästettävissä kevääseen mennessä. Löytyisikö viellä muita vaihtoehtoja.
    Kyllä se hyvä on, ellei paras, noiden 28 millisten kanssa, jotka siis ovat +30mm leveät noin leveillä kehillä.

    Huntien omistajat voisivat kommentoida miten kehät toimivat käytössä. Omasta mielestäni tuo on kohtuu tärkeä seikka. Jotkin tubeless kehät ovat törkeän tiukkoja, siis niin, että sisuria on jo hankala vaihtaa tien päällä.

  29. #4139
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Mukavaa olisi jos jollakin olisi jakaa vähän käyttökokemuksia noista hunteista,

  30. #4140
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Tässä talven pimeinä tunteina on tullut pohdittua kesän kiekkoa asioita. Melkein jo päätin, että kuitukiekkoja en enää ota - mutta nyt tämä madaltunut hintaluokka vähän sotkee asioita. Nyt näyttää siltä, että tuota vannejarru Primeä saisi vajaaseen 600€ hintaan, joten homma rupesi taas kiinnostamaan. Tuo näyttää olevan myös tubeless yhteen sopivakin, joten tuollaisella setillä saisi maantiepyöränkin päivitettyä tubeless-aikaan. Vannehan näissä on sisältä "vain" 16,5mm ja ulkoa 25mm, mutta toistaalta eipä mun runkokaan (2010 Canyon Ultimate CF) ota vastaan kuin 25-26mm rengasta, joten tuo leveys voisi olla ihan passeli. Käsitykseni mukaan paras/"aeroin" yhdistelmä saavutetaan silloin kun vannen ja rengas ovat ulkoa suunnilleen saman levyiset. Tuubien kanssa olen kyllä ollut tyytyväinen noihin 22-26mm leveisiin renkaisiin, joten siinä mielessä tuo voisi olla ihan passeli minulle.

    Osaako porukka sanoa, että millaiseen leveyteen esim. Schwalben Pro One rengas paisuu tällaisella i16,5mm vanteella a) 23mm koossa b) 25mm koossa?

    [Köyhän burnausta]
    Huntit on kyllä makeita myös, mutta en kyllä itse maksaisi tuota +1k€ hintaa kiekoista, jotka ovat Novatechin navoilla joita käsittääkseni nuo kalliimmatkin Huntit kiekot käyttävät. Samassa hintaluokassa rupeaa saamaan jo Eastonia yms. merkkikiekkoa tarjouksesta.
    [\Köyhän burnausta]
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •