ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 73 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Ja ei sovi XD-rissalle
    Ei niin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ovaalia kans mietin kokeilla samaan syssyyn, mutta onko siitä maastoajossa hirveästi hyötyä?
    Mun mielestä on. Auttaa etenkin jyrkissä tömpäreissä. Vaihdoin viime syksynä omaan fläsään ovaalin ja pakko oli toisenkin maasturin eturatas päivittää ovaaliksi heti keväällä. IMO pyörän nousukyky parantui.

Oma valinta on 30 ovaali.

Muuten! Bontrager teki näköjään Gnarwhal 27.5x3.8 kumin

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Shimanon vapaaratas vois löytyä jostain, ja siihen 11-46 Shimanon pakka.
    Sen kans 30 tai 32 AB Oval 👍

Lisää (lue: liikaa) vaihtoehtoja

Kylläpähän se varmaan 26T ovaali olisi kommenttien perusteella. Alamäet sitten huilaa, jos sattuis välitykset loppumaan

Eli olisko tuo nyt sitten yhteensopiva F9.6seen?

https://www.bike24.com/1.php?content...D%5B17709%5D=1

Itse ostin tuon 26t ovaalin ja ei ole liian pieni, saisi mielestäni vieläkin olla lyhyemmät välit mutta ei ole mahdollista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Oma valinta on 30 ovaali.

Muuten! Bontrager teki näköjään Gnarwhal 27.5x3.8 kumin

Laitoin kyselyä Suvalaan tuosta Gnarwhal 27.5x3.8 renkaasta ja vastauksena tuli ettei ole Trekin listoilla ainakaan... Mistä sait tietoa että tuo olisi tarjolla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Laitoin kyselyä Suvalaan tuosta Gnarwhal 27.5x3.8 renkaasta ja vastauksena tuli ettei ole Trekin listoilla ainakaan... Mistä sait tietoa että tuo olisi tarjolla?
    Tossa se oli. Mutta varmaan jenkkilässä vaan vielä

Toivotaan parasta. Laitan ostohousut jalkaan jos tuo tulee, Farley 9:iin eteen Blutolle ja taakse 4.5" leveä. Viime talven oli Maxxis:n FBF:t nastotettuna alla ja toimi todella hyvin mutta oli pienemmillä paineilla melekosen raskas polkea. Keväällä huomasi kun laittoi Hodagit takasin, meinas lähteä pyörä keulimaan. Nämä Gnarwhalit vois olla tämän vuoden investointi pyöräilyyn. Jos ei Gnarwhalia tule niin sitten mennään Minioneilla ens talvi, tuleepahan jerkkua reiteen ja rahat säästyy .

Tarkoitusena olisi tilata 2018 Farley. 178 cm pituus ja 83 cm inseam -> 17,5"?

TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest 😊

Itse 178 pitkänä päädyin 17,5" runkoon, siihen vaihdoin pidemmän stemmin ja korottavan tangon niin nyt hyvä. Tosin 19,5" en edes ole kokeillut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Mulla on 19,5" farley 9.6, 183 cm ja inseam 88 cm. Uskoisin että tuo 17,5" on sulle aika sopiva, mutta kannattaa kokeilla 17,5" ja 19,5", jos mahdollista.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla sama pituus ja sentin lyhyempi inseam ja trekki oli 19,5. Lyhensin kylläkin stemmiä reilusti. Lopputuloksena paljon mieleisempi kuin 17,5 joka tuntui ihan bmx pyörältä oman jälkeen. Aika moneen kertaan tuli kokeiltua kun kaverilla oli 17,5 runkoinen farley.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Onko kellään kokemuksia jo tuosta Trek Farley 5 2018 pyörästä? Auttaako se 27,5 mitään? Onko miten kevyt polkea lyhkäseen työmatkaan (noin 4km suunta)? Hintalaatusuhteeltaan vaikuttais hyvältä ja koeajaessa tuntu paljon paremmalta kuin 2017 malli. Mitään arvosteluja en löydä kyseistä pyörästä mistään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boostikas Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia jo tuosta Trek Farley 5 2018 pyörästä? Auttaako se 27,5 mitään? Onko miten kevyt polkea lyhkäseen työmatkaan (noin 4km suunta)? Hintalaatusuhteeltaan vaikuttais hyvältä ja koeajaessa tuntu paljon paremmalta kuin 2017 malli. Mitään arvosteluja en löydä kyseistä pyörästä mistään...
    4km menee varmasti kuin tyhjää vaan. Ite ajelin 20km /suunta 2017 Farley5 ja kait tuo 27,5 menee kevyemmin ainaki teoriassa, mä oo koeajanu jonku 50km niitä 3.8 leveitä 27,5 siinä jousto farleyssä ja hyvin ne kulki.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

^^Vannekokoa enemmän vaikuttaa valittu rengas. Bicycle rolling resistancen mukaan JJ on selkeästi rullaavin rengas. Hodag rullaa perstuntumalla jonkin verran tahmeammin. Hodagia rullaavampaa ei vissiin 27,5" koossa kuitenkaan valmisteta.

Viikonloppuna on Eurobike, mahtaakohan siellä tulla tähän rengaskokoon uusia tuotteita?
    Holokki auki ku H. Moilane.

^Samaa mieltä. Ei Hodag huono rengas ole, mutta vaikka on 27.5" niin omastakin mielestä häviää JJ:lle mm rullaamisessa. Ei paljoa mutta kyllä sen huomaa. Pieni ilmatila ei myöskään ollut minun juttu. Itse ainakin pysyn 26" koossa. Ja svalpeltahan on tullut/tulossa Addix-seoksella oleva JJ, joten 26" valikoima entisestään paranee.

Farleyn 5:ssa on Gnarwhal. Mites se?

Joku kyseli reilu kuukausi takaperin miten 27.5x4.5 rengas mahtuu Farley Ex:ssä pyörimään niin piti käydä hakeen paikallisesta liikkeestä barbegazit kokeiluun ja kyllähän se joten kuten mahtu pyörimään nykyisellää ilman muutoksia, mutta kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Kuten kuvista käy ilmi niin blutossa se mahtuu pyörimään, mutta pikaisen parin km testilenkin jälkeen totesin, että kiviä kun menee väliin niin ampaisevat kivasti suuntaan x. Manitou mastodon tilalle.

Takana oli kiekko hieman vempula niin koitin kuvata tuon ns. keskikohdasta mutta toisella puolen on reilu 5mm tilaa joten kiekkoa rihtaamalla hieman sinnepäin sekä hiomalla reunimmaiset nappulat mahtuu pyörimään hyvin. Nytkin otti kiinni vasta kun kallisti pyörää kunnolla vasemmalle. Talvella/suolla taitaa olla mahdoton yhdistelmä ellei tee sitä rihtausta ja hio nappuloita matalammaksi. Sisurit paikallaan ja painetta noin 0.5bar jos se jotakuta kiinnostaa.

Tuleeko itselleni pysyväksi niin kokeilen lähempänä talvea tehdä muutokset keulaan ja taakse ja sen jälkeen lisää testausta, muuten joutavat kiertoon. Takaisin 29+ renkaat paikalleen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ideatti Katso viesti
    Joku kyseli reilu kuukausi takaperin miten 27.5x4.5 rengas mahtuu Farley Ex:ssä pyörimään niin piti käydä hakeen paikallisesta liikkeestä barbegazit kokeiluun ja kyllähän se joten kuten mahtu pyörimään nykyisellää ilman muutoksia, mutta kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Kuten kuvista käy ilmi niin blutossa se mahtuu pyörimään, mutta pikaisen parin km testilenkin jälkeen totesin, että kiviä kun menee väliin niin ampaisevat kivasti suuntaan x. Manitou mastodon tilalle.

Takana oli kiekko hieman vempula niin koitin kuvata tuon ns. keskikohdasta mutta toisella puolen on reilu 5mm tilaa joten kiekkoa rihtaamalla hieman sinnepäin sekä hiomalla reunimmaiset nappulat mahtuu pyörimään hyvin. Nytkin otti kiinni vasta kun kallisti pyörää kunnolla vasemmalle. Talvella/suolla taitaa olla mahdoton yhdistelmä ellei tee sitä rihtausta ja hio nappuloita matalammaksi. Sisurit paikallaan ja painetta noin 0.5bar jos se jotakuta kiinnostaa.

Tuleeko itselleni pysyväksi niin kokeilen lähempänä talvea tehdä muutokset keulaan ja taakse ja sen jälkeen lisää testausta, muuten joutavat kiertoon. Takaisin 29+ renkaat paikalleen...
    Itse ainakin jotain eri rengasvaihtoehdoista kyselin. Kiitoksia tiedosta ja kovin ahtaaltahan tuo näyttää eikä tarvinne itse kokeilla samaa. Orkkiskumeissa tuntuis olevan hyvä pito, mutta rullaavuus ei kovin kaksinen... mutta ei sitä huomaa, kun polulle pääsee

Itellä sama 'ongelma', blutossa ahtaus Barbegazilla. Pihi ja köyhä kun olen niin aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin. Mastodonille en näe mitään tarvetta kun olen Blutoon ihan tyytyväinen ja toisaalta tuo Mastodon on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei siitä ole esim talvikokemuksia ollenkaan. Bluto toimi talvellakin mainiosti kun öljyt on vaihdettu liukkaampiin ja vaseliinit pakkasenkestäviin.

Itellä sama 'ongelma', blutossa ahtaus Barbegazilla. Pihi ja köyhä kun olen niin aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin. Mastodonille en näe mitään tarvetta kun olen Blutoon ihan tyytyväinen ja toisaalta tuo Mastodon on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei siitä ole esim talvikokemuksia ollenkaan. Bluto toimi talvellakin mainiosti kun öljyt on vaihdettu liukkaampiin ja vaseliinit pakkasenkestäviin.
    Toivottavasti ymmärsin väärin..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Toivottavasti ymmärsin väärin..
    Et ymmärtänyt - kyllä sitä parempaa vaseliinia on tarjolla .

...aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin. Mastodonille en näe mitään tarvetta...

Pyydän että postaat kuvia modauksesta kun valmis.

Itellä sama 'ongelma', blutossa ahtaus Barbegazilla. Pihi ja köyhä kun olen niin aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin.
    Tosi hieno ajatus. Varmasti tulee hyvät säästöt. Ei muuta kuin rälläkkä soimaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tosi hieno ajatus. Varmasti tulee hyvät säästöt. Ei muuta kuin rälläkkä soimaan.
    Irvistelijöitä on maailma pullollaan, siinä ei ole mitään uutta . Kokeile joskus tehdä jotain uutta, saatat jopa oppia jotain rakentavan kommentointisi sijaan.

Kun aika tulee niin pitää ensin mitata onko keulaputket pyöreät jotta clampin saa kunnolla kiinni - mikäli ei ole niin sitten keulan huollon yhteydessä pitää tarkastaa paljonko tuossa on materiaalivahvuutta siten että voiko sorvissa ajaa putken clamppikohdan pyöreäksi. Sen verran katsoin että putkessa on tasainen osuus johon clampin saisi kiinni mutta sen pyöreyttä en ole mitannut, maaliakin on päällä ihan kohtalaisesti. Valun jäljiltä on hyvinkin todennäköistä ettei putket ole pyöreät, silloin clamppi ei toimi.

Siis tyyppi on tosissaan katkomassa Blutoa.. huh. Sitä mä tarkotin, enkä rasvoja.. onnea valitsemallesi tielle.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Irvistelijöitä on maailma pullollaan, siinä ei ole mitään uutta . Kokeile joskus tehdä jotain uutta, saatat jopa oppia jotain rakentavan kommentointisi sijaan.
    .
    Varsinaisesti mitään uutta, siis sellaista mitä kukaan muu ei ole aikaisemmin tehnyt, en juurikaan ole tehnyt. Mutta monenlaista muuta, esimerkiksi sellaista mitä useimmat tilaavat jonkun toisen tekemänä, on tullut sen verran tehtyä, että enpä taida viitsiä alkaa muistelemaan ja listaamaan.
    Ja tekemisilläni hankituilla tuloilla olen voinut sitten hankkia sellaista mitä itse ei ole kannattavaa tai käytännössä mahdollista tehdä. Esimerkiksi keulat ja iskarit ja pääosin kaikki pyörän osat ovat sellaisia.

Toisin sanoen, teen sitä, tai niitä asioita, joita parhaiten osaan ja antaa muiden puolestaan tehdä se minkä parhaiten osaavat. Eli erikoistutaan.

Tietysti siihen mitä katsoo kannattavaksi itse tehdä, vaikuttaa myös paljon se millaisia vaatimuksia lopputuloksen suhteen on. Jollain se rajoittaa itse tekemistä, toisella taas laajentaa.

Jos keulaprojektistasi puhutaan, niin ei kuvailemasi toimenpide välttämättä mikään erikoisen vaikea ole. Mutta esimerkiksi sillä kuinka painava keulastasi tulee, ei saa olla paljonkaan merkitystä jos kuvailemiasi osia ruostumattomasta teräksestä tehtyjä osia siihen alkaa liittämään. Samoin joutilasta aikaa täytyy olla. Ihan hetkessä tuota ei tee.

Kiitos asiallisesta vastauksesta ! Itsellä aina kiehuu yli jos uusia ajatuksia ja ideoita ollaan hyvin innokkaana aina ampumaan alas. Näihin törmää silloin tällöin mutta sen ei saa antaa rajoittaa omaa tekemistä.

Tuo välituki olisi viisain tehdä alumiinista ja se pultataan sitten noihin alaputkien clämppeihin. Omassa jyrsimessä on työkaluvalikoima toistaiseksi todella pieni joten tuommoisen kaaren tekeminen ei tällä hetkellä onnistu koneistaa alumiinista. Tuon kaaren voisi piirtää ja koneistuttaa alumiinista, tuttuja koneistajia löytyy ja sen saisi edullisestikin - tosin sitten tulee mieleen miksei piirrä koko helahoitoa ja koneistuta kaaritukea kokonaisuudessaan yhdestä kappaleesta kaaren sisäklämppeineen päivineen. Toisaalta esim 12mm rosteritangosta tehty kaari johon hitsataan laipat ei paina ihan mahdottomia, toki paljon enemmän kuin alkuperäinen mutta mulle paino ei ole ensisijainen kriteeri. Siihen saisi tehtyä helposti myös kiinnikkeen pienelle kuraläpälle.

Ja niinkuin mainitsit, tuo ei tule ihan hetkessä. Mutta pitää tarkkaan mittoa tuo alajalka seuraavan kerran kun keulaa huollan. Jos näyttää että materiaalivahvuutta on niin sitten menee välituki poikki - sopivassa välissä että on aikaa pyörää seisottaa.

Aikalailla samat mitat täällä, alla 17,5" ja on ollut ihan ok. Ainakin ketterä ja stemmiäkin lyhensin, nyt 60mm. 19,5" menisi myös tod.näk jollain 30mm stemmillä mitä kaverin farleyta kokeilin mutta jotenkin kömpelön oloinen. Vakaampi se tietty varmaan olisi esim alamäissä.

Jos olisi 18,5" mutta kun ei

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •