FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 193 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 93 143 183 191 192 193 194 195 203 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.761 - 5.790 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5761
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Ensimmäisessä kuvassa pyörä sellaisen kun sen sain ja toisessa kuvassa sellainen kun se on nyt. Etu ja takapyörän laakerit putsattu ja rasvattu, poljinkeskiön laakerit putsattu ja rasvattu, ohjauslaakerit putsattu ja rasvattu, takajarrun vaijeri vaihdettu , muut vaijerit hyväkuntoisia ja vain putsattu ja öljytty samoin kuin vaijerinkuoret, uudet ketjut, uudet jarrupalat, takavaihtaja purettu ja putsattu samoin etuvaihtaja, takarattaat putsattu ja myös eturattaat ( molemmat vielä hyvässä kunnossa ), polkimiksi vaihdettu flättipolkimet ja renkaiksi 2,3 tuumaa leveät Kendat, molemmat vaihdevaihtajat joista takavaihtaja ei toiminut purettu ja putsattu ja öljytty ja nyt toimii kuin uutena. Uutta osaa vain jarrupalat, ketjut ja takajarrun vaijeri. Renkaat ja flättipolkimet kierrätyskamaa.




  2. #5762
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Alkaa olla genesis värikoodausta vailla valmis.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  3. #5763
    Ekat testiajot ajettu, vielä pieniä säätöjä. Kuva tuli huono, mutta otetaan myöhemmin parempi. Pyörästä tykkään kyllä kovasti. Taitaa lähteä huomenna Laajavuoren puolimatkalle tämä.

  4. #5764
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaakom Katso viesti
    Alkaa olla genesis värikoodausta vailla valmis.
    Nätti väri rungossa, tuosta on hyvä edetä. Lopputulos näytille
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  5. #5765
    Liittynyt
    01/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    30
    Edelliset pyörät vaihto omistajaa, niin on hyvä alkaa rakentaa uutta tilalle.
    Bike-Discount:lta löytys tällanen Cuben runko josta tehdään sitten pyörä




  6. #5766
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Cubella jatketaan.

    Tyttärelle tarttee ensimmäistä kunnon pyörää ja jo keväällä alekorista valikoitui Cube Reaction runko projektiin. Oma vanha jäykkäperä saa luovuttaa suunnilleen muut osat. Eilen kilkkeet saatiin sen verran kiinni että päästiin sovittamaan. Lyhyempi stemmi ja kapeampi ohjaustanko tarvitaan. Saattaa olla että modaan samalla 1x moodiin vaihteiston.

    Mutta ai että toi Reactionin runko on nätti ja kevyt. Voi olla että joskus pitää ajella tuolla vähän itsekin


  7. #5767
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318



    Chesini Arena ennen




    Ja jälkeen...
    Miha muokkasi tätä : 13.07.2017 at 10.58

  8. #5768
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Mahtava teräsprojekti!! Onnea onnistumisesta, lähtökohta päällisin puolin ollut todella karu.

    Itsellä pienimuotoista projektia teräskrossarin kanssa tänään, laitoin alle maasturista siirtyneet DT Swissin XR1501:t ja niille 35mm Gravelkingit litkuilla, Swisstopin uudet jarrupalat ja mielenkiintoisimpana/erootillisimpana Paulin uusi ketjuohjuri Schmolken hiilikuituisilla pulteilla. Ja hyvä tuli:
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #5769
    Tässä ei tosiaankaan ole hienoa vanhaa teräsrunkoa raiskattu! Aika yllättävää muuten miten hyvin tuollaiset korkeaprofiiliset hiilikuitukiekot - jollaisia ei taidettu maanteillä vielä nähdäkään silloin kun Chesini niillä kiiti? - kissankokoisine teksteineen sopivat nykysilmillä katsottuna ohuisiin putkiin ja vaatimattomampaan ulkoasuun!

    PS Arena lienee 80-luvun alkupuolelta, joku aikansa huippumallista seuraava?

  10. #5770
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Tuo on 1990-luvun alkupuolelta ja putket on tukevaa Columbuksen SL-SP putkea. Yllättävän jäykkä teräsrungoksi ja ajotuntuma ihan modernin oloinen. Vanha väri oli kyllä karmea... .

    Arena taisi olla X Unon alla seuraava malli. Lähtökohta oli kyllä hyvä, kaikki kromit oli tosi hyvässä kunnossa ja rungossa ei yhtään kolhua tai ruostetta. Chesini muuten tekee edelleen hienoja teräsrunkoja Veronassa, http://www.chesini.it/eng/bikes/steel. Hyvät hinnat tosin näissä...

  11. #5771
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tässä ei tosiaankaan ole hienoa vanhaa teräsrunkoa raiskattu! Aika yllättävää muuten miten hyvin tuollaiset korkeaprofiiliset hiilikuitukiekot - jollaisia ei taidettu maanteillä vielä nähdäkään silloin kun Chesini niillä kiiti? - kissankokoisine teksteineen sopivat nykysilmillä katsottuna ohuisiin putkiin ja vaatimattomampaan ulkoasuun!

    PS Arena lienee 80-luvun alkupuolelta, joku aikansa huippumallista seuraava?
    Kauneus on katsojan silmämunassa Itelle hiilirungot ja korkeaprofiiliset -kiekot on kyllä aika kamalia. Mutta mähän oonkin vanha ukko
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  12. #5772
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Kauneus on katsojan silmämunassa Itelle hiilirungot ja korkeaprofiiliset -kiekot on kyllä aika kamalia. Mutta mähän oonkin vanha ukko
    Niin tässä taidettiin kyllä puhua teräsrungon ja korkeaprofiilisten vanteiden yllättävän kauniista liitosta. Mistä itse olen samaa mieltä, erittäin nätin näköistä.

  13. #5773
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Tuo on 1990-luvun alkupuolelta ja putket on tukevaa Columbuksen SL-SP putkea. Yllättävän jäykkä teräsrungoksi ja ajotuntuma ihan modernin oloinen. Vanha väri oli kyllä karmea... .

    Arena taisi olla X Unon alla seuraava malli. Lähtökohta oli kyllä hyvä, kaikki kromit oli tosi hyvässä kunnossa ja rungossa ei yhtään kolhua tai ruostetta. Chesini muuten tekee edelleen hienoja teräsrunkoja Veronassa, http://www.chesini.it/eng/bikes/steel. Hyvät hinnat tosin näissä...
    Hieno restomodi. Chesinejä on tullut kuolattua, kuten myös Casatin tuotteita.
    Harmillisesti Berliinin reissulla aika ei antanut myöten pyöräkaupoissa luuhailuun.
    Katukuvassa kyllä näkyi kaikenlaista 2-pyöräistä (harvakseltaan autoja) kivaa.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  14. #5774
    Start Family vm -76 tarttui jätekeskuksen metalliromulavalta viime syyskesällä, oli jo löydettäessä itseasiassa täysin ajokuntoinen, mutta pahasti ruosteessa ja kumit pykineet.



    Pintaruosteet pois, iloisempi väri pintaan, riittävän kapasiteetin omaava juomateline tarakalle ja lähiasiointipyörä on valmis:



    Merkittävin oppimiskokemus projektissa: 24-tuuman kumeja on muuten yllättävän montaa kokoa......

  15. #5775
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.881
    Katsokaas mitä mä sain: GT Tequesta -96. Toi on mun eka maastopyörä. Mä maksoin siitä 4190 markkaa Vartiokylän pyörässä. Se oli mun käytössä -98 saakka jolloin myin sen kaverille rahoittaakseni uuden pyörän. Ja kas, keväällä kävi sattumalta ilmi että pyöeä oli vielä kaverin takapihalla. Parin oluen hinnalla lunastin sen takaisin ja nyt se odottaa pientä laittoa: ylimääräiset tarrat ja lukkopidike pois. Ainakin takarengas vaihtoon. Jarrupalat, ketju, takapakka, eturattaat ja vaijerit vaihtoon. Rockshox Judyn tilalle orkkis keltainen teräskeula (jota olin säilyttänyt kaikki nämä vuodet). Nousukahvat ja pulloteline kuuluu varusteluun. Ja tupit on kans aika hapertuneet, uudet keltaiset tilalle.

  16. #5776
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Ja stemmi on varmaan 14 cm pitkä. Hieno klassikko GT Larella. Mullahan on saman näkönen -91 mallin GT Avalanche, joka on myös tallessa ja ajokunnossa. Harmittaa vaan, että menin uudelleen maalaaman sen hienon seittikuvion pois.

  17. #5777
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.881
    Monta kertaa tuli manattua tuon pois myyntiä, mutta sillon ei ollut liikaa fyrkkaa. No, nyt mä laitan Tequestan ajo kuntoon ja käyn sillä kunnon retrolenkillä.

    Arkistoista löytyi keulaa etsiessä pari takahaarukkaa, Rf:n kampi ja takavaihtajia. Niistä ei ihan saa toista projektia vireille.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  18. #5778
    Saakelin hieno!

  19. #5779
    Yhden pyörän olen rakennellut mutta ei silti ole oikein riittävästi tuntumaa; Mihinköhän hintaan mahtaisi nousta triathlonpyörän hinta jos itse haalisi ale-osia ja rakentelisi?

    Osasarja saisi olla ultegra/105 tasoa, ohjaamo jotain profile design t4+ tasoa tms, ism satula ja keskitason kiekot.
    Kiekoissa ajatuksena olisi että pärjäisi samalla setillä treenit ja kisat. Jotain 50-60mm korkeaa kuitua alureunalla mitkä kestäis trainerissa ja treeniajot muutenkin.
    Sopivan kokoista valmista pyörää ei ole oikein tarjolla mutta yksi runkosetti olisi 800 eurolla kiikarissa. Mahtaako lopputulos olla järkevän hintainen vai oisko parempi vaan hakea se P2 larun pyörästä 2600 eurolla ja ostaa siihen kiekot...

    Niin ja sori jos tälle kysymykselle olisi ollut parempikin lanka.

  20. #5780
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaa-ja Katso viesti
    Yhden pyörän olen rakennellut mutta ei silti ole oikein riittävästi tuntumaa; Mihinköhän hintaan mahtaisi nousta triathlonpyörän hinta jos itse haalisi ale-osia ja rakentelisi?

    Osasarja saisi olla ultegra/105 tasoa, ohjaamo jotain profile design t4+ tasoa tms, ism satula ja keskitason kiekot.
    Kiekoissa ajatuksena olisi että pärjäisi samalla setillä treenit ja kisat. Jotain 50-60mm korkeaa kuitua alureunalla mitkä kestäis trainerissa ja treeniajot muutenkin.
    Sopivan kokoista valmista pyörää ei ole oikein tarjolla mutta yksi runkosetti olisi 800 eurolla kiikarissa. Mahtaako lopputulos olla järkevän hintainen vai oisko parempi vaan hakea se P2 larun pyörästä 2600 eurolla ja ostaa siihen kiekot...
    Jos palikoita sattuu löytymään alennusmyynneistä tai käytettynä ja runkosetin saa noin hyvällä hinnalla, saattaisi itse kasaamalla saada pyörän melkein samaan rahaan kuin Larun pyörän P2:n. Mutta mitoitushan on kaikkein tärkein asia tri- ja TT-pyörässä. Jos pystyt arvioimaan että toinen pyörä on sopivampi tai säädettävämpi (tai se projekti olisi suoraan mahdollista rakentaa sopivammaksi/säädettävämmäksi), kannattaa ehdottomasti valita se sopivampi. Toisaalta samasta näkökulmasta käsin voi ajatella myös niin, että tri- ja TT-pyörä on joka tapauksessa rakennettava vähän kuin mittatilauksena itselle sopivaksi. Jos itse rakentamalla alkutekijöistä aloittaen saa sopivamman, siitä voisi jo maksaa vähän ylimääräistä.

    Yleisesti ottaen sanoisin että aivan hyvän tri- tai TT-pyörän rakentaa kolmella rahalla jos löytää suoraan sopivan kokonaisuuden tai rakentaa alennuspalikoista. Tehomittari lisää, niin se on neljä. Ja vielä levykiekko, niin viisi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #5781
    Pari vuotta ajoin feltillä ja tuo cervelo on aika samalla geometrialla. Kyseinen runko on nimenomaan feltin B2 ja tuohon cerveloon saisi bikefitin kaupan päälle, joten istuvuutta ei tarvitse jännittää.

    Lähinnä se että kumpi tulisi halvemmaksi. Saisikohan sitä kahdella tonnilla kaikki kilkkeet pyörään... Jätetään tehokampi ja levykiekko hyllyyn.

  22. #5782
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Talveksi olisi projektina tehdä Merida Ride 88 vm 2012. maantiepyörään täydellinen vaihteiston uusiminen. Pyörässä on nyt 3x9 tai 8spd vaihteisto joka pitäisi vaihtaa 2x10 tai 2x11spd järjestelmään. Tarkoitus olisi vaihtaa shimanon 105 osat. Uusiksi menee siis kahvat, kammet, vaihtajat, keskiö, takapakka ja jarrut. Mitä tuossa olisi hyvä ottaa huomioon ennakkoon että käykö nuo shimanon 105 osat pyörään muuta kuin ruuvaa paikalleen. Keskiö ja takapakka nyt ainakin metityttää että mitä se vaatii muuttaa pyörästä että ne käy. Takapakka kun vaatii ainakin sen vapaarattaan siihen että käy. Ja toinen on keskiö joka askarruttaa. Minkälaiset kierteet yms siellä on että voiko tuohon istuttaa suoraan shimonan ht2 keskiön paikalleen. Tässä vähän listää mitä pyörässä nyt on paikallaan.

    Bottom bracket Cartridge Bearing
    Brake levers Shimano
    Brakes Road Dual Pivot-long
    Cassette Sunrace CS-R6 12-25
    Chain KMC Z7
    Crankset FSA Tempo 52-42-30
    Fork type Road CF long-M5
    Frame type Ride EQ-Single
    Front derailleur Shimano FB-2303
    Hub front Alloy QR / Shimano 2200
    Hub rear Alloy QR / Shimano 2200
    Rear derailleur Shimano Sora GS
    Shifters Shimano ST2303 / ST2300

  23. #5783
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Kierre on BSA, olettaen siis että pyörässä on kierteellinen keskiömuhvi. HT2 keskiötä saa myös BSA kierteellä, joten yhteensopivuusongelmaa ei sillä rintamalla ole näköpiirissä.
    Vapaaratas sen sijaan ei hyväksy 11-lehtistä pakkaa. 10-systeemiin on tyytyminen tai takanapa vaihdettava.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  24. #5784
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Kierre on BSA, olettaen siis että pyörässä on kierteellinen keskiömuhvi. HT2 keskiötä saa myös BSA kierteellä, joten yhteensopivuusongelmaa ei sillä rintamalla ole näköpiirissä.
    Vapaaratas sen sijaan ei hyväksy 11-lehtistä pakkaa. 10-systeemiin on tyytyminen tai takanapa vaihdettava.
    Jep, Täytyy ottaa kauden jälkeen pyörä käsittelyyn ja purkaa keskiö ja takapakka irti ja katsoa mitä se on syönyt. Jos kuitenkin tuohon nykyiseen saa 10spd suoraan niin sekin käy oikein hyvin. Tämä on ensimmäinen näin laaja projekti joten harjoittelua monelta osin tiedossa. Kaikki osat varmasti saa paikalleen mutta enemmän hirvittää kun pitää saada kaikki toimimaan. Vaihtajien yms. säätäminen. Se on näiden maantiefillareiden kanssa opettelematta täysin. Tuollainen valmis setti olisi helppo kun tulee kaikki nippelit varmasti mukana mutta miten niitä sitten sattuu löytämään oikealla keskiöllä ja nimenomaan 10spd mallina. Tuntuu olevan tuo 11spd se nykypäivän juttu.

  25. #5785
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    105 on ollut jo muutaman vuoden 11-vaihteinen. Valmiit osasarjat on melko varmasti myyty jo kaikista kaupoista pois, eli irto-osista pitää itse kerätä. Tai sitten ottaa nykyinen 10-vaihteinen Tiagra, joka on kuuleman mukaan sama kuin 10-vaihteinen 105. Aika usein osasarjoista puuttuu keskiölaakeri, jotta sen voi valita itselleen käypäisenä versiona.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  26. #5786
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Tämä on ensimmäinen näin laaja projekti joten harjoittelua monelta osin tiedossa.
    Tullee joka tapauksessa kohtalaisen arvokas remontti suhteessa pyörän arvoon, joten samaan konkurssiin voisi ihan hyvin laittaa vielä uuden kiekkosetinkin. Vaikka Fillaritorilta parilla sadalla joku hinnat alkaen Mavic tms., joita myydään Canyoneiden ym. alta pois koeajettuna. Mutta tämähän on valintojen maailma.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #5787
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Fillaritorilta saattaisi löytyä se osasarjakin,ku veksaalaavat nuita 2x11/1x11 sarjoja niien "vanhojen" kymppien tilalle.

  28. #5788
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Kannattaa kytätä tarjouksesta kokonaan uusi pyörä tai sitten uusii vain ne osat mitkä on aivan pakko uusia ja laittaa puhtaan tankonauhan.

  29. #5789
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Kymppivaihteisellakin ajaa mutkaista tietä näkymättömiin, ultegraa ja d-a osiakin näkyy välillä aika sopivasti. Tänään viimeksi selannut Ebay valikoimaa.

  30. #5790
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Ei ole oma pyörä eikä omat rahat kyseessä 😄 Olen tässä vain se joka suorittaa työn ja oppii uutta. Kallis on remontti mutta niin on 105 osilla ostettuna uusi pyöräkin. Jos tuohon saa osat esim. 500€ niin on se vielä silti reilusti yli 500€ halvempi kuin ostaa 105 osilla oleva pyörä valmiina. Pyörä on käytännössä vain sisäänajettu mutta nykyinen vaihteisto ei ole käyttäjän mieleen enään. Ja käytössä on huomattu että noilla kiekoilla pärjää niin mielellään niitä ei vaihdeta. Tuo 10spd tiagra voisi myös olla hyvä idea tähän. Pääasia tässä on saada pyörä 2x jotain malliseksi että sitä on mukava käyttää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •