GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 299 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 199 249 289 297 298 299 300 301 309 349 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.941 - 8.970 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8941
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    33
    Viimetalven ajoin snowshoe xl 4.8 nastoitettuna ja ei ollut pidossa moittimista. Matalilla paineilla vähän raskas polkea, mut eikö melkein kaikki ole. (paitsi jj). sisurilla

    Lähetetty puhelimesta Tapatalkilla

  2. #8942
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Kuten myös, eli Snowshoe XL oli viime talven alla ja kelpo kumit oli, piti kohtuudella ja rullasikin ihan siedettävästi.

    Nyt talveksi tarvitsisi 4.0 kumit nastoilla ja niistä niitä kokemuksia kaipaisin minä taasen. Dillinger 4 harkinnassa kuten verkkokaupan kiinalaiset nastakumit noin ääripäinä.

  3. #8943
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Dillinger 4 ollut käytössä pari talvea. Rullaa kohtuullisen kevyesti. Nastoilla työmatkat + jääkelin muut ajelut. Lumikelillä metsässä alla Nate, Bud tai Lou.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #8944
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Terrene Waziat odottaa vielä paketissa, jos sattuis tulemaan liukasta.

  5. #8945
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Talvi saapui Ouluunkin ja säätietojen mukaan syksy tulee takaisin. Ehdin kuitenkin laittaa nastarenkaat alle - taakse Gnarwhal 27.5x4.5 ja edessä Minion FBF (itse nastoitettu). Hain eilen tuon Gnarwhalin ja tänään työmatkalla polkujen kautta pääsi vähän keräämään kokemuksia. Paineet laskin tuonne 0.4-0.5bar tienoolle. Odotin että tuo Gnarwhal olisi ollut hieman paremmin rullaava kuin aikaisempi Minion takana mutta ei, vähintään samanlainen jarru ellei pahempi on tuo Gnarwhalkin. Ihmetyttää tuo leveyskin koska rengas on palttiarallaa vain 4.1 tuumaa leveä 80mm Jackalopelle asennettuna. Miksiköhän leveydeksi ilmoitetaan 4.5"? No tuosta ylimääräisestä takajarrustahan pääsee kyllä helposti eroon jos totuttelun jälkeen päätän sen myydä . Ei tuo mikään positiivinen kokemus ollut. Toisaalta, kokeillaan nyt kuitenkin tämä talvi tällä - tuleepahan sitä jerkkua reiteen kun saa vääntää.

    Nyt kun vertaa Hodageihin niin onhan tuo ero rullaavuudessa aivan älyttömän suuri. Pitäisin Hodagit alla vaikka koko talven muttakun pyörä on jokapäiväinen kulkine töihin niin en viitsi nastoitta kulkea kun noita jääkaljamakelejä on kohtuullisen usein. Toiset vanteet olisi tietysti poikaa.

  6. #8946
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Tämä viimeisin kommentti pisti hieman mietityttämään, sillä olin juuri menossa tilaamaan Gnarwhaleja. Ja tilasinkin. Noh, ovat mitä ovat, niin kokeillaan. Onpahan niissä ainakin nastavaraus...

  7. #8947
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Pehmennetään sen verrann että maastossa nuo pelaa hienosti eikä hunoa rullaavuutta oikein edes huomaa. Pitoa on ihan älyttömästi. Tiellä tuon vasta huomaa kunnolla, vähän kun olis jarrut päällä. Painetta kun pistää enemmän niin rullaavuus tietysti paranee - pakkasta kun oli -16 niin paineet laski lisäksi tuonne 0,4:ään, eturenkaassakin oli vain 0,2. Tuli mitattua kun tulin nyt illalla töistä kotiin.

    Kyllä minä nyt näillä talven menen ja jalkakin tottuu. Tuntuma kesän jälkeen on vähän toinen :-)

  8. #8948
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    4.8 Snowshoet tubelessina nastoitin juuri Mcarbonin nastoilla ja hienosti toimi lumisilla ja jäisillä poluilla, tiellä saikin sitten ihan tosissaan polkea. En katsonut testilenkille paineita, vähän löysäksi taisi jäädä. Nyt kun katselin ennusteita, niin taitaa turve lentää nastoilla iloisesti...

  9. #8949
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Nyt kun noita JJ:tä saa edukkaasti niin ajattelin sellaisen nastoittaa etuseksi. Kuinka monta nastaa tollaseen 4.8:iin on porukka laittanut?

  10. #8950
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Nyt kun noita JJ:tä saa edukkaasti niin ajattelin sellaisen nastoittaa etuseksi. Kuinka monta nastaa tollaseen 4.8:iin on porukka laittanut?

    post2721441

  11. #8951
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    Tämä viimeisin kommentti pisti hieman mietityttämään, sillä olin juuri menossa tilaamaan Gnarwhaleja. Ja tilasinkin. Noh, ovat mitä ovat, niin kokeillaan. Onpahan niissä ainakin nastavaraus...
    Lisäsin aamulla paineita takarenkaaseen ja rullailin pyöräteitä pitkin työmaalle. Paineita jotain 0.6-0.7 ja rullaavuus parani selvästi niinkuin odottaa sopii. Eli älä vaivu epätoivoon, kyllä näillä näyttää pärjäävän vaikkei Hodagin vertaiset rullaavuudeltaan olekaan. Mutta tuo takarenkaan pito - ihan kuin kesällä vääntäisi ylämäkeen, ei sudi eikä luistele tippaakaan. En ala metsästämään toisia vanteita, tämän talven fillari-investoinnit ovat nyt tässä.

  12. #8952
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Nyt kun noita JJ:tä saa edukkaasti niin ajattelin sellaisen nastoittaa etuseksi. Kuinka monta nastaa tollaseen 4.8:iin on porukka laittanut?
    Mistä niitä saa edukkaasti?

  13. #8953
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kermaperuna Katso viesti
    Mistä niitä saa edukkaasti?
    Joku saksankauppa myy vanhaa mallia hiukan alle 50e, onko halvempiakin?

    Itse laitoin 4-tuumaisen noin sata prisman nastaa a la markettipyörämies. Yhden nappulan porasin läpi. Nastoitin "kakkosrivin", en keskimmäisiä enkä reunanappuloita.

  14. #8954
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Joku saksankauppa myy vanhaa mallia hiukan alle 50e, onko halvempiakin?

    Itse laitoin 4-tuumaisen noin sata prisman nastaa a la markettipyörämies. Yhden nappulan porasin läpi. Nastoitin "kakkosrivin", en keskimmäisiä enkä reunanappuloita.
    Kiitoksia. Siihen kakkosriviin ajattelin myös laittaa.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...folding-516337

    4.8 snakeskin 59e, 4.0 liteskin 43e.

  15. #8955

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Kiitokset vastanneille. Terrenet kiinnostaa ehkä eniten tällä hetkellä, että pitänee vielä odotella hetki cake eater:en myyntiin tuloa.

  16. #8956
    Mikkään (paitti vanha oopeli) ei kyllä ole niin epämääräinen asia kuin läskipyörän rengas. Mää oon huomannu että aina kun muodostaa jonkin mielipiteen jostain ominaisuudesta huomaan sen myöhemmin muttuvan. Esim aiemmin kehumani Maxxikset tuntui eilen hirvittävän raskasliikusilta, kovilta, eikä pitoakaan ollut, mutta olihan tullut lunta. Ainoa mikä näyttää pysyvän on että jumbo rullaa.
    Vähä sama asia kun joskus mulla oli oopeli oomega, se tuntu joka ajolla jollain tapaa erilaiselta, mutta sitten IV koppa Golf oli prikulleen samanlainen aina kaikissa oloissa, 5v ja 120tkm. Mutta se olikin tylsä valinta, vähän kuten nuo jumbot.

  17. #8957
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Jumbo Jimistä on tullut näköjään markettirengas, Prismassa oli hyllyssä 4.0 levyisenä. Jotain muitakin Schwalben renkaita oli tullut.

  18. #8958
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Jumbo Jimistä on tullut näköjään markettirengas, Prismassa oli hyllyssä 4.0 levyisenä. Jotain muitakin Schwalben renkaita oli tullut.
    Paljonko oli hintaa?

  19. #8959
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^^Joo, onhan noita jo jonkin aikaa saanut Prismoista. Hinta tais olla 99€, mutta ainakin Kannelmäessä (?) oli taannoin jotkut fillaritarjouspäivät. En tiedä jatkuuko tarjous vieläkin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #8960
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Bike24:ssä isot koot halvemmalla.

  21. #8961
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoordMan Katso viesti
    Ei ole tainnut kukaan saada minkään merkkistä läskirengasta puhki sepelin takia. Niin että anna palaa.
    Kyllä tampereella tänään VeeTire snowshoe

  22. #8962
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Nyt kun polut muuttuivat Jyväskylässä jääränneiksi ajattelin nastoittaa läskin renkaat. Hommasin Schwalben nastoja ja työkalun. Laitoin muutaman nastan renkaaseen kokeeksi ilman liimaa. Hyvin uppoaa ja asettuu. Suositteletteko kuitenkin liiman käyttöä paremman lopputuloksen aikaansaamiseksi? Joistakin kommenteista ymmärsin, että liimaa on käytetty lähinnä voiteluna.

    Kiitos!

  23. #8963
    Moni tuntuu itse nastoittavan vaan ton kakkosrivin, eli ehkei se Chaoyang Snow Stormin vähältä kuulostava 144 nastaa sittenkään ole niin huono vaihtoehto.

    Mites kuokkaz ovat kiinan nakit toimineet? Ajattelin kanssa sitä 4.9" iskeä eteen tuossa kunhan talvi oikeasti tulee. Takana varmaan mennään silti 4.8" Snow Shoe XL ilman nastoja.

  24. #8964
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Mulla ollut nyt yhden vuoden Snow Shoe XL:t itse nastoitettuna, toinen kumi liiman kanssa ja toinen ilman. Yhtään nastaa ei kummastakaan ole irronnut. Toki niin että Snow shoessa on valmiit nastan reiät joissa T-mallinen muoto. Eli muutaman lumisissa olosuhteissa ajetun satasen perusteella liima ei ole välttämätön.

  25. #8965
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Mulla on myös Snowshoe XL ollut takana pari talvea ja nastoitettu norminastoilla ilman liimaa. Minusta näyttää siltä että osa nastoista on uponnut lisää, ja ulkonema alkaa olla aika pieni. Yhtään ei ole irronnut.
    Best-gripit, joita taitaa olla nelisenkymmentä, on pysyneet hyvin paikoillaan.

    Ei mitenkään hassumpi kumi, takana ainakaan.

  26. #8966
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Meikäläisen tee-se-itse -nastarengas floppasi täysin.

    Nastoitin 45Nrth Dunderbeist renkaan reilulla sadalla Schwalben nastalla. Nastoille jyrsin 5mm syvät reiät ja ne upposivatkin reikiin runkoa myöden. Tunnin testilenkin tulos oli aika shokki! Takarenkaassa ei yhtään nastaa jäljellä!

    Ajelin alhaisilla 0.6bar paineilla. Kuskilla painoa 120kg. Maa paljas/jääränniä. Mahtaako näissä tekijöissä olla syy? Vai liekö renkaan kumi sellainen, ettei se vain saa pidettyä nastaa nappulassa? Nappuloiden koko ja muoto ovat mielestäni ihan ok nastoittamista ajatellen.

    Tästä hiukan lyötynä täytyy nyt pohtia uusia nastarengasvaihtoehtoja taakse. Surly Bud eturenkaassa nastat pysyivät, vaikka siinä nappuloiden koko ja muotoilu on mielestäni suorastaan huono nastoitusta ajatellen.

  27. #8967
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Mitä liimaa käytit, samaa kuin aiemminkin?

    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

  28. #8968
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Mitä liimaa käytit, samaa kuin aiemminkin?

    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
    Jos minulta kysyt, niin en käyttänyt liimaa ollenkaan. Tämä oli ensimmäinen nastoituskokemukseni.

  29. #8969
    No jos olet itse jo0tenkin kaivanut ne reiät siihen renkaaseen, eli ne ovat u-muotoiset eikä t-muotoiset, niin ei varmaan pysy ilman liimoja.

  30. #8970
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Kannattanee kokeilla muutama nasta vielä liiman kanssa ennen rengaskauppaan menoa

    Reiät sulla onkin valmiina, vai lohkeiliko kumi testilenkillä piloille?

    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •