GiantElectrobikeGarmin
Sivu 101 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Mietin samaa pari kuukautta sitten ja päädyin ultimateen pääosin värisyistä (sininen). Omat mitat taitaa olla keskimääräiset (177/83). Ultimate tulee myös spacereilla edessä joten etupäässä on säätövaraa. Ultimate saa kiehtoi myös että siitä saa lopulta tarpeeksi aggressiivisen jos vaan oma venyvyys/lihakset riittää.

No-brainer jos olisin itselleni ostamassa. Endurace on sulle selvästi sopivampi ilmoittamillasi mitoilla. Sopivuus on itselleni prioriteetti maantiepyörässä.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Oliko endurancen ja ultimate disc-mallien välillä eroja rengastilan suhteen?
    Tänään tuli Canyonilta varmistus: "Sekä Enduracen että Ultimaten levyjarruversioissa levein suositeltu rengaskoko on 33mm."

Tuo ultimaten sinin väri kiehtoo kyllä kovasti. Paras olisi GCN:stä tuttu oranssi=)

Kun peli on noinkin hyvin hallussa, emäputken korkeus ratkaisee paljon, siihen huomiota ettei tanko jää liian korkealle pidemmän päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kun peli on noinkin hyvin hallussa, emäputken korkeus ratkaisee paljon, siihen huomiota ettei tanko jää liian korkealle pidemmän päälle.
    TERU: vääntäisitkö rautalangasta hölmöläiselle?

Kiitti

Kun rungon mittoja tarkkailet, kisahenkisempi on vähän mtalammalla emäputkella kuin leppoisampaan ajoon tarkoitettu. Aluksi noissa harukkputkea riittäväsi molemmissa. Omisssni olen pitänyt tuota vaakamitan lisäksi hyvin keskeisenä seikkana. Parhaaseen ajonautintoon pääsee kun ei tarvi eksoottisia säätöjä putkiosilla.

Ps. Muutaman näppäilyvirheen korjaus

Kiitti kaikille jeesistä!

Laitoin nyt muutaman viikon pähkäilyn päätteeksi tuon Endurace CF SL Disc 9.0 SL -pyörän tulemaan tummanpuhuvalla stealth-värityksellä.

Odotus alkakoon.

Jos muutaman viikon päästä pääsisi testailemaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Mietin samaa pari kuukautta sitten ja päädyin ultimateen pääosin värisyistä (sininen). Omat mitat taitaa olla keskimääräiset (177/83). Ultimate tulee myös spacereilla edessä joten etupäässä on säätövaraa. Ultimate saa kiehtoi myös että siitä saa lopulta tarpeeksi aggressiivisen jos vaan oma venyvyys/lihakset riittää.
    Mihinkä kokoon päädyit noilla mitoilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadking Katso viesti
    Mihinkä kokoon päädyit noilla mitoilla?
    S-kokoon. Konsultoin tuota sivuilla olevaa PPS mittausta ja samoilla mitoilla asiakaspalvelua.

Alennusmyynti muuten jatkuukin sitten heinäkuun loppuun asti. Taitaa olla virmalla aika paljon myymätöntä varastoa jäljellä.

Olin jo luovuttanut alen suhteen - täytyy vissiin jatkaa arvontaa.

Ainakin kuolaamiani endurace ja ultimate cf 9.0 levarimaantiepyöriä oli varastossa s-koossa kaikissa väreissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Alennusmyynti muuten jatkuukin sitten heinäkuun loppuun asti. Taitaa olla virmalla aika paljon myymätöntä varastoa jäljellä.
    Harmi kun tarjouksiin ei sisälly lastenpyörät. Olis kova tarve 24" maasturille eikä viitsisi mitään patarautaa pojalle ostaa kun maastoon haluaa minun kanssa.

Jyri

Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa storm green värisestä pyörästä? Kiinnostaisi nähdä se oikeassa valossa.

Ah, niin tutun kuuloista pähkäilyä: Endurance vai Ultimate?

Itse pähkäilin ikuisuuden Endurace CF SL 9.0 Disc ja Ultimate CF SL 9.0 Disc välillä. Alkuperäinen tarkoitus oli hankkia rennompi Endurace, mutta päädyin sitten lopulta Ultimateen. Päätökseen vaikutti osaltaan bikefittingin tulokset, joissa ihannemitat olivat jossain enduracen ja ultimate välimaastossa. Lisäksi pähkäilin, että 27 mm spacareillä ja 10 mm lyhyemmällä stemmillä (vakiona 90 mm) Ultimatea saa muokattua myös melko rentoon geometriaan a la endurace. Ja edelleen jää optio muuttaa ajoasentoa agressiivisempaan suuntaan. Lisäksi mm. tuo bikesoupin juttu vaikutti päätökseeni jonkun verran, samoin fillarilehden vertailu, jossa Ultimatea kehuttiin hyväksi yleispyöräksi. Kaikkien keskustelupalstojen lukemiset vain vaikeuttivat asiaa ;-)

Lopulta sitten kyllästyin omaan päättämättömyyteeni ja kun sopivasti TdF tarjouskin koski vain näistä kahdesta pyörästä Ultimatea, tilasin viime viikolla Ultimate CF SL 9.0 Discin sinisenä koossa S (pituus 173, Inseam 82,5). Pyörä saapunee loppuviikosta ja sittenpähän nähdään tuliko mentyä ihan metsään valinnan kanssa.

p.s. pyörä saapuu Espooseen, joten jos joku saman ongelman ja samojen strategisten mittojen kanssa haluaa koeajaa pyörää, niin se järjestyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa storm green värisestä pyörästä? Kiinnostaisi nähdä se oikeassa valossa.

Hittolainen. Jostain syystä aijaa ei tykkää jakaa kuvii tänne, mut toiv. tuo pikkukuva näkyy.
    Mut eniveis tulin toteemaan että Storngreen näyttää yleensä synkän harmahtavanvihreältä paitsi jostain suunnasta se näyttää välillä miltei mustalta. Siinä on varmaan joku spesiaali_hile_väri. Mun mielestä hiton hieno ja oon tyytyväinen etten ottanut tylsää stealthia.

Oon muutenkin muuten aika tyytyväinen tohon 8.0:aan. Kiekot on vaihdettava koska en haluu alkaa leikkiä hengelläni ja asentaa tubelesseja noille maviceille joten oh 1699€+pk:t --> n. 2K€, mut sellastahan se aina on ku markettipyörän ostaa. Myös oon positiivisesti yllättynyt 105 hydroista: vaikka ne on kamalan näköiset niin ainakin mun kädet sopii niihin oikein hyvin. Jarruteho tuntuu olevan niissä 5/5 mut vaihtaminen enintään 3/5. Tai sit tottumiskysymys kun on viimeiset kuukaudet räplännyt kytkimellisiä rivaleja.
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 01.08.2017 at 11.52

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hillman Katso viesti
    p.s. pyörä saapuu Espooseen, joten jos joku saman ongelman ja samojen strategisten mittojen kanssa haluaa koeajaa pyörää, niin se järjestyy.
    Laitoin lopulta tilaukseen endurance cf sl 9.0 disc:in s-koko. Varosto näytti vihreää. Tänään tietenkin varasto nollilla ja pyörä edelleen alennuksessa. Voitais läpälle kokeilla ristiin, kunhan omani saapuu ensin perille. Voi myös olla ettei kannata niin säästyy palautus rumbalta=) Tai sitten testi vain lujittaisi omaa tunesidettä ja valinnan erinomaisuutta.

^Kiitti kuvasta. Löysin täältä kuvia väristä. Tuo stealth muistuttaa liikaa omia kiinakuitujani, joten olisin varmaan päätynyt vihreään joka tapauksessa. Myös pyöräilyhistoriassani eniten kilometrejä on tahkottu vihreillä pyörillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Infliteä tulossa koossa XS, pituus 169/78, toivottavasti [koko] on käypäinen.

Onko kokemusta noista UPSin toimituksista - kauanko ovat kestäneet ja hoitavatko itse perille asti vai siirtyykö Suomessa Postin kuljetettavaksi?
    Oli tarkoitus kommentoida noita pohdintoja olemassa olevaan viestiin, mutta vanhojen editoiminen ei näemmä olekaan mahdollista. Enivei: minun pyöräni tuli Canyonilta viikossa, talouden toinen pyörätilaus neljässä (arki)päivässä. Tampereella tosiaan Liuttu toimitti perille. Inflite (AL 9.0) vaikuttaa käyttööni ihan mainiolta kokoaan myöten, tosin ajoa ei vielä paljon ole tullut.

Laitoin lopulta tilaukseen endurance cf sl 9.0 disc:in s-koko. Varosto näytti vihreää. Tänään tietenkin varasto nollilla ja pyörä edelleen alennuksessa. Voitais läpälle kokeilla ristiin, kunhan omani saapuu ensin perille. Voi myös olla ettei kannata niin säästyy palautus rumbalta=) Tai sitten testi vain lujittaisi omaa tunesidettä ja valinnan erinomaisuutta.
    jep, passaahan tuo. ultimaten pitäisi tulla keskiviikkona mikäli toimitusaikatauluihin on yhtään luottaminen...

Canyon maantiepyörä

Jos Posti hoitaa teidän alueen loppujakelun samoin kuin Klaukkalassa, niin siitä kun UPS ilmoittaa fillarin saapuneen Helsinkiin, niin Postilla menee siitä helposti vielä viisi päivää ennen kuin se oikeasti on jakelussa. Näin on nyt käynyt Canyonin sekä kaikkien UPS kuljetuksella hommattujen fillarinosien tai tarvikkeiden kanssa.

Jyri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Jos Posti hoitaa teidän alueen loppujakelun samoin kuin Klaukkalassa, niin siitä kun UPS ilmoittaa fillarin saapuneen Helsinkiin, niin Postilla menee siitä helposti vielä viisi päivää ennen kuin se oikeasti on jakelussa. Näin on nyt käynyt Canyonin sekä kaikkien UPS kuljetuksella hommattujen fillarinosien tai tarvikkeiden kanssa.

Jyri
    Ei näköjään posti hoitanut kun tuli äsken kyydillä kotiin. Tosin vähän ihmettelin että ei mitään ennakkovaroitusta tai soittoa. Jos olisi tullut 5 min myöhemmin, olisi jäänyt saamatta. Siellä pakussa oli toinenkin Canyonin laatikko, jonka omistaja ei ollut näköjään kotona....

Lähetetty minun SM-A510F laitteesta Tapatalkilla

Tänne kotiutui kans tänään uus musta Kanjoni. Oletan, että samainen toinen laatikko oli edelleen kyydissä kun kuski totes että sitä yritetään toimittaa uudestaan kun ei eilen onnannu. Vielä on laatikko avaamatta, mut kohta pääsee kasaamaan...

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Eilen lähti Endurace WMN AL DISC 6.0 tilaus Saksanmaalle. Tilauksen arvioitu lähetyspäivä tehtaalta on ensi viikon aikana. Nyt sitten vaan jännätään paketin saapumista. Pitääköhän tässä ottaa lähetystä seuraava viikko vapaaksi töistä, että olen varmasti kotona kuittaamassa pakettia sen saapuessa... Mikä toimija on tuonut fillarit muille helsinkiläistilajille? UPS? Posti? Joku muu?

Mulla fillarin piti lähteä samaisen ilmoituksen mukaan viime viikolla. Lähti tän viikon maanantaina ja UPS tai joku niiden sopimuskuski toi paketin tänään.

Ride and Smile!

Minulle tosiaan tuli ajoissa, joten olettaisin että oli UPS. En tosin ole varma, koska pakettiauto oli valkoinen eikä siinä ollut mitään merkintöjä. Erillistä rahtikirjaakaan en saanut, kuittaus kannettaan laitteeseen. Paketin kyljessä lukee UPS, mutta en tiedä onko Saksan peruja.

Kummallista tuo, että eivät soita etukäteen. SItten ihmettelevät että porukka ei ole kone kotona klo 13 päivällä...

Joo, toi soittamattomuus / ennakkoilmoittamattomuus on järjetöntä ja kuulostaa ihan UPS:n hommilta. DHL palvelee nykyään hienosti laittamalla etukäteen tekstarilla, että haluaako paketin aikana A, aikana B, pakettiautomaattiin, jonain muuna aikana tai johonkin muuhun paikkaan. Se on kerrassaan ihanteellista kuljetuspalvelua.

UPS jakaa Helsingissä. Yrittävät nk. ninja-jakelua arkena 8-16 välillä, mikään muu ajankohta ei onnistu, eikä kuljettan aikataulusta saa edes huonoa arvausta. Epäonnistuneen jakeluyrityksen jälkeen lähettävät, omien sanojensa mukaan, saapumisilmoituksen postilla. Sain oman pyöräni pari viikkoa sitten, mutta posti ei ole vieläkään toimittanut UPS:n lähettämää saapumisilmoitusta.

Varaudu olemalla kotona arvioitu saapumispäivä, kyttää seurantaa mahdollisten poikkeamien varalle ja nauti ala-arvoisesta asiakaspalvelusta.

UPS:n kuluttajajakelun toimintatapa on lähinnä resurssien haaskaamista, mutta eipä näytä globaalissa putkassa paljoa haittaavan. Tästä voi tietysti vetää johtopäätöksen mikä on kuluttajajakelun merkitys liikevaihdossa ja -voitossa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Mulla fillarin piti lähteä samaisen ilmoituksen mukaan viime viikolla. Lähti tän viikon maanantaina ja UPS tai joku niiden sopimuskuski toi paketin tänään.

Ride and Smile!

Minulla UPS:stä Vantaalla ei kun hyviä kokemuksia. Aina on kuski soittanut ja ilmoittanut paketin olevan tulossa ja usein on sovittu, jotta haen paketin illalla terminaalista.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Löytyisi 90 mm orkkisstemmi ylimääräisenä, jos jollakulla on halua vaihtaa tuo 110 mm niin viestiä tulemaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Mun toissapäivänä tilattu paketti lähtikin jo eilen illalla matkaan. Nyt lakkaamatta päivitän UPS:n seurantaa, että missä se menee. Meinaa mennä vähän maaniseksi tämä homma!

Tuletuletuletuletuletule jo!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •