GiantGarminElectrobike
Sivu 99 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2941
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    140
    Täytyy varmaan sitten ottaa yhteyttä aspaan ja varmistaa oikea koko ennen tilausta.Xs kokoisessa eniten epäilyttää tangon leveys ja 165 kammen pituus.

  2. #2942
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    176cm / 81cm täällä ja S -koko tuntuu juuri sopivalta (Endurace CF SL Disc runkona).

  3. #2943
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    140
    Itsekin taidan kallistua s kokoiseen pyörään

  4. #2944
    Onkos jollakulla tämä pyörä täällä?

    https://www.canyon.com/en/road/endur...ce-al-6-0.html

    Lähinnä meinasin hankkia ensimmäiseksi maantiepyöräksi, 105 -osasarja, tuo paino sekä etenkin hinta houkuttelee!

  5. #2945
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mandoliini Katso viesti
    Onkos jollakulla tämä pyörä täällä?

    https://www.canyon.com/en/road/endur...ce-al-6-0.html

    Lähinnä meinasin hankkia ensimmäiseksi maantiepyöräksi, 105 -osasarja, tuo paino sekä etenkin hinta houkuttelee!
    Jollakin nettiin kirjoittelevalla testaajalla on ainakin ollut :-)

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-review-51227/

    Juu siis hyvä vehje tuo on ensimmäiseksi maantiepyöräksi.

  6. #2946
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hyvä väline alkuun, kokosuosituskin ihan pätevä, vaikka vain kokonaispituuden huomioi, ole tarkkana ettet osta isoa.

  7. #2947
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Canyon Endurace CF SLX Disc 8.0 ja Challengen 33 mm Gravel Grinder Race renkaat. Edessä on runsaammin tilaa. Takana jo selvästi ahtaampaa, rakoa jäi n. 2 mm takahaarukan alaputkiin.
    4 bar paineilla renkaat turposivat n. 37 mm leveiksi. Kiekkojen sisäleveys 21 mm.
    Takana rengas venynyt jo 38,5 mm leveäksi ja takahaarukka on käynyt jo liian ahtaaksi näille renkaille. Edessä reilusti tilaa vieläkin.

  8. #2948
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Tässä hahamottelen tulevia pyörähankintoja. Onko järkeä ostaa maantie runkokosettiä? Vai kannattaisiko ostaa halvin kompliitti, ja laittaa suurin osa osista lihoiksi? Tuntuu, että jokaisessa kompliitissa on väärät komponentit.

  9. #2949
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Takana rengas venynyt jo 38,5 mm leveäksi ja takahaarukka on käynyt jo liian ahtaaksi näille renkaille. Edessä reilusti tilaa vieläkin.
    Eli vois turvallisesti olettaa true to size 35-millisen menevän kumpaankin päähän?

    Jahka bussin alle "joutuneen" infliten vakuutusrahat tulee ni alkaa vaikuttaa siltä et tää olis hyvä korvaaja. Tai siis se 2,5k€ cf sl (ilmeisesti sama runko kuitenkin ainakin rengastilan osalta) koska oon köyhä

  10. #2950
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Tässä hahamottelen tulevia pyörähankintoja. Onko järkeä ostaa maantie runkokosettiä? Vai kannattaisiko ostaa halvin kompliitti, ja laittaa suurin osa osista lihoiksi? Tuntuu, että jokaisessa kompliitissa on väärät komponentit.
    Mä olisin mieluummin ostanu Enduracesta runkosetin mut ei ole enää myynnissä. Ostin kompliitin ja purin, kasasin haluamillani komponenteilla ja myin alkuperäiset. Hommaa on loppujen lopuksi aika paljon purkamisessa ja myymisessä enkä tehnyt voittoa kun myin hinnalla jolla pääsin nopeasti eroon. Laskeskele mikä kannattaa, toki runkosettiin saa valita kaiken ilman purkamista.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  11. #2951
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Eli vois turvallisesti olettaa true to size 35-millisen menevän kumpaankin päähän?

    Jahka bussin alle "joutuneen" infliten vakuutusrahat tulee ni alkaa vaikuttaa siltä et tää olis hyvä korvaaja. Tai siis se 2,5k€ cf sl (ilmeisesti sama runko kuitenkin ainakin rengastilan osalta) koska oon köyhä
    Takahaarukan sisäleveys on 40 mm siltä kohtaa mistä rengas ensimmäisenä ottaa kiinni. Edestä en muistaakseni edes mitannut, koska tilaa on silminnähden reilusti enemmän. 35 mm renkaalla taakse jää siis n. 2,5 mm/puoli vapaa tilaa.

    Cf SL on samoilla toleransseilla mutta kapeammilla kiekoilla, joten 35 mm rengas pitänee nimellisleveytensä paremmin.

    Nyt on alla Schwalben G One Speed 30 mm leveänä ja tubeleksena, nämä taas eivät venyneet yhtään leveyttä.

    Sen 2,5k€ CF SL mallin jälkeen parannukset kalliimmissa malleissa jää realistisesti aika marginaalisiksi. Eli ostat sen 2,5k€ mallin niin sen "köyhyyden" lisäksi olet myös hyvällä tuuleella loisto valinnasta.

  12. #2952
    No täähän oli mukava kuulla että canyon on laittanut endurance "road" -malliinsa rengastilaa saman verran mitä oli vielä muutama vuosi sitten ihan dedikoiduissa cyclocrossareissa

    Tosin 19 mm vanne ei hirveesti anna enempää "lisätilaa" kuin 21 mm vanne - kun mun 32 mm gravel kingit oli 20 mm vanteella tubelessina 33 mm niin sama kumi 15 mm vanteella sisurin kanssa on nyt vain 2 mm kapeampi (toki isommilla rengaapaineilla mutta kuitenkin).

  13. #2953
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Canyonin TdF -ale on näköjään alkanut, hyviä alennuksia esim. monista Ultimate ja vannejarrullisista Endurace -malleista.

  14. #2954
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Onko pyörän palautuksista kokemuksia, että sujuuko miten hyvin? Noudetaanko? Millä aikataululla rahat palautuu?

  15. #2955
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Taitaa uudistua tuo Ultimate CF SL 9.0 ensi kaudelle, ainakin uudet Ultegrat siitä löytyy ja ehkä uusi runkokin. Tarjoushinta vaan oli ohittamaton minulle (vuoden 2014 listahinta), jotta uuden maantiefilon hankinta aikaistui vuodella. Postimyyntikonkeli sekin olisi ollut, joku vannejarrullinen kuiturunkoinen Canyonin tai Rosen katalogista. Toivottavasti ei harmita kun uusi Ultimate CF SL 9.0 julkaistaan.

    Pitää tuo vanha Endurace CF 9.0 jossakin ajojen välissä puunata ja laittaa torille myyntiin.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  16. #2956
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Ultimate CF SL:n ja Ultegralla varustettujen mallien ulosheitto on ollut odotettavissa, koska molemmat ovat EOL ja sen takia epäkuranttia vaihto-omaisuutta viimeistään syksyllä. Ultimate CF SL 9.0 hintaan 1,799€ on mielestäni erittäin hyvä diili.

    Muoks.: En olisi yllättynyt vaikka Ultimate CF SL Disc jäisi Ultimaten alimmaksi tasoksi, ts. jos nykyistä CF SL:ää korvaavaa vannejarrullista mallia ei enää tulisikaan. Ei ehkä todennäköistä, mutta mahdollista.

  17. #2957

  18. #2958
    Löytyisköhän Lahden suunnalta kellään Ultimatea tai Enduracea kokeiltavaksi s koossa?

  19. #2959
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    35
    Osaako joku neuvoa pikalinkun uusimisen kanssa. Mitä mittoja pitää huomioida?

  20. #2960
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti foam Katso viesti
    Osaako joku neuvoa pikalinkun uusimisen kanssa. Mitä mittoja pitää huomioida?
    Etu- vai taka-akseli. Jos taka, vanne- vai levyjarru. Etupikalinkku on tarkoitettu 100mm leveälle navalle, takana vannejarrullinen napa on 130mm ja levyjarrullinen 135mm.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #2961
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Etu- vai taka-akseli. Jos taka, vanne- vai levyjarru. Etupikalinkku on tarkoitettu 100mm leveälle navalle, takana vannejarrullinen napa on 130mm ja levyjarrullinen 135mm.
    Etu- ja taka-akseli olisi tarkoitus. Jarrut on vannejarrut ja vanteet Mavic Cosmic Carbon SLE.
    Esimerkiksi eteen 9x100 ja taakse 10x130 vai onko tolla paksuudella merkitystä?

  22. #2962
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Paksuudella ei ole merkitystä. Tai siis parempi sanoa asia toisinpäin - normaalit pikalinkkuhahlot on sisähalkaisijaltaan aina samanlaiset. Eikä sillä pikalinkkuakselilla itse asiassa ole edes osaa tai arpaa yhteensopivuudessa rungon tai etuhaarukan akselihahloon, koska hahloon sopii navan päätykuppi (tai Shimanon navassa navan oman akselin pää). Pikalinkkuakselit sopii myös eri valmistajien kesken ristiin. Poikkeuksena sääntöön on pikalinkkuakselin korvaajiksi tarkoitetut läpiakselit (esim. "9x100 thru bolt" on hyvä hakusana Googleen) jotka edellyttää sellaisen kanssa yhteensopivan navan käyttöä.

    Kun on tarve vannejarruille sopiville pikalinkuille, valinnan varaa on aika paljon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #2963
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Onko noissa erilaisissa linkuissa vannejarruille joku muukin merkitys kuin paino ja ulkonäkö jos valinnanvaraa on ns. vitusti. Musta toimii aina ja painolla ei ole merkitystä.

    En ole hankkimassa uusia kun vanhoissa ei ole vikaa, tuumailen vain.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #2964
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Ulkonäkö, paino (=materiaalit) ja bling-factor merkittävimmät tekijät.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #2965
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Ainakin mavicin omat ovat rumat ja läskit


    Sent from my iPad using Tapatalk

  26. #2966
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Infliteä tulossa koossa XS, pituus 169/78, toivottavasti on käypäinen.

    Onko kokemusta noista UPSin toimituksista - kauanko ovat kestäneet ja hoitavatko itse perille asti vai siirtyykö Suomessa Postin kuljetettavaksi?

  27. #2967
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Infliteä tulossa koossa XS, pituus 169/78, toivottavasti on käypäinen.

    Onko kokemusta noista UPSin toimituksista - kauanko ovat kestäneet ja hoitavatko itse perille asti vai siirtyykö Suomessa Postin kuljetettavaksi?
    Soittelevat ennen toimitusta, että paketti tuloillaan. Näin ainakin molemmilla kerroilla itselle käynyt, viikon verran tainnu mennä lähetyksestä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #2968
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Onko kokemusta noista UPSin toimituksista - kauanko ovat kestäneet ja hoitavatko itse perille asti vai siirtyykö Suomessa Postin kuljetettavaksi?
    Ainakin mun Canyonin toi Posti, valitettavasti. Jos vaimo ei olisi nähnyt ikkunasta että Postin kundi meni naapurin ovelle ni en olis varmaan tänä päivänäkään saanut fillariani. Se laatikkohan ei hatchbackiin mahdu...
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  29. #2969
    Olisiko kellään kokemusta Ultimate CF:n tai Endurace CF:n sopivuudesta, kun kyse on muuhun kroppaan nähden lyhyistä jaloista? Omilla mitoilla, 79 inseam ja 175 pituus, kokolaskuri ja myös asiakaspalvelu ehdottivat kokoa XS. Endurancessa lisäksi isomman koon valintaa rajoittaa tuo joustava satulatolppa, kuten myös isompi stack. Ilmeisesti pyörien kokojakaumasta johtuen juuri XS-koko on loppu melkein kaikista malleista. Lisäksi pienin koko tuo muutenkin hiukan erikoisia ominaisuuksia, kuten 38-senttisen tangon, 80 mm:n stemmin ja 165 mm:n kammet. Netistä löytyi yksi keskustelu, jossa joku vastaavassa tilanteessa ollut moitti juuri mm. kapeata tankoa. Kammetkin arveluttavat, kun nykyisessä pyörässä on 172,5-milliset, vaikka tietysti nuo lyhyemmäthän voivat olla paremmatkin.

    Sen lisäksi, että S-kokoa on paremmin saatavilla, toisi se Ultimatessa vakiona 40 cm:n tangon ja 170-milliset kammet. Ilmeisesti tangonkin saisi tilatessa vaihdatettua, tai ainakin ennen on saanut? Nähtävästi S-kokoisella Ultimatella joutuisin laittamaan satulan minimikorkeuteen, koska nykyisen maantiepyörän satulan pinta on ~70 senttiä keskiöstä. Mutta jääkö ajoasentokin liian pystyksi? Onko tuo mitenkään järkevä valinta? Vai onko sopiva runko-tanko-stemmi-kampi -yhdistelmä mahdoton saavuttaa suoraan tilauksen yhteydessä?

  30. #2970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Olisiko kellään kokemusta Ultimate CF:n tai Endurace CF:n sopivuudesta, kun kyse on muuhun kroppaan nähden lyhyistä jaloista?
    Ultimate on parempi valinta. Enduracessa lyhytjalkaisen riskinä on, että ajoasento jää liian pystyksi. Sitä ei oikein pysty korjaamaan millään, koska Canyoniin ei taida edes saada jyrkkäkulmaista stemmiäkään, jolla ohjaustankoa saisi alemmaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •