HephaElectrobikeGarminGiant
Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Mikä hybridipyörä?

  1. #1

    Mikä hybridipyörä?

    • Ajan 10-90 minuutin matkoja (per suunta), enimmäkseen pyöräteitä pitkin.
    • Haluan etujousituksen tai miksi niitä kutsutaankaan.
    • Hinta pitää olla alle 1000€
    • Pyöriä pitää päästä kokeilemaan Turussa tai lähialueella.
    • EI napavaihteita
    • Olen noin 193cm pitkä mies


    Ostin pari vuotta sitten halpis pyörän ja sen kanssa olen saanut tapella jatkuvasti kaikin eri tavoin. Enää en jaksa. Tämmöisiä olen katsellut, mutta en sitten osaa sanoa, mikä olisi järkevin ostos. Google ja foorumin haku eivät paljon auta.


    nishiki-hybrid-x-three-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...-x-three-2017/
    nishiki-hybrid-x-five-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...d-x-five-2017/
    crescent-helag-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...nt-helag-2017/

    Otan toki suosituksia vastaan.

  2. #2
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aapelimon Katso viesti
    • Ajan 10-90 minuutin matkoja (per suunta), enimmäkseen pyöräteitä pitkin.
    • Haluan etujousituksen tai miksi niitä kutsutaankaan.
    • Hinta pitää olla alle 1000€
    • Pyöriä pitää päästä kokeilemaan Turussa tai lähialueella.
    • EI napavaihteita
    • Olen noin 193cm pitkä mies


    Ostin pari vuotta sitten halpis pyörän ja sen kanssa olen saanut tapella jatkuvasti kaikin eri tavoin. Enää en jaksa. Tämmöisiä olen katsellut, mutta en sitten osaa sanoa, mikä olisi järkevin ostos. Google ja foorumin haku eivät paljon auta.


    nishiki-hybrid-x-three-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...-x-three-2017/
    nishiki-hybrid-x-five-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...d-x-five-2017/
    crescent-helag-2017 https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...nt-helag-2017/

    Otan toki suosituksia vastaan.
    Kannattaa katsoa myös 29"maastureita.

  3. #3
    Huoh, vanhassa Nakamura Uomo 28" on siis ilmeisesti renkaat 28"? Noissa muissa on ilmeisesti vain 24", mitä se sitten tarkoittakaan käytännnössä. Huoh, kun haluaisin vain pyörän, joka kestää vähän töyssyjäkin eikä iske rajusti, ja on kevyt polkea.

    Ilmeisesti 24" hybridi sopii kuitenkin pituiselleni, jonkun taulukon mukaan. Siinä ei mitään 28" edes ole lueteltu. Noh kokeilen kuitenkin.

  4. #4
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Vaikka halpiksissa on usein paljon huonoja komponentteja, ns. merkkipyörien halvimmissa malleissa voi olla samaa ongelmaa. Ongelmatonta pyörää itse alkaisin etsiä n. 700-800 euron hintaluokasta ja siitä ylöspäin. Hybrideissä tuokin on taso, jossa joustokeulojen laatu ei yleensä ole kehuttava, siksi miettisin uudestaan tarvetta joustokeulaan. Töyssyissä joutuu keventämään joka tapauksessa, muuten takapuoli hakkaa satulaan. Samalla vaivalla keventää eturenkaalta tulevia iskuja. Itselläni ainakin tuo on automaatio ajotavassa ja oikeastaan ainoa mukavuutta heikentävä juttu on pienet halkeamat asfaltissa yms. Niitä vastaan kannattaa miettiä joustokeulan vaihtoehtona leveitä, n. 50 mm renkaita, joista on iloa myös talvella sileälläkin pinnalla.

    Turussa tutustuisin Ajopyörän tarjontaan. Sieltä ainakin Konalla ja Feltillä on kiinnostavia malleja niin joustokeulalla kuin jousittamattomanakin. Tosiaan maasturien valikoima kannattaa jousitetun pyörän ostajan myös katsoa. Ainakin kokeilla, jotta saa tuntumaa niiden ajettavuuteen. Erona on lähinnä se, että maasturissa on vakiona leveät renkaat (hybridiin mahtuu yleensä enintään n. 37-45 mm renkaat), parempi tarjonta (hintahaitari eli laatutaso ulottuu ylemmäs) ja vaikeampi asentaa täyspitkät lokarit. Tavaratelineen kiinnityspaikkojakaan ei läheskään aina maastureissa ole. Jos maasturin leveä nappularengas on feng shuin kannalta väärä valinta, voi renkaat vaihtaa sileämpiin. Teoriassa myös kapeampiin, mutta alta 50 mm leveyteen en perusteita keksi.

    Pohdinnastasi tuumakokoihin liittyen en päässyt kartalle. Aikuisten pyörissä on yleensä vannekoko 28". Toinen tapa merkitä sama asia on 622 mm ja kolmas 700c. Sama juttu maastureissa, vaikka jostain syystä niissä monesti puhutaan 29" renkaista. Maastureita on myös 27,5" eli 650b-merkinnällä, mutta 193 cm pituisen kuskin hybriditarpeeseen niissä tuskin on mitään kiinnostavaa. Kokonaan eri asia on rungon koko. 24" renkaita käytetään Jopossa ja lastenpyörissä eli ei missään sinulle tarkoituksenmukaisessa pyörässä.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Harkitsisin noita kriteereitä vielä, ihan itse tekemääni virheeseen perustuen. Omassa hybridissä joustokeula on komponentti josta on eniten haittaa (vie voiman ylämäissä, lisää painoa ja huollettavia kohteita), eikä tuo oikeastaan lainkaan hyötyä - jos joustoa oikeasti tarvitsee, fitness-pyörä on väärä valinta. Suosittelen joustamatonta haarukkaa, vaimolla se on hiilikuituinen joka joustaa materiaalinsa takia vähän, se pyörä on kadehdittavan paljon parempi ajaa.

    Mallina vaikkapa http://www.raispo.fi/polkupyorat/spe...irrus-elite-17

  6. #6
    Ajattelin sitä jousitusta vain siksi, koska minulla on selkä paskana ja romupyörällä ainakin, kun ajan jalkakäytävän maalien yli, sattuu niin pirusti. Kavereilla oli joku 500-800€ pyörä, jota kokeillessa ei sattunut paljon. Asento oli tosin hirveä eikä sitä voinut paljon säätää.

    Tuossa sirrus elite pyörässä on Sora vaihteet, joista joku täällä kirjoitti "jätä hyllyyn"

    Olen bikeshopista nyt katsellut pyöriä. En sitten tiedä, mikä olisi parempi

  7. #7
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jousto sopisi paremmin satulatolppaan tuossa tapauksessa ja sen saa melkein mihin pyörään tahansa.

  8. #8
    Päädyin lopulta ostamaan Stevens Bikes Randonneur Disc Gent pyörän https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...a/pSTRANDISCM/

    Kallis oli, mutta ainakin on mukava käyttää kun asento ei ole semmoinen liian kumara/matala. Vähän on tosin töyssyistä meno ja satula on kuin kivestä veistetty. Kun olen tottunut Nakamura Uomo 27" 7 pyörällä polkemaan, niin tämä uusi tuntui kuin siinä olisi ollut moottori alla. Siis se lähti ihan itsestään kulkemaan, eikä pysähtynyt, ennen kuin jarrutin. Mäetkin pystyi nyt polkemaan ylös.

    Kiitoksia kaikille.

  9. #9
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Hieno ja taatusti toimiva pyörä, jossa suurin murhe tulee olemaan riittävän järeä lukitus. Ennenkuin joku alkaa valitaa painosta, täytyy huomioida varusteet. Varusteista riisuttuna lukema olisi täysin kilpailukykyinen muiden riisuttujen pyörien kanssa.

    Satula on henkilökohtainen juttu, eikä istuvuus ole hinnasta riippuvainen. Jos satula ei parin sadan kilsan jälkeen ala tuntua sopivalta, kannattaa miettiä kahta vaihtoehtoa. Joko vaihtaa sen ja/tai sitten alkaa käyttää pyöräilyhousuja, joissa on pehmuste. Triathlonshortsien pehmuste on niin ohut, ettei haittaa siviilissä muuta toimintaa. Paksummin pehmustetut pyöräilyhousut (shortsit/alushousut)voi tuntua hiukan kömpelöistä kävellessä. Yleensä nuo kovemmat satulat ovat pitemmillä matkoilla mukavampia varsinkin pyöräilyhousuja käytettäessä.

  10. #10
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Aikuisten pyörissä on yleensä vannekoko 28". Toinen tapa merkitä sama asia on 622 mm ja kolmas 700c. Sama juttu maastureissa, vaikka jostain syystä niissä monesti puhutaan 29" renkaista.
    Yksinkertainen selitys tuohon on, että 28" on rengaskoko (nimellinen ulkohalkaisija), ei vannekoko.
    Samalla ETRTO 622mm vanteella matalalla asfalttikumilla on nimellishalkaisija 28", normaalilla maasturikumilla 29" ja ylikokoisella 29+.

  11. #11
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Laitoin pystyasennossa ajettavaan tavarapyörään tällaisen joustavan tolpan, voisi auttaa jos tartvitset pehvan alle joustoa: https://www.rosebikes.fi/tuote/sunto...ost/aid:614120

    Tuolla menetelmällä (ikäänkuin taaksepäin) joustava tolppa on parempi kuin töyssyssä vain lyhenevä, koska matka polkimille ei muutu yhtä paljon. Suoraan tolpan sisään joustava on taas nätimpi. Edit: niinjuu ja päädyit etujoustottomaan, hyvä valinta! Nyt vaan kilometrejä nielemään
    hphuhtin muokkasi tätä : 29.09.2017 at 06.48

  12. #12
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Nopea hyvä päätös, satulaa ei pehmennä satulaputken jousto, mutta tien tärskyjä suodattaa, onnea uudelle pyörälle!

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Ei ehkä mielestäni paras vaihto-ehto mutta sinulle varmaan sopiva. Paljon mukavia kilometrejä vaan alle!

Samanlaisia aiheita

  1. Hybridipyörä työmatkapyöräilyyn
    By anuer in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 20.11.2017, 15.47
  2. Hybridipyörä jossa on pakkari
    By Gnopps in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 21.07.2015, 09.27

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •