BC Flechtwerkien laadusta ja laadunvalvonnan tasosta on ollut jonkin verran keskustelua Tour-lehden foorumilla ja tähän tartuttiin myös arvostelussa numeorssa 11/2017. Etenkin takavanteen jarrupinnan paksuudessa oli poikkeuksellisen suurta vaihtelua - siis yhdessä kiekossa, ei eri kiekkoja vertaillessa - mikä aiheutti tuntuvia ja vaaralliseksikin koettuja ongelmia yhtään voimakkaammin jarrutettaessa. Valmistajan suosittelemilla keltaisilla jarrupaloilla jarrupinnan kulumista pidettiin myös huomattavan suurena muihin hiilikuituvanteisiin verrattuna.

Toisaalta foorumilla osa käyttäjistä ei ole kokenut vastaavia ongelmia tai ne ovat alun jälkeen merkittävästi pienentyneet. Keltaisten palojen vaihdon sinisiin ("Cryo Blue") on myös kerrottu auttavan olemmissa ja arvostelun yhtydessä valmistaja kertoo uskovansa että voi tulevan tuotantoerän vanteille suositella myös "Black Prince" -paloja.

Jonkin verran huumoriakin on havaittu siinä että ensimmäisen tuotantoerän vanteet keräsivät sadekelillä huomattavan paljon vettä ja niihin sitten porattiin takuuna vedenpoistoreiät, joiden pitäisi siis seuraavisssa olla valmiina.

Muuten kiekot saivat kehuja sekä arvostelussa että käyttäjiltä. Ilmeisesti kuitenkaan robotteja ei ole ollut niin helppo kouluttaa hiilikuituvanteiden tekijöiksi kuin ennen varsinaisen tuotannon alun aloittamista luultiin

Vaikutelmani tästä kaikesta on että varmasti harkinnan arvoiset, mutta sisältävät pienen riskin siitä että joutuu mahdollisesti asioimaan takuuasioissa myyjän kanssa. Onko riski sitten sen arvoinen tai suurempi kuin muilla, tunnetuimmilla merkeillä on tietysti jokaisen tykönään punnittava asia.