Dayton, olet varmasti oikeilla jäljillä ajatustesi kanssa. Renkaat-osiossa on ketjut Leveät ja nopeat maantierenkaat sekä Paksut gg-renkaat tms. Kannattaa selata läpi.
 Palstajyrä

Palstajyrä

Dayton, olet varmasti oikeilla jäljillä ajatustesi kanssa. Renkaat-osiossa on ketjut Leveät ja nopeat maantierenkaat sekä Paksut gg-renkaat tms. Kannattaa selata läpi.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Tarkoitus alkaa katseleen cyclocrossia syksyn kurakeleille. Saako tarvike lokasuojat asennettua asennettua mihin fillariin vaan vai tarviiko rungossa olla jotain kiinnikkeitä? Eli pitääkö huomioida jotain fillaria ostaessa jos aikoo asentaa kiinteät lokasuojat?
Tarkoitan nyt sellasia pitkiä lokasuojia enkä satulatolppaan kiinnitettäviä
Sori kun menee hiukan ohi aiheen
 Vakiovieras

Vakiovieras

^Lyhyt vastaus: pitää olla kiinnikkeet. Pitkä vastaus: aika moneen voi nippusiteillä ym. askarrella sellaiset mutta mitkä lokasuojat sopii, missä koossa ja haluaako omien viritelmien kanssa elää on jotain mitä voi pohtia. Jos pitkät lokasuojat on pakolliset, kannattaa varmistaa, että sellaiset varmasti saa kiinni, jo ennen ostoa
Viikon verran sotkenut Merida 500:lla nyt työmatkoja ja muutaman hupilenkin siinä sivussa. Voimansiirto 105 pelaa hyvin ja levyjarruista tykkään kovasti, mutta ainoa mikä vähän häiritsee on ohjaukseen välittyvä tärinä etuhaarukasta siinä määriin, että ranteet kipeytyy. Vinkkejä? Paksumpi/ pehmustettu tankonauha tai pehmustetut hanskat?
Aloita hanskoilla, lisää sitten nauhaa. Ethän vaan nojaa liikaa käsiin?
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
 Veteraani

Veteraani

Satulaa muutama milli taakse, jos mahdollista, keventää käsille ja ylävartalolle tulevaa painoa.
 Veteraani

Veteraani

Jotkut satulat ovat muotoilultaan sellaisia, että nokkaa joutuu hitusen nostamaan suositellusta.
Minkälaiset renkaat? Itsellä sama himmeli hankittuna muutama viikko sitten ja en valitettavasti aikataulullisten ongelmien takia ole hirveästi ehtinyt sillä ajaa, mutta mitään tuollaista en ole havainnut. Tosin vaihdoin orggisrenkaat paksumpiin.
Se orggissatula oli kyllä karmea...
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Levari cyclon keula on selvästi maantiepyörää kovempi, vaikka se kuitua olisikin.
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Ja gatorit, vaikka kestävät onkin, on aika puutarhaletkumaiset tuntumaltaan. Koita pienempiä paineita, jos siitä on jotain apua. Muuten vaan paksumpaa kumia alle.
Joo ja 15mm läpipultti ei ole omiaan parantamaan tilannetta. Itse pistin tosiaan 40mm kumit alle ja karvan alle 4bar paineilla meno on mukavaa. Ei kai noita asfaltin poikkisaumoja jne. suodata mikään muu kuin läskikumi, joten ei kai niihin kannata ranteet lukossa muutenkaan tärskäytellä?
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Onkos jollain ajossa Cannondale CaadX? Pohdin olisiko 54 oikea koko 178cm pitkälle ja haaramitta 83cm.
Minä olen 188 cm, haaramitta 91 cm, ja CaadX:n koko 56.
10k-kerhon jäsen
Onko kellään Planet-X XLA:ta? Vähän himottais semmonen mutta mietityttää kuin paljon on tilaa renkaalle, elikkä miten on sisäleveyttä takahaarukassa ja keulassa renkaan kohalta mitattuna?
Lähetetty minun Mobira Cityman laitteesta Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Canyonin uudet hiilaricyclot vaikuttavat aika päteviltä! Mietitty juttuja taas vähän uusiksi kilpailijoihin nähden
https://www.canyon.com/fi/specials/takeflite/
Sent from my iPhone using Tapatalk
 Vakiovieras

Vakiovieras

Kaameaa. Varmaan toimivaa.
 Palstajyrä

Palstajyrä

Tuo vaakaputken mutka särähtää silmään oli sitten kuinka toimiva tahansa.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Whytellä on ollut jo leveämpää tankoo, loivempaa kulmaa ja pidempää akseliväliä..
Ihme kyllä että tuollaista "kantomutkaa" ei ole ainakaan liiemmälti aiemmin ollut.
Silmä tottuu siihen mutkaankin ja Enzo Ferrariko se oli joka sanoi että "auto on kaunis kun se voittaa". Pätee varmaan pyöräänkin, rumuus vähenee heti kun voittoja tulee.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Joo onhan tuo Canyon aika ruma suoraan sanottuna, mutta kuten Jomppanen sanoi niin rumuus unohtuu jos voittoja alkaa tippua ja silmä tottuu.
Itseäni jollaintavalla jopa miellyttää pyörästä huokuva funktionaalisuus. Kantokahva, ei lokareita jne. Työkalu?!
Whytestä puheenollen: onko täällä kenelläkään ajokokemusta Gisburnista tai saxonista? Itseäni ensin mainittu kuumottelisi yhdistettynä crossi-, työmatka- ja soraseikkailupyöränä. Kerran käynyt jo koeajamassa ja vakaalta peliltä tuntui. Muiden kokemuksia olisi kuitenkin mukava kuulla myös!
 Vakiovieras

Vakiovieras

Moottoriturpa

Moottoriturpa

Olen itse 178/83 mittainen ja trekin 54 cyclo on minulle passeli tai jopa hivenen pieni. Maantiellä käytän 120mm stemmiä, maastossa 100mm. Cannondale näyttää mukavan matalalta, eli ei tuo 54 kokokaan ole liian korkea.
Trekk 54 reach 383 stack 562
Cannondale 54 reach 379 stack 554
^Kaverillani, joka taitaa olla noita samoja kokoja, on CaadX kokoa 54. Koeajoi testipäivässä kokoa 52 ja totesi, että se olisi hänelle parempi. Kannattaa käydä koeajamassa. Itse olin ostamassa kokoa 58, mutta päädyin pykälää pienempään. Isompikin olisi mennyt. Maantiefillari Caad4 on kokoa 60 eikä yhtään liian iso.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Kirjanmerkit