Jäi noin sata nastaa varalle jotta vaikka joku tippuisikin niin on mistä laittaa. Läskillä lie erilainen "rasitus" nastoille kuin ISP:ssä kun paineet ihan eri. Minulla ei asfalttia juuri tule (läskiin) vaan asfaltilla mennään 29er/ISP:llä.
Jäi noin sata nastaa varalle jotta vaikka joku tippuisikin niin on mistä laittaa. Läskillä lie erilainen "rasitus" nastoille kuin ISP:ssä kun paineet ihan eri. Minulla ei asfalttia juuri tule (läskiin) vaan asfaltilla mennään 29er/ISP:llä.
Samaa arvelen itsekin, jotta pienempi rasitus varsinkin kun ihan reunoilla ei ole ollenkaan Nastoja kuin vasta kakkos rivissä.
Eka lenkki heitetty, paineiden kanssa meni säätämiseksi, luulen että ulkorengas leikki tubelesta ja tyhjeni hitaasti niin painetta sai lisäillä useaan otteeseen.
luokkaa 0,5bar saattaa olla aika sopiva. ja on siis sisäkumit. yhtään nastaa ei vielä irronnut.
Johan sitä sai aikaiseksi sutimistakin ja pidon menetyksiä mutta oli sellainen loska ja jää keli ja minulle hieman liian vaativa maastokin.
Mä ajoin muinoin WXC:t sisään niin löysillä paineilla että reunanastatkin painui sisään ja vielä varmuuden vuoksi poljin fillari kallellaan
Hyvin on nastat pysyneet poislukien renkaan alkuajan merenrantakalliorymyämiset jossa lähti takarenkaan reunasta nastoja mutta niitä kuitenkin jäi reilusti yli 200
Mitenköhän muinainen taittumaton Extreme vertautuu tuohon ensimmäisen sukupolven WXC:hen, pitäs jossain vaiheessa talven rengastuksia viritellä
Tyhmä kyssäri vaikka tähän ketjuun ja tähän väliin: Mulla on Trek X-Caliber 9 fillari. Mistä tiedän millaiset nastakumet on isoimmat mitä tonne mahtuu pyörimään?
I väntan på ännu dåligare tidet
Extreme on/oli jäykäksi renkaaksi yllättävän hyvä. Pehmeällä kelkkauralla meni paljon suorempaan kuin wxc.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Niin kun mulla on kaksi molempia niin pohdin jos laittaisikin Extremen eteen ja WXC:n rullaavana taakse, WXC:t kun kiemurteli (Extremet siis löyty kirppikseltä melkein ilmatteeksi)
Smo muokkasi tätä : 22.11.2016 at 20.28
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Vaihdoin dillinger vitoseen n.80 nastaa jotka olin tuhonnut viime talven työmatka-asvalttiajolla. Tilalle loppuun ajetusta marathon winteristä poistetut nastat, jotka paljon paremmassa kunnossa
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Tuolla irtonastoja,useemman sorttist ja eri määriski ;http://zr7nnzak.finqushop.com/fi/tuo...snasta-100-kpl
Joululahjaani etties noihi törmäsin.
Mie kävin A-Tekniikasta Helsingin Laippatieltä tänään hakemassa 1000 kpl teräväkärkistä pp-nastaa, nastaraudan, kolme kumiporanterää (2,5mm) ja asennusliiman Loctite 480. Hintaa koko jöötille 208,69e.
No kuinkas on?
Oletteko huomannut onko 29" renkaan pidossa eroa 26" kummassakin on alla W240
Toinen kysymys on kuinka paljon tuo rengaspaine vaikuttaa pitoon?
Aiemmin olen ajellut aika huoletta töihin. Tänään jäätyneellä puistotiellä oli aika jänskääpysytellä pystyssä.
Toki paineita oli renkaassa aika reilusti.
Jos huomioit rengaskokojen kehämitan eron ja sit molemmissa kuiteskin sama (240) määrä nastoja,niin toisessahan ne nastat on pienemmillä väleillä/tiheämmässä,kuin mitä siinä toisessa.Kaipa se kumpi on harvemmalla nastoituksella,saattanee olla vähemmän pitävä kuin se toinen.
2,1 x 26 kehä =2068 mm ja 2,1 x 28 kehä =2288mm
Juuri näinhän se on! Viime talvena ajelin läpi talven, myös sellaisilla alustoilla, joissa jalan kulkeminen olisi ollut täysin mahdotonta. Hetkeäkään en epäillyt renkaan pitävyyttä. Minkäänlaista merkkiä pidon häviämisestä ei ollut. Täytynnee siis vain siirtyä näillä "todellisilla liukkailla" sitten 26" maasturiin. Tosin kun tuo 29" on niin vain keveämpi ajaa. Kuitenkin se pito nyt jääkeleillä merkitsee.
Kiitokset vastauksesta SGGT-92:lle
Nastoittaminen for dummy: mulla on dremeli. Millä terällä aletaan sohia kumiin reikiä? Jostain luin että jyrsinterällä, onko näin, ja löytyykö hyllystä valmiiksi sopivan lyhyttä vai joutuuko askartelemaan stopparin ja/tai alkaa katkomaan terää?
Hankintapaikka ehdotuksia nastoille? Itellä nastoitus edessä kun 27,5 läskiin on vähemmän valmiita tarjolla...
http://zr7nnzak.finqushop.com/fi/tuo...snasta-100-kpl
Tos pari paikkaa jotka varmaan oisit tuolt ylempää löytäny,jos oisit viittiny lukee.
Mcarbonilta löytyi piikkikärkisiä nastoja ja niillä Liquisolella liimaten omat hyvin sisäänajetut Gravdalit uusintanastoitin. Vain kuluneet, katkenneet ja taistossa kaatuneet, molemmat keskirivit . Aika väljät oli mielestäni nastapesät. Tuossa eilen rotvallin laitaa kynsin kunnen lumelta nähnyt missä katu alkaa. Sen verran voimalla etusen piikit tarrasi kanttariin jotta säikähin. Niin turhaan , kaikki nastat tallessa ja ny 400km tai jotain. Varovaisesti tään pirun kalliin Loctite 480 liiman tilalle Liquisolea suositan.
Enkä kovin varovaisesti, teräväkärkiset nastat on ainoa tie onneen jos oikeesti renkailla pitoa haluaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
^^ Niin, olin kyllä vaivautunut ketjun lukemaan, mutta hintaero mutiksen nastoihin oli mitätön ja samaten mcarbonin verkkokaupan saldo näytti 200 nastaa. Satuin tuolla kulmilla ajelemaan niin katsoin että järkevämpää ottaa riittävä määrä heti hyllystä kunnollisilla asennustarvikkeilla kuin odotella postin tuloa useita päiviä.
PK1 muokkasi tätä : 09.12.2016 at 20.38
Puuh.....
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Minä tein reiät dremelillä ja 3 mm puupporalla. Halpa aihio lyhentää sopivan mittaiseksi niin ei tarvitse stopparia erikseen rakentaa. Päästä otin myös puuporan piikin pois, ettei tee turhan syvää reikää. Hyvin on porannut jo noin 600 reikää.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Oliskos mitattua tietoa näistä Suomi Tyresin Fat Freddia 27.5x3.00 plussakoon nastarenkaista?
Etenkin tuo korkeus olis ratkaiseva mahtuuko pyörääni. RockShox Yari 27.5+ Boost keulaan kyllä mahtuu, mutta takana tuo korkeus on tiukin paikka.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500...-275-x-30-W348
Sit ei taida mahtua kun nykyinen 2.8 Nobby Nic on 72cm 40 kehällä ja tilaa jää vain 7mm.
Mahtaakohan tuo 2.25" rengas olla sit liian kapea kyseiselle kehälle sisäkumi asennuksena? https://www.motonet.fi/fi/tuote/3821...-584-WXCR-W312
Aika syvälle on asennettu FF:n nastat. Kuinka mahtaa pitää?
Kirjanmerkit