 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Lahdessa oli aamulla viitisen senttiä lunta ja asteen verran pakkasta. Sopiva keli MaraWintereille. ISP:t olisi ollut vähän hätävarjelun liiottelua täällä
Oikea ratkaisu vesijäiselle kelille on ISP ja IceBug tai ajoissa kylvetty hiekka/sepeli, ei suola!
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Tämä jää suli tuntiin pois. Jos näitä kelejä jatkuu jouluun asti, niin sepeliä ja hiekkaa on minusta ihan turha levittää kelveille.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Nyt on nastat hikoiltu pyörään, joten voi mun puolesta talvi alkaa.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tein joskus kokeeksi pienen reiän kenkiin ja laitoin Marathon winterin varanastoja muutaman. Jo n. 4 nastaa vaikutti oleellisesti pitoon esim. sileällä jäällä pysähtyessä. Pysyivät tosin mun tekemänä kiinni kertaluokkaa huonommin kuin nastat MW:ssä ja kokeilu jäi lyhyeksi.
Ruuvattavia nastoja olisi kiva saada kenkiin kun löytäisi jostain.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						^ No vaikkapa nämä

-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						https://www.bike-discount.de/en/buy/...k-black-461814
Tuosaa Northwaven muovi piikit. Nämä siitä hyviä, ettei laminaatteja tarvitse varoa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Itselleni vastaten. Taikasanat taitaakin olla "pyramid track spike" eli piikkarin piikit:
Yllä ehdotetuista ei taida jäällä olla apua.
Kyllä noi Sidit puree jäällä omien kokemuksieni mukaan, varsinkin kun kärki kuluu ja tulee rosoiseksi. Sama pätee leveämpiinkin kärkipiikkeihin, mutta ei yhtä hyvin
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tarvii näköjään käydä kaupassa, joskus nuitakin kahtellut, mutta epäilin kierteen kokoa. Japantherin nokkaan just tarvii
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Nothwaven muovipiikit toimii lähinnä pehmeällä pinnalla, ehkä mutaan tai märkään ruohoon passeleita. Jäällä tollasilla ei ole ainakaan mun NW:n kengissä mitään vaikutusta.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Kärkkäiseltä.
https://www.karkkainen.com/verkkokau...uvattava-nasta
Jotain tuollaisia laitoin saappaisiin, pitää kuin tauti.
Mutta sisälle ei noilla ole mitään asiaa
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Morjensta pöythään! Uus foorumilla o/
Mie olen vasta muutaman kuukauen veivannu mankelilla työmatkaa, ko satuin saahmaan vähän vahingossa kelpo menopelin. Kulkineena Tunturin H300 -hybridi. No nyt viime perjantaina törmäsin ongelmaan, ko täällä Torniossa sato viikonlopun aikana 30 senttiä lunta, että tuohan ei mikhään talvipyörä ole.
Ja nyt tarttisin mielipitheitä, että mikä olis teän mielestä järkevintä: hankkia maastopyörä (Trekin Roscoeta kävin jo kuolaamassa paikallisessa kivijalkaliikkeessä), vai saisko tuon nykysin päivitettyä vähän sopivammaksi työajoon. Eessä on tällä hetkellä SuomiTyresin nastarengas, takana alkuperänen sileä.
Päivittäin tullee ajoa semmonen 12km, josta 1,5km peräkärryn kans (kärryssä painoa n.30 kiloa)
Lumikelillä auttaa vain leveä rengas. Mitä leveämpi, sitä enemmän kantaa. Hybridiin ei yleensä sovi määstopyöräkokoluokan renkaat. Sen muutaman millin mitä runko ja haarukka sallisi rengasta levennettävän, ei taas käytönnössä ole mitään merkitystä.
Holokki auki ku H. Moilane.
No, mulla on hybridissä 57mm ispit, joka lienee paras maasturi kokoinen nastarengas, mutta viime talvena taisin käydä kerran töissä sillä. Muuten ajoin 37mm gravdaaleilla. Nastakausi kesti kuitenkin lähelle 2tkm.
Toisille sitten pitää olla läski 5"nastakumeilla, eli tarpeet, halut ja olosuhteet on niin erilaisia että vaikea tietää toisen tilannetta.
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Eli saattaspa hyvinki olla, että tuunailis tuon Tunturin. Oishan se uus mankeli mukava, mutta pyssyypähän pois metästä ku ei osta maasturia.
Tuossa on rengaskoko 37-622, niin menneekö niille vanteille vain tuo leveys vai voiko siihen tarjota leveämpää nastakumia?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Todennäköisesti rajoittavin tekijä on haarukat, jarrut tms. kohdat renkaan leveydelle. Kokeilemalla selviää! Ja irtolumessa voimakkaasti kuvioitu rengas toimii paremmin kuin melko sileä.
Hyviä talviajoja!
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Omalla kohdalla tuollainen 29" jäykkäperä toimii talvipyöränä hienosti. ISPit mahtuu ongelmitta. Renkaat jotka toimii lumessa, sohjossa ja jäällä. Me likes..
Vaihtelevaa vastatuulta...
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						ISP= Ice Spiker Pro, Schwalben nastarengas.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Pehmeässä lumessahan kapea rengas on parempi…
Kirjanmerkit