Alkujaan tämän lähetti
Kalle H
Itse olen vähän päätynyt sihen, että puhtaaseen asfaltti ajoon 20-30mm renkaat on kivoja, asfalttipainotteiseen sora-ajoon 30-35mm renkaat on kivoja ja sorapainotteiseen asfattiajoon 35mm-> renkaat on kivoja.
Noista mainitsemistasi renkaista ainakin Riddler 37C renkaat nappula näyttää sen verran järeältä, että se kulunee ainakin takana aika nopeasti sileeksi asfaltilla.
Toisaalta Exposure ja Override kyllä varmasti rullaa kivasti, mutta kuviotahan noissa ei juuri ole, joten pito lehtien peittämällä märällä soralla on varmasti melko rajallista. Etenkin näin syksyksi ottaisin soralle mielummin vähän järeämpää rengasta. Toki niiden nastarenkaidenkin aikana rupeaa tässä lähenemään.
Mua itseäkin kiinnostaisi tuollainen 700c 40mm Byway, mutta sellaistahan ei ole ainakaan vielä.
Olen myös todennut sen, että kun asfaltti- ja soraominaisuuksia koittaa optimoida liikaa, ei saa oikein kumpaankaan opimaalisesti toimivaa settiä. Hieman voi toki pelata myös sillä, että ottaa taakse rullavamman renkaat ja eteen sitten vähän enemmän kuviota.
Taidan itse mennä sora-ajot nyt noilla 42mm resolute renkailla, jotta ovat kyllä aika ihanat. Ensi kesäksi hommaan sitten varmaan noi Overidet tms. rullaavat renkaat asfalttivanteille, tosin toi 40mm Maxxis refure tuntuu kuluvan takarenkaanakin niin hitaasti, että sillä ajaa varmaan vielä koko ensikauden samoin toi Rambler on kestänyt ajoa edessä todella hyvin.
Kirjanmerkit