ElectrobikeGiantLostInLaplandBikeshop
Sivu 84 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Iltaa..eli dude 8.0 kyseessä ja tuossa viimeviikolla pyörän sain ajoon ja nyt hoksasin että keulassa sekä takana on navassa muutaman millin klappi kun painaa jarrun pohjaan ja nitkuttaa eteen taakse niin napa antaa myöten jonkin verran? Onko tämä normaalia ja jos on niin miksi nuin? Ajossa ei mitään huomaa vaan häiritsee tuo silti

Luultavimmin johtuu siitä että jarrupalat pääsevät vähän satuloissa liikkumaan. Pieni välys siellä pitääkin olla että sietää vähän likaa. Ei kannata tehdä muuta kuin ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Luultavimmin johtuu siitä että jarrupalat pääsevät vähän satuloissa liikkumaan. Pieni välys siellä pitääkin olla että sietää vähän likaa. Ei kannata tehdä muuta kuin ajaa.
    Toinen selitys lienee jarrulevyn kiinnittämiseen käytetty Centerlock-adapteri. Kiekkojen navan oma jarrulevyn kiinnitysstandardi on "Centerlock", mutta Dudessa siihen on kuitenkin pistetty kiinni 6-pulttistandardin mukainen levy. Väliin tarvittava adapteri antaa levyn hiukan liikkua. Ainakin omassa Dude 9.0:ssani noin on.

Ei ole vaarallista. Pahimmillaan tuon takia jarrutusmatka pitenee ehkä muutamalla millillä.

Jos tuo nitkutusklappi kuitenkin arveluttaa, ota kiekko irti ja tarkista, että levyn kiinnitys on tarpeeksi kireällä. Olisi aika karkea kasausvirhe, jos jarrulevyjen kiinnitys olisi tehtaalla jätetty löysälle.

^^kiitos vastauksista! Nii se on että kovaa ajoa vaan..täytyy alottaa jarruttaminen pari milliä aikasemmin niin ei mee pitkäksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeanti Katso viesti
    ^^kiitos vastauksista! Nii se on että kovaa ajoa vaan..täytyy alottaa jarruttaminen pari milliä aikasemmin niin ei mee pitkäksi
    Suosittelen kiristämään sen centerlockin niin ei klappaa milliäkään. Aika pian se alkaa klappaamaan kokoajan enemmän kun levy löystyy

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Mikä tarkoitus on dt swissin akselin päässä olevalla napilla? Ohjeessa luki ainakin ettei sitä saa painaa kun aukaiseen akselin.

Kun vetää siitä kahvasta niin saata laitettua sen siihen asentoon mihin haluat. Painamisesta tiedä mutta vetämällä asentoa saa muutettua.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tänään tuli dude cl 8.0 postissa. Mukavaa kyytiä, mutta etukeskiö alkoi paukkua ensimmäisen runttauksen jälkeen. Laitoin palautetta menemään. Tiedossa oli, että hieman heikompaatekoa tuo kohta pyörässä onkin. Samallaista tuskin tilalle kannattaa vaihtaa. Onko ideoita?

Canyon Läskipyörät

Otitko ketjun pois rattaalta ja katsonut onko klappaako ja pyöriikö kammet vapaasti...mikäli etukeskiöllä tarkoitat keskiötä?. Yleinen naksunnan aiheuttajahan noissa on ollu jos taka-akseli ei ole momentissaan tai sitä ei ole rasvattu. Epäilen keskiötä ongelman aiheuttajaksi mutta voin olla väärässäkin.

Keskiö siis joo. Huomenna voisin koittaa kattoo, että klappaako

Ensimmäinen maastolenkki ajettu uutukaisella Dude CF 8.0 pyörällä ja hauskaa oli! Aiempaa kokemusta on tosin vain Trekin Farleysta, johon verrattuna ainakin tuntui kevyemmältä/hauskemmalta ja olihan tuo nyt tarjouksessa, joten oli vieläpä halvempikin. Tuntuu että monen vuoden tympääntymisen jälkeen maastopyöräily on jälleen hauskaa!
    Sopivia rengaspaineita täytyy vielä opiskella, nyt kumit oli varmaankin aivan liian kovat. Edessä 1.6 bar, takana 1.8 bar (ajajan paino 91kg). Tosin ajoin siinä pari kilsaa asfalttiakin ja hyvin rullasi ;-)

ota reilu baari pois kummastakin päästä. 0.6bar on hyvä lähtöarvo kokeiluille.

ok, kiitos! tuota vähän ajattelinkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    ota reilu baari pois kummastakin päästä. 0.6bar on hyvä lähtöarvo kokeiluille.
    Joo ja eteen vois laittaa 0.1-0.2 vähemmän kuin taakse. Ainaki itellä toimii silleen parhaiten. Joku 0.3/0.5 on normilenkille hyvä, 4.8 JJ kumeilla. Tubeless tietysti. Jos ei kertaakaan hipase vanteelle, niin vähä pois. Jos osuu usein tai liian kovaa, niin vähä lisää ilmaa.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnusetä Katso viesti
    Tänään tuli dude cl 8.0 postissa. Mukavaa kyytiä, mutta etukeskiö alkoi paukkua ensimmäisen runttauksen jälkeen. Laitoin palautetta menemään. Tiedossa oli, että hieman heikompaatekoa tuo kohta pyörässä onkin. Samallaista tuskin tilalle kannattaa vaihtaa. Onko ideoita?

Epäilen että sulla on vaan taka-akseli löysällä, silloin paukkuu. Kuparitahnaa tai vastaavaa väliin ja kiristys momenttiin niin hiljenee

Itsellä paukkui dudessa tuo takapakka! Oli tehtaalla jätetty löysälle

Canyon suosittelee 181 pitkälle M-kokoa, mutta geometriataulukkoa katsellessa se näyttää pieneltä, ja L-kokoinen suunnilleen muiden pyörieni kokoiselta. Ajeleeko joku muu noin 180-senttinen L-kokoisella Dudella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Canyon suosittelee 181 pitkälle M-kokoa, mutta geometriataulukkoa katsellessa se näyttää pieneltä, ja L-kokoinen suunnilleen muiden pyörieni kokoiselta. Ajeleeko joku muu noin 180-senttinen L-kokoisella Dudella?
    Ei L-koko kuulosta mitenkään mahdottomalta, jos kropan mittasuhteet ovat normaalit.

Mitäs laskuri sanoo, jos kasvatat inseam-mittaa sentillä tai kahdella?

Oma inseam on 87, vasta 90 laskuri antoi L-koon. Samoin, jos oman pituuden muuttaa 181->183, antaa laskuri L:n. Top tube näyttäisi L:ssä melko pitkältä, mutta reach taas sopivalta tuon 60mm stemmin kanssa. Stackia on myös aika paljon, mutta kuvien perusteella ohjainlaakeri näyttää siltä, että stemmin saa käytännössä emäputkeen kiinni.

Niin ikään Canyonin laskuri antoi miulle 174-senttiselle hukkapätkälle suosituskooksi S:n, mutta otin silti M:n ja se istuu kyllä mainiosti. Vaihdoin stemminkin pidempään..
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Oma inseam on 87, vasta 90 laskuri antoi L-koon. Samoin, jos oman pituuden muuttaa 181->183, antaa laskuri L:n. Top tube näyttäisi L:ssä melko pitkältä, mutta reach taas sopivalta tuon 60mm stemmin kanssa. Stackia on myös aika paljon, mutta kuvien perusteella ohjainlaakeri näyttää siltä, että stemmin saa käytännössä emäputkeen kiinni.
    Stackista tuossa se ongelma tulee, jos on tullakseen. Säätövaraa on noin sentti.

En usko että tulee, minä 175cm ja kokeilin kaverin L-kokoa niin tuntui yllättävän hyvältä, kaveri oli laittanut lyhyen 40mm stemmin(joo ei vaikuta Stackiin)
    niin ei tuntunut mitenkään liian isolta.

Otetaanko kokosuosituksissa huomioon, että kengät jalassa kuski on vähän pidempi? Yleensä oma pituus lasketaan avojaloin.
    Itellekkin tuo M ihan sopiva, ja varmaan paljon parempi kuin S.

Mulla tuli pyörä jokunen viikko sitten. Oli kasattu joulukuussa 2016. Onko normaalia että kasaavat kaikki vuoden pyörät ydellä kertaa vai takkuaako myynti noin paljon?

Itsellä juurikin nuo samat mitat 181 ja 87. Pääsin onneksi kokeilemaan M ja L kokoista pyörää ennen omaa tilaustani. Koeajon perusteella itselleni M-kokoinen tuntui paremmalta käteen.

Kysytääs sitten, olisiko Tampereella M- tai L-kokoista Dudea koeistuttavaksi? M-koossa näyttää olevan 1cm lyhyempi TT ja 2cm lyhyempi reach kuin omassa täpärissä, ja en mielellään siitä paljon pienempää ottaisi. Ero L-kokoon on vain melko iso.

Nokialta löytyy M-kokoinen. Itse olen 180/82 ja tyytyväinen olen ollut. L-kokoinen näillä tappijaloilla auttamatta liian korkea. Onhan toi kompaktin kokoinen mutta kovin tyytyväinen olen ollut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Nokialta löytyy M-kokoinen. Itse olen 180/82 ja tyytyväinen olen ollut. L-kokoinen näillä tappijaloilla auttamatta liian korkea. Onhan toi kompaktin kokoinen mutta kovin tyytyväinen olen ollut
    Olen varmaan keskiviikkolenkeillä ajellut kyseisen Duden perässä, ilmeisen kovaa näillä pääsee Laitoin yksityisviestiä koeistumisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Mulla tuli pyörä jokunen viikko sitten. Oli kasattu joulukuussa 2016. Onko normaalia että kasaavat kaikki vuoden pyörät ydellä kertaa vai takkuaako myynti noin paljon?
    Kokoonpanoa varmasti joudutaan tekemään pitkin vuotta, sillä sesongin ollessa päällä kokoonpanon volyymi ei varmastikaan riitä vastaamaan kysyntään. Onko sillä kokoonpanon ajankohdalla edes merkitystä jos pyörä kuitenkin vastaa annettuja speksejä? Minusta ei.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Toki niitä kasataan talvella varastoon, jotta kauden alussa on varmasti myytävää. Duden myynti taisi sakata, kun nostivat hintoja aika reilusti tälle vuodelle. Nyt nuo hinnankorotukset on käytännössä peruttu.

Olen varmaan keskiviikkolenkeillä ajellut kyseisen Duden perässä, ilmeisen kovaa näillä pääsee Laitoin yksityisviestiä koeistumisesta.
    Dude on kyllä vauhti läskeistä yksi parhaimmista, meidän porukoissa noita pyörii kimppalenkeillä välillä muutama eikä kyllä yhtään jää vauhdeissa muille, no ehkä vähän jos sattuu kivikkoinen alamäki mutta taas pehmeällä alustalla toisin päin..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •