GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 194 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 94 144 184 192 193 194 195 196 204 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.791 - 5.820 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5791
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Sittenpä kustannukset ei ole ongelma, projektia seuranneena myös mielessäni tuota puolta vähän huolestuneena seurannut.
    Useimmat osat menevät ns. heittämällä sisään, mutta sopiiko tuolle vaparille Shimanon pakka, se ei ole varmaa? Samoin etuvaihtajan kiinnityspannan vahvuus pitää varmistaa. HTll keskiö menee helposti, muhvin päät vain kevyesti kapula-hiekkapaperi-mentelmällä maalista puhtaaksi. Vaihteiden säätö ja kaikki muukin on melkoisen helppoa lopultakin, jonkin verran rauhallista ahertamista, hyvin käytännönläheistä, asennus vaatii. Ohjeita täältä ja netistä saa...

  2. #5792
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    No siis kyllä tälle projektille budjetti on mutta ei sellaista että satasella tai kahdella pitää saada pyörä kuntoon. Tuo 500€ on nopeasti katsottuna ollut noiden 105 osien hinta kun niitä on verkkokaupoista yms selannut. Samassa taloudessa kuitenkin pyörä niin ei tässä voi alkaa kovin rönsyilemään budjetista. Se on vain fakta että jotta näitä asioita voi oppia niin joskus se vähän maksaa, mutta sen jälkeen osaa itse ja säästää sen ettei tarvitse kiikuttaa pyörää joka kerta huoltoon. Jos tuohon ei käy shimanon pakka, minkälainen homma on vaihtaa se vapaaratas, kannattaako suosiolla jättää ammattimiehen hommiksi. Hyvä huomio tuo etuvaihtajan kiinnitys. Juuri näitä vinkkejä tässä kaipaa, kun alkaa osia haalia kasaan.

  3. #5793
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    ^105 sarjaa voi saada tarjouksesta n. 350€, esim. nyt halvin hinta taisi olla Ribblella, mitä nyt nopeasti katselin: https://www.ribblecycles.co.uk/shima...uble-groupset/. 170mm kampia ei näytä olevan, mutta muut pituudet löytynee. On noita välillä ollut myynnissä 300€ pintaan käytettynäkin.

    Mä laittaisin tuon setin, ja pakan kiinni 10 -lehtisenä (eli jättää yhden rattaan pois). Vaparin vaihto voi mallista riippuen olla hankalaa ja/tai kallista. Jossain vaiheessa eteen kävelee kuitenkin puoli-ilmainen 11s takakiekko/kiekkosetti, jolloin voi laittaa sen puuttuvan lehden sitten kiinni.

  4. #5794
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Tuohon samaan Meridan runkosarjaan on aikanaan kasattu varmasti myös kalliimpia malleja, ainakin vähintään 105 tasoisena, joten päivityksen mielekkyys paranee, vaikka ison puoleinen onkin. Jos tuota vielä ajattelee opettelun piikkiin, niin mikäpä tuossa, kun pyörän runko on sopiva, tuohan paranee uuden tasoiseksi, kiekkojen vaihto sitten joskus, jos niin haluaa. Kymmenellä lehdellä pärjää täysin, jättää jonkun pienen lähes tarpeettoman rattaan pois.

  5. #5795
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Uusi projekti, Gios Donna 60-luvulta. Vähän siinä on puuhaa...



  6. #5796
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Velogilta löytyy mukavia videonpätkiä maatiepyörän säätöihin, kun jaksaa tuolta mainosten seasta perkata.

    http://www.velogi.com

  7. #5797
    Tuo piti olla tulevan talven projekti, mutta onneksi Suomen suvi on vähä luminen...
    Pientä hienosäätöä vielä, niin on ihan ok työmatka fillari. Tänään ensimetrit töistä kotiin

    Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla

  8. #5798
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    ^ Noi lattiavaihteet herättää niin paljon muistoja...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  9. #5799
    No retro on retro...Voi kyllä tulla rattivaihteet

  10. #5800
    Liittynyt
    01/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    30
    Oma projektikin hieman edenny, vielä muutamia osia ni sit alkaa olla valmis.

  11. #5801
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    ^ Noi lattiavaihteet herättää niin paljon muistoja...
    .

    Niin, oli ne mukavia käyttää/säätää. Aina tiesi, missä mentiin. Nostalgiaa

    Ovathan nämä nykymallitkin erittäin toimivia, mutta...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  12. #5802
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bicicletta Katso viesti
    No retro on retro...Voi kyllä tulla rattivaihteet
    Älä ihmeessä muuta! Bataan kuuluu lattiasifterit. Jäävihän minä olen sanomaan, mutta
    Onhan minullakin restomodattu muhviepeli, ensimmäinen rattivaihteinen ikinä. Suurin
    kivi oli 25 vuoden tauon jälkeen tottua Campan ratteihin, mutta hyvin osuivat käsiin.
    Shimanon vastaavia kokeiltuani totesin italot miellyttävimmiksi. Käpäläkohtaisia seikkoja
    nämäkin ovat toki. Retroraamissa on mahdollisuus lattialle; vielä ei ole yletöntä tarvetta.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  13. #5803
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Rupesi tässä jokusia viikkoja sitten vähän pännimään polkeminen (liika on liikaa) ja sain päähäni, että mitäs jos vähän pyöräprojektia. Siitä se sitten lähti, Salsa Beargrease Carbon XX1 Eagle-projekti
    Tässä muutama kuva rungosta. Lakkausta vaille valmis.

  14. #5804
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    ^wou melkoisen upeaa jälkeä!
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  15. #5805
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    ^^ Komppaan edellistä. HIANO!
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  16. #5806
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Älä ihmeessä muuta! Bataan kuuluu lattiasifterit. Jäävihän minä olen sanomaan, mutta
    Onhan minullakin restomodattu muhviepeli, ensimmäinen rattivaihteinen ikinä. Suurin
    kivi oli 25 vuoden tauon jälkeen tottua Campan ratteihin, mutta hyvin osuivat käsiin.
    Shimanon vastaavia kokeiltuani totesin italot miellyttävimmiksi. Käpäläkohtaisia seikkoja
    nämäkin ovat toki. Retroraamissa on mahdollisuus lattialle; vielä ei ole yletöntä tarvetta.
    Nyt kun tuolla Batalla on tullut rullailtua, niin taitaa jäädä nuo lattiavaihteet. Simplexit toimii loppupelissä ihan mallikkaasti edessä ja takana. Takavaihtaja pystyy hoitelemaan kuusilehtisen ihan nätisti. Ja tuohan on vain nautiskelu fillari, ettei sen vaihtonopeuden oo niin väliä.
    Jarrut vois olla kyllä paremmat Shimano tourinkigien teho on aika olematon. Voi tietysti osaksi johtua paloistakin

    Hoksasin, muuten tuossa roplatessa, että tuo runko onkin Sakemanni ja kasattu sitten Hollannikkaassa.

  17. #5807
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Onneksi tulee talvi, niin on taas aikaa rakennella....

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  18. #5808
    Komiaa pukkaa Turun seudulta!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  19. #5809
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    ^^Eihän tuolta "pajalta" muuta ookkaan ikinä pukannu. Ja taas "bikeporno" osastoo!

  20. #5810
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    89
    Hommasin poliisihuutokaupasta itselleni -86 Nishiki Trim Masterin vuonna 2010. Peruskunnostuksen jälkeen Nishiki on palvellut moitteetta seitsemän vuotta kaupunkipyöränä, mutta voimansiirto ja kiekot on pikku hiljaa alkaneet näyttää ikääntymisen merkkejä +Sadekelillä on aikaa nyhrätä, joten modernia palikkaa tilalle vaan. Nishiki ennen päivitystä, Shimanon 105 osilla:




    Runko ja osat. Pöydältä löytyy sekalainen kokoelma tarjousmyynneistä kerättyä Shimanon Tiagraa, 105:sta, Ultegraa ja Dura-Acea (vaihdevivut). Vaihteistoksi 2 x 10, 12-28 pakalla. Vanhoista komponenteista käyttöön jäivät ohjaustanko, stemmi, jarrut + kahvat sekä avopolkimet. Kärsineet kahvakumit korvasin Dia-Compen vastaavilla jotka sopivat yllättävän hyvin paikoilleen.



    Kuvia lopputuloksesta:







    Koeajon jälkeen voi todeta että päivitys kannatti. 30 vuotta uudemmat osat meni yllättävän kivuttomasti paikoilleen. Pyörä tuntuu kuin uudelta ja vaihtaminen toimii kuin unelma. Kiekot vois olla kevyemmätkin mutta onhan noi syväprofiiliset kehät aika päheen näköiset. Paino ilman polkimia 10,3 kg.

  21. #5811
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Hieno projekti ja projektin lopputulos Unkkateekumiankalla!! Jos olisi tilaa, joku vastaava retropyörä olisi houkutteleva..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #5812
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Unkka.T.Kumiankka Katso viesti
    Koeajon jälkeen voi todeta että päivitys kannatti.
    Hyvältä näyttää. Passaako kysäistä paljonko remppa tuli maksamaan?

  23. #5813
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hyvältä näyttää. Passaako kysäistä paljonko remppa tuli maksamaan?
    Kiitti! Osat maksoi 400-500 €.

  24. #5814
    Hieno Trim Master. Mulla oli taannoin Trim Master samaisista putkista ja oli kyllä mukavakyytinen pyörä ja sen vuoksi oli vähän harmi luopua mutta koko oli yhtä pykälää liian iso.

  25. #5815
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Tässä on puuhasteltavaa syysiltojen iloksi. Runko tuli viikonloppuna, muut osat vielä matkalla.


  26. #5816
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Cruzille peukku

  27. #5817
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    102
    Siitä lähti uus projekti käyntiin.
    Surly Karate Monkey.
    Hyllystä löytyvät tavarat saa mennä näin alkuun kiinni:
    Reban keula, Zeen takavaihtaja, XT pakka, eastonin kuitu stonga, raceface turbine stemmi ja Hopen kiekkosetti.
    Reba saa alkuun riittää ihan 120mm pitkänä. Tohon uuteen Karate Apinaan sopii aina 140 mm pitkää keulaa.
    Kammet ja jarrut on vielä mietinnässä

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  28. #5818
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Kyllä tuo uus Karate Apina ois makia. Tuo värikin on niin...Surlyä!
    Valmista odotellessa
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #5819
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Kyllä tuo uus Karate Apina ois makia. Tuo värikin on niin...Surlyä!
    Valmista odotellessa
    On! Tykkään noista trumpetin muotosista putkista. Toi väri oli just niin yök et se oli pakko saada!

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  30. #5820
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sam1_ Katso viesti
    On! Tykkään noista trumpetin muotosista putkista.
    Missä on trumpetin muotoinen putki? Selitä nyt hieman?

    Trumpetti:


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •