http://www.helagotland.se/sport/darf...-14081512.aspx
Tietysti on aina mahdollista, että joukkue jatkaa mutta aika kovia muutoksia tulee kun Thomas Löfkvist on jo jättänyt joukkueen. Vaikea sanoa miten ja kuka saa joukkueen pidettyä kasassa.
http://www.helagotland.se/sport/darf...-14081512.aspx
Tietysti on aina mahdollista, että joukkue jatkaa mutta aika kovia muutoksia tulee kun Thomas Löfkvist on jo jättänyt joukkueen. Vaikea sanoa miten ja kuka saa joukkueen pidettyä kasassa.
In a 3 person sprint, he could actually finish 4th
Juuri kun pääsin kehumasta miten fiksu mies pääomistaja on! Seuraan näitä juttuja sillä lailla aika ajoittain, mutta on silti noloa että uutinen pääsi täysin lipsahtamaan ohi - mutta puolustuksekseni voisin ihmetellä miksei noinkin isoon uutiseen ole reagoitu laajemmin eikä se ole herättänyt enempää keskustelua.
Ainahan löytyy joku halukas ja ehkä päteväkin jatkamaan tallipomona, joten jos vain musiikkimogulin mieli ei muutu eikä kukkaron pohja rupea paistamaan, niin kaikki on vielä mahdollista. Olisihan se ruotsalaiselle pyöräilylle melkoinen romahdus - ja vertailu Norjaan on siellä sentään koko ajan nenän edessä!
Tämä nyt jo varmaan ansaitsisi oman ketjunsa:
Aikaisemmin Ruotsiin ja Kuwaitiin rekisteröity Memil Pro Cycling muuttuu suomalaistalliksi kaudelle 2018.
https://yle.fi/urheilu/3-9699075
Robert Millar on nykyään Philippa York.
http://http://www.cyclingnews.com/ne...philippa-york/
Fucked up and ready to die.
Robert Millar -> Philippa York suomeksi :http://www.is.fi/muutlajit/art-2000005283989.html
Kun ei siirtojutuista ole vielä omaa säiettään, niin merkitäänpä tänne että Facebookista tulleiden tietojen mukaan Rein Taaramäen siirto Direct Energieen on tänään vahvistettu.
Tuskin tuleekaan, kun vetooo liikkuu maailmalla suurimmissa ympyröissä. Ja turhahan niitä on listata, kun niitä ei kuitenkaan kommentoidaja listoja löytyy eri cyclicngsiteilta kunhan vaan hakee 2018 transfereita.
Mä voisin mielellänio mainita tähän mennessä julkistetuista Warren Barguilin paluun kotiseuduilleen Bretagneen eli hän siirtyy Sunwebistä Fortuneo - Oscaroon jossa saa kaverikseen BMC:stä Amaël Moinardin ja Mikel Nieven odotetutkin jäähyväiset Skylle josta hän siirtyy vahvistamaan Orica-Scottin mäkimiesosastoa.
Muita uutisoimisen arvoisia voisivat olla:
Alexander Kristoff Katusha - Alpecin -> UAE Emirates
Tony Gallopin Lotto Soudal -> AG2R La Mondiale
Daniel Oss BMC -> Bora - Hansgrohe
Omar Fraile Dimension Data -> BMC
Kristoffilla on tunnetusti ollut kränää tallinsa kannsa ja Oss on melkoinen menetys esimerkiksi Van Avermaetille ja vahvistus Saganille.
Mutta lisää tulee, kunhan isoimmat ja kuumimmat nimet tekevät lopullisen ratkaisusnsa, ja osa siirroist tulee aivan varmasti olemaan melkoisen kiinnostavia ja yllättäviäkin.
Contador lopettaa, Vuelta on viimeinen kisa.
https://yle.fi/urheilu/3-9761691
Ruotsissa kuohuu maastopyöräpuolella. Olympiavoittaja Jenny Rissveds ei aja Australian XCO:n MM-kisoissa, kuten ei koko Ruotsin joukkue. Taustalla kiistaa liiton tekemistä vaatesopimuksista, jotka on ristiriidassa urheilijoiden omien sponsorisopimusten kanssa. Kaiken kaikkiaan aika sekava keissi, selkämpi kuva tulee tuosta BinkBiken artikkelista.
http://www.kestavyysurheilu.fi/pyora...nnon-p-amyrsky
https://www.pinkbike.com/news/jenny-...amps-2017.html
Jack Bobridge jäänyt kiinni MDMAn eli ekstaasin myynnistä.
https://amp.perthnow.com.au/news/wes...5e46277457f5c1
Nyt olisi mahdollisuus auttaa Wolrd Tourilla tiimiä pysymään kasassa. Cannondale - Drapacilta on siis sponssi vetäytynyt ja tiimi koitetaan pitää kasassa vielä ensi vuoden yhteisrahoituksella: https://slipstreamsports.typeform.com/to/TveqQM
Fucked up and ready to die.
Sponsoriongelman takia epävarmaa tulevaisuutta kohti pyristellyt Cannondale-Drapac on julkistanut uuden pääsponsorinsa, alunperin ruotsalaisen kielimatkoja järjestäneen EF:n, alkujaan Europeiska Ferieskolan, nykyiseltä nimeltään EF Education First. Joukkueen komea nimi kuuluukin kokonaisuudessaan Team EF Education First Drapac p/b Cannondale (jossa p/b on yhtä kuin "presented by").
Käytännössä kaikki tallin nimimiehet ja luottokuskit jatkavat. Kyynikot ovatkin vahvasti sitä mieltä että koko operaatio julkisuuteen tuotuine sponsorivaikeuksineen ja joukkorahoituskampanjoineen oli vain (oikeuden WT-paikkaan omistavan ja toimintaa pyörittävän) Slipstream Sportsin pomon Jonathan Vaughtersin sangen nerokas kuvio.
Lauantai-iltana eli ennen Vueltan viimeistä osuutta piti mm. FDJ:n joukkue pienen illanvieton, ajajat, johto ja hekilökunta yhdessä, hyvän aterian ja parin viinilasillisen merkeissä. Tämän jälkeen tallin ajajista norjalainen Odd Christian Eiking ja ruotsalainen Tobias Ludvigsson jatkoivat vielä iltaa muidenkin tallien kuskien kanssa. Eikingin mukaan ei kuitenkaan nautittu kahta olutta enempä ja vaikka hotellille ei palattu vielä yhdeksitoista, oltiin täysin ajokuntoisia sunnuntain osuudelle.
Eiking oli ennen sunnuntaita kokonaiskilpailussa sijalla 48, mutta maaliin hän ei Madridissa päässyt sillä tallipomo Marc Madiot veti hänet kilpailusta, syynä "sopimaton käytös". 22-vuotias suurlupaus ajaa toista kauttaan FDJ:ssä mutta norjalaisen ei ole ollut helppo sopeutua ranskalaiseen joukkueeseen eikä ilmeisesti WT-tasolla kilpailemiseenkaan. Jussi Veikkanen on parissa tweetissä ja haastattelussa maininnutkin että Eikingillä on ollut mm. vaikeuksia ymmärtää mitä sovittuun ajotapaan tai rooliin sitoutuminen tietyssä kilpailussa käytännössä tarkoittaa. Sopimukselle ei olekaan ollut tulossa jatkoa vaan Eiking joutuu hakemaan uutta nousua uraansa belgialaisesta Pro Conti- tason Wanty-Groupe Goubertissa.
Eiking pitää saamaansa kohtelua liioiteltuna ja epäoikeudenmukaisena, koska tallissa jatkava Ludvigsson ei saanut edes varoitusta. Norjan maajoukkupmo Stig Kristiansen on samaa mieltä kyseltyään illan tapahtumista mukana olleilta ja pitää koko juttua bagatellinä joka ei vaikuta Eikingin asemaan Norjan MM-joukkueessa. Marc Madiot on kommentoinut juttua mm norjalaisen Aftenpostenin puhelinhaastattelussa olemalla sitä mieltä että parin oluen jälkeen ei olla seuraavana aamuna siinä kunnossa missä Eiking oli.
Ja ne MM-kisathan alkavat ensi viikonloppuna joukkueaika-ajolla ja päättyvät miesten maantieajoon sunnuntaina 24. pvä!
Turpajouhet pannaan ; https://www.mtv.fi/sport/muut-lajit/...788#gs.4DjySFc
Novo Nordisk ;https://www.teamnovonordisk.com/novo...-announcement/
Rasistisesta huutelusta hiljattain kärähtänyt Moscon jatkaa typeryyksiään. Nyt hän tahallisesti kaatoi Reichenbachin Tre Valli Varesinessa. Kyseessä oli kosto rasismikohun tiimoilta. Reichenbachilta meni käsi poikki.
Moscon vaikuttaisi olevan paitsi kusipää, myös typerä kusipää, koska tapauksen näki moni kuski, ja ovat valmiita todistamaan Reichenbachin puolesta.
Sitä en tiedä, miten poliisi ja UCI tapauksen käsittelevät, mutta veikkaan että pelotonilla on keinonsa tehdä Mosconin työelämästä hankalaa. Kollegaa ei todellakaan sovi kaataa alamäessä kostoksi, siitä peloton lienee yksimielinen...
Skyllekin ikävä tilanne. Moscon on lahjakas kuski, mutta ei tällaista julkisuutta kukaan työnantaja kauaa katsele. Toivoisin.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Tarkennettakoon nyt että tällä hetkellä kyse on siitä että Reichenbach syyttää Mosconia ko. teosta. On sinänsä erikoista että Moscon tekisi kostoliikkeitä nyt, kuukausien päästä ja mitä ilmeisimmin muiden näköpiirissä. Erikoista, mutta ei tietenkään millään tapaa mahdotonta ottaen huomioon aiemmin esiin tulleet luonteenpiirteet. Rikosilmoitus on tehty joten oletettavasti todistajia kuullaan kohtuullisen nopealla aikataululla.
Mielenkiintoista "mediasotaa" FDJ-tallin puoleltakin. Se julkaisi tapahtuneesta erittäin harvinaisen englanninkielisen facebook tiedotteen. Ei tule ihan äkkiä mieleen, milloin edellisen kerran tallin viesti ei olisi ollut ranskaksi. Uskallan mutulla väittää, ettei ainakaan pariin vuoteen moista olisi käynyt...
Italialaislehti kertoo Mosconin kommentoineen ettei ole millään lailla osallinen sveitsiläisen kaatumiseen, alamäessä oli kuoppainen kohta ja Reichenbachin menetti otteen ohjaustangosta. Lisäksi hän sanoo ettei ole koskaan edes puhunut FDJ-kuskin kanssa. Tweetissään hän toivoi Reichenbachille nopeaa toipumista.
"“Falso, io non c’entro nulla. Eravamo in un tratto di buche e a Reichenbach sono scivolate le mani dal manubrio. Con lui non ho mai parlato in vita mia“, queste le parole di Moscon in sua difesa. “Mi spiace di aver sentito che Reichenbach è caduto, gli auguro un pronto recupero“, ha aggiunto su Twitter il corridore del team Sky."
Jos, niin eihän Moscon tietenkään tunnusta ja tviitti voi olla silkkaa vittuilua, mutta silti...tämä on kai hieman eri juttu kuin päästää jotain tyhmää suustaan kisan tuoksinassa (eli tehdä jotain mitä joka kisassa tapahtuu lukuisia kertoja ajajien kesken)?
PS Minä en kilvanajamisesta tai kovavauhtisista alamäistä tiedä yhtään mitään, mutta miten tuo temppu josta Reichenbach ja FDJ Mosconia nyt syyttävät onnistuu käytännössä ilman että asettaa itsensä tai muut kuskit (jotka eivät ole tämän "kosto on jälkiruoka joka on paras kylmänä tarjottuna" -manööverin kohteena).
Andrew Talansky (Cannondale-Drapac) vaihtaa lajia maantiepyöräilystä triathloniin. Paras saavutus taisi olla 2014 Critérium du Dauphiné kokonaiskilpailun voitto. Ympäriajoissa sijoittunut yleensä TOP15, paras sijoitus taitaa olla viime vuodelta Vueltassa, jolloin oli 5. kokonaiskilpailussa.
Michele Scarponin keväällä autolla kuoliaaksi ajanut kuljettaja ilmeisesti katseli älypuhelimesta videota turmahetkellä.
http://www.iltalehti.fi/muutlajit/20...50586_nx.shtml
Kuljettajahan oli samalta pieneltä paikkakunnalta jolla niin sanotusti kaikki tuntevat toisensa. En halua kuvitella niitä arkisia tilanteita joita pakosti syntyy kuljettajan kärsittyä (oletettavissa olevan) vankeustuomionsa kun hän ja Scarponin isä sattuvat kohtaamaan toisensa. Ehkä hän ymmärtää vaihtaa paikkakuntaa ennen vapautumistaan.
Vaikka kuljettaja ei olisikaan varsinaisesti katsonut videota vaan "vain" kuunnellut dialogia tai selostusta, se ei ole vähäisimmässäkään määrin lieventävä asianhaara.
Muistelisin muuten että tapauksen jälkeen italialaisessa foorumikeskustelussa pohdittiin myös aamuauringon mahdollista häikäisevää vaikutusta. Silloin ei tietysti ollut käytössä mobiilidatatietoa, mutta ei tällaisesta ollut silloin mitään mainintaa. Puhelimen käyttöä toki osattiin heti epäillä osalliseksi.
PS Englantilaisessa foorumikeskustelussa joku osasi tietää että onnettomuus olisi voitu välttää jos Scarponi olisi käyttänyt vilkkuvaa etuvaloa...
Tästä kuva vaikka seinälle printattavaksi: https://pbs.twimg.com/media/DNESwxAXkAAplBs.jpg vaikka ei sitä tarvitse edes katsoa sillä aion nyt kertoa että lo Squalo siinä makaa sairaalavuoteella ja näyttää myhäillen V-merkkiä sen kunniaksi että operaatio jossa häneltä poistettiin viime vuonna Rion olympialaisissa murtunutta solisluuta tukenut levy sujui ilmeisen onnistununeesti.
Draamaa viritellään jo Movistarilla Landan siirtyessä espanjalaistalliin. Ilmeisesti Nairoakin alkanut kiinnostamaan, kun pitää yli puoli vuotta ennen ensi kesän TdF:a varmistella omaa kapteeniuttaan. Kuten cyclingnewsin kommenttiosastolla joku spekuloi, niin tämähän voi olla Movistarille mahdollisesti hyväkin tilanne sillä Landan liittyminen voi antaa Quintanalle lisäpotkua nousta korkeammalle tasolle. Jos taas Quintana hyytyy, niin ehkä Landa ottaa kapun vastuun joukkueessa?
http://www.cyclingnews.com/news/quin...leader-status/
http://www.cyclingnews.com/news/land...from-quintana/
Kim Magnussonilta meni, kuten jo on kerrottukin, talli alta Team Tre Bergin lopettaessa hieman yllättäen, mutta tulevaisuus näyttää sitäkin valoisammalta. Slipstream Sports eli tänä vuonna Cannondale - Drapacin ja ensi vuonna Team EF Education First - Drapac powered by Cannondale (jota luulen kutsuttavan vain Team EF:ksi tai EF - Drapaciksi) kertoi tehneensä Magnussonin kanssa kaksivuotisen sopimuksen.
EF (alkuperäiseltä nimeltään Europeiska Ferieskolan) oli pääasiassa kielimatkoja koululaisille ja opiskelijoille järjestänyt ruotsalaisyritys. Vaikka perustaja perheineen muutti aikoja sitten Sveitsiin ja voimakkaasti kasvanut ja toimintaansa laajentanut yritys pitää päämajaansa osin myös Yhdysvalloissa, voi olla että sopimusneuvotteluissa vaikutti myös Magnussonin ruotsalaisuus. Eikä pidä unohtaa sitäkään että POC on tallin kypäräsponsori.
Muuten voidaa huomata että kohta ollaan jo kaudessa 2018. UCI:n sääntöjen mukaan taitavat loppuvuoden kisojen pisteet kertyäkin ensi vuoden tilille. Ja tallit aloittavat jo erilaisten tapahtumien merkeissä, Yhteistyökumppanisuhteita hoidetaan, joukkuehenkeä pyritään luomaan tai vähintään tutustuttumaan uusia ja vanhoja ajajia ja henkilökuntaa. Ja esimerkiksi uusien ajoasujen esittelyllä saadaan muuten suhteellisen hiljaisena aikaa mukavasti julkisuutta. Team EF esittelee omansa perjantaina. Kim Magnussonin Ruotsin mestarin asu tosin nähdään vasta ensi vuonna.
Tämä on raskasta ulostetta, sanoisi amerikkalainen. Aqua Blue ajaa ensi kaudella levyjarrullisilla 1x-voimansiirtoisilla 3T Stradoilla.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Bikerumor vetää kyllä melko pitkälle meneviä johtopäätöksiä näin ensi lukemalta. Väittävät, että sramin sponssi sulkee pois 3T:n oman maantie-1x-käyttöön suunnatun pakan. Milläköhän perusteella? Jos kammiksi on kaivettu sramin osasarjaan THM:t, niin miksi pakka olisi kategorisesti poissuljettu? Vaikea uskoa, että heittäisivät toisen eturieskan mäkeen SEKÄ tämän lisäksi rajoittaisivat vielä keinotekoisesti 1x:n potentiaalia sponsoreiden vuoksi. Haistan hevonkukun... 1x pro pelotonissa on kyllä muuten erittäin mielenkiintoinen kehityskulku. Miksi antaisivat "vihaajille" ammuksia kusemalla omiin muroihinsa?
1x voimansiirrolla pystyy kyllä varmasti hanskaamaan vaikka Vueltankin kaltaiset "seinää ylös ja sitten alas"-etapit, mutta levyjarrujen ja jättipakkojen yhdistelmä merkinnee sitä, ettei käyttökelpoista vaihtokiekkoa löydy muualta kuin omalta henkilökunnalta. No, kivaa seurattavaahan tämä on silti.
Jännittävää nähdä miten hyvin 1x toimii maantiellä. Antaako joku pyörätietokone statistiikkaa siitä miten paljon kutakin vaihdetta on käytetty? Tuosta pääsisi käsiksi siihen miten paljon eri vaihteita tarvitaan.
Jos tätä lausetta tarkoitit "This could be the PR move that pushes them in the realm of consideration for pure roadies.", niin minusta siinä kirjoittaja ei esitä mielipiteenään että se olisi pelkkä mainostemppu vaan että se vosii olla sellainen markkinointijippo jolla maantiekuskitkin saadaan harkitsemaan 1x11:sta, josta he toistaiseksi eivät ole yhtään innostuneet toisin kuin cyclocross- ja gravelkuskit jotka ovat nopeasti siirtyneet siihen.
Mutta toisaalta muistamme miten esimerkiksi Roompot - Oranje Peloton hankki julkisuutta kertomalla ennen kautta 2016 ajavansa kaikki kisat levyjarrullisilla pyörillä eikä ainakaan jälkeenpäin ollut kovin suuri yllätys ettei näin tapahtunutkaan (aivan riippumatta mitä myöhemmin UCI:n taholla päätettiin).
Kirjanmerkit