Ite uskoisin ja toivon, että on huomattavasti kepeämmin kulkevainen kuin nyk. Conti Nordic spike...
No niin, selittäkääs nobolle mitä tuo TPI oikein tarkoittaa?
Varsinkin tässä renkaassa mitä käytännön eroa? Hinta kuitenkin tuplat sitten tuohon kalliimpaan verrattuna...
Mitä googlettelin vähän niin schwalbe taas laskee tämän arvon erilailla(?) eli Mara Winterin lukemaan (67) on kaiketi turha verrata?
TPI = Thread per inch eli kudoslankojen määrä. Isompi lankamäärä tarkoittaa parempaa rullaavuutta kun vertaillaan samaa mallia eri lankamäärällä.
Holokki auki ku H. Moilane.
Päivää raadille.
Nastat haussa itselläkin. Hipo-gravdalit ylittävät maksuvalmiuden, joten kysymys kuuluu:
Pääasiallinen käyttö on työmatka-ajoa 20km suuntaansa kestopäällysteellä sepelillä ja ilman - rullaavuutta ja kestävyyttä arvostetaan.
Mara wintereillä olen ajellut aiemmin ja ne puhkesivat useamman kerran.. tekisi mieli kokeilla jtn muuta..
Onko kokemuksia/suositusta 33TPI Gravdal vs Nokian W240?
oil muokkasi tätä : 03.11.2017 at 14.40 Syy: edit..sanajärjestys
Tämän mukaan Nokian TPI on 22.
Itsellä kokemuksia vain 33 tpi Xerxes:stä: kovat ajaa muihin 33-38 mm renkaisiin verrattuna, mutta rullaa ja kestää yllättävän hyvin.
Mietin noiden halvempien ja kalliimpin Gravdalien välillä. Päädyin halvempiin kun tässä syksyllä hankitun krossarin ensiasennusrenkaat on 30tpi ja niilläkin olen eteenpäin päässyt. Tuskin tulee kulttuurishokki varsinkaan kun viime talvi meni pelkästään 3" FattFredeillä...
Tilasin halpis-gravdalit. Koitan löytää käytännön testein eron hipo-gravdaliin. Kahdet samanlaiset kiekot, joille kumit ja "sokkotestiä" kehiin.
Raporttia pukkaa...sitten kun pukkaa. Ei kannata vielä pidättää henkeä.
Onko kellään kokemusta XXL:n vetoketjunastarenkaista?Muuten voisi hommata, mutta olen itse enempi nepparimiehiä.
https://www.xxl.fi/retyre-urban-wint...44442_1_style?
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Siksi kun tuossa kuvassa se päällysosa on rullattu jo siihen päälle melkein kokonaan. Tästä ”renkaasta” on oma keskustelukin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...a-nastat-alle!
Tulihan yks kipale tilattua, toista en. Pirullinen vääntää vanteelle, erittäin jäykät kyljet. Kolmella rtohihnalla sain. Ensivaikutelma takarenkaana kun Marawinterin tilalle jotta pyörä raskaampi ajaa. 3 baarin paineilla, nyt tipautin 2,1 ja käyn tähellisellä asialla kirkolla. Nastat ei tasasyvyyksillä muutamaa peukalolla sai hakea, muutama piikki vinossa.
Kovempi, täristää Marawinteriin verraten, näin 20 kilsan jälkeen perstuntuma.
I väntan på ännu dåligare tidet
Suomi nousuun! Jos noita vaan tekee 5% enemmän vuodessa niin rahaa ropisee.
Minä en sitten vaan osaa... Ihan normi Campa Vento 15mm sisäkapee. Tänään kaupasta tulin niin ihmettelin kuin takapää on jotenkin veltto. Tallilla mittaan niin rengaspainetta 1,3, ei ihme. Kertoo kuinka vankkaa kumia renkaan kyljet on, ei yhtään läpilyöntiä vanteelle. Olen sisurin sitten lievästi rikkonut, laitoin lämpimämpään talliin kiekon , josko huomenna paikkais.
I väntan på ännu dåligare tidet
Hemmetti.
Tulin ostaneeksi SM-W622-35, kun nykyiset olivatkin kokoa 622-40.
No, kyllä nuihenkin kanssa pääsee. Mutta täytynee vielä hieroa kauppoja Rouvan kanssa, joskos hän nuista innostuisi ja silleen.
Oliko Marawinter samaa kokoa?
Jäykkiähän Nokian/Suomityresin renkaat ovat, toistaiseksi niiden kanssa olen kuitenkin pärjännyt. Krossarissa on W106, mikä on ihan ok (talvirenkaalta en tässä hintaluokassa kamalasti vaadi). Ilmoitettuun verrattuna melkoiseen ylipainoonkin kannattaa varautua eli kovin suurta itsevarmuutta tuotteen kilpailukyvystä ei valmistajalla ole.
Kotona olisi myös 240 nastainen MW koossa 35-622. Mielummin kuitenkin ajan W106:lla, kun 240 nastan ropinaa ja tärinää en pääosin paljallaa asfaltilla ajellessani jaksa. Puolivälin ratkaisu olisi hyvä. 26" renkaana on Suomi M&G, muistaakseni 140-160 nastalla ja se on sopiva. Harmi, ettei tuota ole krossarin koossa.
MW 35 mm ja W106 37 mm on omissanikin ja noilla pärjää jo hyvinkin, ajo tuottaa lämpöäkin ja sitäkin pakkasella tarvii. Nastat pysyneet hyvin tallessa, jokunen yrittänyt mennä kudoksen läpi, siinä vaiheessa renkaasta on tullut kitkarengas, nastat pois, pistonauha sisään ja taakse, paljon vielä ajoa jäljellä. Kumi noissa molemmissa toimii kitkarenkaana hyvin ja kulutuspinta kestää mielettömästi ajoa.
Mulla on yksi pari W106 renkaita jostain vuodesta 2001, mummiksessa palvelevat ympärivuotisesti, sillä en aja muutakuin mökiltä kirkolle ja takaisin. Bussiasemalle jos keli tai muu tilanne on sillain etten pyörällä Joensuuhun voi mennä. Hyvin pykineet, kankaat näkyy.
Teru kokeileppa liiman kanssa uusintanastoitusta. Viime syksynä matkaa tehneet Gravdalit sai uutta piikkiä,siinä entisiä poiskaivaessa katsoin että mitä vihreätä nastan reiästä näkyy. Misukan latexisisuri sieltä kurkisti ja pam! En kokenut talven aikana yhtään rengasrikkoa. Kolmea eri liimaa laitoin vertailutestinä aika väljiin nastapesiin ja ideana ynnä toiveena jotta liima nastan kannan alla estäisi läpimenoa ja pitäisi nastan paikallaan. Toiveeni toteutui, aikeessa on noilla ajaa vielä tuleva talvi.
Cascon kontaktiliimaa, Liquisolea ja Cascon FIXIT asennusliimaaa käytin, kaikki toimi. Jos ny kirjanpitoni paikkansa piti niin yks Liquisolella liimattu nasta irtosi.
I väntan på ännu dåligare tidet
Näillä pöytätasaisilla tyydyttäväsi hoidetuilla Oulun ympäristön teillä ajaa "kitkarenkailla", ainakin taakse se riittää, kun ajovuoroon arpoutuvaan pyörään eteen lähtiessä vaihtaa kiekon, jossa MW vielä nastoineen, niin kaatuiluitta kulkee. Luotan tuohon liimauskokemukseen, se pitäisikin toteuttaa jo tehtaalla nastoja asennellessa, en omiini viitsi, kun rengas toimii nastoittakin. Kahdessa pyörässä tuollainen takana jo monena talvena.
Nippelis nappelis, pumpun SKS Multivalve suulake toimii erinomaisesti ja säästää prestan sielua.😊
Parin vuoden ikäiset ISP:t olivat menettäneet osan keskialueen nastoista. Lukkojarrutus vie nastoja mennessään. Lähes jokaisen kadonneen nastan tilalla oli sepelinmuru.
Laittelin viime kesän lämpimillä Liquisolen kanssa uudet nastat paikalleen ja ainakin pari ensimmäistä ajoviikkoa ne on pysyneet.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Oiskoon tää tulevan talven järkiteema, mikä liima auttaa sekä nastojen pysymisessä että estäisi sisärenkaan rikkoutumista. Mun parin tai oikeastaan kolmen vuoden näkemys on että Liquisolea nastapesiin ja latexisisurit. En ny niin hirveen vakavasti kannallani ole, mutta jotain.
I väntan på ännu dåligare tidet
Brand new MW 622-35 Rouvalle
Melkoinen ulkonema nastan runko-osalla, ikään kuin nasta ei olisi pohjassa. Meluisat ne tulevat olemaan, toivottavasti nastat kuitenkin pysyvät matkassa…
Nastojen nykyinen ulkoneva setup voi olla ”korjaustoimi” rekkuloihin nastojen läpitulemisesta, eli nyt on tehty matalammat nastapesät kuvion paksuutta lisäämättä (mikä olisi ollut merkittävä prosessimuutos uusine muotteineen + kasvanut materiaalin kulutus = merkittävä kustannus). Sen seurauksena sitten murheena ulkonevien nastojen irtoilu, joka valmistajan mukaan taas ei ole vika, vaan kehnon sisäänajon seurausta…
Rengas oli über helppo vääntää päälle, liiankin. Ikään kuin sisähalkaisija vanteeseen nähden ylikokoa. Lisäksi rengas ei ollut muodoltaan symmetrinen, vaan mutkille vääntynyt postipaketin ja varastoinnin jäljiltä. Siitä seurasi pulmia kuvion keskittämisessä, jota en lopulta saanut keskitetyksi. Olis kai pitänyt käydä pieni lenkki matalilla paineilla, jos vaikka olisi auttanut. Venytelkööt itteensä nyt aluksi tuolla ja jos koittas sen jälkeen kuvion keskittämistä.
Säteisheittoa en tarkistellut, varmaan sitäkin löytyy ison läpimitan tähden.
Schwalbe (kuten moni muukin nastarengasvalmistaja) säästää kun asiakas viimeistelee nastojen asennuksen suorittamalla ohjeenmukaisen sisäänajon...
Onko rouvan pyörän vanteelle yleensä hankala asentaa renkaita? Marathon Wintereiden helppous voi johtua siitäkin että vanteiden mittatoleranssit sattuvat olemaan suotuisat.
Millaiseen muotoon väännettynä muuten jäykkiä reunalangallisia renkaita muuten postitetaan ja varastoidaan? Itse olisin (ehkä) laitellut renkaat vanteelle ilman sisuria ja toivonut että vääntymät ja kiertymät sillä tavoin oikenevat. (Huonosti asettunutta rengasta en ole ajamalla paremmaksi saanut vaan olen joutunut aloittamaan alusta.)
Kaverille tilasin just Bike24:stä 35mm talvimarat. Ne oli teipattu kahdeksikoiksi ja ennen asentamista aivan kieron oloiset. Asettuivat silti heti nätisti ja asennus muutenkin yksi helpoimmista.
Kelien vuoksi noilla jää oikeaoppinen sisäänajo suorittamatta, niin mielenkiinnolla odotan, paljonko nastoja irtoaa kevääseen mennessä.
Oikeaoppisuuteen riittää rauhallinen ajo kovahkolla alustalla ilman voimakkaita jarrutuksia, kiihdytyksiä ja tiukkoja käännöksiä. Paljas asfaltti on tietysti paras, mutta luulisin ettei se ole ainut autuaaksi tekevä tähän tarkoitukseen. Tärkeämpää on etteivät nastat väänny vinoon, jolloin ne eivät kiinnity tarpeeksi lujasti (ja jolloin minun teoriani mukaan sepelinsirut ja hiekanjyvätkin pääsevät tunkeutumaan nastan kannan alle).
Kirjanmerkit