HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 10 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #271
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #272
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Hutchinsonin Overridet ovat lyhyen kokemuksen perusteella oikein mukavat renkaat ajeluun pääkaupunkiseudun vaihtelevilla pyöräteillä ja satunnaisiin maastopoikkeamiin. Timanttikuvio keskellä on todella pientä eli pitoa löytyy rajallisesti, mutta se kompsenoituu vauhdilla tasaisilla alustoilla.
    “I'm a little bit whoor, a little bit whaeey, a little bit swish-swish-swish! I'm a little bit dodgy, I'm a geezer."

  3. #273
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Hutsu vaikuttaa kiinnostavalta. Voisi kokeilla. Ei mikään ihan halpa kylläkään.

    edit: ↓ no minä kun katsoin jostain, että olisivat yli 60€/kipale
    JackOja muokkasi tätä : 16.08.2017 at 12.50


  4. #274
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hutsu vaikuttaa kiinnostavalta. Voisi kokeilla. Ei mikään ihan halpa kylläkään.
    Omani tilasin cycletyres.comista vaatehuonemaiseen 30,99 kappalehintaan. Tulivat alle viikossa, posteja kymppi.
    “I'm a little bit whoor, a little bit whaeey, a little bit swish-swish-swish! I'm a little bit dodgy, I'm a geezer."

  5. #275
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hutsu .. yli 60€/kipale
    Kalliin puoleinen hutsu, pitäisi varmaan mieluummin puhua ylevästi "seuralaisesta" tms.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jekkujätkä Katso viesti
    30,99 kappalehintaan
    Jo alustavasti edullisempi hutsu, eli ihan tavallinen hutsu. Mutta kannattaa muistaa Led Zeppeliniä siteeratakseni "tsingis-kaan"
    LJL muokkasi tätä : 16.08.2017 at 21.33
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mutta kannattaa muistaa Led Zeppeliniä siteeratakseni "big laid woman ain't got no soul"
    Kannattaisi siteerata oikein: "A big legged woman ain't got no soul"

  7. #277
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr TuKo Katso viesti
    Kannattaisi siteerata oikein: "A big legged woman ain't got no soul"
    Matti Nykänen on esikuvani
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #278
    Hutsu on kyllä hyvän näköinen! Varmaan hyvä kompromissi sekalaiseen asfaltti-hiekkatieajoon. Miksei tuota keskialuetta olisi voinut toisaalta tehdä suoraan slickiksi... ainakin tämän arvostelun mukaan se kuluu nopeasti sileäksi: http://road.cc/content/review/223425...mm-gravel-tyre

  9. #279
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Tässä kun speksaillaan tuota gravel / cyclocross projektia, niin kysellään nyt renkaista.

    Hakusessa 37-40 mm leveä rullaava rengas jolla pärjää poluillakin. Tai ainakin vetopitoa saisi riittää tuonne latupohjien pehmeisiin ylämäkiä.

    Schwalben G-One ja Challenge Grinder on noteerattu, mutta millainen Maxxis Rambler mahtaisi olla?

  10. #280
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Schwalben G-One ja Challenge Grinder on noteerattu, mutta millainen Maxxis Rambler mahtaisi olla?
    Mulla on 40mm Rambler yleiskiekoissa eturenkaana ja siinä se kyllä toimii ihan OK. Melko matala nappula tuossa kyllä on, joten pehmeällä pito tuppaa häviämään tuosta melko helposti.

    Resolute on ollut kyllä ihan loistava, mutta se voi 42mm koossa olla vähän iso.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  11. #281
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hakusessa 37-40 mm leveä rullaava rengas jolla pärjää poluillakin....
    Panaracer Gravel King SK


  12. #282
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Panaracer Gravel King SK
    Ehtottomasti, 35mm leveydessä suosittelen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #283
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Onko tämä 37 mm Kenda jo crossirengas?
    https://www.bike24.com/1.php?content...0113;orderby=2
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #284
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    ^on, ja on kiva rengas, mutta on tosiaan crossirengas ja siis siksi offtopiccia.


  15. #285
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Täällä on ollut paljon keskustelua noista panaracer gravel king sk:sta. Rullaa ilmeisesti hyvin mutta kestävätkö nuo myös (pk seudun) sepeliä? Tubeless konversio myös onnistuu tarpeen mukaan. Tulisivat mustan talven lenkkikäyttöön

  16. #286
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Itsellä ollut 1.5v SK:t (40mm) alla ja yksi rengasrikko tullut, enkä ole kyllä Tampereen sepeleitä vältellyt, päinvastoin.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  17. #287
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Kuinka nuo Challengen Gravel Grinderin eri versiot poikkeavat toisistaan? Heidän kotisivuilla on aika niukasti tietoa.

  18. #288
    [QUOTE=Kalle H;2713260]Mulla on 40mm Rambler yleiskiekoissa eturenkaana ja siinä se kyllä toimii ihan OK. Melko matala nappula tuossa kyllä on, joten pehmeällä pito tuppaa häviämään tuosta melko helposti.

    40 mm Rambler, 19 mm vanteella 38 mm, rullaa kohtuullisesti ja meluttomasti, hiekkaisella kelvillä vauhdissa tuntuu lähtevän alta. Mutaiseen metsään löytyy varmasti parempiakin.

  19. #289
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Tollaseen jokapaikanhöylä Tripsteriin pitäis kestävät mutta nopeat renkaat ostaa. Ajot jakautuu varmaan noin 60/40% asfaltti/hiekkatie joten ei välttämättä mitään mahdotonta nappulaa tarvitse? Toki välillä voi prosenttiosuudet vaihtua toisinkin päin mutta pääosin kuitenkin noin. Tuollainen asfaltilla toimiva GG-kelpoinen rengas siis hakusessa. Juurakkopoluille tuskin tulee lähdettyä mutta jotain latupohjan tapaista sileää reittiä varmastikin aina välillä.

    Sen verran ite katoin, että WTB Exposure 34c ja Riddler 37c sekä Hutsun Override 38c voisivat ainakin olla vaihtoehtoina. Täällä kehuttu Sorakunkku on varmaan liiaksi kuvioitu? Joku WTB Bywayn kaltainen 37-40 millisenä olis varmaan kova sana?

    Kuinkas tuo renkaan leveys. Onko suurta eroa 35 ja 40 millisillä renkailla? Että minkä levyisiä kannattaisi katsella..

    Kehinä Stanssin Grailit ja tubeleksena olisi tarkoitus asentaa.

  20. #290
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    .... Täällä kehuttu Sorakunkku on varmaan liiaksi kuvioitu?
    .
    Ei oo, kui nii?


  21. #291
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei oo, kui nii?
    Kuvion perusteella ajattelin, että on enemmän järeään gg käyttöön kuin asfaltille. On täällä toki sen rullaavuutta asfaltilla kehuttu suhteessa karkeaan kuvioon..

  22. #292
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Kuvion perusteella ajattelin, että on enemmän järeään gg käyttöön kuin asfaltille. On täällä toki sen rullaavuutta asfaltilla kehuttu suhteessa karkeaan kuvioon..
    Ei se kuvio ole kyllä kovin karkea jos vertaa krossi- tai maastorenkaisiin Kyllä rohkenen suositella noihin em. ajoihisi Grävelkingejä, vaikka onkin laimeaa aina suositella niitä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #293
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Ja voihan niitä renkaita ostaa heti pari settiä. Kumiloiset on halpojakin (pl. 120TPI Gravdal*) ja eroonkin pääsee torilla ellei tykkää.

    Ja kohtahan on taas nastakelit, valmistuuko santein projekti ennen sitä?

    ---
    *Mikä mahtaa olla tulevan kauden ooveehoo? Jokohan menee yli sadanviidenkympin


  24. #294
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ---
    *Mikä mahtaa olla tulevan kauden ooveehoo? Jokohan menee yli sadanviidenkympin
    Ot mutta on reidestä olevaa, ettei Schwalbe tai kukaan muukaan voi vain yksinkertaisesti alkaa tehdä taittuvakylkistä nastarengasta mallia Ice Spiker Pro goes 35mm, joka maksaisi vaikka saman verran kuin isoveljensä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #295
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Sen verran ite katoin, että WTB Exposure 34c ja Riddler 37c sekä Hutsun Override 38c voisivat ainakin olla vaihtoehtoina. Täällä kehuttu Sorakunkku on varmaan liiaksi kuvioitu? Joku WTB Bywayn kaltainen 37-40 millisenä olis varmaan kova sana?

    Kuinkas tuo renkaan leveys. Onko suurta eroa 35 ja 40 millisillä renkailla? Että minkä levyisiä kannattaisi katsella..
    Itse olen vähän päätynyt sihen, että puhtaaseen asfaltti ajoon 20-30mm renkaat on kivoja, asfalttipainotteiseen sora-ajoon 30-35mm renkaat on kivoja ja sorapainotteiseen asfattiajoon 35mm-> renkaat on kivoja.

    Noista mainitsemistasi renkaista ainakin Riddler 37C renkaat nappula näyttää sen verran järeältä, että se kulunee ainakin takana aika nopeasti sileeksi asfaltilla.
    Toisaalta Exposure ja Override kyllä varmasti rullaa kivasti, mutta kuviotahan noissa ei juuri ole, joten pito lehtien peittämällä märällä soralla on varmasti melko rajallista. Etenkin näin syksyksi ottaisin soralle mielummin vähän järeämpää rengasta. Toki niiden nastarenkaidenkin aikana rupeaa tässä lähenemään.

    Mua itseäkin kiinnostaisi tuollainen 700c 40mm Byway, mutta sellaistahan ei ole ainakaan vielä.

    Olen myös todennut sen, että kun asfaltti- ja soraominaisuuksia koittaa optimoida liikaa, ei saa oikein kumpaankaan opimaalisesti toimivaa settiä. Hieman voi toki pelata myös sillä, että ottaa taakse rullavamman renkaat ja eteen sitten vähän enemmän kuviota.

    Taidan itse mennä sora-ajot nyt noilla 42mm resolute renkailla, jotta ovat kyllä aika ihanat. Ensi kesäksi hommaan sitten varmaan noi Overidet tms. rullaavat renkaat asfalttivanteille, tosin toi 40mm Maxxis refure tuntuu kuluvan takarenkaanakin niin hitaasti, että sillä ajaa varmaan vielä koko ensikauden samoin toi Rambler on kestänyt ajoa edessä todella hyvin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #296
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei se kuvio ole kyllä kovin karkea jos vertaa krossi- tai maastorenkaisiin Kyllä rohkenen suositella noihin em. ajoihisi Grävelkingejä, vaikka onkin laimeaa aina suositella niitä.
    Okei. Pistetään siis myös tuo sorakunkku harkintaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ja voihan niitä renkaita ostaa heti pari settiä. Kumiloiset on halpojakin (pl. 120TPI Gravdal*) ja eroonkin pääsee torilla ellei tykkää.

    Ja kohtahan on taas nastakelit, valmistuuko santein projekti ennen sitä?
    Runkoa odotellassa on hyvä speksata ekoiksi renkoiksi mahollisimman hyvät. :P Siinä ja siinä varmaan, että saako tuota ajoon ennen nastakelejä..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Itse olen vähän päätynyt sihen, että puhtaaseen asfaltti ajoon 20-30mm renkaat on kivoja, asfalttipainotteiseen sora-ajoon 30-35mm renkaat on kivoja ja sorapainotteiseen asfattiajoon 35mm-> renkaat on kivoja.

    Noista mainitsemistasi renkaista ainakin Riddler 37C renkaat nappula näyttää sen verran järeältä, että se kulunee ainakin takana aika nopeasti sileeksi asfaltilla.
    Toisaalta Exposure ja Override kyllä varmasti rullaa kivasti, mutta kuviotahan noissa ei juuri ole, joten pito lehtien peittämällä märällä soralla on varmasti melko rajallista. Etenkin näin syksyksi ottaisin soralle mielummin vähän järeämpää rengasta. Toki niiden nastarenkaidenkin aikana rupeaa tässä lähenemään.

    Mua itseäkin kiinnostaisi tuollainen 700c 40mm Byway, mutta sellaistahan ei ole ainakaan vielä.

    Olen myös todennut sen, että kun asfaltti- ja soraominaisuuksia koittaa optimoida liikaa, ei saa oikein kumpaankaan opimaalisesti toimivaa settiä. Hieman voi toki pelata myös sillä, että ottaa taakse rullavamman renkaat ja eteen sitten vähän enemmän kuviota.

    Taidan itse mennä sora-ajot nyt noilla 42mm resolute renkailla, jotta ovat kyllä aika ihanat. Ensi kesäksi hommaan sitten varmaan noi Overidet tms. rullaavat renkaat asfalttivanteille, tosin toi 40mm Maxxis refure tuntuu kuluvan takarenkaanakin niin hitaasti, että sillä ajaa varmaan vielä koko ensikauden samoin toi Rambler on kestänyt ajoa edessä todella hyvin.
    Ok, tää oli hyvää infoa! Pitääpä tutkia löytyykö mitään Bywayn kaltaista jossain 35-40mm luokassa. Exposure olis muuten, mutta sais olla vähän leveämpi ja kestävämpi. Jossain foorumilla ei kehuja saanut soratiekestävyydestä.

    Toki sitten on se sorakunkkukin. Kattelin tarkemmin kuvia tuosta ja eihän se kuvio nyt aivan niin maasturi ollutkaan mitä oletin.

  27. #297
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Exposure olis muuten, mutta sais olla vähän leveämpi ja kestävämpi. Jossain foorumilla ei kehuja saanut soratiekestävyydestä.
    Kaverilla meni kanssa yksi tollanen 34mm exporuse puhki todella nopeasti, siinä tais muutenkin olla kulutuspinta uhuen puoleinen, joten kovin pitkäikäinen ei tuo välttämättä ole.

    Vaikeahan noita kästävyyksiä, on toki ennakoida taitaa tuuri vaikuttaa lopulta enemmän kuin taito.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #298
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Itse olen onnistuneesti polkenut 40mm sorakunkuilla asfaltilla pitempiäkin siirtymiä ilman että ihan v-käyrä nousi taivaisiin. Mutta gummien lisäksi toinen suuri tekijä oli täyspitkien lokasuojien pois otto. En tiedä montako wattia ne vie tehoa asfaltti nopeuksilla mutta fiiliksen puolelta tuntuma on ainakin lähelle sataa

  29. #299
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Bicycle Quarterlyn mukaan (vuodelta 2012) lokasuojien aerodynaaminen vaikutus on +-0: https://janheine.wordpress.com/2012/...orld-bicycles/

  30. #300
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Minä vähän luulen, että lokasuojat parantavat ilmanvastusta leveillä ja karkeilla renkailla paljonkin kovemmin ajaessa.
    Se 40mm nappularengas jarruttaa vastapalloon pyöriessään ihan toisella tavalla, mitä kapea maantierengas. Tietenkin lokarin täytyisi olla edestä riittävän pitkä ja lähellä rengasta, niinkuin tuossa testissäkin on. Jos lokkari loppuu ennen klo12, niin eihän sillä sitten ole ilmanvastuksen kannalta parantavaa vaikutusta.

    Paineilmallahan tuo on aika helppo testata. Jos puhaltaa sileää maantierengasta, niin ei se nyt mitenkään kamalan äkkiä lähde kiihtymään, eikä pysähdy vastasuuntaan tohotellessa. Maaasturin kumi taas ottaa kierroksia aika hätäseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •