Eikö Hissitolppien, loivempien kulmien ja pidempien joustojen kanssa mennä enskakisoihin, jos ei sitten halua maratonilla päästää itseään vähän helpommalla.
XCO:n maailmancupissa ajetaan paljon hissitolppien kanssa ja pyörien kulmat ovat kyllä loiventuneet ihan koko ajan.
Marat olisi hyvä olla ajettavissa koko matkan vaikka ei olisikaan vakaalla kokemuksella koulittu kisakuski.
Tästä oon samaa mieltä, oli kisakuski tai ei.
Tosin täällä puhuttiin, että haastetta pitäisi olla kansainväliselle tasolle tähtääville kuskeille.
Onko kansainvälisten marakisojen reitin teknisestä vaikeudesta täällä tietoa, että joku voisi vaikka kommentoida tuota eroa?
Haasteen maailmalla tuovat isot nousut, ei "tekniset" osuudet. Suomessahan ei taas isoja nousuja ole, mutta toisaalta ei tässä nyt MM-kisoista puhutakaan. Moni nykyinen reitti, esim. Jyväskylä on kyllä minusta ihan haastava reitti korkeuserojensa myötä, vaikka teknisesti helppo onkin. Toi onkin hyvä malliesimerkki hyvästä mararadasta, vielä kun yksi kierros olisi vähän pidempi.
XCO, tähän täytyy keksiä hienoja mainospuheita ja pehmeyttä. mainostaa enemmän harrastesarjaa ja mukavaa menoa.
XCO:sta kun tulee vähän liian totinen mielikuva.
Ihan sama taitaa vaivata juoksupuolella 5000-10 000m:n ratajuoksuissa harrastetasolla? Onko tuollaisia kisoja edes?
XCO:ssa on erittäin rento tunnelma kisoissa ja harrastelähtöön tosiaan voi tulla kuka vaan ilman lisenssejä. Lisenssilähdöissäkin on porukkaa kyllä laidasta laitaan, eikä ketään todellakaan katsota pitkään tai nenänvartta pitkin, vaikka ajaisi miten hiljaa. Eli kyllä siellä ollaan todella kaukana totisesta menosta..
Kisasta vielä numerolappu muistoksi ja soppaa naamaan.

Kirjanmerkit