LostInLaplandGiantElectrobikeBikeshop
Sivu 91 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Kyseessä on kuitenkin -15 malli. Hieno punamusta pyörähuoltoyrittäjän vanha, mutta miten se juttu suutarin kengistä menikään

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Keskiön laakerit kannattaa tsekata (ei saa rahista) ja Bluton sietäisi olla ainakin kertaalleen huollettu. Muuten on huoleton peli.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Omani rahisee vaikka on putsattu ja rasvailtu. Ehkä sinne menee vain kakkaa laakereihin helposti.

Runko tietysti kannattaa tsekkailla tarkkaan kun on carponia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Onko noissa alkupään dudeissa jotain ongelmakohtia tai tyyppivikoja. Olen aikeissa ostaa 2013 9.0cf. Eli mitä siis pitäisi osata katsoa ja kuunnella pyörää koeajaessa.

Alkuperäiset keskiönlaakerit on tosiaan heikosti suojattu ja niitä on hyvä puhdistaa ja rasvata välillä jos rahisee tai yms. sitkeyttä. Omassa Dude CF 8.0 (2015) en ole kyllä mitään muuta vikaa vielä löytäny ja surutta on painettu joka paikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Onko tuossa nuo e*13 kammet? Kokeile vähän ajella jos siitä lähtisivät rullaamaan, voipi olla se kiristysrengas vähä tiukalla
    Kannattaa ottaa huomioon että niissä keskiönlaakereissa on hyvä olla jonkinlainen preload joka tuotetaan juuri noiden kampien aps:llä. Ei niiden tarvikkaan pyöriä mitenkään "vapaasti".

Pitää tarkemmin syynätä runkoa ja tota laakeria. Ja kysellä keulan huollosta ja reverbin myös. Se on mulla jo kotona ni helppo kattella läpi rauhassa.

Kuuluuko tuon akselin olla 4.8 kumilla taka-asennossa? Näyttäis olevan etuasennossa tuossa koeajopyörässä ja hyvin mahtuu.

No jos mahtuu olemaan etuasennossa, niin saa toki olla.

No olkoon sitten Onko tollasella matkalla suurtakaan vaikutusta pyörän käytökseen?

on sillä aika iso ero. Mikä 4.8 rengas? Jj?

Maxxis colossus

Mulla oli hetken aikaa Dudessa 4.8” JJ (65mm kehällä) ja ei mitään toivoa, että olisi mahtunut edes paikalleen akseli etuasennossa. Isoja eroja todellisissa mitoissa eri kumivalmistajien kesken.

Juu, ei kyllä mahdu JJ 4,8" etuasennossa. Senpä takia muinoin tilasin 4,4 jotta sain siirrettyä akselia. Ainakin omaan ajoon on paljon parempi tuo akseli etuasennossa. Tuntuu ketterämmältä ja keula nousee helpommin. Ei oo paluuta taka-asentoon.

No ei siinä kyllä mitään kovin hurjaa eroa ole, tai sitten en osaa ajaa ja keskityn liikaa muihin juttuihin .

Tuo colossus on 120mm leveä ja aika matalan profiilin rengas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Mulla oli hetken aikaa Dudessa 4.8” JJ (65mm kehällä) ja ei mitään toivoa, että olisi mahtunut edes paikalleen akseli etuasennossa. Isoja eroja todellisissa mitoissa eri kumivalmistajien kesken.
    4.8 JJ kyllä meni paikalleen ja mahtui pyörimäänkin Duden vakiovanteilla DT swiss BR2300. Siirsin kuitenkin akselin taaakse kun niukasti oli tilaa.

Kyllä vaan mahtu 4.8 jumbo jim 80mm kehällä pyörii etuasennossa nii luulis 65mm mahtuvan 100mm vanteella ei enää mahtunu.

Eipä ole enää noita 4.8” kumeja, että voisin koittaa uudelleen, mutta silloin en näköjään osannut laittaa kiekkoa paikoilleen

Johtuisiko runko koosta mahtuuko jj4.8. Ainaki meillä S ja L koon rungot samasta pyörästä(spessu). L rungossa reilu 1 cm enemmän tilaa takana renkaalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Johtuisiko runko koosta mahtuuko jj4.8. Ainaki meillä S ja L koon rungot samasta pyörästä(spessu). L rungossa reilu 1 cm enemmän tilaa takana renkaalle.
    Geometriataulukko sanoo, että chainstayn mitta on kaikissa kolmessa runkokoossa sama.

Tänne fillarifoorumille tuntuu tämä tieto hukkuvan ja tämäkin ketju on fillarisuositukset nimellä. Olisiko ideaa perustaa jokin Canyon Dude ketju foorumille tai ryhmä Facebook:iin, jossa voisi näitä teknisiä juttuja puida? Täältä ei löydä mitään ja samoja asioita kysytään uudestaan ja uudestaan. En nyt tiedä ratkaiseeko kumpi yo. tämän eli onko muita ehdotuksia? FB löytyy muuten jo ryhmä "Canyon Dude CF Fat Bikes" mutta se on "globaali" ja englanniksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Olisiko ideaa perustaa jokin Canyon Dude ketju foorumille
    Eikö tää just ole sellainen?

tai ryhmä Facebook:iin... Tänne fillarifoorumille tuntuu tämä tieto hukkuvan...
    Oletko tosissasi, sinnehän tieto vasta hukkuukin.

Ei mulla oma lehmä ojassa ole, mut periaatteessa vois ollakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö tää just ole sellainen?

Oletko tosissasi, sinnehän tieto vasta hukkuukin.

Ei mulla oma lehmä ojassa ole, mut periaatteessa vois ollakin
    En ymmärrä? Ehdotuksesi on siis että...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    ...Ehdotuksesi on siis että...
    Ehdotan, että Canyon Dude -fillareista puhutaan Fillarifoorumilla "Canyon Läskipyörät" -ketjussa. Eli jatkaisimme nykykäytäntöä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ehdotan, että Canyon Dude -fillareista puhutaan Fillarifoorumilla "Canyon Läskipyörät" -ketjussa. Eli jatkaisimme nykykäytäntöä.
    Canyonilla on niin monia läskipyörämalleja, että kuten huomataan, Dudeja koskeva tieto hukkuu muiden sekaan. Ei ikään kuin näe metsää puilta
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Nyt tuli 2018 mallit. Kaksi jäykkää ja kaksi joustokeulaa.
    Vielä jäi ethirteen kammet perus 9.0:aan. Ilmeisesti niitä vielä nippu varastossa.
    edit: eikun uusittu design NEW EXTRA-LARGE EXTERNAL BOTTOM BRACKET BEARINGS
    Omassa kohta jo 1000km ajettuna ethirteen kammilla ilman lukkopulttia, eikä vieläkään ole irronneet. Pulttia tarvii ilmeisesti vain asennuksessa

Sopii linkittää (miel. kuvien kera) paras takaluokasuoja dudeen. Kyl niin kauhiasti heittää kuraa näillä keleillä.

^mulla vastaava xlc merkkinen. Muuten hyvä, mutta aika tiukille menee reverbin kanssa ja jää todellä pystyyn

Itsellä nämä. Toimii ihan ok ja tuon ”majavanhännän” kiinnitysmekanismi on nopeakäyttöinen.

http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Itsellä nämä. Toimii ihan ok ja tuon ”majavanhännän” kiinnitysmekanismi on nopeakäyttöinen.

http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/
    Mul on tää sama satsi, leveys riittää ainakin 4" renkaaseen. Toi etulokari on ainakin mulle tärkeempi, ilman tulee kurat naamalle. Kauniitahan noi takalokarit ei ole mitkään mut tän saa ainakin riittävän alas.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •