ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 73 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2161
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Hinta kohillaan ? https://www.4thebike.de/components/t...y-spike-reifen Eihän vaan tämä ollu se mistä nastoja ja nappuloita irtoilee ?
    Ei siitä varmaan irtoile mutta 26”:ta isommalle kehälle tuota joutuu venyttämään aika tavalla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #2162
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Juu,koko on oikein,minulla olevaan kalustoon.Vanhahkolla äijällä vanhat ajokit ...

  3. #2163
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    onkos tästä kokemuksia vielä??

    http://www.velo-oxygen.fi/suomi-tyre...ddie-w104.html

  4. #2164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ei ole kokemuksia, mutta näyttää ihan kiinnostavalta. Erikoista on, että valmistajan kotisivulla ei vielä tiedetä mitään tästä uutuusrenkaasta...

  5. #2165
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Pitihän yks kipale laittaa tilaukseen. Rahtiruunan MaraWinterit ei oo enää parhaassa iskussaan. Jos tuohon sata nastaa lisää asemoisi niin vois olla hyvä. Mullon vakaa käsitys että näillä kapeilla kumeilla pitää varautua pahimman kelin varalle siis silloin kun pito on vaan nastoista kiinni. MCarbonilta löytyy myös teräväpiikkisiä alurunkoisia nastoja.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #2166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Kokemusta ei ole mutta kuvio näyttäisi hyvältä kun leveyttäkin on. Jos ostaisin emännälle tai äitille rengasta niin tuo ei menisi jatkoon vähien melko sivulla yhdessä rivissä olevien nastojen takia. Jäisellä kelillä luulen että jättää pidon suhteen toivomisen varaa jos paineet ei ole niin alhaalla että nastat osuu koko ajan jäähän ja tämä vaatinee liian matalia paineita.
    W240 on mielestäni mahtava tässä mielessä tuollaiseen ajoon mutta saatavuudesta en tiedä tuossa kokoluokassa.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    No onhan ne kyllä aika reunassa mutta rehellisesti sanottuna tekisi mieli ostaa ihan kokeilun vuoksi ja katsoa onko niistä mihinkään..
    En nyt mitään ostopäätöstä ole vielä tehnyt, varmasti ärsyttäviä sellaiset ihmiset jotka kyselee mutta on jo päätöksensä tehneet..
    Mutta kuten edellisessä viestissä sanoin niin aika vahvoilla tuo on.

    W240:iä on kyllä 47-559 kokoisena mutta saatavuus paikallisesti täysi kysymysmerkki ja hintaakin sitten näyttää (netissä) olevan se 45-50€ kipale jolla saa parin halpoja nastanakkeja.. Pitää nyt kiertää/soitella nämä paikalliset läpi että mitä heiltä löytyy..

    Tuossa hänen paikallisessa HH:ssa on tuttu töissä niin eiköhän nuo Black Icet helposti saa palautettua jos vain kokeillaan miltä näyttää vanteella jne.
    Jos ne nyt on ihan irti maasta alimmalla suositellulla paineella (mutta muuten hyvät) niin varmaan se ja sama ostaa kourallinen nastoja ja nastoittaa itse tuohon keskelle vähän lisää..
    Ei se nyt paljoa maksaisi mutta toisaalta sitten tuo hintaa lisää ("osta samantien kalliimmat") ja miten paljon arvostaa omaa aikaansa. Noh..

    Alunperinhän minulla ei nastarenkaat olleet edes mielessä, eli katselin nappularenkaita mutta ao. kokemuksen perusteella sitten yritin etsiä pehmeämmällä seoksella varustettuja ja suoraan sanottuna turhaannuin selvittämään joka ikistä eri mallia kun ei valmistajat voi suoraan listata sitä perkeleen durometriä.
    Siirryin sitten katselemaan nastoja kun (yleensä) niissä on se pehmeämpi kumiseos koska talvi.

    Sivuhuomiona hänen aiempaan pyörään olin pistänyt 54-559 Rapid Robit talven ajaksi, nämä sitten jäi siihen ympärivuoden käyttöön kun tykkäsi ajaa niillä
    Itsekin ajelin muutaman kerran talvella ja oli se kyllä yllättävän hyvin toimiva. Eihän niissä oikeastaan mitään pitoa ollut jos tuli jäätä/jäätyneempää pakattua lunta vastaan johon nappula ei uponnut saatikka oikein tarrannut seoksen kovuudesta johtuen mutta jos nappula puri niin se piti ja lumessa etenemistä kuvailisin sanoilla varma ja ihana.

    Kuitenkin siis enemmän "murehdin" sitä ajettavuutta lumessa ja että olisi pehmeämpi kumiseos jolla olisi parempi mahdollisuus tarrata pintaan talvella. Nastat nyt tulee pakollisesti, "ennenkin on pärjännyt ilman nastoja" on typerä heitto mutta no tulipahan sanottua.
    Jos olisi rahaa ja mahtuisivat pyörimään niin sitten voisi miettiä ISPejä mutta ei mitään käsitystä mahtuisiko ne pyörimään, epäilen vahvasti että ei.

  7. #2167
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lagittaja Katso viesti
    W240:iä on kyllä 47-559 kokoisena mutta saatavuus paikallisesti täysi kysymysmerkki ja hintaakin sitten näyttää (netissä) olevan se 45-50€ kipale jolla saa parin halpoja nastanakkeja..
    Sivuhuomiona hänen aiempaan pyörään olin pistänyt 54-559 Rapid Robit talven ajaksi, nämä sitten jäi siihen ympärivuoden käyttöön kun tykkäsi ajaa niillä
    Jos kuski on tottunut jo ajeleen ilman nastoja eikä hyvin nastoitettuja renkaita löydy sopivaan hintaan niin kaippa yksi vaihtoehto voisi olla esim W240 eteen ja vaikka tuo Rapid Rob taakse. Jos W240 koetaan liian kalliiksi niin W106:lla olen itse paljon ajellut aikanaan ja yllättävän hyvin nekin pitävät mutta toki W240 on enemmän semmonen ettei tarvitse kovin usein varoa.

  8. #2168
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Tuli hommattua Trekkiin Schwalben Marathon Winterit. Itsellä ei kokemuksia, niin en voi sanoa mitään mut onko kellään muulla mitään kommentoitavaa renkaisiin liittyen?

  9. #2169
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    86
    ^ Niistä on jopa oma ketju, taitaa olennaisimmat olla jo kommentoitu siellä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=39931 Itsellä asiointipyörässä käytössä, ei ihmeempää valittamista muuta kuin se että nastat puskevat sisäpuolelta läpi. Jospa menisivät ainakin tämän talven vielä pistosuojanauhojen kanssa.

  10. #2170
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Mulla oli samat MW:t 3 tai 4 vuotta, yhtään nastaa ei irronnut tai painunut sisään. En ole ihan varma mistä muiden ongelmat johtuvat mutta epäilen lähinnä liian suuria paineita ja/tai puutteellista sisäänajoa.

  11. #2171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Jos kuski on tottunut jo ajeleen ilman nastoja eikä hyvin nastoitettuja renkaita löydy sopivaan hintaan niin kaippa yksi vaihtoehto voisi olla esim W240 eteen ja vaikka tuo Rapid Rob taakse. Jos W240 koetaan liian kalliiksi niin W106:lla olen itse paljon ajellut aikanaan ja yllättävän hyvin nekin pitävät mutta toki W240 on enemmän semmonen ettei tarvitse kovin usein varoa.
    Kiitos taas kommentista.
    Jep, on tottunut ajelemaan ilman nastoja sen 40-50 vuotta.

    Aiemmin tänään katsoin Toriin hetken mielijohteesta ja sieltä tuli vastaan käytetty 47-559 Schwalbe MW. Päätin sitten käydä hakemassa sen..
    Kuulemma ajettu yksi talvi ja kumin suhteen sanoisin että ei näillä älyttömän paljon ole ajettu, mitä nyt keskinastoista näkee (ja tuntee) että reunat pyöristyneet mutta kyllä niillä nyt ainakin yhden talven ajaa. Nastoja puuttui kolme ja nekin reunarivistä.
    https://imgur.com/a/PlvPi
    20€ maksoin, omasta mielestäni ihan kohtuullinen hinta. Uutenahan nämä on lähemmäs 40€.
    Katsoa sitten ensi vuoden puolella miltä näyttää, onko tarvetta uudelleen nastoittaa tuota keskimmäistä riviä.

    Omien kokemusten (42-622) perusteella tämä ei ollut se ensimmäinen valinta mutta nyt kävi näin.
    Oma ajatus (oman kokemuksen perusteella) olisi että tämä MW menisi taakse, eteen sitten joko tuo Black Ice tai sitten se W106 mätänetistä.
    Katselin W160 tai W240 mutta eipä tullut vastaan paikallisesti oikean kokoisena. Ja eipä se Snow 200 Nicetrac oikein vakuuttanut mutta on se edelleen yksi vaihtoehto.
    Paikallisessa Sopurahassa (krääsä tavaratalo) en vielä käynyt mutta epäilen että siellä on mitään jännää.

    Kun kerta W106:siakin on ainakin jotkut haukkuneet kiemurteleviksi niin onko joillakin kokemusta W106:sta ja MW:stä?
    Onko W106 parempi vai huonompi sen ajettavuuden suhteen lumessa vs MW?


    Edit: Pläh, loppuu se jankkaaminen ja miettiminen. Lueskelin muutama tusina sivua keskustelua läpi ja tulin siihen tulokseen että en sitä W106:sta osta. Piipahdan vielä Sopurahassa mutta näillä näkymin haen sen Black Icen huomenna ja pistän sitten raporttia kun ehdin, varmaan ensi viikonloppuna.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    Tuli hommattua Trekkiin Schwalben Marathon Winterit. Itsellä ei kokemuksia, niin en voi sanoa mitään mut onko kellään muulla mitään kommentoitavaa renkaisiin liittyen?
    Omassa marketti romussa 42-622 MW:t nyt kuudetta talvea alla.
    Kiteistettynä: hyvät jäällä ja pakatulla lumella, pehmeässä kiemurtaa/hakee jne. Kuvio turhan matala ja menee tukkoon. Ja se kumiseos on aika kovaa omasta mielestä mutta en ole vierekkäin hieronut esimerkiksi MW:tä ja Hakkapeliittoja jne.
    Irronneet nastat voin laskea yhden käden sormilla, muistaakseni 1. Eikä ole painuneet läpi.
    Lagittaja muokkasi tätä : 12.11.2017 at 23.25

  12. #2172
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Mulla oli samat MW:t 3 tai 4 vuotta, yhtään nastaa ei irronnut tai painunut sisään. En ole ihan varma mistä muiden ongelmat johtuvat mutta epäilen lähinnä liian suuria paineita ja/tai puutteellista sisäänajoa.
    Jotkut MW:t aikaisemmin kestivät pidempään, mutta keväällä roskiin heittämäni kestivät vain noin vuoden. Nastoja taisi irrota yksi. Ongelma oli juuri nastojen tulo renkaan sisäpinnasta läpi. Silmämääräisesti erityisesti reunarivin nastat olivat kääntyneet vinoon, joten nastan pohjalaatan reuna varmaankin kaivautuu läpi renkaasta. Sisäänajo on tehty ohjeiden mukaan ja samoin rengaspaineet ovat olleet koko ajan valmistajan ohjeiden mukaiset. Ehkä eri tuotantoerissä on eroja?

  13. #2173
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Jotkut MW:t aikaisemmin kestivät pidempään, mutta keväällä roskiin heittämäni kestivät vain noin vuoden. Nastoja taisi irrota yksi. Ongelma oli juuri nastojen tulo renkaan sisäpinnasta läpi. Silmämääräisesti erityisesti reunarivin nastat olivat kääntyneet vinoon, joten nastan pohjalaatan reuna varmaankin kaivautuu läpi renkaasta. Sisäänajo on tehty ohjeiden mukaan ja samoin rengaspaineet ovat olleet koko ajan valmistajan ohjeiden mukaiset. Ehkä eri tuotantoerissä on eroja?
    Sisäänajo oli omallakin kohdalla speksien mukainen kuten myös rengaspaineet. Silti tulivat läpi vuodessa vai kahdessa, mutta jos á kolmenkympin renkaat jatkossa kestävät tubelessina yhden vuoden niin olkoon niin, tuolla hintaa vaihtaa setin uuteen joka talvi vaikka mielummin kuin kärsii epämääräisistä rengasrikoista.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  14. #2174
    ^ Talven käytetyt renkaat voi sitten yrittää myydä "lähes uuden veroisina", jolloin nettokustannus pienenee entisestään:-)

    Minua tietysti miellyttää minua itseäni ja viisauttani mairitteleva vastaus, mutta eipä tuo olisi ensimmäinen kerta kun Schwalbenkaan kaltaiselta suurelta ja luotettavalta rengasmerkiltä livahtaisi markkinoille erä jollain tavoin valmistusviallisia renkaita. Ja tässä yhteydessä on ehkä hyvä pitää mielessä että nastarenkaat taitavat olla valmistusmääriltään aikamoinen marginaalituote Schwalben sortimentissa.

    Harmi ettei valmistusvuosi tai -erä käy helposti selville. Renkaan kyljestä tai sisäpuolelta se numerosarja varmasti löytyy, mutta sitä tuskin osataaan tulkita muuten kuin valmistajan tai tukkukauppiaan toimesta. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä olisiko tuotantoeräteoria saanut vahvistusta!


    PS Jäisiä tienpintoja voi esiintyä etelässäkin jo lähipäivinä, mutta sääennusteiden mukaan näyttäisi viimeistään ensi viikon aluksi joutuvan asentamaan nastarenkaat takaisin.

  15. #2175
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Joo, uudenveroisina kun nastat puskee sisältä läpi. :kahvi: Katotaan keväällä, jos sinne asti kestävät.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  16. #2176
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Jotkut MW:t aikaisemmin kestivät pidempään, mutta keväällä roskiin heittämäni kestivät vain noin vuoden. Nastoja taisi irrota yksi. Ongelma oli juuri nastojen tulo renkaan sisäpinnasta läpi. Silmämääräisesti erityisesti reunarivin nastat olivat kääntyneet vinoon, joten nastan pohjalaatan reuna varmaankin kaivautuu läpi renkaasta. Sisäänajo on tehty ohjeiden mukaan ja samoin rengaspaineet ovat olleet koko ajan valmistajan ohjeiden mukaiset. Ehkä eri tuotantoerissä on eroja?
    En ihan varma ole mitä tarkoitat vääntyneellä, mutta sekin viittaisi liian kovaan renkaaseen. Renkaan pitäisi joustaa niin että nasta pysyy jotakuinkin kohtisuorassa alustaan. Valmistajan numeroista kannattaa katsoa se minimi ja vähentää siitä sen verran kun tuntuu hyvältä. On toki myös mahdollista että kumiseoksessa sattuu olemaan jotain eroa.

  17. #2177
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    En ihan varma ole mitä tarkoitat vääntyneellä, mutta sekin viittaisi liian kovaan renkaaseen.
    Reunarivin nastat harittivat ulospäin eli ne eivät enää olleet suorassa paikoillaan. Väittäisin, että jos nastat vaurioittavat renkaan rakennetta tai alkavat kääntyä vinoon valmistajan suosituspaineilla, niin renkaassa on virhe. Näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut olla yhteydessä myyjään ja kysyä kuuluuko nastojen puhkoa renkaat sisältäpäin.

  18. #2178
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    722
    Osaisiko kukaan kertoa, mistä löytyy edullinen nastarengas Jopoon?

  19. #2179
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tee_pu Katso viesti
    Osaisiko kukaan kertoa, mistä löytyy edullinen nastarengas Jopoon?
    Määrittele edullinen, mutta Motonetistä 36 euroa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38212...arengas-47-507 Prismasta Jopo-brändättyä nakkia 38 euroa: https://www.prisma.fi/fi/prisma/jopo...gas-100-nastaa Prisman tuotekuvaus puhuu 100 nastasta, kun taas Motonet 144:stä. Tuotekuvan perusteella näyttävät kyllä kovin samalta...

  20. #2180
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-uge Katso viesti
    Määrittele edullinen, mutta Motonetistä 36 euroa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38212...arengas-47-507 Prismasta Jopo-brändättyä nakkia 38 euroa: https://www.prisma.fi/fi/prisma/jopo...gas-100-nastaa Prisman tuotekuvaus puhuu 100 nastasta, kun taas Motonet 144:stä. Tuotekuvan perusteella näyttävät kyllä kovin samalta...
    Muistelin Clasulla olleen aikaisemmin jotain 20 euron hintaluokassa olevaa nastarengasta. Mutta en itse ainakaan löytänyt. Oman paikkakuntani Motonetistä on tietenkin tämä oikeankokoinen rengasloppu. Ei muuten kiire saara nastoja alle, mutta kesärengas puhki ja sepelit on jo kadulla

  21. #2181
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Kenelläkään tietoa,onko näissä Verkkiksen ;https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ngas-26-x-2-10 gummeissa teräväkärkiset vai kuvan mukaiset,tylpät nastat ?
    Mitä noita muualta katsellut samalla tuotenumerolla (Schwalbe 11600220) ni niissä kuvissa on teräväkärkiset nastat.

  22. #2182
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Verkkikseltäkin tuota,terävät vai tylpät nastat, kyselin.Vastasivat et kuva virheelinen.Ovat nyt vaihtaneet kuvan tuotteen mukaiseksi ;https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ngas-26-x-2-10

  23. #2183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lagittaja Katso viesti
    ...mutta näillä näkymin haen sen Black Icen huomenna ja pistän sitten raporttia kun ehdin, varmaan ensi viikonloppuna.
    No nyt on renkulat asennettu. 47-559 MW meni taakse ja eteen sitten se 47-559 Black Ice Ice Speed 100.

    19C vanteella, en tiedä painetta, BI:n leveys ~43mm ja korkeutta ~40mm vanteen reunasta.
    Samaisella vanteella MW melkein sama, millin leveämpi.
    Kävin itse lyhyellä koeajelulla, omalle painolle sopivat paineet ja kyllähän ne BI:n nastat osuvat hyvin maahan vaikka ovatkin kohtuu reunassa. MW:n reunanastathan on vielä sivummassa, BI:n "nastarivin leveys" ~30mm kun MW:n uloin nastarivi ~36-37mm.

    Muutaman jäisen kohdan löysin parkkipaikalta ja skraiduahan siihen jäi kun kokeilin jarruttaa vähän aggressiivisemmin.
    Lunta ei oikein löytynyt kuin parista kohdasta mutta senkin kuvion perusteella kontakti hyvä.

    Pitää nyt huomenna ihmetellä miltä se näyttää äidin painolla ja paineilla. Kuulostella parin kolmen viikon päästä kokemuksia mutta toivotaan että tulisi vähän talvisempia kelejä.

  24. #2184
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-uge Katso viesti
    Määrittele edullinen, mutta Motonetistä 36 euroa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38212...arengas-47-507 Prismasta Jopo-brändättyä nakkia 38 euroa: https://www.prisma.fi/fi/prisma/jopo...gas-100-nastaa Prisman tuotekuvaus puhuu 100 nastasta, kun taas Motonet 144:stä. Tuotekuvan perusteella näyttävät kyllä kovin samalta...
    Ei ole sama rengas. Taitaa olla molemmilla oikea määrä kuvauksessa. Prisman renkassa selvästi vähemmän nastoja. Tuo motonetin rengas on meillä eskarilaisen maasturissa. Mutten aika ok, mutta jäykkäkylkinen rengas, joka vaatii kohtuu kovat paineet, että rullaa. Samasta syystä huono maastossa. Jopoon kelville varmasti riittävä.

  25. #2185
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Ei ole sama rengas. Taitaa olla molemmilla oikea määrä kuvauksessa. Prisman renkassa selvästi vähemmän nastoja.
    Prisman tuotekuva on näköjään päivitetty, eihän nuo enää edes näytäkään ollenkaan samalta.

  26. #2186
    Mitens tuo Suomi Tyres W120? Satuin näkemään sellaisen tuolla Motonetissä renkaita katsellessani. Näyttää olevan päinvastoin kuin W106, jossa on nastoja oikeastaan vain keskellä. Rullaako W120 sitten kovemmilla paineilla paremmin esimerkiksi asfaltilla/kovalla lumella kuin W106? Ilmeisesti se pitäisi tiukoissa mutkissa ja esimerkiksi teiden urissa/asfaltin reunassa paremmin kuin W106, joka luistaa liukkaalla alta pois heti, kun nastat eivät enää osu tiehen.

  27. #2187
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Aika syvälle on asennettu FF:n nastat. Kuinka mahtaa pitää?
    No olisikin vain syvällä, mutta kun kaupan hyllyllä noihin törmäsin, niin nastoja oli asennettu myös vinottain. No, kyseiset renkaat ei olisi Focus Jam2 plussaan edes mahtuneet, niin valintani oli ISP 2.6.
    ISP on kyllä huomattavasti kalliimmat, mutta kyllä laatukin on aivan eri maailmasta.

  28. #2188
    Onko muuten kukaan koskaan saanut noita Nokian W106 puhkeamaan sepelissä tai muuten? On tullut niillä useampi talvi jyystettyä sepelöityjä kelvejä ilman yhtäkään rengasrikkoa. Vaikuttavat aika jytkyiltä renkailta ja ajo-ominaisuudet kyllä sitten ovatkin vähän kehnohkot. Mutta kyllä ne kestävät.

  29. #2189
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Osa mun W106 renkuloista on yli 10v vanhoja, ei ole puhjennut, kaikki nastat tallella vaikka onkin erittäin tylsiksi kuluneet. Noilla keskimäärin mennään, ei viitsi kalliita maastorenkaita tuhota sepelissä ja asvaltilla. Tosin nyt on vielä W106 edessä ja sliksi takana mutta ehkä see talvi jo meinaa tulla

  30. #2190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reba Katso viesti
    No olisikin vain syvällä, mutta kun kaupan hyllyllä noihin törmäsin, niin nastoja oli asennettu myös vinottain. No, kyseiset renkaat ei olisi Focus Jam2 plussaan edes mahtuneet, niin valintani oli ISP 2.6.
    ISP on kyllä huomattavasti kalliimmat, mutta kyllä laatukin on aivan eri maailmasta.
    Itsellä FF 3" ja ISP EVO 2.6" ja kyllä jälkimmäinen näyttää laadullisesti epäilyttävältä. Nastoja asennettu vinoon ja rengasta asentaessa kylki painuu taitokselle kuin paperi. Litkuttaessa vuotaa juuri niistä taitoskohdista. Monilla revennyt samasta kohtaa.
    Luin varmaan 3kk nastarengaskeskusteluja ja kaikki kehui ISP:tä maasta taivaisiin. Nyt on alkanut kuulua myös vastakkaisia mielipiteitä. Isp on hyvä jos hakee keveyttä ja rullaavuutta, mutta jos ei litkutu, täytyyä käyttää sisureita ja menetetään osa rullaavuudesta.
    Vaikuttaa että rengaskeskusteluissa monikaan ei ole kokeillut kuin yhtä merkkiä ja kehuu omaansa maasta taivaisiin. Sen huomaa kun vannotaan teräväkärkisiin nastoihin, mutta juuri kukaan ei ole päässyt testaamaan samaa rengasta tylpillä nastoilla. Saattaisi toimia ihan hyvin, mutta matkkinointiorganisaatio kun on terävät lanseerannut, niin niihin uskotaan.
    Miksei autoissa, moottoripyörissä ja vastaavissa käytetä teräväkärkisiä nastoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •