FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 333 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 233 283 323 331 332 333 334 335 343 383 433 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.961 - 9.990 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #9961
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Melko masentavaa luettavaa. Pyöräilijöiden tappamiskirjoituksia peukutetaan, kaikki kirjoitukset missä pyöräilijöitä halvennetaan, peukutetaan. Joko Suomessa on todella sitkeää vihaa pyöräilijöitä kohtaan, tai sitten ne on eksynyt tuonne vauva.fi:hin. Olisiko raskaus ja hormonit osasyynä tuollaiseen patoutuneeseen vihaan?

  2. #9962
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kohta viuhuu luuuuuta. :-)
    Kuulkaas pennut - tiineys on jopa tavoiteltava olotila tai jää teidännii eläkkeet kertymättä. :-)

    Oikeesti - ajakaa nü uittu siististi. Viimeks tänään kahtelin pakussa istuen kun 2 maantien ritaria veti tiimiasut (kotimainen vaan en kerrro tarkemmin) yllä Vihdintien ja Malminkartanontien kulmassa kaksista punasista läpi etelään päin. Peukutin kyllä tuplasti enkä soittanut torvea. Oikeesti nää pellet alkaa hävettää.
    Shimaani muokkasi tätä : 05.08.2017 at 14.27 Syy: Tuommoinen nyt vaan on sitä muiden fillaristien muroihin kusemista ja yleistä maineenpiluuta. Liikennesäännöt koskee kaikkia
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  3. #9963
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    No niin siellähän laitetaan avautumiselle ihan toinen referenssitaso kuin täällä meidän nyt kovin kesyltä vaikuttavalla palstalla. Nauratti kyllä niin, että meni teet väärään kurkkuun. Löysinpä myös itselleni uuden määritelmän, ja voin ylpeänä todeta kuuluvani "kiimapyöräilijöihin" ainakin mitä asustukseen tulee.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  4. #9964
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kohta viuhuu luuuuuta. :-)
    Kuulkaas pennut - tiineys on jopa tavoiteltava olotila tai jää teidännii eläkkeet kertymättä. :-)

    Oikeesti - ajakaa nü uittu siististi. Viimeks tänään kahtelin pakussa istuen kun 2 maantien ritaria veti tiimiasut (kotimainen vaan en kerrro tarkemmin) yllä Vihdintien ja Malminkartanontien kulmassa kaksista punasista läpi etelään päin. Peukutin kyllä tuplasti enkä soittanut torvea. Oikeesti nää pellet alkaa hävettää.
    Keskittyisin mielummin olennaiseen kuten vaikkapa sinänsä ihan oikein kritisoituun kelveillä paahtamiseen.

    Liikennevalot on tehty autoille joista ei—autoilijoidenkaan mukaan—näe tai kuule yhtään mitään mitä ulkopuolella tapahtuu toisin kuin jalankulkija tai pyöräilijä joka voi helpommin varmistautua ylityksen turvallisuudesta. Toki jos heput toiminnallaan aiheuttivat minkäänlaista vaaratilannetta, on se eri asia.

  5. #9965
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Lahden seutu
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Kiitos, en muista hetkeen aikaan nauraneeni yhtä makeasti!

  6. #9966
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Luin muutaman ensimmäisen viestin ja pahoitin mieleni. Luulin, että armeija oli läpileikkaus kansasta, mutta sinnehän oli valikoitunut suorastaan fiksua porukkaa, vaikka 90-luvulla ei maitojuna yhtä usein liikkunut kuin nykyään. Se, ettei erota vasenta ja oikeaa yms. tason jutut on pientä tuohon verrattuna.

  7. #9967
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Onhan tuossa myös huono näkyvyys oikealle noiden puiden takia, vasemmalta tulijat voi tsekata jo kaukaa. Vähäisinä autoilukertoinani käyn suhteessa usein tankilla Lommilassa ja ikävä paikka juuri tuon näköesteen takia, saisi olla vaikka Stop-merkki hillitsemässä perässä tulijoita...
    Olen tästä kitissyt aiemminkin täällä, mutta en todellakaan pysty ymmärtämään, miksi tuossa ei ole stop-merkkiä, mutta kilsan päässä tuosta, saman Lommilan autoilijaostoshelvetin pohjoispäässä Kehä 3:lta tuon Espoontien jatkeelle (Kunnarlantie) tulijoille on stop-merkki. Tuossa Ikean luona on vielä oikeasti läpinäkymätön näkemäeste, mutta tuolla Kehä 3:n rampilla vain vähän näkyvyyttä haittaava aita. No erona toki on, että Ikean luona telotaan vain kevyttä liikennettä, sillä Kehä 3:n rampilla joudutaan suoraan autojen kanssa törmäyskurssille. Espoolaista ajattelua.

    Tuossa Ikean liittymässä näkyy harva se päivä läheltä piti-tilanteita. Tällä viikolla oli yksi ihan senteistä kiinni tilanne, jossa pyöräilijä onneksi tuli todella hiljaa siihen jatkeelle. Joku vähän nuorempi jantteri kurvasi yhtään hidastamatta oikealle Ikean suuntaan, josta itsekin tulin fillarilla joku 10-20 m risteyksestä sillä hetkellä. Katselin, eikö auton sisällä ollut mitään havaintoa tapahtuneesta, niin olihan siellä. Jantteri ja apukuskin paikalla ollut daami vilkaisivat toisiaan vähän hämmästyneenä ja purskahtivat nauruun...

  8. #9968
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Aika usein se tuntuu olevan apukuski kun sanoo noissa tilanteissa "fillari" ja sit motarilta tuleva auto paniikkijarruttaa

  9. #9969
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Minne voisi stop-merkistä tehdä aloitteen?

  10. #9970
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    ^ Espoon kaupungin palautepalvelu vois olla hyvä alku.
    https://easiointi.espoo.fi/eFeedback/

    tai

    http://www.espoo.fi/fi-FI/Espoon_kau...untalaisaloite

  11. #9971
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Aika usein se tuntuu olevan apukuski kun sanoo noissa tilanteissa "fillari" ja sit motarilta tuleva auto paniikkijarruttaa
    Tämä on muuten totta varsinkin silloin, kun fillari tulee oikealta. Kerran tullut itsekin oltua tuon apukuskin roolissa...

    Itse laitoin tuosta "Ikean" liittymästä palautetta, muistaakseni jo toista kertaa. Piti vielä lisätä siitä tämän viikkoisesta "Hups, ei ihan kolahtanutkaan, hihihihihii" pariskunnasta, että pyörä tuli sillä kertaa vasemmalta autoon nähden. Sinnehän tuossa on ihan hyvä näkyvyys ja pyörä tuli tosiaan hyvin hiljaa, koska joutuu ylittämään ensin vasemmalle kääntyvien kaistan ja siinä oli juuri ollut auto suojatiellä tms. hässäkkää.

  12. #9972
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Mitenkäs Espoossa on tuollainen risteys, jossa ei ole pyöräilijälle kanttikiveä? Käynyt jokin vahinko?
    No rain - no gain.

  13. #9973
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    ^Luultavasti kun on niin jeesuksenaikainen risteys, ettei ole vielä. Voi olla, että palautteiden jälkeen laittavat sellaiset, että saadaan pyöräilijöiden nopeudet alas. Nykyisellään kun keskinopeudet tuossa varmaan ainakin 10 km/h. Ei semmoisia ohjuksia ehdi moottoritiekiimassa huomaamaan. Ja veitsireunakivillä saadaan pyöräilijöiden keskittyminen herpaantumaan, niin eivät ehdi autoja väistelemään. Voidaan syytellä sitten, että pyöräilijät tulee päälle kylkeen ja vaikka olinkin väistämisvelvollinen, ei päälle saa ajaa. Ainakaan minun päälle.

  14. #9974
    Suu auki ihmetellään että tulee tilanteita kelvillä. Ei kai kukaan tosipyöräilijä aja missään kelvillä? Kelvillä jos vetää 20km/h keskarilla se on ihme. Maantiellä pohjoisessa missä vähemmän homo sapiensseja koheltamassa voi päästellä 30km/h tai niin lujaa kuin pystyy.

  15. #9975
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibeatyouanytime Katso viesti
    Suu auki ihmetellään että tulee tilanteita kelvillä. Ei kai kukaan tosipyöräilijä aja missään kelvillä? Kelvillä jos vetää 20km/h keskarilla se on ihme. Maantiellä pohjoisessa missä vähemmän homo sapiensseja koheltamassa voi päästellä 30km/h tai niin lujaa kuin pystyy.
    Vaikutat Trollilta, mut vastaan silti. Itse ajan aina kelvillä, jos sellainen on. Työmatkat yms onnistuu helposti 20-32kmh keskareilla, jos vähänkään osaa lukea liikennettä, aikuisia, lapsia ja koiria. Ei se nopeus ole mikään mittari. Tuntuu nuo hitaammin liikkuvat aiheuttavan vähintään yhtä paljon hämminkiä.

  16. #9976
    ^ Taas yksi lyhyen matikan ossaaja. Keskinopeus lasketaan siten että ajat tunnin ja katsot montako kilometriä on mittariin kertynyt. Tai 2h ja jaat kilometrimäärän kahdella. jne. Tämä on ainoa tapa laskea keskari. 32km kelviä tuntiin tai 64km 2h kelvillä on vitsi. 64km 2 tuntiin saan syklolla hyväkuntoisella maantiellä, jossa kevyt liikenne eikä yhtään jalankulkijaa yms. mitä kelvillä. Tämä kun vedän tosissani, normaalista keskari on 28 - 32km/h. Kelvit on paskassa kunnossa aina. Mutkaisia. Täynnä hitureita ja ihmisiä. 30km/h+ keskari kelvillä on täysi vitsi. Olen ajanut oman osani kelveistä ja nautin ihmisvapaista maanteistä juuri nyt.

  17. #9977
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibeatyouanytime Katso viesti
    ^ Taas yksi lyhyen matikan ossaaja. Keskinopeus lasketaan siten että ajat tunnin ja katsot montako kilometriä on mittariin kertynyt. Tai 2h ja jaat kilometrimäärän kahdella. jne. Tämä on ainoa tapa laskea keskari. 32km kelviä tuntiin tai 64km 2h kelvillä on vitsi. 64km 2 tuntiin saan syklolla hyväkuntoisella maantiellä, jossa kevyt liikenne eikä yhtään jalankulkijaa yms. mitä kelvillä. Tämä kun vedän tosissani, normaalista keskari on 28 - 32km/h. Kelvit on paskassa kunnossa aina. Mutkaisia. Täynnä hitureita ja ihmisiä. 30km/h+ keskari kelvillä on täysi vitsi. Olen ajanut oman osani kelveistä ja nautin ihmisvapaista maanteistä juuri nyt.
    Ei tuohon 30kmh keskariin kelvillä tarvi paljon kyllä puristaa perus 15-20km työmatkalla, ja onnistuu ihan kelvilläkin. Tai no maastopyörällä saa jo ajaa punaisella. Maastopyörällä sama matka menee 24-26kmh vauhdeilla. Eikä tuo tuosta kummene vaikka ajaa tunnin tai pari.

  18. #9978
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibeatyouanytime Katso viesti
    Suu auki ihmetellään että tulee tilanteita kelvillä. Ei kai kukaan tosipyöräilijä aja missään kelvillä? Kelvillä jos vetää 20km/h keskarilla se on ihme. Maantiellä pohjoisessa missä vähemmän homo sapiensseja koheltamassa voi päästellä 30km/h tai niin lujaa kuin pystyy.
    Riippuu paljon kelvistä. Omalla työmatkalla on paljon suoria ja vähä liikenteisiä kelvejä niin ihan hyvin voi pudotella 30km/h tai yli jos haluttaa. Missään keskustassa ei tietenkään onnistu.

    Niin joo tää oli taas tää trolli.

  19. #9979
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Ei tuohon 30kmh keskariin kelvillä tarvi paljon kyllä puristaa perus 15-20km työmatkalla, ja onnistuu ihan kelvilläkin.
    En tiedä missä sinä asut mutta täälläpäin on risteyksiä ja liikennevaloja ja muuta liikennettä.

  20. #9980
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Itse ajan 6,5km työmatkan 18km keskarilla, joka on mun mielestä oman ja muitten turvallisuuden ylärajoilla. Matka kulkee Turun keskustan liepeillä, ei kuitenkaan keskustassa.

    Kovia keskareita teillä, itseä kylmää ajatus ajaa 30kmh kun noita kolmion takaa päälle tulevia autoja kohtaa päivittäin.

    Josta tulikin mieleeni että viime viikolla yritin ajaa vauhdikkaammin työmatkaa. Vauhtia ehkä n. 25kmh ja heti kolmion takaa auto eteen. Takarengas vahingossa lukkojarrutukseen, ei ollu paljosta kiinni. Loppumatka menikin tavanomaista vauhtia, tapaus veti jalat veteläksi.

  21. #9981
    Kuronen Guest
    Työmatkoista en tiedä, mutta lenkeiltä löytyy dataa kelvienkin osalta ja ajonopeus vaihtelee paljon, toisaalta nuo pätkät osuvat lähes aina lenkkien alkuun ja loppuun. Pysähdyksineen keskinopeus sijoittuu jonkin verran yli 20 km/h, lyhyillä pätkillä voi olla korkeampi. Hetkelliset nopeudet ovat yleensä alle 35 km/h, mutta hyvällä ja risteyksettömällä, tyhjällä kelvillä en rajoita.

  22. #9982
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Täällä kyllä pystyy max kahden tunnin pyörätielenkin tekemään periaatteessa sellaiseksi että yli kolmenkympin keskari onnistuu, mutta kyllä vastaava lenkki maanteillä on huomattavasti leppoisampi. Muissa Etelä-Suomen paikkakunnissa tuskin löytyy ihan äkkiä vastaavaa ilman liikkevaloja tai muita risteyksiä, joissa joutuu pysähtelemään useasti. No ehkä Tuusulajärven kierto, mutta sekin vain reilu 20km.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  23. #9983
    Edes espoon länsiväylän varrella meinaa saada hyvällä myötäiselläkään kolmenkympin keskareita, koska välissä on aina jotain jantteria, ja joku risteyskin lisänä missä on pakko himmailla edes vähäsen.

  24. #9984
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Työmatkat yms onnistuu helposti 20-32kmh keskareilla, jos vähänkään osaa lukea liikennettä, aikuisia, lapsia ja koiria. Ei se nopeus ole mikään mittari. Tuntuu nuo hitaammin liikkuvat aiheuttavan vähintään yhtä paljon hämminkiä.
    Olennaista ei kuitenkaan ole se, aiheuttaako joku muu enemmän tai vähemmän hämminkiä. Olennaista on se, että itse ajaa aiheuttamatta hämminkiä ja tuohon pyrittäessä ajonopeuden pudotus on varsin käyttökelpoinen keino.

  25. #9985
    Blackborow Guest
    PK-seudulla ei varmasti onnistu, mutta siellä elämä vaikuttaa olevan muutenkin hankalaa. Omalla vajaan parinkympin työmatkalla ei ole esim. ainuitakaan valoja, autoradan ylityksiä joissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen on yksi. Yhdessä välissä e4km kelvipätkä, jossa on tasan yksi hyvällä näkyvyydellä oleva risteys jossa hidaste ja autot väistämisvelvollisia. Muut liikkujat tuolla pätkällä on yleensä pyöräilijöitä. Ajan toki osan matkaa autoradalla kun noiden lähiöiden läpi tulen, mutta suurimman osan kuitenkin kelveillä ja 30km/h keskari on suht helpostikin saavutettavissa ja rennosti ajamallakin maantiekalustolla se on luokkaa 28-29km/h.

  26. #9986
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    PK-seudulla ei varmasti onnistu, mutta siellä elämä vaikuttaa olevan muutenkin hankalaa. Omalla vajaan parinkympin työmatkalla ei ole esim. ainuitakaan valoja, autoradan ylityksiä joissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen on yksi. Yhdessä välissä e4km kelvipätkä, jossa on tasan yksi hyvällä näkyvyydellä oleva risteys jossa hidaste ja autot väistämisvelvollisia. Muut liikkujat tuolla pätkällä on yleensä pyöräilijöitä. Ajan toki osan matkaa autoradalla kun noiden lähiöiden läpi tulen, mutta suurimman osan kuitenkin kelveillä ja 30km/h keskari on suht helpostikin saavutettavissa ja rennosti ajamallakin maantiekalustolla se on luokkaa 28-29km/h.
    Tämä. Sama juttu. Ja kuten aiemmin sanoin, jos kelvillä on lapsi, koira, yms niin se vauhti sovitetaan sen mukaan. En missään väittänyt koko ajan ja aina ajavani tuota nopeutta vaan, että noihin nopeuksiin pääsee helposti kelvillä.

  27. #9987
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    pk-seudulla taitaa kehä III kelvi olla ainoa, jota käyttämällä lenkin keskari on mahdollista saada 30+ yli tunnin lenkille? Joskus olen tullut arkiaamuna erittäin aikaisin Hyrylästä Espalle kelvejä pitkin +30 keskarilla, mutta siinäkin ajallisesti matka kestää alle tunnin. Lisäksi pari kertaa Klaukkalan risteyksen tienoilta Espalle on mennyt tuolla keskarilla. En kylläkään näe mitään itsetarkoitusta tuolla +30 keskarilla. Mohkku tuossa ylempänä tiivisti mielestäni tämän hämminki dilemman täydellisesti.

    Työmatkat käyttäen kevyenliikenteenväyliä on silti mahdollista käyttää harjoitusmielessä hyväksi jopa pk-seudulla ja samalla unohtaa kovien keskarien tavoittelun ajaa turvallisesti muita huomioiden. Vauhtileikittely-tyyppinen ajo, jossa ottaa kovatehoiset (Z6-z7; joissain kohdin z5 vetoon tai vetoihin on oletettavissa riittävästi vapaata väylää - etenkin kun siirrytään kauemmaksi keskustasta) aina kun on mahdollista, menee ihan hyvin. Sitten siellä, missä on kävelijöitä, lapsia, koiria, liikennevaloja, paljon muita pyöräilijöitä, ajetaan muiden etenemiseen sovitettua nopeutta, joka toimii palauttavana jaksona. Tämä toki vaatii rautaista mielenlujuutta, koska tmt-tappioita tulee näillä sektoreilla sitten ihan riittäviin. Esim. jos Lauttasaaren silta on tyhjä tai lähes tyhjä, voi ajaa lyhyen intervallin. Jos muita liikkujia on paljon, niin sitten nautitaan siitä, että voi kulkea työmatkat pyörällä.

    Jossain kehä I:n varrella (oliko Vihdintien kulmilla?) on kelvi varustettuna 10 km/h nopeusrajoituskilvellä. Ajoin sitten korostetun säntillisesti tämän rajoituksen mukaan ja kaksi lenkkeilijää meni ohi. Näyttivät menevän noin 4min/ km vauhtia ilman että olisivat aiheuttaneet vaaraa muille. Nopeusrajoitushan ei toki juoksijoita koske. Jos kaikki tai edes suurin osa pyöräilisivät Mohkkun opein, ei keskustelua fillareiden nopeusrajoituksista varmaan tarvitsisi käydä.

  28. #9988
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Olennaista ei kuitenkaan ole se, aiheuttaako joku muu enemmän tai vähemmän hämminkiä. Olennaista on se, että itse ajaa aiheuttamatta hämminkiä ja tuohon pyrittäessä ajonopeuden pudotus on varsin käyttökelpoinen keino.
    En nyt tiedä, mitä nopsako tarkkaan ottaen tarkoitti tuolla hitaammin liikkuvilla, mutta tarkkailin tässä viime aikoina muutaman työmatkan verran kanssaliikkujien edesottamuksia ja kyllä ne on kaiken maailman "jopoilijat" ja "fiksifruittarit", jotka noita hämmentäviä tilanteita aiheuttaa. Ei juurikaan vompit.

    Aiemmin olen kokenut, että pyöräilijät ei aiheuttaisi juuri lainkaan ongelmia, mutta esim. autoilijat risteyksissä senkin edestä. Tuo käsitys on tullut, kun vuotuiset pyöräilymäärät ovat vaihdelleet 1-5tkm välillä ja autoilu 20-40 tkm, molemmilla tavoitteena liikkua turvallisesti ja sääntöjen mukaan. Olen myös keskittynyt liikenteessä lähinnä omaan ajoon vaikuttaviin asioihin, mutta kun aina välillä niin uskottavan kuuloisesti milloin missäkin kuulee, että pyöräilijät aina perseilee liikenteessä, niin oli pakko oikein kytätä, onko tuossa mitään perää.

    Ja eihän siinä ole, mutta kieltämättä lähempänä Helsingin keskustaa näkee enemmän mielenkiintoisia edesottamuksia juuri noiden ei-vompilta näyttävien toimesta. Räikein esimerkki oli yksi jopoilija, jonka ohitin Laru-Salmisaari pätkällä ehkä 3-4 kertaa, kun se aina ohitti ajamalla punaisia päin. Ei tietenkään kypärää ja seilasi kelvin laidasta laitaan, mikä jo vähän haittasi omaakin tekemistä. Yksissä valoissa ehti juuri tulla eteen, kun autojono poistui ja jopoheebo lähti valumaan yli. Samassa vaihtui vihreät ja olisin halunnut ohi jo ennen suojatien loppua. Oli niin kamalaa, että olisi pitänyt varmaan raivota yleisönosastolla. Eli kyllähän noita näkee varsinkin, jos oikein kyttää muiden tekemisiä. Omaan ajoon vaikuttavia pyöräilijöiden perseilyjä on vaan niin naurettavan harvoin, että en ymmärrä pyöräilijävihaa. Lisäksi kun ne yleensä ovat henkilöitä, joilta nyt ei voi kauheasti odottaakaan. Tietty sääntösuomalainen on tyytyväinen vasta, kun muurahaisillekin saadaan ajokortti ja vakuutus- sekä rekisteröintipakko. Kyllä sitten on selkeää.

    En tällä tarkoita, ettenkö itsekin toivoisi kanssakulkijoilta ennakoitavaa liikennekäytöstä, mutta ainakaan liikennesäännöt tuntevan ja niitä noudattavan kulkijan mielestä pyöräilijäviha on täysin perusteetonta, mutta ajokortillisten aikuisten ihmisten (ainakin periaatteessa) edesottamukset peltilehmän ohjaksissa jaksaa aina vaan hämmästyttää.

  29. #9989
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Seuraavalla kerralla anna jopoilijalle rakentavaa kritiikkiä.

  30. #9990
    Cyclolla kun ajelin kelviä kaupungissa. Kun siellä vielä asuin. En onneksi enää. Niin jouduin ajelemaan lepuuttajilta koko ajan valmiina jarruttamaan kun kaikennäköistä törppöä on kelvit täynnä. Keskinopeudet olivat hävettävän matalia. Keskinopeus on tärkeä siksi että saisi kilometrejä mittariin. Eipä juuri muun takia. Mitä ihmisten kanssa juttelen pitkillä vedoilla, niin aina ovat kiinnostuneita paljonko olen ajanut. Maalla ajelen dropilta pää alhaalla esim. 2km pätkän seuraten vain vieressä olevaa piennarta ettei cyclo ajaudu ojaan. Kelvillä tämä olisi varma kolari. Keskarit on suurinpiirtein. Kelvillä 20km/h. Kevyesti liikennöidyllä ihmisvapaalla maantiellä 30km/h. Eipä ole paskempaa paikkaa lenkkeillä pyörällä kuin kaupunki ja sen kirotut kelvit. Tai voi ajella mutta 20km/h-mummovauhtia .

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •