GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 302 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 202 252 292 300 301 302 303 304 312 352 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.031 - 9.060 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9031
    ^Kihti, minkähän takia se nasta siihen asennustyökaluun jämähtää kiinni ? Akkuporassa ei tosiaan kierrosluku ole likikään riittävä jyrsinterälle.

  2. #9032
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sekakäyttäjä Katso viesti
    ^Kihti, minkähän takia se nasta siihen asennustyökaluun jämähtää kiinni ? Akkuporassa ei tosiaan kierrosluku ole likikään riittävä jyrsinterälle.
    Voiskohan nastan tyypillä olla tekemistä?
    Tilasin niitä teräväkärkisiä nastoja. Jospa vähän poralla avartaisi sitä aukkoa tai syventäisi. Terävä nasta on vähän pidempi kuin se tylppäkärkinen.

  3. #9033
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Pari vuotta sitten tässä ketjussa esitelty diy-nasta-asetin on toiminut hyvin: v-jarrun ohjuriputkesta pätkäisty suora putkenpätkä akkuporaan. Itse evoloin tuota vielä sisään tungetulla katkenneella poranterällä (vai oliko se naula) niin putki ei painu lyttyyn poran karassa. Jos sattuu olemaan nastalle sopiva halkaisija niin tuolla on melkoisen ergonomista pyöräyttää nastat paikalleen.

  4. #9034
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kihti Katso viesti
    Nastoitusongelmia: mcarbon nastoitussetti, renkaina chaoyang big daddy 20x4.0 lasten läskipyörä, dremelin jyrsinterä ryobin akkuporakoneessa ja liimaa. Jotku nappulat repeää käsittelyssä. Osa nastoista ei jää reikään vaan tulee ulos ku vetäisen työkalun ulos. Nasta irtoaa vain pihdeillä siitä työntimestä. Käsistä voimat loppu alle 20 nastan laiton jälkeen. Eihän tämän pitänyt näin vaikeeta olla? Neuvoja otan vastaan. Auttaisiko jos nostaisin rengaspaineet 2 baariin?
    Nastoitustyökalu kannattaa pyyhkäistä puhtaaksi liimasta jokaisen nastan jälkeen.

  5. #9035
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    72
    Nyt alkoi sujumaan. Dremeli hommattu, työntökalua avarrettu poralla ja pyyhkäisen sen puhtaaksi kolmen nastan välein. Kiitos neuvoista.

  6. #9036
    Mielestäni helpompaa rengas tyhjempänä, pehmeänä jopa.

    Ensimmäisellä nastoituskerralla rengas on kova ja nastat eivät pysy koloissaan. Nyt kun paikkailin irronneita nastoja, Mcarbonin nastoitustyökalu toimi loistavasti.

  7. #9037
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Tuo työkalun puhdistus on kyllä mitä voi kompata että jos jättää
    tekemättä niin tuskaa homma ����

  8. #9038
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Gnarwhalilla takana nyt rullailtu muutama sata ja täytyy kyllä sanoa on se tahmea rengas rullaamaan. Ihan naurattaa kun esim alamäkeen latupohjaa pistelee menemään. Pitoa on mutta rullaavuutta ei. Jotain tarttis keksiä, vaikka lisää ruutia reisiin . Todeta täytyy että kyllä Hodagit on hyvät renkaat.

    Nastarenkaat tartten kuitenkin, jäisillä poluilla kun tulee pelmattua. Ilman nastoja ajelu on liukkaalla polulla semmosta hissuttelua että saa varoa koko ajan ettei ole kylellään. Pyörä on lisäksi jokaipäiväisenä kulkuvälineenä joten ei onnistu että liukkaalla kelillä en vaan mene töihin. Kateellisena kattelin kun kaveri pisti nastat 26" jumbo jimeille ja survoo Dudella menemään - onhan JJ:t melkosen rullaavat kumit, jopa ilmeisesti paremmat kuin Hodagit. Omat vanteet on siis 27.5".

    Barbegazin nastotukseenko tässä pitää alkaa jotta vähän saisi lisää rullaavuutta takarenkaaseen? Edessä tuo maxxis menee jotenkuten.. Tai sitten jääkeleillä ei vaan mennä näreikköön, niitä kelejä vaan valitettavasti täällä Oulussa piisaa ja ne on muutoin hauskoja paikkoja ajella omaa kovaa, nastoilla.

    Juujuu, 26 vanteet ja jj:t talveksi diy nastoilla. Toiset vanteet jne. Tämä nyt oli vaan tämmönen itkuvirsi. Reidet ja kunto kasvakoon.

  9. #9039
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Pojan Maxxis Hiroller renkaat nastoitin Mcarboneilla. Aika paljon oli 3 viikkossa lentänyt nastoja pois. Nyt laitoin niitä takas. Osassa tosin oli nappila revennyt ja niihin ei enää mitään kannattanut yrittää.

    Sanoisin, että ei jatkoon tällä kokemuksella.

    Jyri

  10. #9040
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    JJ:t vaihtuivat talveksi nyt D4siin. Ensivaikutelma toki oli että hommia saa tehdä nyt enemmän kuin kesäkumeilla. Meteli asvaltilla on aikamoinen, ei tarvitse enää kilikelloa... kunnon tavikelejä odottaessa. Ensi talvena voikin vaihtaa joustavammin gummeja kun myös toiset vanteet on pistetry tilaukseen.

  11. #9041
    Tekeekö Bulldozereilla mitään?

  12. #9042
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Bulldozer on ihan kohtalainen rengas. Selfsteeringiä kylläkin sen verran että itse käytin takarenkaana.

  13. #9043
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Tekeekö Bulldozereilla mitään?
    Lumisille polullekko menet näin talvella niin voin sanoa että nokalleen menet. Sivuttaispito olematon. Vähänkään kallellaan alusta tai mutkassa niin rengas katoaa alta. Ehkä kovalla pakkaskelillä ja hankikeleillä saattaa pärjätä. Ei mielestäni toiminu hyvin ku hiekkatiellä tai asfaltilla jossa ajetaan muutenki hieman kovimmilla paineilla.
    Rullaa kyllä hyvin

  14. #9044
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Lumisille polullekko menet näin talvella niin voin sanoa että nokalleen menet. Sivuttaispito olematon. Vähänkään kallellaan alusta tai mutkassa niin rengas katoaa alta. Ehkä kovalla pakkaskelillä ja hankikeleillä saattaa pärjätä. Ei mielestäni toiminu hyvin ku hiekkatiellä tai asfaltilla jossa ajetaan muutenki hieman kovimmilla paineilla.
    Rullaa kyllä hyvin
    Mulla on ihan mukavat kokemukset bulldozerista. Todella hyvät tubeless renkaat. Tornipumpulla nousee helposti ja piti ilmat ilman litkujakin. Vetopito on aivan huippuluokkaa ja ikinä ei ole nousut jäänyt kesken renkaan pidosta johtuen. Sivuttaispito on ihan kohtalainen ja ei mielestäni lähde ikinä varoitamatta alta. Huoletta olen uskaltanut laskea +40kmh mutkittelevia alamäkipolkuja. Parhaiten toimii mulla siinä hieman alle 8psi ja siitä jos tiputtaa alkaa rullaus kärsimään kovilla alustoilla. Painoa mulla 87kg.

  15. #9045
    Yksi pari JJ 4.0 löytyy varalta, jos bulldozerit ei miellytä. Toisessa pyörässä on Barbegazit. Eiköhän noilla selviä.

  16. #9046
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Ei ollut ihan Dillinger keli
    Sent from my MacBook Air using Safari

  17. #9047
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    Onkos noita Surly Lou renkaita porukka nastoitellut ja jos on niin mitkä on NE parhaat nastat (Mcarbon) ?
    Vai kannattaako ostaa tehdas nastoitetut renkaat, pitäis olla vähintään 4.8 leveät? Kestääkö tehdas nastarenkaissa nastat paremmin noin niinkuin oletuksena?
    Kuskilla on painoa reilu 100kg jos sillä nyt mitään väliä.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  18. #9048
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    Onkos noita Surly Lou renkaita porukka nastoitellut ja jos on niin mitkä on NE parhaat nastat (Mcarbon) ?
    Vai kannattaako ostaa tehdas nastoitetut renkaat, pitäis olla vähintään 4.8 leveät? Kestääkö tehdas nastarenkaissa nastat paremmin noin niinkuin oletuksena?
    Kuskilla on painoa reilu 100kg jos sillä nyt mitään väliä.
    Mä nastoitin Bud/Lou renkaat. Sekoitus Schwalben ja shoctherapyn nastoja. Laitoin perkuleen paljon niitä nastoja, kuvatki lienee täs topikissa viime talven tai toissa talven nastarengas keskusteluissa. On toiminu ja pitäny hyvin. Muutamia nastoja on irronnut kun on ollut paljasta kalliota ja kivikkoa välillä tuo ajomaasto. Laittanu sitte uudestaan nastat irronneitten tilalle ja yleensä alkanu pysymään. Suosittelen liiman käyttöä näissä renkaissa, nappulat kun on vähän halki tehtaan jäljiltä niin ei oo niin paljoa kumia tukemassa nastaa kuin voisi olla.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  19. #9049
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mä nastoitin Bud/Lou renkaat. Sekoitus Schwalben ja shoctherapyn nastoja. Laitoin perkuleen paljon niitä nastoja, kuvatki lienee täs topikissa viime talven tai toissa talven nastarengas keskusteluissa. On toiminu ja pitäny hyvin. Muutamia nastoja on irronnut kun on ollut paljasta kalliota ja kivikkoa välillä tuo ajomaasto. Laittanu sitte uudestaan nastat irronneitten tilalle ja yleensä alkanu pysymään. Suosittelen liiman käyttöä näissä renkaissa, nappulat kun on vähän halki tehtaan jäljiltä niin ei oo niin paljoa kumia tukemassa nastaa kuin voisi olla.
    Ok, kiitos tiedosta. Juuri tuota nappulan uraa mietin että miten kestää... Mutta hyvä että kestää, pitääpä etsiä vielä hyvät nastat.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  20. #9050
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Vihdoin sai aikaiseksi alkaa nastasulkeisiin. Etunen tehtynä tuollaisella kuviolla. Rengas gc ja nastat mcarbonin teräviä. Jäitä ootellessa



    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla



    Edittiä saakeli, nyt se kuvakin näkyy
    Jopo81 muokkasi tätä : 28.11.2017 at 20.02

  21. #9051
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    64
    Oisko suosituksia fatbike renkaasta, joka on suht kevyt, mutta kestää sepelin. Itselläni alla nyt Jumbo Jim 4", joka ei selvästikään sepeliä kestä kun kaksi kertaa tässä kuussa jo mennyt sepeli läpi työmatkalla, paineita n. 2 bar. Toki voisin paineita vähentää niin voisi kestää paremmin, mutta jos löytyisi joku suht kevyt rengas niin mieluummin vaihdan talvella siihen niin rullaa paremmin isommilla paineilla. Nastarenkaita en halua, hyvin pärjännyt talvet tähän asti ilmankin.

    edit: rupes vähän houkuttelemaan tubeless-viritys, jos se kestäisi paremmin sepelin

  22. #9052
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Liikaa painetta. Puolet pois

  23. #9053
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polkupyöräwiki Katso viesti
    Itselläni alla nyt Jumbo Jim 4", joka ei selvästikään sepeliä kestä kun kaksi kertaa tässä kuussa jo mennyt sepeli läpi työmatkalla, paineita n. 2 bar.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Liikaa painetta. Puolet pois
    Hurjat on paineet, olisiko lähes maksimi mitä suositellaan.

  24. #9054
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    En edes tiennyt, että jj kestää moiset paineet. Jossain 1,5 kilossa olen käyttänyt kun tubeleksia tehnyt. Veikkaan, että kestää soraakin paremmin kun tiputat yhteen baariin. Rullaa kyllä erittäin hyvin silläkin paineella.

  25. #9055
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minulla painoa ajovarusteissa reilu 90kg ja enimmillään on jumpojimissä ollut 0,7bar. Ehkä jollain TdH:n tai vastaavan tapahtuman ajossa voisi ajatella käyttää enemmän(jos joku semmoiseen läskillä lähtisi) mutta ei oikein muuten normiajoissa enempää tarvi. No ehkä joku tosi riski kuski voisi kovempaa painetta tarvita.

  26. #9056
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    En edes tiennyt, että jj kestää moiset paineet. Jossain 1,5 kilossa olen käyttänyt kun tubeleksia tehnyt. Veikkaan, että kestää soraakin paremmin kun tiputat yhteen baariin. Rullaa kyllä erittäin hyvin silläkin paineella.
    Ei se ollutkaan 2 bar, muistin väärin. Toi on maksimipaineet mitä rengas kestään. Jossain vähän päälle 1 barissa noi paineet on. Mutta pitänee kokeilla tiputtaa vieläkin lisää...

  27. #9057
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polkupyöräwiki Katso viesti
    edit: rupes vähän houkuttelemaan tubeless-viritys, jos se kestäisi paremmin sepelin
    Tubeless kestää paremmin sepelin sekä myös rullaa paremmin.

  28. #9058
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polkupyöräwiki Katso viesti
    Ei se ollutkaan 2 bar, muistin väärin. Toi on maksimipaineet mitä rengas kestään. Jossain vähän päälle 1 barissa noi paineet on. Mutta pitänee kokeilla tiputtaa vieläkin lisää...
    Itse laskin työmatkapaineita 0,95>0,7, kun totesin taas, että sepeli menee läpi. Mukavampi nyt ajaakin.

    Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla

  29. #9059
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    0,75 bar jj 4.0" rulla viellä todella hyvin litkutettuna. Niillä paineilla itse ajelin sellaset ajelut kun ei varsinaista teknistä ollut tiedossa. Minulla o tuo Dude vähän sellaisena yleispyöränä jolla sahataan pienempiä kauppareissuja ja lasten harrastematkoja varmaan saman verran ainakin kun ajetaan metsässä. Kadulla turha ajaa jollain 0,55 paineella vaikka se metsässä toimiikin.

  30. #9060
    Te, jotka olette nastoittaneet Jumbo Jimejä, mitä nastoja olette käyttäneet?
    Mcarbonin nastat vaativat 4.5mm. syvät reiät ja tönärillä mittaamani kolmannen rivin nappulat olivat vain 4mm. korkeat. Toisen rivin nappulat ovat vain n.3mm. korkeat.
    Näin ainakin 4" J-J -renkaassa. Suunnitelmissa oli nastoittaa 4.4" J-J:t, mutta liekkö niissä yhtään korkeampia nappuloita..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •