Voin luetella vain yhden, mutta melko merkittavan. Saatavuus ilman putiikki-custom-iso-raha touhuja. Juu markkinavetoista, mutta ainakin mun viimeisimpia CX ja maasturivalintoja ohjasi hyvin pitkalle saatavuus lahikaupasta ja massamerkeilta. Minulle ei noista vanhan tekniikan eduista ole mitaan hyotya vaan enemmankin haittaa jos ne saadakseni pitaa jotain muun kaluston kanssa yhteensopimatonta custom-kamaa. Nopeus on varmasti ihan sama akseleista ja emaputkista riippumatta. Ja minulle ei ihan pienet painoerot merkkaa mitaan kun kuskilla on painoa yli 80 kiloa eika mun ajomaastoissa ole yli viiden minuutin makea kaytannossa koskaan.
Bourbonin tuoksuiset partapyorailyt ovat sitten asia erikseen. Minulle ei parta kasva ja minulta onnistuu pienessa pierussa ajaminen jopa hiiliukuituisella levaricrossarilla vaikka siihen ei 50 mm kumit mahdukaan.
EDIT: Etupaan jaykkyys...Mulla on ollut nelja erilaista CX pyoraa vannejarruilla ja niissa kaikissa on ollut niin loysa keula, etta sita on pitanyt helpottaa erilaisilla kikoilla, jotka ovat parhaimmillaankin olleet kohtalaisia kompromisseja. Nama uudet 1.5" keulat lapiakseleilla ovat ehka kovempia kuin aikaisemmat keulat, mutta vastineeksi ne eivat vatkaa vaikka nappaa reilumman kourallisen etujarrua.
Kirjanmerkit