HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 36 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #1051
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Oletteko saaneet Trekiltä kannanottoa tuohon takanapaan?
    Minun Trek Stacheeni vm. 2016 tuli viiden millin klappi lenkillä. Takapakka liikkui saman verran. Vaihteet tietenkin paukkuivat eivätkä pysyneet päällä.
    Käytin ostoliikkeessä ja siellä kiristettiin (aiemmin tein sen itse, kun oiretta esiintyi). Klappia on taas.
    Olen jo takuuaikana tuonut asian julki. Vastahakoisesti myyjäliike kirjasi asian tiedoksi Trekille.
    Muuten vaikuttaa kulkineelta, josta en halua missään tapauksessa luopua. Kolmituumaisella renkaalla on mukava ajaa aivan joka paikassa. Jopa asfaltilla.
    Runko on jo toinen, kun satula valui alas kaikista toimenpiteistä huolimatta.

  2. #1052
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla on ainakin kaikissa omistamissani yksilöissä ollut. Tälläkin hetkellä kaksi käytössä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Minulla taas ei, vaan 18-ratchet on ollut vakiona 240s navassa.
    Se on kivaa, kun valmistaja ei viitsi mainita missään millä sisuksilla navat tulee.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #1053
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhapoika Katso viesti
    Oletteko saaneet Trekiltä kannanottoa tuohon takanapaan?
    Minun Trek Stacheeni vm. 2016 tuli viiden millin klappi lenkillä. Takapakka liikkui saman verran. Vaihteet tietenkin paukkuivat eivätkä pysyneet päällä.
    Käytin ostoliikkeessä ja siellä kiristettiin (aiemmin tein sen itse, kun oiretta esiintyi). Klappia on taas.
    Olen jo takuuaikana tuonut asian julki. Vastahakoisesti myyjäliike kirjasi asian tiedoksi Trekille.
    Muuten vaikuttaa kulkineelta, josta en halua missään tapauksessa luopua. Kolmituumaisella renkaalla on mukava ajaa aivan joka paikassa. Jopa asfaltilla.
    Runko on jo toinen, kun satula valui alas kaikista toimenpiteistä huolimatta.
    Urputusta kehään ei se paskan suoltaminen muuten yhtään vähene ja laatu parane. Vaadi vaikka DT.n 350 napa tilalle. Osilla 2V takuuta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #1054
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Takuu osien tulo kestää Trekiltä melko kauan (yleensä viikkoja).
    Vajaa viikko menee siinä jo että UPS saa toimitettua paketin Hollannin keskusvarastolta liikkeeseen.

  5. #1055
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Vajaa viikko menee siinä jo että UPS saa toimitettua paketin Hollannin keskusvarastolta liikkeeseen.
    Näin juu, jos kamaa on siellä. 4 Viikkoa on nyt venattu Line pro hissitolppaa ja vapaarattaan tulokin kesti kolmisen viikkoa. Uusi runko tuli reilu viikossa, mutta se ei lohduttanut, ku vapaaratasta venattiin.
    4 Viikkoa on nyt venattu DT:n takanapaa tosin se ei ilmeisesti tule Trekiltä. 54t ratchetit tuli siihen jo normi ajalla Trekiltä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #1056
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    4 Viikkoa on nyt venattu DT:n takanapaa tosin se ei ilmeisesti tule Trekiltä. 54t ratchetit tuli siihen jo normi ajalla Trekiltä.
    Juu trekin kans hoituu bontrager ja runko takuuasiat ja sitten esim. shimano shimanon kanssa ja sram cycle service nordicin kaa.

  7. #1057
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Juu trekin kans hoituu bontrager ja runko takuuasiat ja sitten esim. shimano shimanon kanssa ja sram cycle service nordicin kaa.
    Tässä tapauksessa tosin vaihtuu Bontragerin napa takuuna DT:ksi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #1058
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tässä tapauksessa tosin vaihtuu Bontragerin napa takuuna DT:ksi.
    Ymmärsinkö oikein että kiekkoina on Bontragerin Line Pro:t, joissa vaparina 54-hampainen Rapid Drive? Liekkö vaparin hajoaminen yleinenkin ongelma (Line Plus -kiekot mietinnän alla, joissa ilmeiseti samat navat)?

    Onko täällä kokemuksia Easton/Race Face ARC -sarjan 40/45 kehistä? Ilmeisesti toimivat kehät budjettiluokassa ja tällä hetkellä mukavat alet CRC:ssä.
    Niguel muokkasi tätä : 07.08.2017 at 15.45

  9. #1059
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Ymmärsinkö oikein että kiekkoina on Bontragerin Line Pro:t, joissa vaparina 54-hampainen Rapid Drive? Liekkö vaparin hajoaminen yleinenkin ongelma (Line Plus -kiekot mietinnän alla, joissa ilmeiseti samat navat)?
    Juuri näin. Vaparista korkkasi ensin pääty laippa mikä pitää, ettei kynnet karkaa vaparista napaan. Uudessa oli laippa kuulemma niin tiukka, että piti hioa, että mahtui sisään. Äkkiähän tuo korkkaa, jos sovitus on noin tiukka turhaan. Vajaan parin viikon ajon jälkeen uudella vaparilla korkkasi hammaskehä navasta. Tosin pakka oli liikkeen jäljillä niin kiinni, että ei normi työkaluilla auennut. Tämä ylikirraus oli ehkä syynä korkkaukselle.

    MTBR foorumilla on muillakin Line Pro napoja paskoutunut. Muutenhan se oli ihan kiva napa ajaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #1060
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Itsellä sama ongelma oli Shimanon vapaarattaassa minkä tilasin line Pro napaan että sai sinkuloitua. Ei mitään toivoa ilman päätylaipan muokkausta peltisaksilla ettei aivan fixinä toiminut. Kokeiltiin 2 eri vapari yksilölläkin vielä. Toisaalta muokkauksen jälkeen toimi niinkuin pitää
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  11. #1061
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Onko täällä kokemuksia Easton/Race Face ARC -sarjan 40/45 kehistä? Ilmeisesti toimivat kehät budjettiluokassa ja tällä hetkellä mukavat alet CRC:ssä.
    Stacheen tehtiin paikallisessa liikkeessä kiekot juuri noista ARC 40 kehistä Hopen 4pro navoilla ja tuli erinomaiset kiekot jotka pysyneet kuosissaan mainiosti(erittäin kivannäköinen setti versus originaali kiekot). 45:set paino 695g joten päädyin kuitenkin 40:siin (630g). Chupacabra oli originaali mulefuteilla 76mm ja nyt noilla Eastoneilla 73mm joten ei ihan hirveesti muuttunu renkaan halkaisijakaan .

  12. #1062
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Onko täällä kokemuksia Easton/Race Face ARC -sarjan 40/45 kehistä? Ilmeisesti toimivat kehät budjettiluokassa ja tällä hetkellä mukavat alet CRC:ssä.
    Ole sitten tarkkana kehien reikämäärän kanssa, ei taida olla kuin 28 reikäisiä jäljellä. Itse ostin tuolta viimeiset neljä 40 32h kehää jo yli kaksi viikkoa sitten. Nyt on herran ja rouvan Farleyssa mahtavat plussakiekot. Budjettiluokasta niin sitten tiedä. Eiköhän tuo ale johtune siitä että Easton on poistuva merkki, joka on tulevaisuudessa Race Face.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  13. #1063
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Easton ARC40 ja 45, molempia on kokeiltu 29+ etukiekkona (takana ARC45 27.5+), helpot olivat kasata kiekoksi ja litkuttaa. Käytössä ei ole ollut ongelmia Chroniclen kanssa alle 1bar paineilla retkeillessä. Vanteet jäävät hyvin kumin suojaan, eikä kivet pääse iskemään, puhdistuu hyvin, toimiva profiili.

  14. #1064
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VAHVA Katso viesti
    Stacheen tehtiin paikallisessa liikkeessä kiekot juuri noista ARC 40 kehistä Hopen 4pro navoilla ja tuli erinomaiset kiekot jotka pysyneet kuosissaan mainiosti(erittäin kivannäköinen setti versus originaali kiekot). 45:set paino 695g joten päädyin kuitenkin 40:siin (630g). Chupacabra oli originaali mulefuteilla 76mm ja nyt noilla Eastoneilla 73mm joten ei ihan hirveesti muuttunu renkaan halkaisijakaan .
    Kiitokset kaikille kommenteista ja hyvä kuulla että kehät ovat toimivat. Mietin illalla DT Swissin 350 ja Hopen pro 4 välillä ja lopulta Arc 40 & Hopet lähti tilaukseen (valmiiksi kasattuna).

  15. #1065
    zipo Guest
    Häh?



  16. #1066
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    ^ nyt tuntuu että rekki menee vähän metsään näillä, ellei bikepacking homma ota vielä lisää tuulta alleen. Jäykkä keula talvikeleille voisi olla ainut mitä kelpuuttaisin.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  17. #1067
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Isokyrö
    Viestit
    33
    Kertokaapas parhaat vinkit Stachen liukuvaan satulaputkeen? Olen kyllä jo pistänyt merkille, että tämä alkuperäinen panta on aika lelu ja uusi sellainen on jo tulossa.

  18. #1068
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeemuTii Katso viesti
    Kertokaapas parhaat vinkit Stachen liukuvaan satulaputkeen? Olen kyllä jo pistänyt merkille, että tämä alkuperäinen panta on aika lelu ja uusi sellainen on jo tulossa.
    Alumiini vai kuituraami kyseessä. Eikös hiuslakkaa jotkut ole käyttäneet tuommosissa tapauksissa. Itsellä kyllä pysynyt tolppa hyvin paikallaan mutta tuntuu noita muillakin ropleemia tolpan suhteen olleen.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  19. #1069
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Isokyrö
    Viestit
    33
    Alumiiniraami, tämän vuoden Stache 7 kyseessä.

  20. #1070
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Parhaasta neuvosta en tiedä mutta Salsan clamppi on aika vahva ja sillä pystyy hyvin kiristämään tolppaa. Sitten vielä väliin hyvää kuituosien asennustahnaa, niin pitäisi pysyä tolppa paikallaan, omassa seiskassa ainakin toimii hyvin.

  21. #1071
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Ei ehkä se kustannustehokkain ratkaisu, mutta itsellä ongelma loppui samalla kun vaihdoin hissitolppaan jossa pinta karheampi vrt. alkuperäisen tolpan kiiltopinta. Alkuperäinen tolppa liukui, vaikka käytössä oli Hopen ruuvikiristeinen panta.

  22. #1072
    Ostin Trek Stache ysin huhtikuun lopulla ja sen verran näköjään reippaasti tullut kilsoja, että renkaat menee lähiaikoina vaihtoon. Alla on orkkis Chubacabrat, mitkä on omassa ajossa sopivilla paineilla ollut aika mainiot. Toki lauantaina märässä juurakossa vedettyjen kaksien pannujen jälkeen alkoi pieni lisäpito mielessä pyörimään. Eihän sitä ajotaidon puutetta voi renkailla korvata, mutta olisiko suosituksia mitä kannattaisi Chubacabrat renkaiden lisäksi miettiä? Mainiota olisi jos renkaat löytyisi Suomesta, mutta toki tarvittaessa rahat voi laittaa nettikauppojenkin tukemiseen.

  23. #1073
    Maxxis Minion DHF Plus:ia päässyt kokeilemaan ja niistä ei ainakaan pito heti lopu.

  24. #1074
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tuskin se isompi nappula liukkailla juurilla sen paremmin pitää. Itse ainakin huomannut että kesän kuivien kelien jälkeen vaatii aina pientä ajotyylin päivitystä kun märät ja liukkaat kelit alkaa. Yleensä niitä juuria ja liukkaita kiviä muistaa alkaa varoa juuri parien ensimmäisten pannujen jälkeen

  25. #1075
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    107
    Ite tykkään Maxxis Chroniclen isommista reunanapouloista lipevämmillä keleillä. Tuo just sopivasti lisävarmuutta kanttaukseen. Toimii muös talvella nastarenkaan korvikkeena ei-niin-jäisillä keleillä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

  26. #1076
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Minä avata takalinkku, tämä pudota maaha. Minä raapia päätä, ei hemmettit? Olla varmasti sunrinkula pikavapparatas tai jottai? Siinä olla vähä klappi, ei hätä vielä pikkuvika olla

    -Usot sie jot myö uitiin?

  27. #1077
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Moro. Sullaki taisi olla takanavan kanssa ongelmia. Mulla ei meinaa pelata enää ollenkaan. Toimii ns fiximoodissa ja on tilattu uudet vaparit sekä simpalle että myös XD. Toleranssi taitaa olla nii pieni että se suojalevy tjsp ottaa kiinni navan runkoon tai johonkin. Vit____a vaan kun useita vkoja menee pelleissä. Vien huomenna liikkeelle koko pyörän ja sanon että laittakaa semmosta osaa että toimii. Menikö sulla koko napa uusiksi vai kuinka takuu asiat sujuivat
    Mulle vaihtoivat 9.8 Stacheen minun pyynnöstä takuuna DT:n navan mikä kalustettiin 54T Ratcheteilla, että vastaa kytkennältään orkkista. Ekasta orkkis vaparista hajosi pääty prikka se korkkasi ruuveista. Uusi ei kuulemma mahtunut sisään hiomatta. Vajaa 2 viikkoa siitä korkkasi hammaskehä navasta, eli navan pakkovaihto oli edessä. Liekö pakan ylikisristys syynä??? Yli neljä viikkoa kesti säätö, kun tuli väärää napaa ja sitten ei muka löytynyt sopivaa. Lopuksi tuli J pinnoilla tuo DT:n 240.


    Nyt on taka-akseli alkanut aukeamaan rymistellessä. Aimmin olen laittanut kiinni kämmenellä painamalla vivusta, niin tiukkaan, kuin menee ja silti löystyy, nyt vedin ylöspäin, näin sai vielä kireämmälle katotaan joko nyt pysyy kiinni?
    Vipua pidän pystyssä tai takaviistossa, ettei saalista mitään mukaansa. Vaseliinia on jengassa, että pitäisi kiristyä.

    PS. YV laatikkosi täynnä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #1078
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mulle vaihtoivat 9.8 Stacheen minun pyynnöstä takuuna DT:n navan mikä kalustettiin 54T Ratcheteilla, että vastaa kytkennältään orkkista. Ekasta orkkis vaparista hajosi pääty prikka se korkkasi ruuveista. Uusi ei kuulemma mahtunut sisään hiomatta. Vajaa 2 viikkoa siitä korkkasi hammaskehä navasta, eli navan pakkovaihto oli edessä. Liekö pakan ylikisristys syynä??? Yli neljä viikkoa kesti säätö, kun tuli väärää napaa ja sitten ei muka löytynyt sopivaa. Lopuksi tuli J pinnoilla tuo DT:n 240.


    Nyt on taka-akseli alkanut aukeamaan rymistellessä. Aimmin olen laittanut kiinni kämmenellä painamalla vivusta, niin tiukkaan, kuin menee ja silti löystyy, nyt vedin ylöspäin, näin sai vielä kireämmälle katotaan joko nyt pysyy kiinni?
    Vipua pidän pystyssä tai takaviistossa, ettei saalista mitään mukaansa. Vaseliinia on jengassa, että pitäisi kiristyä.

    PS. YV laatikkosi täynnä.
    Kiitos vastauksesta. Laatikkoa tyhjennetty.

    Pyörä viety liikkeelle ja katsotaan mitä sieltä päätetään tehdä, sama homma alk peräinen vaparin ruuvit poikki ja uusi ei mahtunut ilman että hankasi johonkin kiinni. Melkoista plootua.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  29. #1079
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Trek stachea koko ajan myynnissä alle vuotisia, miksi niistä halutaan eroon näin pikaisesti eikö 29x3 rengas koko olekaan se juttu

  30. #1080
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Oma lehmy ojassa mutta kyllä 29+ huomattavasti mukavampi jäykkänäkin kuin tavan 29er ja ketterämpi kuin läskin rengas. 27.5+ kokemuksia ei ole mutta kyllä paikkansa 29+ minun käyttööni on ainakin
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •