ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 49 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #1441
    Ehkä parhaiten eroa vois kuvailla, kevyt, nopea, herkkä. Nää fiilisjutut on aina vähä haastavia... Mitään ennen/jälkeen mittoja tai painoja ei otettu.
    Mutta tuon testilenkin perusteella kallistun myös tuohon Crocin keulaan vaikka Sarmaa tuossa aikaisemmin huutelin

  2. #1442
    Fyi
    White blue and blue white Taiga Fatbike Pre order starts on monday 4.12 Hyvä Suomi



  3. #1443
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Pari lyhyttä tesmailua Polella joskus vuosi sitten ja mun mielestä siinä oli todella jämy runko vs Salsat,Rekit,Spessu ym muutama muu jotka ovat selvästi pehmosempia.
    Whitellä en ole ikinä ajanut.
    Ei sitten tullut sini/valkoista suomi 100v väreillä vaikka kuinka odotellut viime syksystä lähtien,.Mä ostaisin heti jos 120EXT Masto mahtuu nokaksi.
    Tuleeko zipon lompakkoon nyt pienehkö lovi? En tosin tiiä mistä makimies tuon tiedon väreistä on löytänyt?

  4. #1444
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Tuleeko zipon lompakkoon nyt pienehkö lovi? En tosin tiiä mistä makimies tuon tiedon väreistä on löytänyt?
    Kyllä tieto paikkaansa pitää, taisi Polen Lauri sen "lipsauttaa" tuolla Facebookin puolella, mistä tuo lainaus on...
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  5. #1445
    No sehän sen selittää. Ku ei toi näppyläbuukki oo mun juttu. Eipä siinä, mustalla mennään. Ja ovejan laukut on muuten ameriikasta tulossa...

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  6. #1446
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.878
    Tänään pääsin ihan pikkuisen kokeilemaan Polen Taigaa Ounasvaaralla. Pole-kuski oli pysähtynyt kelville tutkailemaan talvireitin suuntaa, jolloin sopivasti paikalle sattuneena pyysin saada kokeilla pyörää. Olihan tuo kyllä aika lailla erilainen kun Konan WO, valitettavasti ei ollut mahdollisuutta pitempään ajoon poluilla. 2XL on kyllä muhku rengas.

  7. #1447
    Fyi
    White blue and blue white Taiga Fatbike Pre order starts on monday 4.12 Hyvä Suomi


    Tuossa kun olisi vielä viety ajatusta eteenpäin. Olisi tehty 100 kpl numeroitu erikoiserä tuolla Suomi-värityksellä. Näin niitä ulkomaillakin myydään...
    Saisi hyvin? kaupaksi ja ostaja saisi statusarvoa pyörälleen.

    Ajatusta vaan...

  8. #1448
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    No niin... Tänään sain viimein Taigani. Ajamaan en ole vielä päässyt, muuta on tullut touhuttua pyörän kanssa. MUTTA onko muilla tullut vastaan ilmiötä että satulan tolppa (siis tavallinen ei hissitolppa) kolisee rungossa? Ihan kuin putki olisi väljä ja tolppa mahtuu heilumaan sen sisässä. En saa mitenkään kiristämällä loppumaan pientä liikettä mikä tolpassa on. Tolppaa on putken sisässä noin puolet mitastaan. Hitto kun on viikonloppu edessä eikä Polen putiikki taida olla auki lauantaina... Ei alkanut hyvin tämä taival.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  9. #1449
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    No niin... Tänään sain viimein Taigani. Ajamaan en ole vielä päässyt, muuta on tullut touhuttua pyörän kanssa. MUTTA onko muilla tullut vastaan ilmiötä että satulan tolppa (siis tavallinen ei hissitolppa) kolisee rungossa? Ihan kuin putki olisi väljä ja tolppa mahtuu heilumaan sen sisässä. En saa mitenkään kiristämällä loppumaan pientä liikettä mikä tolpassa on. Tolppaa on putken sisässä noin puolet mitastaan. Hitto kun on viikonloppu edessä eikä Polen putiikki taida olla auki lauantaina... Ei alkanut hyvin tämä taival.
    On mulla ainakin aavistus väljää siinä, mutta kyllä se normaalilla clampin kiristämisellä asettui tiukasti.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  10. #1450
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    On mulla ainakin aavistus väljää siinä, mutta kyllä se normaalilla clampin kiristämisellä asettui tiukasti.
    Eikö se pidä ääntä? Minulla kuuluu selkeä kolina kun heiluttaa satulasta, ja liike on millejä. Clampin olen esikiristänyt niin tiukalle kuin sormin vääntämällä sain ja siltikin tolppa on väljä. Muiden pyörieni tolpat on isompaa putkea joten niitäkään ei voi koittaa tuohon...
    . . . Join the fat side of the force . . .

  11. #1451
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Eikö se pidä ääntä? Minulla kuuluu selkeä kolina kun heiluttaa satulasta, ja liike on millejä. Clampin olen esikiristänyt niin tiukalle kuin sormin vääntämällä sain ja siltikin tolppa on väljä. Muiden pyörieni tolpat on isompaa putkea joten niitäkään ei voi koittaa tuohon...
    Heiluu ja ääntää ku klamppi on löysällä, mutta ku kiristää, niin loppuu. Eastonin kuitutolpalla ei asettunut luotettavasti (se oli tönärillä mitaten 30,78mm vaikka 30,9:nä myyty) nyt tilalla Thomson Elite alumiinitolppa, se pitää mittaansa ja asettuu paremmin.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  12. #1452
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Heiluu ja ääntää ku klamppi on löysällä, mutta ku kiristää, niin loppuu. Eastonin kuitutolpalla ei asettunut luotettavasti (se oli tönärillä mitaten 30,78mm vaikka 30,9:nä myyty) nyt tilalla Thomson Elite alumiinitolppa, se pitää mittaansa ja asettuu paremmin.
    On tämä yhtä hyppimistä koneen ja tallin välillä. Toi clamppi oli muuten laitettu minulle väärinpäin eikä se istunut kunnolla paikoilleen. Tai ainakin minun mielestä, se halkio oli takana ja kiristys kahva oli siis oikealla puolella. Vaikka käänsin sen toistepäin on riittävä kiristäminen hankalaa. Jouduin varovasti pihdelleilä esikiristämään sitä lisää sormilla vääntämisen lisäksi, jotta sain sen kiristämään niin ettei satulaa pystynyt kääntämään sivulle. Nyt kun se on noin kireällä pieneni tuo liike/äänet jonkun verran. Vanhassa pyörässä on tönärillä mitattuna tiukempi toleranssi tolpan ja pystyputken välillä. Tän Racefacen tolppa on mitattuna sen 30,9mm mikä pitäisikin. Tässä kuvassa clamppi on siinä asennossa missä oli kun hain pyörän.

    by Optiflow, on Flickr
    . . . Join the fat side of the force . . .

  13. #1453
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Klampin hahlo pitää olla tietenkin putken hahlon kohdalla. Siisti kokonaisuus, yksityiskohdista plussaa

    Tipauta vähän rasvaa/vaseliinia klampin kahvan liukupinnoille, niin on mukavampi vääntää kireelle, ei tunnu niin pahalta kämmenessä, kun kahva liikkuu luikkaasti.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  14. #1454
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Klampin hahlo pitää olla tietenkin putken hahlon kohdalla. Siisti kokonaisuus, yksityiskohdista plussaa

    Tipauta vähän rasvaa/vaseliinia klampin kahvan liukupinnoille, niin on mukavampi vääntää kireelle, ei tunnu niin pahalta kämmenessä, kun kahva liikkuu luikkaasti.
    Kävin tuon voitelun vielä koittaan ja ehkä sain hieman tiukemmalle clampin. Samalla väljä liike pieneni. Kun avaan sen clampin, satulatolppa tipahtaa melkein itsestään alas, köyhänmiehen hissitolppa . Minusta liian iso toleranssi tuossa kohtaa.
    Toi oli ilmeisesti viimeinen L-koon runko mikä oli varastossa kun ostin tuon. Seuraavat tulee ensi vuonna. Voimansiirto on 1x12 Eagle GX, pois lukien eturatas joka on Racefacen 30t, vakio setiupissa olevan 28t Racefacen sijaan.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  15. #1455
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Kävin tuon voitelun vielä koittaan ja ehkä sain hieman tiukemmalle clampin. Samalla väljä liike pieneni. Kun avaan sen clampin, satulatolppa tipahtaa melkein itsestään alas, köyhänmiehen hissitolppa . Minusta liian iso toleranssi tuossa kohtaa.
    Toi oli ilmeisesti viimeinen L-koon runko mikä oli varastossa kun ostin tuon. Seuraavat tulee ensi vuonna. Voimansiirto on 1x12 Eagle GX, pois lukien eturatas joka on Racefacen 30t, vakio setiupissa olevan 28t Racefacen sijaan.
    Toleranssit on joo. Pala kaljatölkkiä hahlottomalle seinälle. Kannattaa siitä yhteydessä olla Polelle. Mutta kuten tiesitkin, lisää tulee tuonnempana..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  16. #1456
    lehtijussi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    No niin... Tänään sain viimein Taigani. Ajamaan en ole vielä päässyt, muuta on tullut touhuttua pyörän kanssa. MUTTA onko muilla tullut vastaan ilmiötä että satulan tolppa (siis tavallinen ei hissitolppa) kolisee rungossa? Ihan kuin putki olisi väljä ja tolppa mahtuu heilumaan sen sisässä. En saa mitenkään kiristämällä loppumaan pientä liikettä mikä tolpassa on. Tolppaa on putken sisässä noin puolet mitastaan.
    Hain kans Taigan kotiin tänään, tossa se ny lämmittelee olohuoneen takkavalkeen äärellä... Ei heilu eikä kolise tolppa, hahlot kohdakkain, eteenpäin.
    Huomenna ajeleen, kiinnostaa hemmetisti onko jotain havaittavaa eroa entiseen White 3 liteen.
    Oon erilainen nuori ja halusin Taigan JJ 4.8 renkailla.

  17. #1457
    Elä nyt riko mitään.
    Satulatolppa pitää kiristyä jo n. 5nm momentilla. Ei hullun lailla kiristystä!

  18. #1458
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.129
    Sori, että puutun tähän tälläi non-Taiga -poikana, mutta kyllähän sen tolpan melko jämpti pitää olla. Semmonen, että hädin tuskin liikkuu satulaputken sisällä vaikka panta on auki. Jos on ihan klappia niin tolppa on liian ohut.


  19. #1459
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lehtijussi Katso viesti
    Hain kans Taigan kotiin tänään, tossa se ny lämmittelee olohuoneen takkavalkeen äärellä... Ei heilu eikä kolise tolppa, hahlot kohdakkain, eteenpäin.
    Huomenna ajeleen, kiinnostaa hemmetisti onko jotain havaittavaa eroa entiseen White 3 liteen.
    Oon erilainen nuori ja halusin Taigan JJ 4.8 renkailla.
    Siellähän nuo kaksi odotteli aamulla rinnakkain kun menin sinne.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Elä nyt riko mitään.
    Satulatolppa pitää kiristyä jo n. 5nm momentilla. Ei hullun lailla kiristystä!
    Joo, siis tuo clampin kahvahan ei ole vaatinut voimaa missään vaiheessa, sen liike on ollut melko kevyt kokoajan. Ainoastaan sitä esikiristystä jouduin säätämään pihdeillä kun sormin ei voimat riittänyt kääntämään.

    Täytyy maanantaina olla yhteydessä Poleen. Nyt ei viikonloppuna edes kerkiä ajamaankaan...
    . . . Join the fat side of the force . . .

  20. #1460
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sori, että puutun tähän tälläi non-Taiga -poikana, mutta kyllähän sen tolpan melko jämpti pitää olla. Semmonen, että hädin tuskin liikkuu satulaputken sisällä vaikka panta on auki. Jos on ihan klappia niin tolppa on liian ohut.
    Tolppa on mitattu ja on oikean kokoinen eli se mitä on ilmoitettu 30,9mm, satulaputki on hankalampi mitata muualta kuin clampin alta josta mitattuna se on 31,25mm. Vanhassa OnOnen Fattyssani mitat on lähempänä toisiaan kuin tässä.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  21. #1461
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Mulla on kans väljä orkkistolpan kanssa. Ei oo muissa pyörissä ollu tommosta havaittavissa. Pitää kiristää tarkkaan että pysyy. Mutta hyvin on kuitenkin vuoden pysyny paikallaan vaikka missä ajossa, ei oo olllu ongelmia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #1462
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kyllä on laadussa puutetta jos 0.3 mm toleranssi on tuossa kohtaa. Tolppa kolisee sisässä...

  23. #1463
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Joo kannattaa olla yhteydessä Poleen. Tolpan kuuluu olla niin jeti runkoon että se liukuu nahkeasti vaikkei ole kiristetty. Panta pitää tolpan vain paikallaan, kaikki sivuttaisvoimat kohdistuvat tolpan kautta runkoon koko tolpan matkalta jos välykset ovat kohdallaan.

  24. #1464
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti s12 Katso viesti
    Mulla on kans väljä orkkistolpan kanssa. Ei oo muissa pyörissä ollu tommosta havaittavissa. Pitää kiristää tarkkaan että pysyy. Mutta hyvin on kuitenkin vuoden pysyny paikallaan vaikka missä ajossa, ei oo olllu ongelmia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Toimivuutta minäkin pitäisin olennaisena kriteerinä.

    Omassa alurunkoisessa Trek Stachessa oli seattuben yläpää epäpyöreä niin että tolpan ollessa sisällä, oli yhdellä puolella noin 0,4mm tilaa. Kun veti clampin normisti kiinni, pysyi kyllä paikallaan. Otin yhteyttä Trekin euroopan päämieheen ja sovittiin että toimitan rungon paikalliseen liikkeeseen. Runko tarkastettiin ja totesivat että ei ole aihetta enempiin toimenpiteisiin. Varsinkin kun toimii hyvin. Sain kyllä sitten hiukan muuta hyvitystä, mutta se on jo toinen juttu.

  25. #1465
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Toimivuutta minäkin pitäisin olennaisena kriteerinä.

    Omassa alurunkoisessa Trek Stachessa oli seattuben yläpää epäpyöreä niin että tolpan ollessa sisällä, oli yhdellä puolella noin 0,4mm tilaa. Kun veti clampin normisti kiinni, pysyi kyllä paikallaan. Otin yhteyttä Trekin euroopan päämieheen ja sovittiin että toimitan rungon paikalliseen liikkeeseen. Runko tarkastettiin ja totesivat että ei ole aihetta enempiin toimenpiteisiin. Varsinkin kun toimii hyvin. Sain kyllä sitten hiukan muuta hyvitystä, mutta se on jo toinen juttu.
    Mutta tämähän on aivan toinen juttu. Sillä clampin kohdan leviämisellä ei oikeastikkaan ole mitään merkitystä, mutta jos runkoputki tai tolppa on väljä, niin clampin kiristys ei poista ongelmaa. Siellä se lonksaa edelleen rungon sisällä.

  26. #1466
    lehtijussi Guest
    Ei Taiga antanut mitään poikkeuksellista elämystä, halppisläski White 3 liten jälkeen odotukset ehkä liian korkealla. White 3 lite on hyvä läski, voi nyt sanoa.


    Ensipolkaisun tuntemukset...
    kun jalan oikaisee, pohje ottaa takahaarukkaan eli hiton levee perä polella. Polkimen ja kammen väliin laitoin pyörän mukana tarkoitusta varten tulleet aluslevyt, silti oikean jalan kenkä hankaa kampeen polkiessa? -sillain melkeen kipeesti.
    Metsään ja ylämäkeen päästyäni vaihteet rutisi, kolmen naksun hienosäätö poisti rutinat. Sen jälkeen satula pyörähti... linkku auki ja kiristys mitä sormin jaksoi vääntää, sai painaa vipua jo kunnolla että meni kiinni. Loppui kyllä penkin pyöriminen. Tolppa pysyy paikallaan kun linkku on auki, siinä kohtaa tässä rungossa ei tuntus olevan liikaa välystä.


    Jarrut on varmaan "ihan hyvät", mutta ei niin hyvät kun Whiteen vaihdetut xt shimanot oli.
    Pienin välitys sais olla hieman tiheempi, mun karvattomat ja silkinpehmeät pohkeet on kovilla isossa mäessä, noilla välityksillä.
    Polkimet on korkeammalla kun Whitessä, mutta kiviin kolisee, kovaa ja kunnolla! Pakko opetella uusi, ajoitettu poljentatekniikka...
    Hidas tekninen Whitellä helpompaa, taigaa joutui "helpoissa" tunkkaan. Mutta... nopealla polulla kivet ja muut esteet vain lisää Taigan vauhtia ...ja jyrkät pudotukset menee helposti, Whiteä sai pidellä ettei se mene ympäri.


    Testilenkiksi huono keli, paikoin koskematonta loskalunta lähemmäs 10cm, ei juuri pitoa löytynyt.
    Eiköhän meistä, vielä hyvät kaverit tule...

  27. #1467
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Omaan em rungon poikkeamaan liittyen yritin etsiä jotain toleransseja tai "yleisiä määräyksiä pyöränrungon valmistuksesta", joista olisi käynyt ilmi sallitut välykset tai mittapoikkeamat rungossa. En löytänyt. Olisi mukava jos joku linkkaisi semmoiset niin olisi jotain faktapohjaa miettiä vaikkapa seattuben ja tolpan välyksiä.

  28. #1468
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta tämähän on aivan toinen juttu. Sillä clampin kohdan leviämisellä ei oikeastikkaan ole mitään merkitystä, mutta jos runkoputki tai tolppa on väljä, niin clampin kiristys ei poista ongelmaa. Siellä se lonksaa edelleen rungon sisällä.
    Näin on. Mutta tämäkin olisi helppo "fiksata" jos olisi sopiva tönäri millä pystyisi mittaamaan pikkaisen alempaa putkesta halkaisijan. Ja jos tähdet olisi oikein, vaihtaisi vaan isompaan satulatolppaan ja levittäisi clampin alta putkea hieman. Paljosta ei ole kuitenkaan kiinni ettei seuraavaksi isompi tolppa mahtuisi... Nyt kun tuota omaa clamppia olen kiristellyt on väljä pienentynyt olemattomaksi rungon pituussuuntaa mutta poikittain on vielä pikkaisen klappia. Sen kanssa tulisi toimeen, MUTTA kyllä tämän hintaisessa laitteessa olettaisi kaiken olevan kunnossa.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  29. #1469
    Eli kummassakin uudessa Taigassa ongelma satulaputken kanssa? Ymmärsinkö oikein. Itsellä vasta preorder tuosta suomi100 taigasta harkinnassa.

  30. #1470
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Omaan em rungon poikkeamaan liittyen yritin etsiä jotain toleransseja tai "yleisiä määräyksiä pyöränrungon valmistuksesta", joista olisi käynyt ilmi sallitut välykset tai mittapoikkeamat rungossa. En löytänyt. Olisi mukava jos joku linkkaisi semmoiset niin olisi jotain faktapohjaa miettiä vaikkapa seattuben ja tolpan välyksiä.
    Hankala varmaan mitään tarkkaa toleranssia tuohon laittaa, koska alumiiniputket eivät takuulla pysy rungon hitsauksen jälkeen pyöreänä. Jos putki olisi pyöreää, niin oikea toleranssi olisi luokkaa 5 satasta. Kympin toleranssi tipahtaa jo väljästi reikään ja joku 0.2mm lonksaa varmasti alhaalta, kun klamppi kiristetään. Koneistetaankohan noita satulaputkia hitsauksen jälkeen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •