Viimetalven ajoin snowshoe xl 4.8 nastoitettuna ja ei ollut pidossa moittimista. Matalilla paineilla vähän raskas polkea, mut eikö melkein kaikki ole. (paitsi jj). sisurilla
Lähetetty puhelimesta Tapatalkilla
Viimetalven ajoin snowshoe xl 4.8 nastoitettuna ja ei ollut pidossa moittimista. Matalilla paineilla vähän raskas polkea, mut eikö melkein kaikki ole. (paitsi jj). sisurilla
Lähetetty puhelimesta Tapatalkilla
Kuten myös, eli Snowshoe XL oli viime talven alla ja kelpo kumit oli, piti kohtuudella ja rullasikin ihan siedettävästi.
Nyt talveksi tarvitsisi 4.0 kumit nastoilla ja niistä niitä kokemuksia kaipaisin minä taasen. Dillinger 4 harkinnassa kuten verkkokaupan kiinalaiset nastakumit noin ääripäinä.
Dillinger 4 ollut käytössä pari talvea. Rullaa kohtuullisen kevyesti. Nastoilla työmatkat + jääkelin muut ajelut. Lumikelillä metsässä alla Nate, Bud tai Lou.
Holokki auki ku H. Moilane.
Terrene Waziat odottaa vielä paketissa, jos sattuis tulemaan liukasta.
Talvi saapui Ouluunkin ja säätietojen mukaan syksy tulee takaisin. Ehdin kuitenkin laittaa nastarenkaat alle - taakse Gnarwhal 27.5x4.5 ja edessä Minion FBF (itse nastoitettu). Hain eilen tuon Gnarwhalin ja tänään työmatkalla polkujen kautta pääsi vähän keräämään kokemuksia. Paineet laskin tuonne 0.4-0.5bar tienoolle. Odotin että tuo Gnarwhal olisi ollut hieman paremmin rullaava kuin aikaisempi Minion takana mutta ei, vähintään samanlainen jarru ellei pahempi on tuo Gnarwhalkin. Ihmetyttää tuo leveyskin koska rengas on palttiarallaa vain 4.1 tuumaa leveä 80mm Jackalopelle asennettuna. Miksiköhän leveydeksi ilmoitetaan 4.5"? No tuosta ylimääräisestä takajarrustahan pääsee kyllä helposti eroon jos totuttelun jälkeen päätän sen myydä. Ei tuo mikään positiivinen kokemus ollut. Toisaalta, kokeillaan nyt kuitenkin tämä talvi tällä - tuleepahan sitä jerkkua reiteen kun saa vääntää.
Nyt kun vertaa Hodageihin niin onhan tuo ero rullaavuudessa aivan älyttömän suuri. Pitäisin Hodagit alla vaikka koko talven muttakun pyörä on jokapäiväinen kulkine töihin niin en viitsi nastoitta kulkea kun noita jääkaljamakelejä on kohtuullisen usein. Toiset vanteet olisi tietysti poikaa.
Tämä viimeisin kommentti pisti hieman mietityttämään, sillä olin juuri menossa tilaamaan Gnarwhaleja. Ja tilasinkin. Noh, ovat mitä ovat, niin kokeillaan. Onpahan niissä ainakin nastavaraus...
Pehmennetään sen verrann että maastossa nuo pelaa hienosti eikä hunoa rullaavuutta oikein edes huomaa. Pitoa on ihan älyttömästi. Tiellä tuon vasta huomaa kunnolla, vähän kun olis jarrut päällä. Painetta kun pistää enemmän niin rullaavuus tietysti paranee - pakkasta kun oli -16 niin paineet laski lisäksi tuonne 0,4:ään, eturenkaassakin oli vain 0,2. Tuli mitattua kun tulin nyt illalla töistä kotiin.
Kyllä minä nyt näillä talven menen ja jalkakin tottuu. Tuntuma kesän jälkeen on vähän toinen :-)
4.8 Snowshoet tubelessina nastoitin juuri Mcarbonin nastoilla ja hienosti toimi lumisilla ja jäisillä poluilla, tiellä saikin sitten ihan tosissaan polkea. En katsonut testilenkille paineita, vähän löysäksi taisi jäädä. Nyt kun katselin ennusteita, niin taitaa turve lentää nastoilla iloisesti...
Nyt kun noita JJ:tä saa edukkaasti niin ajattelin sellaisen nastoittaa etuseksi. Kuinka monta nastaa tollaseen 4.8:iin on porukka laittanut?
Lisäsin aamulla paineita takarenkaaseen ja rullailin pyöräteitä pitkin työmaalle. Paineita jotain 0.6-0.7 ja rullaavuus parani selvästi niinkuin odottaa sopii. Eli älä vaivu epätoivoon, kyllä näillä näyttää pärjäävänvaikkei Hodagin vertaiset rullaavuudeltaan olekaan. Mutta tuo takarenkaan pito - ihan kuin kesällä vääntäisi ylämäkeen, ei sudi eikä luistele tippaakaan. En ala metsästämään toisia vanteita, tämän talven fillari-investoinnit ovat nyt tässä.
Kiitoksia. Siihen kakkosriviin ajattelin myös laittaa.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...folding-516337
4.8 snakeskin 59e, 4.0 liteskin 43e.
Kiitokset vastanneille. Terrenet kiinnostaa ehkä eniten tällä hetkellä, että pitänee vielä odotella hetki cake eater:en myyntiin tuloa.
Mikkään (paitti vanha oopeli) ei kyllä ole niin epämääräinen asia kuin läskipyörän rengas. Mää oon huomannu että aina kun muodostaa jonkin mielipiteen jostain ominaisuudesta huomaan sen myöhemmin muttuvan. Esim aiemmin kehumani Maxxikset tuntui eilen hirvittävän raskasliikusilta, kovilta, eikä pitoakaan ollut, mutta olihan tullut lunta. Ainoa mikä näyttää pysyvän on että jumbo rullaa.
Vähä sama asia kun joskus mulla oli oopeli oomega, se tuntu joka ajolla jollain tapaa erilaiselta, mutta sitten IV koppa Golf oli prikulleen samanlainen aina kaikissa oloissa, 5v ja 120tkm. Mutta se olikin tylsä valinta, vähän kuten nuo jumbot.
Jumbo Jimistä on tullut näköjään markettirengas, Prismassa oli hyllyssä 4.0 levyisenä. Jotain muitakin Schwalben renkaita oli tullut.
^^Joo, onhan noita jo jonkin aikaa saanut Prismoista. Hinta tais olla 99€, mutta ainakin Kannelmäessä (?) oli taannoin jotkut fillaritarjouspäivät. En tiedä jatkuuko tarjous vieläkin.
Holokki auki ku H. Moilane.
Nyt kun polut muuttuivat Jyväskylässä jääränneiksi ajattelin nastoittaa läskin renkaat. Hommasin Schwalben nastoja ja työkalun. Laitoin muutaman nastan renkaaseen kokeeksi ilman liimaa. Hyvin uppoaa ja asettuu. Suositteletteko kuitenkin liiman käyttöä paremman lopputuloksen aikaansaamiseksi? Joistakin kommenteista ymmärsin, että liimaa on käytetty lähinnä voiteluna.
Kiitos!
Moni tuntuu itse nastoittavan vaan ton kakkosrivin, eli ehkei se Chaoyang Snow Stormin vähältä kuulostava 144 nastaa sittenkään ole niin huono vaihtoehto.
Mites kuokkaz ovat kiinan nakit toimineet? Ajattelin kanssa sitä 4.9" iskeä eteen tuossa kunhan talvi oikeasti tulee. Takana varmaan mennään silti 4.8" Snow Shoe XL ilman nastoja.
Mulla ollut nyt yhden vuoden Snow Shoe XL:t itse nastoitettuna, toinen kumi liiman kanssa ja toinen ilman. Yhtään nastaa ei kummastakaan ole irronnut. Toki niin että Snow shoessa on valmiit nastan reiät joissa T-mallinen muoto. Eli muutaman lumisissa olosuhteissa ajetun satasen perusteella liima ei ole välttämätön.
^Mulla on myös Snowshoe XL ollut takana pari talvea ja nastoitettu norminastoilla ilman liimaa. Minusta näyttää siltä että osa nastoista on uponnut lisää, ja ulkonema alkaa olla aika pieni. Yhtään ei ole irronnut.
Best-gripit, joita taitaa olla nelisenkymmentä, on pysyneet hyvin paikoillaan.
Ei mitenkään hassumpi kumi, takana ainakaan.
Meikäläisen tee-se-itse -nastarengas floppasi täysin.
Nastoitin 45Nrth Dunderbeist renkaan reilulla sadalla Schwalben nastalla. Nastoille jyrsin 5mm syvät reiät ja ne upposivatkin reikiin runkoa myöden. Tunnin testilenkin tulos oli aika shokki! Takarenkaassa ei yhtään nastaa jäljellä!
Ajelin alhaisilla 0.6bar paineilla. Kuskilla painoa 120kg. Maa paljas/jääränniä. Mahtaako näissä tekijöissä olla syy? Vai liekö renkaan kumi sellainen, ettei se vain saa pidettyä nastaa nappulassa? Nappuloiden koko ja muoto ovat mielestäni ihan ok nastoittamista ajatellen.
Tästä hiukan lyötynä täytyy nyt pohtia uusia nastarengasvaihtoehtoja taakse. Surly Bud eturenkaassa nastat pysyivät, vaikka siinä nappuloiden koko ja muotoilu on mielestäni suorastaan huono nastoitusta ajatellen.
Mitä liimaa käytit, samaa kuin aiemminkin?
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
No jos olet itse jo0tenkin kaivanut ne reiät siihen renkaaseen, eli ne ovat u-muotoiset eikä t-muotoiset, niin ei varmaan pysy ilman liimoja.
Kannattanee kokeilla muutama nasta vielä liiman kanssa ennen rengaskauppaan menoa![]()
Reiät sulla onkin valmiina, vai lohkeiliko kumi testilenkillä piloille?
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit