HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 300 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 200 250 290 298 299 300 301 302 310 350 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.971 - 9.000 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8971
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Jep. Reiät on jyrsitty 3.2mm jyrsinterällä ja reiät ovat noin 5mm syvät.

    Nappulat eivät ole lohkeilleet, mutta nastat ovat kaikki pitkin eteläisen Jyväskylän polkuja. Ehkä, kunhan tämä täydellisen epäonnistumisen nöyryyttävä häpeä tästä haihtuu, kokeilen vielä kerran liiman kanssa.

  2. #8972
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Mulefut 80 + FattyStripper + Subzero Orange Seal + Dillinger 4.

    Eturengas meni tornipumpulla, kun laitoin tukihihnan. Takarengas vaati kompuran käyttöä ja runsaasti hihnan säätöä. Litkua laitoin ruiskun kautta venttiilirei'istä valuttaen 4 oz per rengas, eikä mitään ole tullut ulos, tosin takarengas ei paineistunut niin hyvin kuin etunen.

    FattyStripperit tulivat kauniisti pois JJ 4.0:ien mukana, osin renkaan reunoissa kiinni ollen. Originaali vannenauhat ovat edelleen kuin uudet. Regular Orange Sealia oli vielä heilumassa, mutta sitä ei juurikaan valunut lattialle kun olin varovainen. Mutta aina siis tarvitaan uudet Fattystripperit, kun renkaat vaihdetaan.

    Suosittelen edelleen Fatty Strippereitä - tubelesointi onnistuu myös meiltä urpolta ja tumpelolta eli sellaiselta, jolle takakiekon pyörästä irroituskin on iso haaste. Nimim. IHME, että sain sen takaisin ilman verisiä rystysiä.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...er#post2668703
    Puusilmä muokkasi tätä : 05.11.2017 at 22.17

  3. #8973
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Miltä tuo näyttää jos litku tihkuu renkaan kyljen läpi? Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksei takarenkaan kyljet tunnu kuivuvan. Rengas on ehkä 6 kk ja ~1000 km tms. ajettu Lou, ja vaikka se nyt jonkun kiven kylkeä on hieraissut niin en ole ajatellu että vielä litkua voisi vuotaa. Mutta kun eihän tuossa kauheasti vaihtoehtoja ole mikä kylkiä kastelisi silloinkin kun pyörä on sisällä lämpimässä. Kyljet näyttää samalta molemmin puolin. Neste on kirkasta, pikkasen öljymäistä. Tuo kirkkaus ei oikein mätsää litkun väriin, mutta toisaalta varmaan tuo kumi suurimmat partikkelit suodattaisi.

    Toinen kuva on edessä pyörivästä Budista. Mielestäni tuo on yhtälailla kulunut, mutta siinä kyljet pysyy kuivina. Minusta näyttää että kulumisessa ei ole eroja noiden välillä.
    Palaan tähän aiemmin keskusteltuun, litkua tihkuttavaan Lou-kumiin vielä.

    Muutama viikko sitten kumi oli tyhjä kun piti lenkille lähteä. Täytön jälkeen se kesti parisen viikkoa ok, eli viime viikkoon asti, kunnes yhtenä aamuna oli ihan tyhjä kun olin töihin lähdössä. Täytin vajaan barin verran, ja ajoin töihin. Työpäivän aikana paine tipahti tuntuvasti, joskin kotiin pystyi vielä ajamaan. Seuraavana päivänä sama toistui. Sitten jätin läskin varastoon ja ajelin toisella pyörällä loppuviikon työmatkat.

    Tänään nappasin renkaan irti ja kurkistin sisälle. Litku oli kuivunut viimeistä tippaa myöten, mutta mistään lateksipallosta ei ollut tietoakaan; sinne renkaan seinämille se litku oli kuivunut siististi renkaan kudosten muodostaman kuvion mukaisina viiruina. Ja oli vielä sen verran tiukasti, ettei lähtenyt pyyhkimällä mihinkään, kuivaa kun oli. Pistin kumin paikoilleen ja lisäsin ohjeen mukaan 2,4 dl litkua. Tiivisty nätisti eikä reilun barin paineilla ruikkinut litkua mistään.

    Mielenkiintoista nähdä rupeaako tuo tihkumaan uudelleen kylkien läpi. Ainakin renkaan reuna oli huolestuttavasti kostunut kun jollain aikaa kävin kattomassa, mutta saatto olla lumien sulamisvesiäkin. Ilmankosteus 100% niin eipä tuolla itsekseen mikään kuivu.

    Joku sekunda-Bud tuo yksilö taitaa olla, kun samasta purkista laitettu litku toimi hyvin Jumbo Jimien kanssa, eikä eturenkaan Budissakaan mitään murheita ole.

  4. #8974
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Mistä noita lihavia strippareita saa ostettua?

  5. #8975
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuokkaz Katso viesti
    Nyt on verkkokaupan kiinalaiset alla, kokemukset vielä vähissä
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...07#post2720007

    Joko on kokemuksia enemmän? Laittamasi linkki ei aukea.

  6. #8976
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Mistä noita lihavia strippareita saa ostettua?
    FattyStripper

    Suoraan valmistajalta/keksijältä tulevat nopeasti kirjeenä suoraan postilaatikkoon.

  7. #8977
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Oukei, tuleeko paljon kuluja tuotteen hinnan lisäksi?

  8. #8978
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Oukei, tuleeko paljon kuluja tuotteen hinnan lisäksi?
    Jos kokeilet tehdä tilauksen, niin näet.

  9. #8979
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Joku sekunda-Bud tuo yksilö taitaa olla, kun samasta purkista laitettu litku toimi hyvin Jumbo Jimien kanssa, eikä eturenkaan Budissakaan mitään murheita ole.
    Niin sekunda lou? Jännällä odotan alkaako omaniki tihkuttamaan ku laitoin sen litkuille. Viime talvena oli sisurilla. Tiivistyminen ainaki otti normaalia enemmän työtä. Viikon verran renkaan pyörittelyä kämpässä ja 3 lenkkiä. Nyt se näyttää pitävän paineet.

  10. #8980
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Niin sekunda lou? Jännällä odotan alkaako omaniki tihkuttamaan ku laitoin sen litkuille. Viime talvena oli sisurilla. Tiivistyminen ainaki otti normaalia enemmän työtä. Viikon verran renkaan pyörittelyä kämpässä ja 3 lenkkiä. Nyt se näyttää pitävän paineet.
    Joo Louta tarkoitin. Budin kanssa ei ole ollut ongelmia. Mutta mulla kans tuon Loun tiivistyminen ei ihan heittämällä mennyt viime talvena, mutta silloin laitoin asian harjoittelun piikkiin kun esim. litkupurkkia ei ehkä tullut ravistettua tarpeeksi. Silti silloinkin Bud toimi hyvin.

  11. #8981
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Ei jaksanut ruveta strippareita odottelemaan ameriikasta. Perus gorillateippaus dt swissille ja kompuralla jumbojimi lite vanteelle naps. Orange sealit venttiilistä sisään ja kovaa ajoa, helppo oli ja näyttää pitävän ilmat sisällä.

  12. #8982
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Ei jaksanut ruveta strippareita odottelemaan ameriikasta. Perus gorillateippaus dt swissille ja kompuralla jumbojimi lite vanteelle naps. Orange sealit venttiilistä sisään ja kovaa ajoa, helppo oli ja näyttää pitävän ilmat sisällä.
    LiteSkin-JJ on siis käytännössä myös sovelias tubelesskumiksi? Tilasin muutama kk sitten SnakeSkinin kun sen "luvattiin" (TLE) olevan tubeless-yhteensopiva ettei tartte ylenmäärin taistella ainakaan renkaan vuoksi, ja hyvin se toimikin. LiteSkin lienee ohuempikylkinen ja siten varmaan paremmin rullaava (mutta heikommin kivikkoa kestävä)?

  13. #8983
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Tiedä sopivuudesta, mutta 4 kpl niitä olen onnistuneesti litkuttanut, mulefutille ja dt swissille. Kyllä snake hyvä rengas on, erot kokemukseni perusteella rullaavuudessa melko olemattomat.

  14. #8984
    Sama. 4 liteskiniä tubelesoitu Bilteman rakennusjätesäkin kera. Hyvin ovat toimineet. Hirvisäkillä seuraavaksi.

  15. #8985
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mielenkiintoista nähdä rupeaako tuo tihkumaan uudelleen kylkien läpi.
    Sieltähän tuo litku tyytyväisenä puskee tulemaan. Onko ideoita mitä tässä vois kokeilla seuraavaksi? Jotain toista litkua kenties, olisko suosituksia? Nyt käytössä Stanin normiversio.

    (Surlyltä voisi tietty kans kysyä että onko tuo enää normaalia, mutta tokkopa sieltä saa muuta kuin lämmintä kättä kun eivät tubeless-yhteensopivuutta muutenkaan lupaile.)

  16. #8986
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Mä veikkaan että suosiolla renkaan vaihtoon. Tai sisuri sisälle

  17. #8987
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mitä haittaa tuollaisesta tihkumisesta on?
    Ainakin itsellä kaikki käytetyt renkaat on samanlaisia, eikä mitään ongelmaa.

  18. #8988
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Jep. Reiät on jyrsitty 3.2mm jyrsinterällä ja reiät ovat noin 5mm syvät.

    Nappulat eivät ole lohkeilleet, mutta nastat ovat kaikki pitkin eteläisen Jyväskylän polkuja. Ehkä, kunhan tämä täydellisen epäonnistumisen nöyryyttävä häpeä tästä haihtuu, kokeilen vielä kerran liiman kanssa.
    Samanlaisella terällä pistelin omatkin viime syksynä ja hyvin on nastat pysyneet. Liimasin Loctiten pikaliimalla jossa on ajatus kumia liiman seassa. Yhden talven ajaneena (ehkä joku 2500 km?) ei eturenkaasta ole lähtenyt kuin ihan pari nastaa pois. Tuossa alla lähikuva, rengas on Maxxisin Minion.



    Vähän reippaasti on ulkonemaa mutta ei tunnu haittaavan tippaakaan. Kuva on eturenkaasta - takarenkaasta oli puolestaan appropoo kymmenen nastaa hävinnyt ja samalla metodilla tehty. Tosin nyt talveksi vaihdoin Gnarwhalin taakse, sekin nastoilla.

  19. #8989
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Sieltähän tuo litku tyytyväisenä puskee tulemaan. Onko ideoita mitä tässä vois kokeilla seuraavaksi? Jotain toista litkua kenties, olisko suosituksia? Nyt käytössä Stanin normiversio.

    (Surlyltä voisi tietty kans kysyä että onko tuo enää normaalia, mutta tokkopa sieltä saa muuta kuin lämmintä kättä kun eivät tubeless-yhteensopivuutta muutenkaan lupaile.)
    Onhan noita litkua tihkuvia renkaita minullakin useammalta merkiltä, mutta en ole antanut menoa haitata. Mitä enemmän ajettu tihkuu yleensä enemmän.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #8990
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Sieltähän tuo litku tyytyväisenä puskee tulemaan. Onko ideoita mitä tässä vois kokeilla seuraavaksi? Jotain toista litkua kenties, olisko suosituksia? Nyt käytössä Stanin normiversio.

    .)
    Tuleeko litkua renkaan läpi niin että lattialla on jonkinlainen lammikko, vai onko ainoa oire tuo kuvassa näkyvä hikoilu?

    Jos jälkimmäinen vaihtoehto, ja vielä pitää ilmat kohtuullisesti, niin ajaisin. Pieni hikoilu ei ole harvinaista, mutta se ei juuri haittaa, ja voi vähentyä käytössä.

  21. #8991
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Mä veikkaan että suosiolla renkaan vaihtoon. Tai sisuri sisälle
    Mtbr:llä on aiheesta viime ja tältä vuodelta keskustelua myös: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/sta...l-1015379.html . Tuon perusteella myös litkun voisi laittaa vaihtoon: moni epäilee että Stanin koostumus on muuttunut jossain välissä, koska aiemmin mainiosti toimineet renkaat alkoivat tihkumaan urakalla (useita merkkejä). Ketjussa moni on vaihtanut Orange Sealiin ja ollut tyytyväinen, kun sen avulla ne tihkuttaneet renkaatkin ovat taas ruvenneet toimimaan. Luulenpa että minäkin käyn putelin kokeeksi XXL:stä hakemassa. Ketjussa joku kertoo myös kuulleensa, että Stanin race olisi entistä normi-Stania, eli vanha hyvä tuote olisi uudelleenbrändätty ja samalla hintaa nostettu. Mutta se menee huhujen osastolle.

    Pari tyyppiä oli myös soittanut firman tukeen, mutta siellä oli syytetty ongelmista Schwalbea, eikä aspa ollut noteerannut millään tavoin huomautuksia ongelmista myös muiden rengasmerkkien kanssa (toinen soittajista oli joku pyöräfirman mekaanikko).

    Toisaalta joku kertoi myös että kuten minulla, myös hänellä tihkuu nimenomaan Loun läpi, mutta edessä Bud samasta purkista otetuilla litkuilla toimii ongelmitta. Joku toinen taas sanoi että hän on huomannut että tihkuu vain takarenkaasta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mitä haittaa tuollaisesta tihkumisesta on?
    Ainakin itsellä kaikki käytetyt renkaat on samanlaisia, eikä mitään ongelmaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onhan noita litkua tihkuvia renkaita minullakin useammalta merkiltä, mutta en ole antanut menoa haitata. Mitä enemmän ajettu tihkuu yleensä enemmän.
    Yritin tuossa aiemmassa viestissäni selittää, että ongelmana tässä nimenomaan on että renkaassa ei ilman litkua ilma pysynyt vuorokauttakaan. Eli ilmat pysyi jokseenkin hyvin paikoillaan silloin kun tihkumista vielä tapahtui, mutta sitten se jossain vaiheessa loppui ja samoihin aikoihin rengas rupesi tyhjenemään itsekseen. Ja kun eilen katsoin, ei kumin sisällä ollut litkua kuin kuivuneina viiruina.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tuleeko litkua renkaan läpi niin että lattialla on jonkinlainen lammikko, vai onko ainoa oire tuo kuvassa näkyvä hikoilu?

    Jos jälkimmäinen vaihtoehto, ja vielä pitää ilmat kohtuullisesti, niin ajaisin. Pieni hikoilu ei ole harvinaista, mutta se ei juuri haittaa, ja voi vähentyä käytössä.
    Saattoi pahimmillaan oli jopa pieni lammikko pyörän vieressä. Ainakin renkaan kyljet olivat joskus ihan kauttaaltaan märät, eli paljon enemmän kuin noissa liittämissäni kuvissa.

    ***

    Eilen laitoin ne uudet litkut. Fillari oli tänään 8 h lämpimässä tilassa. Enempää kyljistä ei tihkunut kuin mitä tuossa toisessa viestissä olleessa kuvassa näkyi, eikä ilmanpaineet myöskään olleet tipahtaneet. Jos tämä pysyisi tällaisena, ei tässä mitään ongelmaa ole. Mutta aiemman kokemuksen perusteella epäilen että tihkuminen jatkuu, ja jossain vaiheessa taas takarengas on tyhjänä.

  22. #8992
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minulla jo aikoinaan ainakin 4 vuotta sitten tihkui Schwalben snakeskin 29" stanin litkulla. Samat renkaa nyt uudelleen käyttöön otettuna tihkui Racella ja tihkuu vaikka lisäsin nykyistä normi stania sekaan. Sou ei haittaa.

    Race ei ole vanhaa Stania. Racessa on oikeasti isoa tiivistys liuskaa joukossa 1.5mm X 5mm, mutta silläkin sain pari reikää mitkä ei paikkautunut. Toinen 29+ Chupacabraan ja toisen Snake 4.8" JJ. Ekassa ei tainnut olla litkua tarpeeksi ja toinen aukesi heti, kun tarjosi pyörän liikkeelle. Molemmat reijät ajo pinnassa.

    Sehän on selvä, että jos rengas tihkuu se vuotaa vähän, litkun loppuessa vuoto pahenee. Kyseessä on varmaan niin pienet reijät kudosten välissä, että litkun paikka partikkelit ei mahdu ikäänkuin perille reikään tämä on todennäkösempää mitä enemmän kumia on hierottu/muovattu tai kumia on jo tehtaan jäljiltä vähäisesti kudosten suojana.
    Racen partikkeli

    BUD tihkuu pikkasen

    Racing Ralph tihkuu ajopinnan reijistä+kyljistä.

    Kaikki muutkin Stanilla litkutetut tihkuu minulla ainakin pikkasen, kun tarkemmin syynää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #8993
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Yritin asentaa tubeleksena Dillinger 5 rengasta, mutta eipä vaan kumpikaan rengas noussut huoltsikan kompuralla. En tiedä oliko sielöä letkupainetta tarpeeksi, mutta samassa paikassa nostin kesällä JJ renkaat vanteelle ilman mitään ongelmaa.

    Onkos muut onnistunut nuo Dillingerit nostamaan vanteelle.

    Fattystripper käytössä.

  24. #8994
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti


    Vähän reippaasti on ulkonemaa mutta ei tunnu haittaavan tippaakaan.
    Tuommoinenhan pitää ihan miehekkään (saako näin enää sanoa) rohinan, ei tarvitse soittokelloa käyttää.

  25. #8995
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Yritin asentaa tubeleksena Dillinger 5 rengasta, mutta eipä vaan kumpikaan rengas noussut huoltsikan kompuralla. En tiedä oliko sielöä letkupainetta tarpeeksi, mutta samassa paikassa nostin kesällä JJ renkaat vanteelle ilman mitään ongelmaa.

    Onkos muut onnistunut nuo Dillingerit nostamaan vanteelle.

    Fattystripper käytössä.
    Riippuu tietty vanteestakin, D5 on kaiketi aika holo. Minulla esim DT, n vanteelle nousee kaikki JJ:t ongelmitta, mutta Surlyn Bud ja Loun kanssa joutuu heiluttelemaan vannetta ja kumia, että alkaa nousta. Kuormaliina kikka voi myös toimia. Sielu irti tietty.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #8996
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Riippuu tietty vanteestakin, D5 on kaiketi aika holo. Minulla esim DT, n vanteelle nousee kaikki JJ:t ongelmitta, mutta Surlyn Bud ja Loun kanssa joutuu heiluttelemaan vannetta ja kumia, että alkaa nousta. Kuormaliina kikka voi myös toimia. Sielu irti tietty.
    Viikonloppuna pyöräytin D5 DTlle. Onnistui hyvin kun ensin nosti renkaan sisurin avulla hyllylle ja otti sisurin varovasti toiselta puolelta pois.

  27. #8997
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Yritin asentaa tubeleksena Dillinger 5 rengasta, mutta eipä vaan kumpikaan rengas noussut huoltsikan kompuralla. En tiedä oliko sielöä letkupainetta tarpeeksi, mutta samassa paikassa nostin kesällä JJ renkaat vanteelle ilman mitään ongelmaa.

    Onkos muut onnistunut nuo Dillingerit nostamaan vanteelle.

    Fattystripper käytössä.
    Suosittelen askartelemaan 10kg vaahtosammuttimesta napsauttimen, säästää noilta huoltoasema-ajeluilta.

    Tarpeetkaan kun ei maksa (juuri) mitään: käyt sammutinhuollosta vanhan hylätyn sammuttimen, ovat tyytyväisiä kun pääsevät eroon

    Tuommoisella nostin juuri D5 vanteelle liinan kanssa toisella yrittämällä, JJ meni keväällä ekalla. Ilman liinaa tuntuisi D5 olevan turhan holo että menisi ainakaan omille kiekoille

    Loun kanssa syksyllä joutui vähän äheltämään.. tosin tuossa rikoin hirvisäkin vanteessa olleeseen pykämään

    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

  28. #8998
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Laitoin nyt sisurit, että huomenna metsään. Täytyy kokeilla tuota kuormaliinaa seuraavaksi. Silläkö vaan siitä keskeltä kiristetään ja sitten ilamaa petään?

    Yritin ilman sieluakin 8 bar letkupaineella pistoolin kanssa, mutta ei vaan noussut.

    Jyri

    Edit. On kyllä oma kompura, mutta ei sitä jaksa kahden renkaan takia kaivaa varastosta. Sen takia tulee käytettyä huoltsikan kompuraa. Lapsia kun ajelee harrastuksiin, niin vierestä ajaa kumminkin. Nyt kaivoi omankin esille, mutta ei vain noussut.

  29. #8999
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Laitoin nyt sisurit, että huomenna metsään. Täytyy kokeilla tuota kuormaliinaa seuraavaksi. Silläkö vaan siitä keskeltä kiristetään ja sitten ilamaa petään?

    Yritin ilman sieluakin 8 bar letkupaineella pistoolin kanssa, mutta ei vaan noussut.

    Jyri

    Edit. On kyllä oma kompura, mutta ei sitä jaksa kahden renkaan takia kaivaa varastosta. Sen takia tulee käytettyä huoltsikan kompuraa. Lapsia kun ajelee harrastuksiin, niin vierestä ajaa kumminkin. Nyt kaivoi omankin esille, mutta ei vain noussut.
    Mulla on kans ollut Budin ja Loun kanssa hankaluuksia. Jumbo Jimit asettu heittämällä, mutta nuo veljekset vaativat aina ensin sisurilla toisen puolen laittamisen, sitten ilman venttiiliä sangon päällä (sisurilla kiinnitetty reuna ylöspäin, niin että painovoima kiskoo irrallista puolta kiinni) puhallus. Oma kompura mullakin ja letkupaine 6-8 bar (10 mm sisähalkaisijaltaan oleva letku, mutta neljä pikaliitintä välissä).

    Joskus tuo riittää, mutta aika usein kuulee että jostain kohtaa paine puskee heti pihalle eikä kumi asetu. Tällöin kuitenkin mulla on aina auttanut kun on toisella kädellä painanut renkaan reunaa vuotokohdasta kiinni, jolloin painetta on päässyt kertymään niin että kumi on napsahtanut paikalleen. Kuormaliinaa en ole koskaan tarvinnut, mutta varmaankin se olisi seuraava askel.

  30. #9000
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kaikki muutkin Stanilla litkutetut tihkuu minulla ainakin pikkasen, kun tarkemmin syynää.
    Kiitoksia kuvista ja kommenteista. Olenhan minä tuota Louta hieronut kivikkoihin, joten ehkä se ulkopinta on siitä sitten jotenkin kulahtanut. En omasta mielestäni kovin paljon ole hinkannut, mutta varmaan se on suhteellista kun täällä noita kivikoita on riittänyt.

    Tuossa mtbr:n keskustelussa muuten joku selitti, että askarteluliikkeet myy jotain kumisementin laimenninta / -tinneriä (rubber cement thinner) jota voisi ohuelti hieroa tihkuttavan kumin sisäpintaan. Sen jälkeen ei pitäisi tihkua. Tietääkö kukaan tämmöisestä? Ainakaan menetelmä ei mtbr:n muille kirjoittajille vaikuttanut olevan tuttu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •