ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 336 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 236 286 326 334 335 336 337 338 346 386 436 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.051 - 10.080 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #10051
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Tänä vuonna tuntuu että noita uhmakkaita porukoita on ollut vähemmän. Enempi sitten sooloja kännyn hiplaajia. viikolla itse asiassa ohitin klv:llä myös kolmen poppoon turvapaikanhakijoita Paloniemessä ja he ainakin alun ihmettelyn jälkeen antoivat tilaa hienosti. Kiitin ja he kiittivät takaisin.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  2. #10052
    Ipa Guest
    (Offtopicia, mutta liittyy edellisiin.) Muistuu mieleen Slussenin sissit.

  3. #10053
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    71
    Näin kustannustehokkaasti Suomessa parannetaan kevyen liikenteen turvallisuutta:



    Vielä alkuvuodesta tässä sijaitsi virallinen kevyen liikenteen ylityspaikka, jota jotkut myös suojatieksi kehtaavat kutsua. Vaan eipä sijaitse enää, nykyään tien ylitys tapahtuu täysin omalla vastuulla eikä näin ollen jalankulkijan kuoliaaksi jyräävä autoilija saane edes sakkorangaistusta, toisin kuin virallisilla ylityspaikoilla vielä ehkä saattaa saada. Mitään korvaavaa reittiä siis tämänkään tilalle ei ole rakennettu eikä ihan heti ole tulossakaan. Kyseisessä kohdassa kuitenkin on edelleen kuudenkympin nopeusrajoitus, joka alun perin on asetettu ainoastaan tuon suojatien takia. Vaan eipä sitä kannata vieläkään nostaa, kun aivan vieressä sijaitsee kaksi kameratolppaa.

    Kuvauspaikka on siis Mankki Espoossa ja tie on Kehä 3, mutta vastaavia parannustoimenpiteitä on tänä vuonna harrastettu ainakin myös Vihdintiellä Kalajärven kohdalla.

  4. #10054
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Parempi ratkaisu olisi poistaa vaaralliset ajoneuvojen kuljettajat liikenteestä.

  5. #10055
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahav Katso viesti
    Näin kustannustehokkaasti Suomessa parannetaan kevyen liikenteen turvallisuutta:



    Vielä alkuvuodesta tässä sijaitsi virallinen kevyen liikenteen ylityspaikka, jota jotkut myös suojatieksi kehtaavat kutsua. Vaan eipä sijaitse enää, nykyään tien ylitys tapahtuu täysin omalla vastuulla eikä näin ollen jalankulkijan kuoliaaksi jyräävä autoilija saane edes sakkorangaistusta, toisin kuin virallisilla ylityspaikoilla vielä ehkä saattaa saada. Mitään korvaavaa reittiä siis tämänkään tilalle ei ole rakennettu eikä ihan heti ole tulossakaan. Kyseisessä kohdassa kuitenkin on edelleen kuudenkympin nopeusrajoitus, joka alun perin on asetettu ainoastaan tuon suojatien takia. Vaan eipä sitä kannata vieläkään nostaa, kun aivan vieressä sijaitsee kaksi kameratolppaa.

    Kuvauspaikka on siis Mankki Espoossa ja tie on Kehä 3, mutta vastaavia parannustoimenpiteitä on tänä vuonna harrastettu ainakin myös Vihdintiellä Kalajärven kohdalla.
    Kyllä tuo on ihan mietitty liike.
    https://www.ely-keskus.fi/web/ely/-/...-#.WW2-yvmGPRY

    Suunnitteluohje: Valo-ohjaamattomia suojateitä toteuttaessa nopeusrajoitus saa olla korkeintaan 50 km/h ja tällöin suojatie tulee toteuttaa keskisaarekkeellisena tai kavennettuna.

  6. #10056
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Kyllä tuo on ihan mietitty liike.
    https://www.ely-keskus.fi/web/ely/-/...-#.WW2-yvmGPRY

    Suunnitteluohje: Valo-ohjaamattomia suojateitä toteuttaessa nopeusrajoitus saa olla korkeintaan 50 km/h ja tällöin suojatie tulee toteuttaa keskisaarekkeellisena tai kavennettuna.
    Jaaha, kiitti linkistä, tuo on näköjään meikäläiseltä mennyt kokonaan ohi. Kokonaisuuden kannalta en tosin pidä tuota erityisen hyvänä ideana, vaan poiston sijaan tämän Mankinkin suojatien olisi mieluummin voinut vaikka varustaa liiketunnistin-ohjatuilla huomiovaloilla.

  7. #10057
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

  8. #10058
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    No mutta, Elyn logiikalla -
    Päätöstä perusteltiin ely-keskuksen tekemällä selvityksellä, jonka mukaan suojatie ei lisää tienylityksen turvallisuutta
    - kannattaa poistaa kaikki suojatiet Suomessa. Vieläkin turvallisemmaksi liikenne muuttuu, jos kielletään kevyt liikenne kokonaan.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  9. #10059
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    No mutta, Elyn logiikalla - - kannattaa poistaa kaikki suojatiet Suomessa. Vieläkin turvallisemmaksi liikenne muuttuu, jos kielletään kevyt liikenne kokonaan.
    Jospa kielletään katujen ylitys kokonaan? Poistetaan mahdollisuus jäädä alle?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  10. #10060
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Kyllösen ministerikaudella kaivettiin esiin tutkimus, jonka mukaan suojateiden vähentäminen on perusteltua. Koskaan en yhtälöä ymmärtänyt, mutta joku on jos ei ymmärtänyt, niin ainakin uskonut.

  11. #10061
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    HKL
    Viestit
    11
    Vasikoin kytille kehäkolmosen varrelle jätetystä autosta, keskellä pyörätietä, ei kilpiä. Selkeästi pöllitty ja jätetty sitten johonki reissun lopuksi. Tulos: ikkunalaudalle lappu siirtokehotus ilman rekisterikilpiä olevasta ajoneuvosta. Jees. Muualla maailmassa tommoset roudataan pois ehkä samana päivänä.

  12. #10062
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kyllösen ministerikaudella kaivettiin esiin tutkimus, jonka mukaan suojateiden vähentäminen on perusteltua. Koskaan en yhtälöä ymmärtänyt, mutta joku on jos ei ymmärtänyt, niin ainakin uskonut.
    Toinen juttu on varmaan että ne kärsii inflaation kun niitä on niin paljon ja luo valheellisen turvallisuudentunteen.

    Espoossa tänään myöhästyin painamasta nappia ja ihmettelin pari minuuttia kun autoille oli vihreä mutta samaan suuntaan fillareille ei. Kolmeen kertaan tapahtui vielä tuo että etuajo-oikeutetun kadun suuntaan vihreä autoille mutta kevlille punainen, en jäänyt odottelemaan valojen kiertoa. Ihan yhtä vaarallista ajaa vihreitä tai punaisia päin, samalla lailla voi auto kääntyä päin.

  13. #10063
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Vähän aiheen vierestä mutta laitetaan tänne:
    Taksikuski päätti ajella koivusaaresta hanasaareen (pohjoisen puoleista) kelviä pitkin. Itse ajoin länäriä autolla länteen 80kmh, helposti 60 oli taksin mittarissa.
    En soittanut kyttiä, eivät olisi ehtineet paikalle.

  14. #10064
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    ...
    Taksikuski päätti ajella koivusaaresta hanasaareen (pohjoisen puoleista) kelviä pitkin. ..
    Olisko sen Kaskisaaren mopoautoilijan isä tai muu läheinen kyseessä?

    EDIT: itse asiassa hänhän voi se itsekin(!), aktiiviurastahan on jo jonkin verran aikaa.
    JackOja muokkasi tätä : 29.08.2017 at 07.54


  15. #10065
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Elämä Kulomäentien kelvillä tuntui tänään vaikealle, kun moottoripyöräilijä käytti samaa kulkuväylää välttyäkseen jonoutuneelta liikenteeltä ajoradalla. + 2 mopoilijaa, joilla toki on oikeus siinä ajaa, muttei n. 60 km/h.

  16. #10066
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735

  17. #10067
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    No ei ole toimittajankaan asenne ihan tieliikenteeseen sopivaa videon perusteella tai sitten on ajettu ihan tarkoituksella noin videon tekoa varten.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #10068
    Blackborow Guest
    Kyseessä on toki turkulainen, joten jotain pitää antaa anteeksi, mutta aika typerän näköistä ajamista paikoitellen. Esim. ohitetaan lapsia ja muita pyöräilijöitä läheltä jne.

    Ja kohdassa 2:10 keskisormi pystyyn kun itse on väistämisvelvollinen tai ainakin äkkiseltään paikkaa tuntematta siltä näyttää.

  19. #10069
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.165
    ^Kyllä siinä rekalla on kolmio, näkyy videossakin.

    Ihan hyvä nostaa esiin pyöräilijän näkökulmaa, vaikka toki osa kokoelmasta tuossa turhia. Ei vaan videolla näytä nuo tilanteet niin pahoilta kun siinä ei näe, kuinka aikaisin pyöräilijä jo alkaa hidastaan ja varautumaan siihen, että taas kerran väistämisvelvollisuutta jätetään noudattamatta. Siksi tapaukset näyttää helposti siltä, että autoilija ehti "ihan hyvin".

  20. #10070
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    260
    Jos videota ei ole nopeutettu että saataisiin lisää dramaattisuutta, niin aivan liian suuret ovat tilannenopeudet. Toimittaja on selvästi "kalastellut" tilaisuuksia, sillä eipä ole kello kilahdellut ohitettavia kohdatessa. Jos tuossa on kaikki "vaaratilanteet" kolmen viikon työmatkoilla (30kpl), niin onko se paljon? Tietenkään niitä tilanteita ei saisi olla yhtään, mutta kyllä tuossa on vähän ammuttu kärpästä tykillä. Mutta mitäpä sitä ei toimittaja tekisi että saisi jotain draaman kaartaa aikaiseksi.

  21. #10071
    Weston Guest
    Minun silmään TS-toimittajan oli mahdollista reagoida suurimpaan osaan tilanteista ajoissa ja välttää läheltä piti tilanteet. Esimerkiksi rekat ja kuorma-autot ovat tuolla kaupungissa niin hankalia ajettavia katveiden ja "hitaiden" liikennetilanteiden vuoksi, että pyörälijän vaan täytyy joustaa. Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota liikennesuunnitteluun.

  22. #10072
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Ei vaan videolla näytä nuo tilanteet niin pahoilta kun siinä ei näe, kuinka aikaisin pyöräilijä jo alkaa hidastaan ja varautumaan siihen,
    Lainaan vaan tän tähän kun meni kai ohi.

  23. #10073
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Vastaavan määrän tilanteita saisi kuvattua omalta työmatkalta päivässä, jos härkäpäisesti polkisi menemään. Ehkä vähän provosoitua "minulla on oikeus" -hengessä.

    Kaksi tilannetta kiinnitti huomiota ehkä siksi, että niitä osuu päivittäin kohdalle: autoilija pysähtyy risteykseen saapuessaan suojatien päälle odottamaan pääsyä risteävälle tielle ja tukkii tehokkaasti pyöräilijältä tien ylityksen. On huonosti suunniteltuja risteyksiä, joissa ei yksinkertaisesti näe jompaan kumpaan suuntaan kuin vasta suojatien päältä, mutta kun samaa tapahtuu avoimissakin risteyksissä.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  24. #10074
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Olen havainnut, että keskivertoautoilija ei hahmota ajoneuvonsa äärimittoja edes kohtuudella. Tästä seuraa kaikenlaista, kuten kuvaamaasi suojatien päälle pysähtymistä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #10075
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Minun silmään TS-toimittajan oli mahdollista reagoida suurimpaan osaan tilanteista ajoissa ja välttää läheltä piti tilanteet. Esimerkiksi rekat ja kuorma-autot ovat tuolla kaupungissa niin hankalia ajettavia katveiden ja "hitaiden" liikennetilanteiden vuoksi, että pyörälijän vaan täytyy joustaa. Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota liikennesuunnitteluun.
    No mun silmään tuossa ei ollut muita vaaratilanteita kuin pyöräilijän liian suuri tilannenopeus. Ajetaan esim liikeiden avoimien ovien edestä aivan älytöntä vauhtia.

    Se kokemus mitä mulla on 30 vuoden aikana kaupunkiliikenteestä fillarilla, niin ei kannata ajaa noin jos haluaa välttyä sairaalakeikoilta.

    Jos on kiire, niin olisi valinnut eri reitin tai polkenut osan matkaa autotiellä. 500m lisää matkaa ja reitti olisi ollut sekä nopeampi, että huomattavati turvallisempi.

    Pakkoko se on kaivaa vaikeaa elämää ja vaaratilanteita hankalla reitillä ja suurilla tilannenopeuksilla reittiin nähden. No ehkä se on ollut videon tarkoituskin...

  26. #10076
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Olen havainnut, että keskivertoautoilija ei hahmota ajoneuvonsa äärimittoja edes kohtuudella. Tästä seuraa kaikenlaista, kuten kuvaamaasi suojatien päälle pysähtymistä.
    Harmittaahan tuollaiset, mutta siinäkään ei kannattaisi lähteä kiertämään autoa etukautta. Mikään ei takaa, että kuljettaja huomaa pyöräiljän, eikä aja päälle.

  27. #10077
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Aika turistiajelua videolla kyllä, sais paljon paremman ja skarpimman videon tehtyä täälläpäin parissa päivässä

  28. #10078
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Itselle jutun pointti on, että monet eivät tunne liikennesääntöjä. Ihan sama ehtikö auto ihan hyvin vai eikö se näe ilman suojatien tai jatkeen päälle ajoa. Ongelma on se ettei monta tonnia painavan vehkeen käyttäjä tiedä sääntöjä ja on siten vaarallinen.

    Noi keskarin heiluttelut oli aivan turhia.

  29. #10079
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Harmittaahan tuollaiset, mutta siinäkään ei kannattaisi lähteä kiertämään autoa etukautta. Mikään ei takaa, että kuljettaja huomaa pyöräiljän, eikä aja päälle.
    Toki. Onhan suojatien tukkiminen tahallisesti tulkittavissa siten, ettei kevyttä liikennettä ole aikomustakaan huomioida. Yleensä risteykessä on kuitenkin tilaa fillarille/kävelijälle suojatielle tilaa jommalle kummalle puolelle autoa, eikä autoa tarvitse pysäyttää tukkimaan koko suojatietä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #10080
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ...Onhan suojatien tukkiminen tahallisesti tulkittavissa siten, ettei kevyttä liikennettä ole aikomustakaan huomioida....
    Juuri näin. Ei välitetä. Ajatusmaailmaan ei mahdu sitä mahdollisuutta, että sieltä voi tulla "niitäkin".


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •