GarminGiantElectrobike
Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 148

Aihe: Viro

  1. #61
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Kesällä taas Viroon ilman muuta. Suunnittelen vähän josko saisi läskeilyä hvetin hienoilla hiekkarannoilla yhdistettyä vaikka tähän kisareittiin tai muihin paikallisiin polkuihin (Lahemaa jne?)... missä ei ole rantabaanaa, menis poluilla vähän kauempana. Sormiin sattuu karttojen klikkailu...

  2. #62
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Muutama päivä sitten lähdimme Pärnusta. Halusimme välttää Via Balticaa joten reissua kertyi 220 km eikä majoituksia ollut niin helppo löytää. Tallimman kehää oli kiva ajaa, oikein leveä piennar tietyöhön saakka. Sopivassa risteyksessä poistuimme kiusaamasta rekkoja, mulla perässä vielä Bob Yak jossa kahden kamat.itse kaupungin läpiajo oli vaivatonta kiitos takana polkeneen suunistajan, omalla pyörällä.. Suuren osan pääsimme omaa kaistaa.

  3. #63
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Samoin tuli käytyä Virossa tossa kesäkuun alussa. Se on nähty ja eipä tartte enään mennä. Myönnettäköön et olen vuoristoihminen ja tasamaa ei ole miun juttu. En vuonna Pyreneille.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  4. #64
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Näin olemme erilaisia. Viime kesänä pyörimme täällä, ja varmaan ensi kesänäkin. Me emme ole, myönnettäköön, ylämäen ystäviä.

  5. #65
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Pärnun ympäristössä tullut poljettua ja molemmin puolin via balticaa etelään päin löytyy hyviä maastopyörä reittejä.

  6. #66
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Lindalle ei tällä kertaa mahtunut, piti ostaa huomista ylitystä varten lippu Eckerö Linelle. Sain varausvahvistuksen, joka pitäisi vaihtaa lippuun. Osaisiko joku neuvoa, miten menettelen aamulla, menenkö autojen kanssa samaan jonoon fillarilla?

  7. #67
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Ainakin Tallinkilla mennään suoraan autojen kanssa jonoon. Niillä on selvästi vielä merkitty ne jonot joihin mennään kun varaus on jo maksettu. Tuskin tuo Eckeröllä poikkeaa mitenkään.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #68
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Juh autojen kanssa samaan linjaan. Ohjaavat kyllä hyvin mihin pitää mennä.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  9. #69
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Juh autojen kanssa samaan linjaan. Ohjaavat kyllä hyvin mihin pitää mennä.
    Kiitos vinkistä, aikainen herätys, hyvä että on speksit selvillä

  10. #70
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Mites Viron matkailijat ovat hoitaneet majoitukset? Jos haluaa yöpyä sisätiloissa, kannattaako varata majoitukset etukäteen, vai onko mahdollista varailla niitä paikan päällä, jos ei halua etukäteen löydä suunnitelmia lukkoon?

    Tarkoitus olisi heinäkuussa käydä noin viikon mittainen reissu kiertäen Tallinnasta Hiidenmaan ja Saarenmaan kautta Pärnuun. Toinen vaihtoehto olisi tietysti lähteä autolla ja ottaa pyörät mukaan, jolloin voisi tehdä päiväretkiä majapaikoista.

  11. #71
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Kävin jo toisen kerran Paldiskista Tallinnaan kulkevalla E9 reitillä, matkaa tuli nyt 92km Paldiskin rautatieasemalta (vieressä Pakri Hostel, oli ihan siisti, oma huone 35€) Tallinnan vanhaan kaupunkiin, Olevi Residents-hotellille (70€ ihan siisti vanha talo, kellarissa kuumat huoneet...). Olevissa sattumalta laitin pyörän yöksi tyhjään laukkuvarastoon. Kun hain pois...

    Edelleen siis E9 merkinnät on enimmäkseen pois. Kylien kohdilla monasti hyvät. Reitti kulkee metsäteitä, polkuja ja rannalla. Se on sinälläänkin suuntaa antava, koska kalustosta riippuen voi ajaa 10-50m metsän puolella metsätietä/polkuja, tai aika monesssa kohdassa rantahietikolla. Paikoitellen se on kyllä aika raskasta hommaa. Yyterit ja Kalajoet on käyty joten tiedän millainen hiekkaranta on ajaa. Välillä rantaviiva on kuin asfalttia ajelisi. Välillä kivinen tai kammottavan haisevan liejun peittämä (reittini ohittaa nämä).

    Kylien kohdilla paljonkin muita polkuja joten kannattaa tuo reitti pitää kännyssä jos haluaa päästä tätä hyväksi todettua reittiä.

    Suosittelen lämpimästi tätä reittiä, jos haluaisi joskus ajella ihan oikeasti rannikolla, suomessa kun se ei ole mahdollista kun on niitä taatanan mökkejä joka paikka täysi. On toki Virossakin mökkejä (ihan helkkarin hienoja...), mutta kun siellä on voimassa sääntö että rantaviivasta 10m on kaikille vapaata vyöhykettä. Ja se toimii. Talojen aidat on irti rannasta, eli kulkemaan pääsee.

    Tämä pitää ladata omalle koneelle ja avata Google Earth-ohjelmalla. Huom! Koko 12M koska sisällä paljon kuvia. Tuohan on siis pakattu (zip) jossa on tavallinen kml + kuvat kansiossa. Pura hiirulaisen oikean kautta.

    Aukeaa näemmä Androidissa suoraan Oruxmapsiin.

    https://drive.google.com/open?id=0B0...WtFOFRnc0ZYUWc

    Pari kuvaa







    PS
    Junarata Paldiskiin oli osittain rempassa, kaikilla vuoroilla ei pyörän kuljetusta ollenkaan (hienosti merkitty ulkona olevissa aikatauluissa!!!). Muutoin junailu toimii hienosti, vaikka ei läski kyllä niihin katosta roikkuviin telineisiin mahtuisi.

    Tarinaa tulee kunhan lomailulta ehtii... mutta jos joku haluaa lähteä niin tuolla jo pärjää.

  12. #72
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    PS-osiossa tulee vihjausta, mutta varmistukseksi kysyn: Reitti on ajettavissa vain läskillä?

  13. #73
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Polut on neulasbaanaa, jonkin verran on pikkuteitä ja traktoriuria. Pakollista rantahiekkaa on vähän, yleensä on vaihtoehtona polku tai tie vieressä. Tavallisella maasturillakin tunkkaukset on minimissä. Maisemat korvaa sen.

    Hitto. Ei meinaa enää ollenkaan onnistua kännyllä foorumiin kirjoitus... pakko käyttää täysversiota (jos tämä näkyy....).


  14. #74
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Junarata Paldiskiin oli osittain rempassa, kaikilla vuoroilla ei pyörän kuljetusta ollenkaan (hienosti merkitty ulkona olevissa aikatauluissa!!!). Muutoin junailu toimii hienosti, vaikka ei läski kyllä niihin katosta roikkuviin telineisiin mahtuisi.
    Ajattelin mennä Riispereen junalla (myös siinä remppa päällä päiväsaikaan). Netistä saa näemmä lipun etukäteen, mutta miten käytännön junailu? Onko pyörille erikseen jotkin vaunut, ja ne ripustetaan siis kattoon? Onko matkatavaroille tilaa? Paikkaliput vai vapaat paikat? Tuleeko laiturilta korkeuseroa junaan?

  15. #75
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Ajattelin mennä Riispereen junalla (myös siinä remppa päällä päiväsaikaan). Netistä saa näemmä lipun etukäteen, mutta miten käytännön junailu? Onko pyörille erikseen jotkin vaunut, ja ne ripustetaan siis kattoon? Onko matkatavaroille tilaa? Paikkaliput vai vapaat paikat? Tuleeko laiturilta korkeuseroa junaan?
    http://elron.ee/en/teenused/ http://elron.ee/rongisoidu-hea-tava/ Pyörät kuljetetaan junan keskellä, oven päällä on pyöran merkki goo.gl/L7Hn4U . Pyörät ripustetaan seinään mutta jos ei paljon matkustajia niin ei pakko. Matkatavaroille on tilaa kun yleensä ei paljon matkustajia. Ei paikkalippuja, lipun voit ostaa myös konduktööriltä. Ei laiturin-junan korkeuseroa.

  16. #76
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti metusala Katso viesti
    http://elron.ee/en/teenused/ http://elron.ee/rongisoidu-hea-tava/ Pyörät kuljetetaan junan keskellä, oven päällä on pyöran merkki goo.gl/L7Hn4U . Pyörät ripustetaan seinään mutta jos ei paljon matkustajia niin ei pakko. Matkatavaroille on tilaa kun yleensä ei paljon matkustajia. Ei paikkalippuja, lipun voit ostaa myös konduktööriltä. Ei laiturin-junan korkeuseroa.
    Kiitos metusala, hyvät ohjeet, enköhän pärjää näillä .

  17. #77
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Onkos kukaan kulkenut Tallinnan Pirita-joen rantapolkuja... siellä menevän luontopolun sivuhaara näyttää menevän myös jonnekin bunkkeriin? Ei ollut silloin lamppu matkassa niin en lähtenyt kompastelemaan mahdollisiin ruiskuihin sun muihin. Jokirannassa oli vähän korkeuseroakin, muuten Piritan metsissä/puistoissa on lähinnä aika tasaista ja (liiankin) hienoa neulasbaanaa.



    Pirita-keskuksen pieni kahvila on todella upea!



    Rocca al Maresta Kakumäkeen on lyhyesti kivaa polkua. Vasemmalla taviksille, oikealla muille juurakkoinen pumptrack ihan jyrkänteen reunalla. Kakumäen ranta oli hieno, jätkät veteli aikamoisessa myrskyssä leijalaudoilla. Lautavuokraamolla on kahvia ja jätskiä. http://www.balticspots.com/kitesurfing_spot-59.html



  18. #78
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Onkos kukaan kulkenut Tallinnan Pirita-joen rantapolkuja... siellä menevän luontopolun sivuhaara näyttää menevän myös jonnekin bunkkeriin? Ei ollut silloin lamppu matkassa niin en lähtenyt kompastelemaan mahdollisiin ruiskuihin sun muihin. Jokirannassa oli vähän korkeuseroakin, muuten Piritan metsissä/puistoissa on lähinnä aika tasaista ja (liiankin) hienoa neulasbaanaa.
    Pirita joen vieressä olevat bunkkerit kuului vuonna 1913-1916 rakennetun Iru haupitsi yksikköön joka oli osa Pietari Suuren merilinnoitusta eli Tallinnan-Porkkalan puolustusasemaa ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Pietar..._merilinnoitus ).

  19. #79
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Kirjoittelin pikaisesti vähän tuosta Paldiski-Tallinna retkestä. Loma jatkuu...

    https://mtbfin.eu/r2/paldiski-tallin...kuja-e9-osa-2/


  20. #80
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    ^Artzilla on upeat kuvat, Virossa hienoja rantoja riittää!

    Itse tein varmaan aika peruskierroksen Viron saarilla. Aikaisemmin en ollutkaan käynyt fillarilla Talllinnaa pitemmällä, ja tämäkin reissu oli aika ex tempore-meiningillä. Olin laivalla yötä junarataremontin takia, ja sitten jatkoin aamulla junalla Riispereen ja siitä Haapsaluun Läänemaa Terviseteetä. Neljä virolaista poikaa tuli samalla junalla ja reitin varrella ohittelimme toisiamme tauoilla yms. pari kertaa.

    Haapsalussa vietin iltapäivän, illan ja yön, mikä oli mukavaa, kun en ollut siellä ennen käynyt. Olin varannut edullisten hintojen houkuttelemana sisämajoituksenkin. Majapaikan kahvilassa tapasin kolmen hengen kansainvälisen pyöräilyporukan, joka oli jatkamassa saarille samoin tein, ja joiden kanssa satuttiin vielä myöhemmin kahdestikin samoille lautoille. Haapsalusta sain myös ostettua pyöräilykartan.

    Hiidenmaan kiersin päätietä myöten pohjoisen kautta. Ilma oli tihkusateinen ja tuulinen, mutta mukava saaristofiilis tuulimyllyineen, maakellareineen ja vanhoine taloineen piti mielialan hyvänä. Yöpaikkaa olin kaavaillut Köpun niemimaalle, ja koska valitsemani pohjoinen pyöräreitti oli kuoppainen, kurainen ja sammakkoinen, menin heti ekalle RMK:n telttailualueelle. Onneksi siellä oli hyvin tilaa, mukava paikka teltalle pöytäkatoksineen ja aivan upea hiekkaranta ilman sinilevähavaintoa, joten sai uiden suoritettua ilta- ja aamupesut.

    Köpun tutkiminen jäi tällä erää siihen ja rauhallisen aamun jälkeen ajelin Saarenmaan lautalle, joita ei mene kuin neljä päivässä. Sieltä jatkoin ruokapaussin jälkeen suoraan saaren läpi Kuressaareen, taas oli mojova vastatuuli. Maisemat olivat kauniita, mutta hiukan kliinisellä tavalla. Kuressaaressa vietin mukavan lomapäivän keskustassa kävellen. Piispanlinna oli Haapsaluakin hienompi ja puisto siinä ympärillä myös kaunis, Kuursaalin kalaruoka suussasulavaa. Leirintäalue oli hauskasti kotimajoituksen puutarhassa.

    Kuressaaresta pääsin Muhulle mukavassa myötätuulessa (oppaankin mukaan vallitseva tuulensuunta on lounaasta). Muhulla eteläinen pyöräreitti oli vedetty hupaisia pikkuteitä pitkin ja koitin niitä noudattaa, koska reitti vei sopivasti satamassa sijaitsevan majoituspaikkani ohi. Opasteita oli hyvin, mutta silti harhauduin välillä päätien varteen. Mutka ei kuitenkaan haitannut, kun pihat olivat hienoja katsella kiviaitoineen, istutuksineen, olkikattoisine piharakennuksineen yms. Välillä mutaista kärrypolkua seuratessa meinasi jo usko loppua, ja karkeasoraisella hiekkatiellä tuli kunnon rengasrikkokin, mutta tunnelma oli hauskan reitin ja myötätuulen takia silti korkealla.

    Mantereella Virtsun jälkeen tuli vastaan 9 km pitkä tietyö, mikä hermostutti edellisen päivän rengasrikon takia ja koska välillä liikennettä päästettiin vain yhteen suuntaa, eikä se fillarilla mulla niin nopeasti mene. Hyvin siitä kuitenkin selvisin, lautta-aikataulujen takia samaan suuntaan menevää autoliikennettä ei kovin paljon ollut. Siirtymä Pärnuun oli selkeä, mutta tylsähkö, kun ajelin lyhyempää reittiä sisämaassa. Aivan Pärnun lähellä liikenne meni vähän ikäväksi, ja kerran jouduin väistämään kuorma-autoa pois päällysteeltä, mutta sitten alkoivatkin jo kevyen liikenteen väylät.

    Pärnuun päätin sitten reissun ja vietin siellä yhden lomapäivän hyödyntäen vesikeskuksen saunoja ja vesihierontapisteitä, loikoilin mutakääreessä, kävin maisemabaareissa ja ravintoloissa. Weekend-festarin takia osa puistoista ja rannasta oli jo keskellä viikkoa suljettu, ja tietenkin koko kaupunki kuhisi muita turisteja, joten ihan mieluusti jatkoin sitten taas matkaa junalla Tallinnaan ja edelleen laivalla kotiin.

    Varmasti tulee mentyä uudelleen ja ehkä sitten vietän enemmän aikaa yhdellä saarella kierrellen pikkuteitä. Myös tuo Viron pohjoisrannikko kiinnostaa.

  21. #81
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Pärnuun... jatkoin sitten taas matkaa junalla Tallinnaan ja edelleen laivalla kotiin.
    Lyhensin lainausta.
    Pärnusta pääsee myös suomalaisella dösällä Tallinnaan + lauttaan. Riippuu lautan hinnasta tuleeko edullisemmaksi. Junissa tosin on pyörän kuljettaminen helppoa.

  22. #82
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Lyhensin lainausta.
    Pärnusta pääsee myös suomalaisella dösällä Tallinnaan + lauttaan. Riippuu lautan hinnasta tuleeko edullisemmaksi. Junissa tosin on pyörän kuljettaminen helppoa.
    Olen ymmärtänyt, että pyörän kuskaaminen tuolta bussissa on aina vähän tapauskohtaista, esim. Kuressaaressakin juttelin asiasta erään toisen pyöräretkeilijän kanssa, jonka mies oli lähtenyt sieltä bussilla. Toki ne bussit, joita olen Pärnusta tullessa käyttänyt, on olleet virolaisia (ja itse siis ilman pyörää ennen). Minkä hintainen on yhdensuunnan juna+laiva -lippu Pärnu-Hki fillarin kanssa? Tuommoista en osannut etsiäkään, kun mitään varauksia en tehnyt kuin vasta paikan päällä.

    Junassa oli paljon pyöriä kummallakin matkalla ja tietynlaista säätöä asian tiimoilta, kun myös rollaattori-, lastenvaunu- ja pyörätuoliväkeä oli samassa välikössä ja osalla asemista vain ko. osastosta yleensäkään taisi olla käynti laiturille. Kaikki sujui kumminkin hyvässä yhteishengessä ja itselle oli helppoa, kun tulin kyytiin pääteasemilta ja hyvissä ajoin.

  23. #83
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Toki ne bussit, joita olen Pärnusta tullessa käyttänyt, on olleet virolaisia (ja itse siis ilman pyörää ennen). Minkä hintainen on yhdensuunnan juna+laiva -lippu Pärnu-Hki fillarin kanssa? Tuommoista en osannut etsiäkään, kun mitään varauksia en tehnyt kuin vasta paikan päällä.
    Vain kerran olen tullut Pärnusta linja-autolla, huom. suomalainen firma. Idea oli siinä, että lauttamatka tuli dösäyhtiön kautta edullisemmaksi kuin suoraan lauttayhtiöltä ostettuna. Hinnasta en osaa sanoa, se on muuttunut luultavasti. Junamatkathan eivät ole kalliita Virossa, joten jos haluaa vielä Tallinnan päässä pyöriä pyörällä, niin silloin juna on parempi valinta. Dösä menee satamaan, ostoksia voi tehdä enää sataman kaupoissa.

  24. #84
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Vain kerran olen tullut Pärnusta linja-autolla, huom. suomalainen firma. Idea oli siinä, että lauttamatka tuli dösäyhtiön kautta edullisemmaksi kuin suoraan lauttayhtiöltä ostettuna. Hinnasta en osaa sanoa, se on muuttunut luultavasti. Junamatkathan eivät ole kalliita Virossa, joten jos haluaa vielä Tallinnan päässä pyöriä pyörällä, niin silloin juna on parempi valinta. Dösä menee satamaan, ostoksia voi tehdä enää sataman kaupoissa.
    Nytkään laivaliput ei olleet kovin halpoja, ja lisäksi maksoin tavarasäilytyksestäkin satamassa. Onhan se paluu sellaista pakkopullaa, joten kamat bussiin Pärnussa ja kohtuusuoraan laivalle ei olisi välttämättä ollut huono vaihtoehto. No, nyt oli fillari käytössä Tallinnassa, joten kävin lounaalla vähän keskustan ulkopuolella ja sain yhden hankalan housuhankinnankin tehtyä, että ihan hyvä näin. Bussilippuja on saattanut saada netistä eurolla parilla ainakin ajoissa ostettaessa, joten siihen nähden tuo junan vajaa 8 euroa ei ollut erityisedullinen, joskin toki vähän.

    Yhdessä baarissa suomalaistytöt kuuluivat juttelevan keskenään, että heillä oli jokin bussinvaihdon Tallinnassa sisältävä yhteys, ja pohdiskelivat, miten tavaroiden siirto menee... joten lienee noita vaihtoehtoja kaikenlaisia, ei jaksa kaikkia selvitellä.

  25. #85
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    131
    Onkohan jollakulla mahdollisesti valistunutta arvausta tai jopa tietoa mitä Viron junayhtiön Elronin sivulla lippuja etukäteen ostaessa tahtoo sanoa tämä lisätieto: "Consider choosing another departure for travelling with bicycle" punaisen fillarisymbolin yhteydesä. Kun on vihreä fillarisymboli siinä puolestaan lukee "Place for bicycles are usually available".

    Onkohan tuo vain ystävällinen vihjaus että junassa saattaa olla paljon porukkaa, pyöriä, lastenvaunuja etc?

    Kyselen belgialaispariskunnan puolesta joka on tällä hetkellä Helsingissä ja lähtevät huomenna Riikaan. Tulivat fillareilla Riikasta rantoja ja Viron saaret kiertäen ja olivat alunperin luulossa että Tallinnasta pääsisi suoraan junalla Riikaan eivätkä halua (eikä heillä ole aikaa) polkea koko matkaa takaisin joten katsottiin vaihtoehdoksi mennä ensin junalla Tallinnasta Valgaan (vaihto Tartossa), ja tuossa Tallinna-Valga -vuorossa on ko merkintä.

    ----

    Jaa tää taisikin selvitä saman tien... Joten itse itselleni vastaten:
    Aikataulussa lukeekin tuossa "Asendatud bussiga Jõgeva-Tartu lõigul!".
    Eli Jögevasta loppumatka tuolla nimenomaisella vuorolla on korvattu bussilla...
    stiplu muokkasi tätä : 07.08.2017 at 12.36 Syy: Vastasin itselleni

  26. #86
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stiplu Katso viesti

    Jaa tää taisikin selvitä saman tien... Joten itse itselleni vastaten:
    Aikataulussa lukeekin tuossa "Asendatud bussiga Jõgeva-Tartu lõigul!".
    Eli Jögevasta loppumatka tuolla nimenomaisella vuorolla on korvattu bussilla...
    Juu, itsellä oli sama juttu, piti viettää yö laivalla, koska oikeita junia kulki vain ennen aamuyhdeksää ja iltayhdeksän jälkeen.

  27. #87
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.137
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Juu, itsellä oli sama juttu, piti viettää yö laivalla, koska oikeita junia kulki vain ennen aamuyhdeksää ja iltayhdeksän jälkeen.
    Miten tuo yö laivalla onnistuu?. Ilmeisesti ainakin Silja Europaan voi jäädä nukkumaan yöksi. Entä onko muita vaihtoehtoja? Meneekö autokansi yöksi kiinni, ja aamulla avataan ja pääsee aamulla aloittamaan matkanteon.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  28. #88
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Miten tuo yö laivalla onnistuu?. Ilmeisesti ainakin Silja Europaan voi jäädä nukkumaan yöksi. Entä onko muita vaihtoehtoja? Meneekö autokansi yöksi kiinni, ja aamulla avataan ja pääsee aamulla aloittamaan matkanteon.
    Sekä Europa että Viking XPRS tekee ainakin näitä matkoja, joissa voi olla Tallinnassa vielä yön yli. Kummallakin olen mennyt. Nyt sain matkan Europalle 35 eurolla B-hytissä, joten valitsin sen. Mielestäni ei huono vaihtoehto, jos pystyy lähtemään jo edellisenä iltana ja on tarve olla aamulla kohtuuaikaisin perillä.

    Jos haluaa olla laivalla yötä, illalla ei pääse pois, vaan vasta aamukahdeksalta. Tämä tarkistettiin lastatessa, ja sen mukaan fillarikin ohjattiin peräpuolelle. Käytännössä suman purkautumiseen meni 10 - 15 minuuttia aamulla.

    Muuten ihan toimiva ratkaisu, mutta aamiainen oli kovin ruuhkainen. En ollut varannut sitä etukäteen, ja sekä sisälle että ruokaa joutui jonottamaan niin, että syömiseen ei juuri jäänyt aikaa. Samaa kuuluivat mopoväen keskuudessa valittavan.

  29. #89
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Viikon perheloma Läänemaan maakunnassa etelänaapurin lounaisrannikolla. Pyörä pakattuna mukaan, öh, kaiken varalta. Kartan mukaan pikkuteitä olisi tarjolla. Olihan niitä.

    Memento mori

  30. #90
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Mäkien vähäisyys on varsin huomattavaa, lenkillä keskimääräinen korkeusero oli noin metri kilometrillä.
    Moottoriajoneuvon kohtaaminen tarjosi pölyn haukkomista.

    Memento mori

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •