HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 293 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 193 243 283 291 292 293 294 295 303 343 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.761 - 8.790 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Minkäs verran nuo Jumbo Jimit venyy ajossa? 4.4" SS oli noin 103 mm rungosta ja 104 mm nappulasta ja 4.8" 108/110 mm. Vähän saisivat isommat olla. 80 mm vanteet alla.
    Mulla on ollut 4.4" SS mulefutilla tubelessina puolisen vuotta. Mittasin äsken rungon n. 105 mm ja nappulasta n. 106 mm ja muistelen että alunperin olis ollut pari milliä vähemmän. Oman minuskuulisen otannan perusteella arvioisin että mitään huikeeta kasvua ei liene odotettavissa.

Täytynee ajella hetki ja tarvittaessa vaihtaa tuo 4.4" isompaan jos ei riitä. Tuo mahtuu vain kivasti Dudeen perän ollessa lyhyemmässä asennossa, 4.8" ei ilmeisesti mahdu lyhyemmässä asennossa? Mulla on noissa vielä toistaiseksi sisurit, joten ajotuntumaa on vaikea arvioida, mutta kylkien vahvuuden perusteella kyyti tuskin tulee olemaan yhtä pehmeää kuin vanhan läskin Bud+Loulla. Vierintävastus on toki aika eri luokkaa. En muista nyt tarkkoja mittoja, mutta nuo Bud ja Lou ovat kyllä leveämmät, mutta taisivat nekin luvatusta 4,8 tuumasta jäädä.

En muista nyt tarkkoja mittoja, mutta nuo Bud ja Lou ovat kyllä leveämmät, mutta taisivat nekin luvatusta 4,8 tuumasta jäädä.

Eipä juurikaan. Kehän leveys vaikutta hieman, mutta lähellä silti:
    http://surlybikes.com/uploads/downlo...o_Chart_v2.pdf
    Holokki auki ku H. Moilane.

Täytynee ajella hetki ja tarvittaessa vaihtaa tuo 4.4" isompaan jos ei riitä. Tuo mahtuu vain kivasti Dudeen perän ollessa lyhyemmässä asennossa, 4.8" ei ilmeisesti mahdu lyhyemmässä asennossa? Mulla on noissa vielä toistaiseksi sisurit, joten ajotuntumaa on vaikea arvioida, mutta kylkien vahvuuden perusteella kyyti tuskin tulee olemaan yhtä pehmeää kuin vanhan läskin Bud+Loulla. Vierintävastus on toki aika eri luokkaa. En muista nyt tarkkoja mittoja, mutta nuo Bud ja Lou ovat kyllä leveämmät, mutta taisivat nekin luvatusta 4,8 tuumasta jäädä.
    Josta tulikin mieleeni että kun mulla on edessä bud ja takana jj niin on aina business in the front/party in the back paitsi että edessä on myös juhlat koska bud rullaa aivan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Josta tulikin mieleeni että kun mulla on edessä bud ja takana jj niin on aina business in the front/party in the back paitsi että edessä on myös juhlat koska bud rullaa aivan hyvin.
    Toi vois olla myös hyvä yhdistelmä. Budilla pääsee uskomattoman hyvin myös pitkittäisten juurten yli. Harmi kun Lou takana ei rullaa mihinkään. Lumella tosin sekin on huippu.

Mites bud & bud combo? Ei vissiin ihan susi yhdistelmä..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Mulla on tuo yhdistelmä 80mm vanteilla ja olen kyllä tykännyt. Ajelen läskipyörällä tosin pääosin talvella, mutta mielestäni tuossa on ollut juuri sopiva suhde pitoa ja rullaavuutta, sekä arvostan isoa ilmatilavuutta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mulla on kans ollut Bud + Bud (sitä ennen Bud + Lou) Allekirjoitan Elaston näkemyksen. Vaihdoin Budit keväällä Jim + Jim, mutta en ollut niihin etenkään pidon osalta tyytyväinen, joten palasin Bud + Lou -yhdistelmään. Jos kaipaan lisää rullaavuutta, laitan taas taaksekin Budin.

Blackborow Guest
    Toi vois olla myös hyvä yhdistelmä. Budilla pääsee uskomattoman hyvin myös pitkittäisten juurten yli. Harmi kun Lou takana ei rullaa mihinkään. Lumella tosin sekin on huippu.
    Minäkin olen miettinyt millä tuon Loun korvaisi. Loppujen lopuksi sen tuomaa maksimipitoa tarttee talvellakin aika harvoin. Bud-Bud oli jossain välissä, mutta jotenkin jäi tuntuma, että tuo Bud ei kummoista parannusta vetopitoon tarjoa pienempi nappulaisiin verokkeihin verrattuna. Edessä Bud on kuningas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Paras mitä saa. Mulla ei ainakaan läskillä ajaessa ole mihinkään kiire, joten ajelen budilla ja loulla aina. Bud cornering ja lou propulsion suuntaan, eteen 0.35bar ja taakse 0.45bar sekä tubeless tottakai. Mitään muuta en läskin alle kaipaa.

Mitäs kumia tällä hetkellä suositeltaisiin HüDün seuraajaksi? Molemmista kumeista alkaa kyljet olla jo siinä kunnossa ettei ilmat ja litkut pysy sisässä vaan tihkuu kankaan välistä ulos.Olen miettinyt, että pitäisikö jatkaa samalla hyväksi havaitulla linjalla, vai koittaa jotain muuta. Olen ollut tyytyväinen noihin kesäkäytössä, ainut asia mikä vähän kaihertaa on leveys. Vanteeni on 70mm leveät, joten HüDüt taitaa jäädä just alle 4"... Talvien D5 kokemusten valossa leveämpi voisi olla kuitenkin parempi minun ajoihin. Saisi olla vähän isompi ilmatila renkaalla. Onko Jumbo Jim 4.4 hyvä korvaava tuote? Meneekö JJ 4,8 jo liioitteluksi kesälle?(sillä edellytyksellä että mahtuu pyörään)

4,8" tietty painaa vähä enemmän mut kyllä on reilu ero pidossa varsinkin jos vertaa tohon 4". Ilmatilan lisäys tekee mun mielestä myös kivikot ja juurakot mukavammaksi. Ite ku päivitin 4,8 tuumaset niin takasin ei ole paluuta.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Itse vaihdoin keväällä 4.8JJ tilalle 4.0 eteen ja 4.4 taakse enkä ajatellut palata takas ainakaan ennen talvea. Ohjaus muuttui huomattavasti tarkemmaksi ja muutenkin kyllä tykännyt kovasti. Mielipidekysymyksiähän nämä kai ovat. Itselläni läski ollut kesän ihan puhtaasti kisakäytössä mutta jos tarkoitus olisi retkeillä tai ajella ihan muuten vaan, niin laittaisin varmaankin kompromissina 4.4" kumpaankin päähän

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lieneekö nyt jo niin syksy, että on soveliasta puhua nastarenkaista ?

No, kysyn silti. Ajoin viime talven työmatkaa (15k per sivu) Farleyllä 3.8" Hodageilla ja selvisin ilman luunmurtumia. En ajatellut kokeilla, riittääkö onneni toista talvea, vaan ajattelin siirtyä suosiolla nastoitettuihin renkaisiin. En vain oikein ole perillä siitä, että minkälaisia eroja ja ominaisuuksia näissä läskien nastarenkaissa on, enkä tiedä minkälaiset olisi se vähiten huono vaihtoehto. Fillarina on Farley 9.6 ja vanteina on ensiasennus-Jackalopet (27.5") Nastoja varten ajattelin hankkia toisen kiekkosetin, mutta en oikein osaa päättää, että olisiko se sitten 26" vai 27.5" ?

Ajaminen on miltei pelkästään tiellä ajamista, tosin töihin pitää päästä kelillä kuin kelillä. Hodaggi on muuten ok, mutta jäisellä kelillä pitoa ei kyllä ole - ja ainakin viime talvena sitä jääkeliä totisesti riitti, pyhänä ja arkena.

26" vai 27.5" ?
    Mitkä nastarenkaat laitan ?

Tarvitseekos fattystrippereiden alle muuta kuin alkuperäisen vannenauhan? Kestääkö DT Swissin vannenauhat paineen vai tarvitseeko sinne kuitenkin kierroksen teippiä? Alkuperäinen ajatus oli saada mahdollisimman kevyt tubeless-asennus, mutta sitten tuli mieleen että riittääkö pelkkä vannenauha+stripper -combo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sekakäyttäjä Katso viesti
    No, kysyn silti. Ajoin viime talven työmatkaa (15k per sivu) Farleyllä 3.8" Hodageilla ja selvisin ilman luunmurtumia. En ajatellut kokeilla, riittääkö onneni toista talvea, vaan ajattelin siirtyä suosiolla nastoitettuihin renkaisiin. En vain oikein ole perillä siitä, että minkälaisia eroja ja ominaisuuksia näissä läskien nastarenkaissa on, enkä tiedä minkälaiset olisi se vähiten huono vaihtoehto. Fillarina on Farley 9.6 ja vanteina on ensiasennus-Jackalopet (27.5") Nastoja varten ajattelin hankkia toisen kiekkosetin, mutta en oikein osaa päättää, että olisiko se sitten 26" vai 27.5" ?
    Ajaminen on miltei pelkästään tiellä ajamista, tosin töihin pitää päästä kelillä kuin kelillä. Hodaggi on muuten ok, mutta jäisellä kelillä pitoa ei kyllä ole - ja ainakin viime talvena sitä jääkeliä totisesti riitti, pyhänä ja arkena.
    26" vai 27.5" ?
    Mitkä nastarenkaat laitan ?
    Jos tarvit nastoja vain pysyäksesi pystyssä työmatka-ajossa liiukkaimpina päivinä niin mikset laittaisi muutamia kymmeniä nastoja eturenkaaseen ? (jos vinkkejä tartttet niin laita viestiä) ) Liukasta oli viimetalvena, kun ei 27.5" gnawral renkaita saanutkaan ajoissa .. Tulivat sitten lumien jo sulaessa ja nyt odottavat nastoittamista hyllyssä. Itse laitan samoille kiekoille, nastoiksi ISP teräväkärkisiä nastoja joita tuli hankittua säkkikaupalla valmiiksi ...
    -- not fast but furious --

^^Laittaisin 26", muutama vaihtoehto enemmän mistä valita. Tietty miksei se Bontragerin nastarengas toimisi hyvin siinä 27.5" koossa? Tarviiko niitä toisia vanteitakaan sitten hankkia?

^Eikös se vannenauha ole siinä sen sisurinkin kanssa ihan itsekseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sekakäyttäjä Katso viesti
    Läskin nastarengas on sitten sellainen, että se tasottaa pitoeroa jään ja lumen välillä, mutta ei tarjoa nakkikumisen maasturin nastakumin kaltaista infernaalista pitoa jäällä. Olen pari talvea ajellut nastoitetulla Dille-nelosella sekä 80 mm että 65 mm leveällä kehällä. Kapeammalla nastoista voi vielä sanoa olevan jotakin hyötyä, mutta leveämmällä vanteella nastojen ropina oli ainoa ero nastattomaan renkaaseen verrattuna.

Jos maksimaalista pitoa hakee, 29+ kiekko olisi järkevin valinta talvikäyttöön. Muussa tapauksessa mahdollisimman kapea kehä, esim juuri tuo 65 mm.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kyllähän ne nastarenkaat auttaa pidon kanssa ainakin jäisillä poluilla.
    D5+itse nastoitettu GC on omassa läskissä talvet ja tekee ne nastat paljon muutakin kuin rapisee.
    Maksimaalinen pito ei toki ole niin kuin kapoisissa, mutta käyttäytyminen rauhoittuu huomattavasti ja niitä yllättäviä tilanteita ei tule kovin herkästi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Läskin nastarengas on sitten sellainen, että se tasottaa pitoeroa jään ja lumen välillä, mutta ei tarjoa nakkikumisen maasturin nastakumin kaltaista infernaalista pitoa jäällä. Olen pari talvea ajellut nastoitetulla Dille-nelosella sekä 80 mm että 65 mm leveällä kehällä. Kapeammalla nastoista voi vielä sanoa olevan jotakin hyötyä, mutta leveämmällä vanteella nastojen ropina oli ainoa ero nastattomaan renkaaseen verrattuna.

Jos maksimaalista pitoa hakee, 29+ kiekko olisi järkevin valinta talvikäyttöön. Muussa tapauksessa mahdollisimman kapea kehä, esim juuri tuo 65 mm.
    Itsellä täysin päinvastaiset kokemukset . Ero Hodagin ja itsenastottaman Maxxis-renkaiden välillä oli ihan huikea. Jäisellä polulla saattoi kurmuutella nastoilla ihan huoletta, Hodagilla taas ei pystynyt jäisellä polulla kuin varomaan ettei ole kylellään joka paikassa. Eli metelin lisäksi totesin saavani myös huomattavasti enemmän pitoa. Ja nämä kokemukset siis Oulun tienoolta. 29 renkaita en ole kokeillut koskaan, ne varmaan nastoitettuna puree todella hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    ^Eikös se vannenauha ole siinä sen sisurinkin kanssa ihan itsekseen?
    Onhan se, mutta sisuri on vahvempaa tavaraa kuin tuo lateksinauha, ja auttaa sillä tavoin. Jostain luin, että oli vanteen rei'istä alkanut vannenauha pullistella ulos. Täytyy hieman tunnustella noita nauhoja, kuinka kestäviltä vaikuttavat. En löytänyt Fattystripperin omilta sivuilta mainintaa asiasta, muuta kuin että heidän tarjoamansa 3M:n heijastinnauha ainakin kestää.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Hyvin käy se alkuperäinen vannenauha Fattystripperin kanssa. Sanoisin, että se Fattystripperin myymä heijastenauha pullistelee enempi kun alkuperäinen vannenauha.

Jyri

Onhan se, mutta sisuri on vahvempaa tavaraa kuin tuo lateksinauha, ja auttaa sillä tavoin. Jostain luin, että oli vanteen rei'istä alkanut vannenauha pullistella ulos. Täytyy hieman tunnustella noita nauhoja, kuinka kestäviltä vaikuttavat. En löytänyt Fattystripperin omilta sivuilta mainintaa asiasta, muuta kuin että heidän tarjoamansa 3M:n heijastinnauha ainakin kestää.
    Ok, minusta tuo ero on kyllä aika minimaalinen, jos puhutaan vannenauhan kokemasta paineesta Stripper/sisuri.
    Mulla on hirvisäkki vannenauhan kanssa 4 renkaassa ollut jo ainakin 1.5v ja ei ole ongelmia, sen luulisi olevan vielä ohkaisempaa tavaraa kuin lateksi.
    Vannenauhat on yleensä aika jämäkkää tavaraa, verrattuna vaikka vanteen teippaamiseen.

Tämä nastarengas asia kiinnostaa itseäni myös. Tässä on nyt käsittääkseni moni tehnyt tuon nastoituksen itse. Laittasko joku vinkkiä minkälaiset vehkeet siihen pitää hommata ja millasia nastoja.

Klaukkalan korkeudella saattaa lumet ja jäät olla taas vähän harvinaisia, mutta voisihan tuohon varautua. Sitten kun se jää on saapunut, niin on taas myöhäistä tilailla mitään.

Tosin hyväksi havaitut valmiit nastarenkaatkin kiinnostaa jos on vinkkejä antaa.

Jyri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Tämä nastarengas asia kiinnostaa itseäni myös. Tässä on nyt käsittääkseni moni tehnyt tuon nastoituksen itse. Laittasko joku vinkkiä minkälaiset vehkeet siihen pitää hommata ja millasia nastoja.

Klaukkalan korkeudella saattaa lumet ja jäät olla taas vähän harvinaisia, mutta voisihan tuohon varautua. Sitten kun se jää on saapunut, niin on taas myöhäistä tilailla mitään.

Tosin hyväksi havaitut valmiit nastarenkaatkin kiinnostaa jos on vinkkejä antaa.

Jyri
    Tuossa valmiiksi pureskeltu paketti esimerkkinä (jyrsinterä+liima+nasta):
    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polkupyoran-nastasetti

Ainakin seuraavia on nastoitettu hyvällä onnistumisella GC, JJ, Maxis FBR/FBF, Bud/Lou
    Valmiita nastarenkaita D5, D4, Snowshoe XL, Gnarwahl...

Joku voi täydentää .

Talviajokokemusta keräilen Kokkolan talousalueella, ja viime talvena täällä tuntui olevan joko liukasta tai todella liukasta. Vetisellä, jäisellä ja uraisella tiellä olin nastakumicyclolla vaikeuksissa. Pito oli kohtalainen, mutta kovin kiemurteluksi meni kulku uraisella tiellä. Otin tallista alle Farleyn ja totesin, että kiemurtelu rauhoittui, mutta jäisellä alustalla nuo Hodagit on ihan itsemurharenkaat. Mitään nakkikumien pitoa en edes tavoittele, koskapa talviajot tapahtuvat, kuten mainitsin, pääosin tiellä muutamia helpoilla poluilla ja jääpeitteisillä vesialueilla tehtyjä poikkeuksia lukuunottamatta. Tavoitteena on että pääkallokelien liukastelu, jännittäminen ja kaatuilu muuttuisi mukavaksi ja rennon turvalliseksi etenemiseksi

Toisella kiekkosetillä ajattelin vain helpottavani nastallisten ja ei-nastallisten renkaiden välillä vekslomista. Toisaalta, jos toisen kiekkosetin laittas 26"-kokoisena niin rengasvalikoimakin kasvaisi samalla jonkin verran.

Kiitos. Nastapaketti tilattu. En tiedä soveltuuko pojan Spessun renkaisiin myös kun siinä niin pientä tiheeyä nappulaa, mutta ainakin omaan Jumbo Jimiin käy.

Blackborow Guest
    Nastoista puheenollen niin Maxxis Moosetrak on tulevan talven ihan mielenkiintoinen uutuus sillä saralla. Toivottavasti hinta ei keuli https://fat-bike.com/2017/03/new-max...-studded-tire/

27+ kiekoillehan on se Nokian Fat Freddie myös vaihtoehtona. Mun mielestä halvemmallakin myyty kuin tuo Motonetin nykyinen hinta..
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Onko toi mäkhiilarin nastan kärki pyöreä vai hämääkö tää puhelimen näyttö?

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •