GiantGarminElectrobike
Sivu 41 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #1201
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Itsellä vähän samanlainen ongelma. Harkinnyt cyclon ostoa, mutta kiinnostavimmassa vaihtoehdossa on vaihteistona Sramin Force 11-32 pakalla. Itse haluaisin 10-42. Kysymys kuuluukin, että voinko vaihtaa pakaksi 10-42 X1 ja takavaihtajaksi X01 mitkä mulla jäi yli läskistä kun päivitin Eagleen? Toimiiko ne Forcen vaihtajien kanssa? Tarviiko hankkia XD freehub?
    08150

  2. #1202
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Itsellä vähän samanlainen ongelma. Harkinnyt cyclon ostoa, mutta kiinnostavimmassa vaihtoehdossa on vaihteistona Sramin Force 11-32 pakalla. Itse haluaisin 10-42. Kysymys kuuluukin, että voinko vaihtaa pakaksi 10-42 X1 ja takavaihtajaksi X01 mitkä mulla jäi yli läskistä kun päivitin Eagleen? Toimiiko ne Forcen vaihtajien kanssa? Tarviiko hankkia XD freehub?
    11-42 löytyy normaaliin vapariin ja 10-XX pitää olla Sramin XD.

  3. #1203
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta jostain luin että 11-sarjassa maantie ja MTB vaihtajia/vipuja ei voisi käyttää ristiin. Mutta kulutusosat, eli rattaat ja ketjut pelaa ristiin.

    Tätähän ei voi vissiin Shimanon kanssa tehdä. Eli XT pakkaa ei voi laittaa Ultegran sekaan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #1204
    nakamura10 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sgt.barnes Katso viesti
    Poimin Meridan 500 kesällä tuolta Cyclestä 799e kun oli tarjouksessa vähän aikaa. Älyttömän hyvä ostos myös 999e hintaan. Satula kyllä meni vaihtoon ja ensi kesänä jos laittas uudet kiekot ja sileät kumit
    Mitä renkaita olet miettinyt? Tuo on ostolistalla mulla.

  5. #1205
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Nyt näyttää pahasti siltä että minun crossarilla ajo loppuu tähän vuoteen. Keväällä ajattelin että kyllä se siitä mukavammaksi muuttuu kun tulee kesä ja saa kevyemmät vaatteet päälle, kesällä ajattelin että kyllä se siitä kun tulee kilometrejä lisää, nyt on pakko todeta että ei se muutu mihinkään. Ei pyörässä itsessään mitään varsinaista vikaa ole mutta ei vaan ole yhtään minun juttu tuo, onhan se ehkä nopeaa ja tehokasta mutta maasturilla ajo yksinkertaisesti on omaan makuun paljon mukavampaa puuhaa ja harrastuksen kuitenkin käsittääkseni olisi tarkoitus olla jotain mistä tulee hyvä fiilis. Mutta onpahan kokeiltu, ei tarvitse jäädä miettimään että mitäpä jos.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  6. #1206
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    ^Mielenkiintoinen näkemys, millaisessa ajossa sulla on tuo cyclo tai maasturit olleet? Vai onko kyse siitä, että soratieajot tms. eivät vaan nappaa ja maastoajo nappaa enemmän?

    Itse olen taas todennut, että cyclo ei mitenkään korvaa maasturia eikä maasturi voi oikein mitenkään korvata cycloa, näitä molempia on tullut nyt koitettu vähän väkisinkin. Isoimmat erot noiden kahden välillä on mulla se, että maasuri joustaa molemmista päissä ja siinä on 2,8-3,0" renkaat ja cyclo ei taas jousta mistään ja siinä on max 42mm renkaat.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  7. #1207
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Mutta onpahan kokeiltu, ei tarvitse jäädä miettimään että mitäpä jos.
    Itseään vastaan ei pidä taistella, mutta mielestäni ei silti ihan vielä kannata laittaa pyörää myyntiin. Itselläni ainakin on kausia, jolloin maasturilla ajaminen kiinnostaa enemmän kuin krossarilla ajaminen, päinvastoin jne. Tai olisiko krossarille käyttöä työmatkapyöränä, asiointipyöränä tms?

  8. #1208
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Itseään vastaan ei pidä taistella, mutta mielestäni ei silti ihan vielä kannata laittaa pyörää myyntiin. Itselläni ainakin on kausia, jolloin maasturilla ajaminen kiinnostaa enemmän kuin krossarilla ajaminen, päinvastoin jne. Tai olisiko krossarille käyttöä työmatkapyöränä, asiointipyöränä tms?
    Itellä selkeesti keväällä kun asfaltti sulaa, niin veri vetää maantielle, kesällä mettään ja syksyllä hiekkateille. Talvella sitten polkuja ja kelvejä tasaisesti.
    Mulla vaan kaksi pyörää jolla hoituu hyvin kaikki ajot rengastusta vaihtamalla. CycloGGmikälie ja läski.

  9. #1209
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Nyt näyttää pahasti siltä että minun crossarilla ajo loppuu tähän vuoteen. Keväällä ajattelin että kyllä se siitä mukavammaksi muuttuu kun tulee kesä ja saa kevyemmät vaatteet päälle, kesällä ajattelin että kyllä se siitä kun tulee kilometrejä lisää, nyt on pakko todeta että ei se muutu mihinkään. Ei pyörässä itsessään mitään varsinaista vikaa ole mutta ei vaan ole yhtään minun juttu tuo, onhan se ehkä nopeaa ja tehokasta mutta maasturilla ajo yksinkertaisesti on omaan makuun paljon mukavampaa puuhaa ja harrastuksen kuitenkin käsittääkseni olisi tarkoitus olla jotain mistä tulee hyvä fiilis. Mutta onpahan kokeiltu, ei tarvitse jäädä miettimään että mitäpä jos.
    Jos minkäänlainen kisaliekki palaa tai edes pikkuisen kytee, kannattaa ensin ehdottomasti kokeilla cyclocross-kisoja. Jos siellä ei aukea cyclocross-pyörän syvin olemus, niin sitten ei missään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #1210
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Minuakin jäi kiinnostamaan eikö greycap tykännyt cyclocrossista vai soratie/sekalais ajosta (gravel grindauksesta) mihin cycloja Suomessa käytetään.

    Ei sillä että hienoa pyöräilyssä on monipuolisuus. Toiset tykkää maastosta, toiset maantiestä ja jotku kaikesta siinä välilläkin.

  11. #1211
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    poistettu.
    hitlike muokkasi tätä : 18.10.2017 at 02.04

  12. #1212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Minuakin jäi kiinnostamaan eikö greycap tykännyt cyclocrossista vai soratie/sekalais ajosta (gravel grindauksesta) mihin cycloja Suomessa käytetään.
    Tästähän voisi saada oikean "Käännetään yhdessä Greycapin pää!" -ketjun...

    Tärkeintä, keskeisintä ja oleellisinta on että ajaa sillä cyclocrossillaan juuri sellaista ajoa mistä tykkää ja mitä haluaa eikä sellaista mitä ajattelee sillä yleensä ajettavan tai mitä sillä pitäisi jonkun muun mielestä ajaa. Vasta jos sellaista ajoa ei ollenkaan ole, "cyclocross" ei ole oma juttu eikä cyclocrosspyörällä tee mitään - paitsi ajaa tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan niitä pakollisia ajoja (jos sellaisia on) joihin ei parempaakaan pyörää satu omistamaan.

    Mulle esimerkiksi se ei ole lajinmukainen cyclocross eikä väärien polkujen cyclocross eikä mikään mutaisten reittien cyclocross ylipäätään. Eikä se ole puhdas gravel grinding eikä maantielenkkien ajaminen leveämmillä renkailla. Se on enempi sellainen all road -meininki, se että samaan lenkkiin voi mahtua kelviä, katua, maantietä, hiekkatietä, ulkoilutietä, helppoa polkua ja joskus (kun sille päälle sattuu) jopa pyörän kantamista umpimetsässä kun pitää päästä tieltä toiselle eikä välissä ole ajokelpoista polkua - ilman että on millään niistä sellaista tunnetta että on ihan väärällä pyörällä liikkeellä.

    PS Noin yleisesti voisi ajatella että jos cyclocrosspyörällä ajo ei maita, vikaa kannattaa etsiä myös ajoasennosta, mutta Greycap on ymmärtääkseni niin kokenut ketjunpyörittäjä että sillä puolella on kaikki tarvittava ja mahdollinenkin jo osaavasti tehty.

  13. #1213
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Nyt näyttää pahasti siltä että minun crossarilla ajo loppuu tähän vuoteen... maasturilla ajo yksinkertaisesti on omaan makuun paljon mukavampaa puuhaa.
    Mielenkiintoinen kommentti. Minulla on tulossa cc ver 3. Kahdesti olen vuosien saatossa cyclon hommannut intoa puhkuen ja kahdesti olen sen pois myynnyt kun se onkin osoittautunut aika turhaksi laitteeksi.

    Mutta nyt siis uskon löytäneeni sisäisen cyclo-kuskini. Ja yksi syy siihen on maantien ja autoliikenteen aiheuttama tympäännys. Ja toinen syy on jonkinlainen kyllästyminen "oikeaan" maastopyöräilyyn. Tai kyllästyminen siihen kun luut ei enää kestä kaatuilua...

    Ps. Ja minun CC ajelut on juurikin tuollaista edellä mainittua sekakäyttöä

  14. #1214
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Joo ei ole minun kohdalla siitä kiinni etteikö sorateillä ajelu maistuisi, se on hyvinkin hauskaa, teen sen vaan mieluummin kevyellä XC-maasturilla kuin crossarilla. Ei se ole ajoasennostakaan sinänsä kiinni, tai on - crossarista saisi omaan käteen varmasti oikein hyvän kun tankoa nostaisi, leventäisi ja vaihtaisi sen suoraan... no mutta hupsista, muutosten jälkeen kädessä on se 29er kapeilla renkailla. Tilanne vaan on se että minun ajossani tuollainen kymmenkiloinen crossari ei pärjää mukavuudessa kymmenkiloiselle maasturille alkuunkaan ja kun suorituskyvyssäkään ei mainittavaa eroa ole, monessa kohdassa maasturi itse asiassa suorittaa paremmin, niin en näe mitään järkeä ajaa sillä ainoastaan koska sillä ns. pitää ajaa kun se ei yksinkertaisesti ole kivaa. Tällä hetkellä ainoa asia joka puoltaa crossarin käyttöä asiointipyöränä on ettei harmita pätkääkään jos joku pöllii sen kaupassa käydessä.

    Toisin sanoen, vika ei sinänsä ole pyörässä itsessään, se on ihan hyvä laite ilman mitään varsinaisia puutteita. Se on vaan tällä hetkellä väärän ihmisen käytössä.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  15. #1215
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    ^Nyt oli niin hyvin sanottu, etta kaippa tuo valinta pitää hyväksyä Mulla itsellä kävi taas juuri päinvastoin, eli kevyempi XC-maasturi lähti myyntiin, kun Crossari tuli taloon. Mutta ehkä meidän kaikkien tosiaan paras ajaa sillä vehkeellä, joka itselle tuntuu parhaalta. Joskus tuo valinta aiheuttaa tyylirikkeitä suuntaan tai toiseen.

    Se on kyllä myös ihan totta, että soralla tuollainen "nopea XC-maasturi" menee varmasti ihan rinta rinnan Crossarin kanssa. Kyllähän sitä maailmalla paljon ajellaan myös Graveli kisoja/tapahtumia ihan hyvällä menestyksellä myös XC-tyyppisellä kalustolla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  16. #1216
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.301
    Saman olen kyllä huomannut itsekkin. Ajan joko katupyörällä tai maasturilla. Cyclon käyttö välikelin pyöränä on loppunut oikeastaan kokonaan trainerin oston jälkeen.

  17. #1217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    (...)Tilanne vaan on se että minun ajossani tuollainen kymmenkiloinen crossari ei pärjää mukavuudessa kymmenkiloiselle maasturille alkuunkaan(....)
    Mukavuudessa? Mitä tekemistä mukavuudella on cyclocrosspyörällä ajamisen kanssa? Sehän on epämukavuuden täysin harkittua hankkimista ja mahdollinen mukavuus tulee vain ja ainoastaan epämukavuuden taitavasta annostelusta!

  18. #1218
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Jos crossari ja maasturi molemmat painaa 10kg, niin onhan ne ihan eri tason pelejä. Itselle crossarin (alle 8kg) viehätys siinä, että se on huomattavasti kevyempi, nopeampi ja tehokkaampi polkea kuin maasturi. Maasturissa renkaat ja jousitus syö aina jonkun verran voimaa kun mäkeen runttaa.

  19. #1219
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    ^Samat fiilikset. Mäkin ajan melkein mielummin mun 14kg plussatäpärillä sitä soratien viereistä ojanpohjaa, kuin itse sortatietä

    Mutta tässä sen taas näkee: pyöriä, kuskeja ja ajotottumuksia on todella monen ryyppistä. Pääosin kaikki ajaa kuitenkin aina jonkun mielestä väärin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #1220
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.127
    Hullua puhetta! Myydään fillareita N-1 meiningeissä...tätä ei voi hyväksyä!

    Mutta saa olla nopia maasturi että sillä haastaa crossarin tiekäytossä tai varsin teknistä baanaa että kaipaa maasturin ominaisuuksia. Mutta mutta...pääosin crossarit taitavat päätyä rospuuttokäyttoon ja niillä ei ajeta kisaa tai koetella rajoja.
    6.7 WTF/kg


  21. #1221
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Mitäs mieltä voisko canyonin endurance al discistä tehdä crossarin? Ymmärtääkseni tire clearancea olisi se 33mm

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  22. #1222
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Mitäs mieltä voisko canyonin endurance al discistä tehdä crossarin?
    Miten crossari tehdään?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #1223
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Miten crossari tehdään?
    No tajusit varmaan mitä tarkoitan, mutta selvennetään nyt vielä jos näin perjantaina aivot eivät tulleet mukaan kotiin lähtiessä.

    Kestäisiköhän Canyon Endurance AL disc cyclocross tyylistä käyttöä mikäli siihen löisi 33mm renkaat alle vanteella jossa enemmän pinnoja. Pääasiallinen ajaminen tapahtuisi hiekkatie / helpot polut / maantie? Ei kilpailemista. Ottaako täysin maantielle suunniteltu runko/haarukka helposti itseensä poluilla / hiekkateillä?

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  24. #1224
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    No tajusit varmaan mitä tarkoitan, mutta selvennetään nyt vielä jos näin perjantaina aivot eivät tulleet mukaan kotiin lähtiessä.

    Kestäisiköhän Canyon Endurance AL disc cyclocross tyylistä käyttöä mikäli siihen löisi 33mm renkaat alle vanteella jossa enemmän pinnoja. Pääasiallinen ajaminen tapahtuisi hiekkatie / helpot polut / maantie? Ei kilpailemista. Ottaako täysin maantielle suunniteltu runko/haarukka helposti itseensä poluilla / hiekkateillä?

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Kestävyysnäkökulma ei tullut ensimmäisenä eikä edes toisena mieleen, hyvä että täsmensit. Kestää, en epäile hetkeäkään.

    Endurance-pyörä voi olla rakennettu niin vakaaksi ajettavaksi että se voi tuntua "oikeaa" crossaria kankeammalla ahtaalla polulla, mutta sekin on vaan karkea olettamus. Ohjainkannattimen pituudella ym. perusasioiden muutoksilla voi tietysti vaikuttaa ajotuntumaan ja pyörän käytökseen, eikä lopputulosta voi sen takia arvioida kokeilematta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #1225
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kestävyysnäkökulma ei tullut ensimmäisenä eikä edes toisena mieleen, hyvä että täsmensit. Kestää, en epäile hetkeäkään.

    Endurance-pyörä voi olla rakennettu niin vakaaksi ajettavaksi että se voi tuntua "oikeaa" crossaria kankeammalla ahtaalla polulla, mutta sekin on vaan karkea olettamus. Ohjainkannattimen pituudella ym. perusasioiden muutoksilla voi tietysti vaikuttaa ajotuntumaan ja pyörän käytökseen, eikä lopputulosta voi sen takia arvioida kokeilematta.
    Kiitos vastauksesta, oli ehkä vähän liian kärkkäästi kommentoitu, anteeksi siitä.

    Suurin osa ajosta tulisi juurikin tehtyä maantiellä sekä hiekalla, poluille ei välttämättä ole pakko päästä. Työmatkat tulee rullattua kaupungin läpi ja matkalla muutamia kanttikiviä yms ylitettävänä. Voisi tuon siis laittaa harkintaan Infliten lisäksi, kiitos.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  26. #1226
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.301
    Kannattaa tosiaan miettiä kerralla se haluttu rengastila. Cycloihinhan mahtuu yleensä huomattavasti leveämmät renkaat ja vielä lokaritkin paikakalleen.
    Iso osa katu/sora ajeluun tarkoitetuista "cyclo" renkaistahan on muutenkin 35mm tai yli. Myöskin talvella tuo max 33mm on "vähän" pieni.

  27. #1227
    Tässä videossa ajetaan (kuitu)Enduracella crossia, ehkä saat siitä jotain irti.

  28. #1228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Mitäs mieltä voisko canyonin endurance al discistä tehdä crossarin? Ymmärtääkseni tire clearancea olisi se 33mm

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Kyllä varmaan. Itse teen "crossarin" cännärin endurance - ultegra tai etap -sähkö versiosta. Paikat valmiiksi lokareille, menee heittämällä 32mm supreme sliksi alle. Kertoivat, että jopa 35mm ilman nappuloita mahtuu pyörimään.

    http://www.cannondale.com/en/USA/Pro...3-6023539b88fa
    http://maxwin.1g.fi

    -Whippet Racing Maailman Parasta Koiraurheilua-

  29. #1229
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    16
    Nyt on jokunen kuukausi takana Cannondale Caadx Apex 1:llä. Onpas ollut mukava ajella päivittäin koulumatkaa ja välillä jotain muutakin.

    Talven tullen laittelin alle 4cm leveät renkaat ja nehän meni lokarien kanssa paikoilleen. Takalokarin keskikiinnitys tosin piti irrottaa ja nostaa ruuvien yläpuolelle. Kiinnitys on nyt nippusiteillä, mutta on toiminut ongelmitta.

    1x11-välitys on tosin talvikumeilla ylämäessä kahden lapsen kärryn kanssa ollut tiukka poljettava. Selvittelin, niin eturattaan saisi vaihdettua 38-piikkiseen, vaikka onkin hintava. Sen tempun taidan kuitenkin vielä tehdä, jolloin raskaammalla kelillä olisi vähän leppoisampi polkea.

  30. #1230
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167

    Cyclocross VOL. II

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alpine Katso viesti
    Nyt on jokunen kuukausi takana Cannondale Caadx Apex 1:llä. Onpas ollut mukava ajella päivittäin koulumatkaa ja välillä jotain muutakin.

    Talven tullen laittelin alle 4cm leveät renkaat ja nehän meni lokarien kanssa paikoilleen. Takalokarin keskikiinnitys tosin piti irrottaa ja nostaa ruuvien yläpuolelle. Kiinnitys on nyt nippusiteillä, mutta on toiminut ongelmitta.

    1x11-välitys on tosin talvikumeilla ylämäessä kahden lapsen kärryn kanssa ollut tiukka poljettava. Selvittelin, niin eturattaan saisi vaihdettua 38-piikkiseen, vaikka onkin hintava. Sen tempun taidan kuitenkin vielä tehdä, jolloin raskaammalla kelillä olisi vähän leppoisampi polkea.
    Tämä oli hyvä postaus ja kiinnostava, kun pohdin yhtenä vaihtoehtona Caadx:ää joko Ultegra- tai sitten Sram-versiona. Jälkimmäisen vaihtoehdon osalta tutkailen myös mahdollisuutta viritellä Rival 1 -osasarja Tiagra-versioon.

    Innostuin toden teolla Caadx:n geometriasta, joka vaikutti tosi sopivalta, kun kokeilin pyörää aiemmin.

    Vaijeri(t) olisi tosin kiva viedä rungon sisällä ja taakse saada 35 mm nastarengas, mutta rungon geometria vienee voiton...vai mahtuiko kuinka leveä (nasta)rengas taakse ilman kikkailua?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •