ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 52 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    niin luettelepa äkkiseltään vaikka kolme nyky-GG-pyörien etua, jotka syntyvät ylikokoemäputkesta ja kolme etua, jotka syntyvät läpiakseleista.
    Voin luetella vain yhden, mutta melko merkittavan. Saatavuus ilman putiikki-custom-iso-raha touhuja. Juu markkinavetoista, mutta ainakin mun viimeisimpia CX ja maasturivalintoja ohjasi hyvin pitkalle saatavuus lahikaupasta ja massamerkeilta. Minulle ei noista vanhan tekniikan eduista ole mitaan hyotya vaan enemmankin haittaa jos ne saadakseni pitaa jotain muun kaluston kanssa yhteensopimatonta custom-kamaa. Nopeus on varmasti ihan sama akseleista ja emaputkista riippumatta. Ja minulle ei ihan pienet painoerot merkkaa mitaan kun kuskilla on painoa yli 80 kiloa eika mun ajomaastoissa ole yli viiden minuutin makea kaytannossa koskaan.

Bourbonin tuoksuiset partapyorailyt ovat sitten asia erikseen. Minulle ei parta kasva ja minulta onnistuu pienessa pierussa ajaminen jopa hiiliukuituisella levaricrossarilla vaikka siihen ei 50 mm kumit mahdukaan.

EDIT: Etupaan jaykkyys...Mulla on ollut nelja erilaista CX pyoraa vannejarruilla ja niissa kaikissa on ollut niin loysa keula, etta sita on pitanyt helpottaa erilaisilla kikoilla, jotka ovat parhaimmillaankin olleet kohtalaisia kompromisseja. Nama uudet 1.5" keulat lapiakseleilla ovat ehka kovempia kuin aikaisemmat keulat, mutta vastineeksi ne eivat vatkaa vaikka nappaa reilumman kourallisen etujarrua.
    6.7 WTF/kg

Minä olen semmoista sukupolvea, että alumiiniset pyörät kun tulivat ne olivat ihan pirun kalliita ei alumiinia ollut silloin kuin lentokoneissa. Sittenhän se yleistyi ja halpeni ja hyvä niin. Parempaa teräsrunkoa mulla ei koskaan ollut, hiilarimaantiepyörä oli ihan ok. Alumiini on mun juttu, kait historiallisista syistä. Noita läpiakseleita mä en ihan käsitä, pari läskin etuakselia rikoin jo kun kiristin liikaa. Takana taas saa jännittää, meneekö se tälläkin kertaa läpi vai mitä tapahtuu. Hydrauliset levarit laitan jos mahdollista, nyt oon värkkäämässä vanhaan maasturiin 27.5-kiekkoja ja CX-keulaa. Taakse sopivat jarruvanteet ja v-jarrut on tosi vähissä, Paulin Motolight mainittiinkin. Kiinnostaa vain rakennella noita vanhoja romuja ennen kuin ostaa uutta.

noniinno Guest
    Kivien sinkoilu vinoputkeen on ilmeisesti vasta löydetty ilmiö gg-piireissä. Maastopyörän eturengas heittelee oravan kokoista murkulaa tuon tuosta vinoputkeen, ja ei ole ainakaan minulta yksikään kuiturunko tuohon hajonnut. Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin keveysfriikkinä ei teräsrunko kiinnosta vähääkään. Jos haluan nostalgiaa tai sielua, niin päristelen pappatunturilla auringonlaskuun jättäen sinisen usvan notkoihin leijumaan. Ajomukavuuteen en ota kantaa kun en noissa juuri koskaan eroja tunne, jos vaan rengasosasto on kunnossa. Sen verran tuntemuksia kuitenkin olen rekisteröinyt, että Giantin kisakrossari ei ollut mikään mukavuuslippulaiva millään alustalla, vaikka olikin kuiturunkoinen. Tämänhetkinen alumiininen maantiepyöräke 30mm renkailla tuntuu paljon mukavammalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Bourbonin tuoksuiset partapyorailyt ovat sitten asia erikseen. Minulle ei parta kasva ja minulta onnistuu pienessa pierussa ajaminen jopa hiiliukuituisella levaricrossarilla vaikka siihen ei 50 mm kumit mahdukaan.
    Mulla parta kasvaa hyvin, mutta bourbonit maistuu huonosti. Single malt voi mennä joskus kerran viidessä vuodessa, mutta noin yleisesti ottaen väkevät viinakset ei oikein ole mun juttu - eikä ne kuitupyörät. Muuten osuu kyllä hyvin. Karvaa kasvaa sen verran säärissäkin ja kun hyvänäkin päivänä kisaan fleetin puolivälipaikoista oli laji mikä hyvänsä, niin maaliviivalla hävettää paljon vähemmän, kun alla on vanhanaikaisen näköinen teräspyörä eikä kisakireeltä näyttävä kuitutykki. Parta kuitenkin näyttää yhtä harmaalta ja olut maistuu ihan yhtä hyvältä kisan jälkeen, olipa alla kummanlainen pyörä hyvänsä..

Oli meillä niitä kuitutykkejäkin silloin muutamia vuosia sitten, kun jälkikasvu vielä ajoi Focus-leideissä SM-mitaleista. Tosin ne oli kokonaan tai osin sponssattuja eli niissä ei omaa rahaa hirveesti ollut kiinni. Siinä touhussa olivat kuitenkin ihan paikallaan.

Niin en mä kuitenkaan mikään HC-hiilarimies ole. Tässä on kerettiläinen teräslaitos, jonka sain rullaamaan aikaisemmin tänään. Terästä, läpiakselit, hiilarikeula, nestelevyt, 44mm emäputki ja 1X, eikä mahdu 700x42 isompi nakki. Kai tolla kuitenkin mieluummin ajaa kuin turpaansa ottaa.
    6.7 WTF/kg

^ Siinä on muka yhteenkuulumattomat törmänneet toisiinsa mahtavalla tuloksella! Älä mene muuttamaan yhtään mitään minkään värien yhteensovittamisen takia! "Pyöräsi kuva" -ketju vaatii lisää kuvia!

Omaankin makuun tuo OJ:n pyörä natsaa kyllä hienosti. Yläputki vaaterissa ja muutenkin selkeä runko ilman turhia teippejä. Kuitenkin sopivan moderni laitos.
    Speksejä?

OJ:n acco priva niin kuva ei näy.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

^näkyyhän se, mää olen jo ainakin kolmas kelle näkyy. Ja hieno on.

Hyvin näkyy.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

CX ja maasturivalintoja ohjasi hyvin pitkalle saatavuus lahikaupasta ja massamerkeilta. Minulle ei noista vanhan tekniikan eduista ole mitaan hyotya vaan enemmankin haittaa jos ne saadakseni pitaa jotain muun kaluston kanssa yhteensopimatonta custom-kamaa.
    Tämä asia on minullekin tärkeä, tykkään että varaosat löytyy helposti. Ja sen takia minua hiukan arveluttaa tämä tarjooman leviäminen. Hyvä että on vaihtoehtoja juu, mutta jos sen seurauksena kauppiaat ei enää pidä osia hyllyssä kun ne ovat kuitenkin vääriä... Keskiöstandardit ehkä yksi hyvä esimerkki ja nyt toinen saattaa olla nuo levari-takanavat. Markkinoilla on jos jonkinlaista boost-napaa ja mistä sitä tietää mihin niistä saa Mavicin kiekkoja vaikkapa viiden vuoden päästä...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Mitäs näitä GG-runkoja on, mihin mahtuisi talveksi 29x2,25" ISP alle? Genesis Vagabond ilmeisesti ainakin ja Lapierre Crosshill, jota tosin tietääkseni ei saa runkosettinä. Onko muita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^näkyyhän se, mää olen jo ainakin kolmas kelle näkyy. Ja hieno on.
    Tapatalkki ja luuri -yhdistelmälläpä ei näkyny. Selaimen kautta näky.

Hieno oli.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Mitäs näitä GG-runkoja on, mihin mahtuisi talveksi 29x2,25" ISP alle? Genesis Vagabond ilmeisesti ainakin ja Lapierre Crosshill, jota tosin tietääkseni ei saa runkosettinä. Onko muita?
    Salsan Fargo ainakin tulee mieleen, jos tuo GG-pyöräksi kelpaa...

Muru B.N.T. http://www.murucycles.com/bnt-tourer

No jos 27,5x2,25" kelpaa niin NS RAG+ jota saa myös runkosettinä suhteellisen huokeaan hintaan.

Kiitoksia, hyviä vaihtoehtoja. 27,5" toisi tietysti vielä enemmän valinnanvaraa, vaan sitten en voisi hyödyntää jo olemassaolevia renkaita ja kiekkoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Omaankin makuun tuo OJ:n pyörä natsaa kyllä hienosti. Yläputki vaaterissa ja muutenkin selkeä runko ilman turhia teippejä. Kuitenkin sopivan moderni laitos.
    Speksejä?
    Yläputki meni vahingossa vaateriin kun tilaaja ei tsekannut rungon speksejä rittävän huolellisesti. Lopputulos kuitenkin ajamatta ihan jees.
    6.7 WTF/kg

Komee on OJ:n rossari. Menee varmasti lujempaa ku täysii.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Voin luetella vain yhden, mutta melko merkittavan. Saatavuus ilman putiikki-custom-iso-raha touhuja. Juu markkinavetoista, mutta ainakin mun viimeisimpia CX ja maasturivalintoja ohjasi hyvin pitkalle saatavuus lahikaupasta ja massamerkeilta. Minulle ei noista vanhan tekniikan eduista ole mitaan hyotya vaan enemmankin haittaa jos ne saadakseni pitaa jotain muun kaluston kanssa yhteensopimatonta custom-kamaa.
    Jos tällä halutaan sanoa, että custom-pyörien (yksittäiskappaleina tehtyjen pyörien) osat olisivat enemmän custom kuin isojen merkkien osat, niin eikö tuo oikeasti ole aivan päin vastoin. Ei noilla "yksi partasuu vajassa hitsaamassa runkoa-merkeillä" taida juuri olla resursseja kehitellä omia keskiö, ohjainlaakeri, akseli, kaulaputki jne stardardeja ja vaikka olisi niin veikkaan ettei kovin moni asiakas niitä haluaisi. Sen sijaan nuo suuret merkithän nimenomaan tekevät tätä ja yhdellä jos toisella ties mitä virityksiä, mitä ei löydy keneltäkään muulta, puhumattakaan siitä lähikaupan hyllystä. Customeihin taas käsittääkseni yleensä valitaan lähinnä perusvarmaa hyllytavaraa. Eihan niissä customeissa yleensä ole muuta oikeasti customia kuin runko ja maalaus, ja joissakin paljon harvemmissa haarukka.

Ajatuksia -18 mallin Divergestä? Tarkemmin E5 Comp mallia katellu. Oisko tosta do-it-all maantievehkeeksi täpärin kaveriksi? En kippusarvisten geoista vielä(kään) ymmärrä.

Plussaa ainakin kierteellinen keskiö, future shock ja samat vanteet ku kalliimmassa hiilarivehkees. Miinusta väritys (joskin keltaista tai vastaavaa ei oikeen kellään oo tarjolla) ja ehkä trp spyret. Tosin en oo tollasia parempia mekaanisia levareita ikinä testannu joten voi olla et ne on riittävät.

Toi Diverge on melko lepposa ajettava ja plussaa ropisee tuosta headshockin jousesta mikä on tuohon tehty progressiivisemmaksi kuin Roubaixissa joten se ei pohjaa hiekkatieajossa niin helpolla.

Ei ole enempiä kokemuksia pyörästä miten toimii esim. pitkillä lenkeillä, mutta mutulla sanoisin, että monipuoliseen ajoon varmasti parasta mitä on tarjolla.
    The end of the road is just the beginning...

Tämmönen vekotin tuli viritelyä. Ehkä se kuuluu tähän kategoriaan ehkä ei. Polkupyörä se kuintenkin on.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Keltainen on ainakin oikea väri näin syksyllä.

Nämä shimanon hydro kahvalliset kannattaisi näköjään kuvata laajakulmalla hivenen takaapäin tai alaviistosta, nyt tuo möhkäle näyttää vielä normaaliakin isommalta. Vai onko se oikeasti 20cm pitkä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Keltainen on ainakin oikea väri näin syksyllä.

Nämä shimanon hydro kahvalliset kannattaisi näköjään kuvata laajakulmalla hivenen takaapäin tai alaviistosta, nyt tuo möhkäle näyttää vielä normaaliakin isommalta. Vai onko se oikeasti 20cm pitkä
    No ehkä 10 cm on lähempänä kuin 20 cm, mutta onhan ne ihan järkyttävät möhköfantit joka tapauksessa.

Toisaalta onhan tuo varsin möhkö koko vekotin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Hieno on tuo Kinesis.

Jos kahva toimii ja on normaalia mukavampi kädessä, en osaa ulkonäköä moittia. Moni pitää vaakasuorasta putkesta, mutta minusta tuollainen hiukan laskeva näyttää paremmalta. Tiedä sitten mitä asialla on merkitystä käytännössä.

Mistä osista kiekot on kasattu?

"Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Hieno on tuo Kinesis.

Jos kahva toimii ja on normaalia mukavampi kädessä, en osaa ulkonäköä moittia. Moni pitää vaakasuorasta putkesta, mutta minusta tuollainen hiukan laskeva näyttää paremmalta. Tiedä sitten mitä asialla on merkitystä käytännössä.

Mistä osista kiekot on kasattu?
    Kiekot ovat ihan valmiit, Mavic ksyrium elite allroadit

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    No ehkä 10 cm on lähempänä kuin 20 cm, mutta onhan ne ihan järkyttävät möhköfantit joka tapauksessa.
    Mulla on noi RS505:n kahvat maantiepyörässä ja se möhköosuus on siellä, missä käsiä ei normaalisti pidetä. Huppujen kohdalta noi on mun mielestä sirommat kuin esim. Rivalin hydrauliset kahvat tai 685:t (edelliset on toisessa pyörässä, ja jälkimmäisiä oon näpelöinyt myös). Aivan hyvät kahvat kun vain ulkonäköön tottuu

Ai niin piti kehaista myös pyörää mut unohduin vaahtoomaan jostain jarrukahvoista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Toi Diverge on melko lepposa ajettava ja plussaa ropisee tuosta headshockin jousesta mikä on tuohon tehty progressiivisemmaksi kuin Roubaixissa joten se ei pohjaa hiekkatieajossa niin helpolla.

Ei ole enempiä kokemuksia pyörästä miten toimii esim. pitkillä lenkeillä, mutta mutulla sanoisin, että monipuoliseen ajoon varmasti parasta mitä on tarjolla.
    Jees. Divergestä kävin vähän kauppiaan kans juttelemas. Olin kaavaillut E5 Comp -mallia harmaana, mutta ainakaan spessun kauppias sivut ei koko väriä edes listannut. Saa nähdä onko joku USA only väri tms. Tuohon siniseen on kyllä taas tottuminen. Kuviakaan ei vielä oikein ole tarjolla tuosta väristä.

Mielenkiintoisia puheenvuoroja tuolla edellä gg-pyörien teknologiatrendeistä. Stenu ui hyvin perustellusti vastavirtaan. Olis kiinnostavaa testata joskus Cyclon kaltaista laadukasta teräspyörää, jossa on hyvät vannejarrut ja teräskeula. Kokeilumielessä rungon teettäminen itselleen ei ole kovin yksinkertainen tai halpa juttu. Mitä tuollainen Grava kustantaa suurin piirtein kokonaisuudessaan?

Sitä jäin teräsrungon osalta miettimään, että onko metalliputkista mahdollista rakentaa pystysuunnassa joustava ja samalla kuitenkin sivusuunnassa jäykkä runko/keula? Kuitupyörissähän kuidun laadulla, määrällä, asettelulla jne saadaan aikaiseksi jotain em. suuntaista. Taipuuko Grava kun runttaa putkelta maksimiteholla?

Levyjarrujen ja läpiakselien vaikutus tärinänsuodatukseen on ilmeinen. Ja selvää on, että erilaiset jousitusratkaisut ovat ainakin osittain seurausta levarikehityksestä. Kuitupyörien puolella levari-läpiakseli-"jousitus" -yhdistelmä ei välttämättä ole kuitenkaan huono, kun kokonaisuuden paino on mahdollista pitää kurissa. Trekin Boone on mielestäni hyvä esimerkki tästä. Isospeed joustaa pystysuunnassa, vaikka pyörä on sivuttain superjäykkä. Vuoden 2018 Boone Disc 7 painaa peruskiekoilla 7,8kg. Aikaisempiin malleihin verrattuna myös edessä on Isospeed. Boone toimii mielestäni hienosti soratiellä, vaikka se onkin suunniteltu krossiin. Ohjaus on herkän puoleinen, mutta itse tykkään sähäkästi reagoivasta pyörästä. En osaa moittia muuta kun 38mm yltävää rengastilaa (ja ehkä noita ikuisesti naksuvia pf-keskiöstandardeja).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •